Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Lappmössan »

Trollet wrote:
Lappmössan wrote:
Trollet wrote:Gud vad tröttsamt det är att läsa domedagsprofeterna så fort det går dåligt.
Räknas inte resten av säsongen längre? Fy fan.
Som Ante skriver, det känns som en typisk slutspelsmatch.
Och vi blir totalt utspelade.
Special Brew wrote:En period kvar men det känns fan kört! :cry:
"Do you believe in miracles?"
Då spelar alltså inte Melker, Skogs, Styrman, Jimmie och Chrippe i slutspelet?
Tror du att alla kommer vara friska till slutspelet?
Blir 1 eller 2 av våra rutinerade backar skadade i slutspelet kommer backuppsättningen se ut ungefär så här. (Styrman är väl ingen förstärkning? Möjligtvis en liten uppgradering mot Alm och Granberg men det är på håret, speciellt då han varit borta och kommer vara rostig.)
Så fort motståndarna spelar hårdare och pressar backarna får grabbarna panik. Lindgren, som ska vara vår bästa back, ger ju t.o.m. bort ett mål.. Så PERSONLIGEN tycker det är uppenbart att vi väger för lätt och saknar rutin på backsidan. Du får självklart tycka annorlunda.

Förövrigt skrev jag ju att jag förväntade mig en förlust ikväll, men hade inte förväntat mig att vi skulle bli så totalt utspelade långa stunder. Är överhuvudtaget väldigt nervös över denna vecka, stor risk för 0p på 3 matcher och vips springer Brynäs och Luleå om.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Ante »

En sak jag stört mig på hela säsongen är hur sällan våra backar träffar målet? Kolla på sån som Grillfors. Ingen märkvärdig bössa alls men han träffar målet väldigt ofta. Jag önskar verkligen att vi kan jobba på den detaljen. Som det är nu sprider våra backar mest pucken runt i anfallszon då dom tar skott.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Chippen »

Trollet wrote:
Jag är alldeles lugn, det är "det är åt helvete"-folk som kanske ska tänka efter lite.
Tycker jag inte. Du hetsar upp dig för att folk inte är med på dina åsikter, och sågar varje enskilds åsikt om matchen idag.
Du blundar för vilken matchbild det var ute på isen idag, och du blundar för att det mycket väl kan se ut som det gjorde idag när det väl kommer till slutspel med tanke på skador etc.

Det kan lika gärna vara omvända roller i Slutspel, det vet varken du eller jag eller någon annan, men man drar ju lätt paralleller i framtiden med något man kan realisera i nutiden och då var dagens match ett bra exempel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Ante wrote:En sak jag stört mig på hela säsongen är hur sällan våra backar träffar målet? Kolla på sån som Grillfors. Ingen märkvärdig bössa alls men han träffar målet väldigt ofta. Jag önskar verkligen att vi kan jobba på den detaljen. Som det är nu sprider våra backar mest pucken runt i anfallszon då dom tar skott.
Mmmhhmm, klangen i plexit är ett allt för välbekant ljud.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Chippen »

Ante wrote:En sak jag stört mig på hela säsongen är hur sällan våra backar träffar målet? Kolla på sån som Grillfors. Ingen märkvärdig bössa alls men han träffar målet väldigt ofta. Jag önskar verkligen att vi kan jobba på den detaljen. Som det är nu sprider våra backar mest pucken runt i anfallszon då dom tar skott.
Har tänkt på samma sak, och även funderat på varför våra backar ska hålla i pucken lite extra så att lägena försvinner.
Pikken är ju mästaren på att dra sig ur de bästa lägena, för att sedan komma i sämre position och då ofta med täckande motståndare framför. Så det hela brukar ju sluta med ett handledsskott på benet som studsar ut ur zonen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Zimme »

Ante: Visst spelade HV "slutspelshockey" men det här är inte slutspel, det är fortfarande omg 41, hade det varit 7:e och avgörande match hade inte AIK spelat på det sätt man gjorde. AIK var inte lika desperata efter poäng som HV ikväll, därför förlorade AIK. Det är inte realistiskt att tro att laget ska köra slutspelshockey i 55 omgångar. Lagen runt strecken brukar göra det sista 10-15 omg, vilket bara är en nackdel i slutspelet, vi kan vila spelare och se till att truppen är fit for fight när det drar igång.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Ante: jag har, om man läser det jag skrivit i matchtråden, inte påstått annat än att det var en dålig match av AIK idag. Det jag vänder mig emot är tänket "det ser dåligt ut idag = det går åt helvete i slutspelet".
Jag har absolut ingenting att invända mot att det var dåligt idag.

Angående skadorna så är min uppfattning att vi har fler ordinarie spelare utanför nu än man kan vänta sig i slutspelet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Ante wrote:En sak jag stört mig på hela säsongen är hur sällan våra backar träffar målet? Kolla på sån som Grillfors. Ingen märkvärdig bössa alls men han träffar målet väldigt ofta. Jag önskar verkligen att vi kan jobba på den detaljen. Som det är nu sprider våra backar mest pucken runt i anfallszon då dom tar skott.
+1
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Tompa »

Kommer bli exakt samma sak på lördag, en motståndare som spelar desperat hockey och gör allt för tre poäng. Nu är det upp till coacherna att se till att AIK går ut med samma inställning som motståndarna, om inte så kan en serieseger snabbt ändras till en tredjeplats, och ska AIK ta sitt SM-guld så är hemmaplansfördelen i varje runda en enorm fördel. Måste bara nämna en spelare: Per Ledin, det är med den spelartypen man vinner SM-guld, en enorm vinnarskallle som gör allt för att sitt lag ska vinna, ger energi till HV, tar energi från AIK, plockar bort AIK:s bästa spelare från matchen gånger flera. Den dagen Lasse J värvar en sån spelartyp till AIK ska jag stå upp och skrika av lycka!
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by King Kong »

För mig är det relativt enkelt..

HV hade en helt annan inställning än AIK och man bara växte av publiken som höll riktigt bra klass framförallt i början...
HV ville bevisa något för sin hemmapublik och sig själv och den här matchen var grymt viktig för dom..
Dom gick in i matchen och var grymt bestämda vilket gjorde att dom vann majoriteten av alla kampmoment, det gav dom ett spelövertag, medans AIK fick lite tid med pucken och mest slog ifrån sig..

Det här var en match av slutspelstyp och HV vann spelmässigt ganska klart även om resultatet inte pekar på utklassning direkt..

Mina farhågor som jag pratat om länge, även under perioder då det gått bra står fast, väger vi möjligtvis för lätt och är vi för snälla för att stå upp när det börjar blåsa och vi testas vid mer kraftfull slutspelshockey..?
Att dömma rakt av efter denna match känns lite förhastat, HVs motivation var som sagt förmodligen på en annan nivå än våra killars, dessutom saknar vi ett gäng spelare som kanske kan gå in och hantera slutspelshockeyn bättre än vissa som spelade idag..
Vi lirar ju också med vår 2:a keeper, även om Hadelöv knappast kan beskyllas för den här förlusten..

Men HV kommer garanterat att kliva upp något snäpp till också i ett slutspel och en sån som Ledin visar ju grym klass i såna här matcher..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Zimme »

Tompa wrote:Kommer bli exakt samma sak på lördag, en motståndare som spelar desperat hockey och gör allt för tre poäng. Nu är det upp till coacherna att se till att AIK går ut med samma inställning som motståndarna, om inte så kan en serieseger snabbt ändras till en tredjeplats, och ska AIK ta sitt SM-guld så är hemmaplansfördelen i varje runda en enorm fördel. Måste bara nämna en spelare: Per Ledin, det är med den spelartypen man vinner SM-guld, en enorm vinnarskallle som gör allt för att sitt lag ska vinna, ger energi till HV, tar energi från AIK, plockar bort AIK:s bästa spelare från matchen gånger flera. Den dagen Lasse J värvar en sån spelartyp till AIK ska jag stå upp och skrika av lycka!
Vi har en sån, #21
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by VonCheese »

Lindgren och Hadelöv får skämmas idag! Till viss del även Lundberg.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Chippen wrote:
Trollet wrote:
Jag är alldeles lugn, det är "det är åt helvete"-folk som kanske ska tänka efter lite.
Tycker jag inte. Du hetsar upp dig för att folk inte är med på dina åsikter, och sågar varje enskilds åsikt om matchen idag.
Du blundar för vilken matchbild det var ute på isen idag, och du blundar för att det mycket väl kan se ut som det gjorde idag när det väl kommer till slutspel med tanke på skador etc.

Det kan lika gärna vara omvända roller i Slutspel, det vet varken du eller jag eller någon annan, men man drar ju lätt paralleller i framtiden med något man kan realisera i nutiden och då var dagens match ett bra exempel.
Nej då, har all respekt för åsikterna. Men det här var en match av 55. Har jag dissat någon och fått det att låta annorlunda ber jag om ursäkt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by King Kong »

Tompa wrote:Kommer bli exakt samma sak på lördag, en motståndare som spelar desperat hockey och gör allt för tre poäng. Nu är det upp till coacherna att se till att AIK går ut med samma inställning som motståndarna, om inte så kan en serieseger snabbt ändras till en tredjeplats, och ska AIK ta sitt SM-guld så är hemmaplansfördelen i varje runda en enorm fördel. Måste bara nämna en spelare: Per Ledin, det är med den spelartypen man vinner SM-guld, en enorm vinnarskallle som gör allt för att sitt lag ska vinna, ger energi till HV, tar energi från AIK, plockar bort AIK:s bästa spelare från matchen gånger flera. Den dagen Lasse J värvar en sån spelartyp till AIK ska jag stå upp och skrika av lycka!
Nu kommer alla att såga dig, ingen vill ha fler brunkare till AIK ;)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by King Kong »

VonCheese wrote:Lindgren och Hadelöv får skämmas idag! Till viss del även Lundberg.
Varför skall Hadelöv skämmas?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by 374 »

Zimme wrote:
Tompa wrote:Kommer bli exakt samma sak på lördag, en motståndare som spelar desperat hockey och gör allt för tre poäng. Nu är det upp till coacherna att se till att AIK går ut med samma inställning som motståndarna, om inte så kan en serieseger snabbt ändras till en tredjeplats, och ska AIK ta sitt SM-guld så är hemmaplansfördelen i varje runda en enorm fördel. Måste bara nämna en spelare: Per Ledin, det är med den spelartypen man vinner SM-guld, en enorm vinnarskallle som gör allt för att sitt lag ska vinna, ger energi till HV, tar energi från AIK, plockar bort AIK:s bästa spelare från matchen gånger flera. Den dagen Lasse J värvar en sån spelartyp till AIK ska jag stå upp och skrika av lycka!
Vi har en sån, #21
Jimmie är dock ensam i AIK om att ha vinnarskalle, andra lag har flera stycken.
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Tompa »

Zimme wrote:
Tompa wrote:Kommer bli exakt samma sak på lördag, en motståndare som spelar desperat hockey och gör allt för tre poäng. Nu är det upp till coacherna att se till att AIK går ut med samma inställning som motståndarna, om inte så kan en serieseger snabbt ändras till en tredjeplats, och ska AIK ta sitt SM-guld så är hemmaplansfördelen i varje runda en enorm fördel. Måste bara nämna en spelare: Per Ledin, det är med den spelartypen man vinner SM-guld, en enorm vinnarskallle som gör allt för att sitt lag ska vinna, ger energi till HV, tar energi från AIK, plockar bort AIK:s bästa spelare från matchen gånger flera. Den dagen Lasse J värvar en sån spelartyp till AIK ska jag stå upp och skrika av lycka!
Vi har en sån, #21
Nej det har vi inte, Jimmie är en betydligt bättre spelare som aldrig ska vara i utvisningsbåset, oavsett vem han får med sig från motståndarlaget så blir det ett nerköp för AIK. Ledin är en pest, en gris som är expert på att få motståndaren/motståndarlaget ur balans/tappa fokus, och är en spelare som allt som oftast får med sig en viktigare pjäs från motståndarna till utvisningsbåset. Det finns inte men skulle verkligen behövas i dagens AIK.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Zimme »

phasse wrote:Allt jag säger angående slutspelssnacket: Tror vi att AIK går på slutspelsfart nu, eller finns det kanske några växlar till att lägga in?
Den frågan besvarar sig själv, förra mötet vann AIK med 5-1 och vad säger att inte det var en värdemätare på var lagen står? Jimmie och Chrippe bär ett lag själv i ett slutspel, de två har varit inblandade i alla framgångar AIK haft i slutspelen senaste 3 åren och de lär inte vara sämre nu.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Chippen »

VonCheese wrote:Lindgren och Hadelöv får skämmas idag! Till viss del även Lundberg.
Hadelöv? Han var väl typ den enda som ville vinna den match, så vad ska han skämmas för? Att han inte gjorde målen åt utespelarna oxå eller?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Zimme »

Tompa wrote:
Zimme wrote:
Tompa wrote:Kommer bli exakt samma sak på lördag, en motståndare som spelar desperat hockey och gör allt för tre poäng. Nu är det upp till coacherna att se till att AIK går ut med samma inställning som motståndarna, om inte så kan en serieseger snabbt ändras till en tredjeplats, och ska AIK ta sitt SM-guld så är hemmaplansfördelen i varje runda en enorm fördel. Måste bara nämna en spelare: Per Ledin, det är med den spelartypen man vinner SM-guld, en enorm vinnarskallle som gör allt för att sitt lag ska vinna, ger energi till HV, tar energi från AIK, plockar bort AIK:s bästa spelare från matchen gånger flera. Den dagen Lasse J värvar en sån spelartyp till AIK ska jag stå upp och skrika av lycka!
Vi har en sån, #21
Nej det har vi inte, Jimmie är en betydligt bättre spelare som aldrig ska vara i utvisningsbåset, oavsett vem han får med sig från motståndarlaget så blir det ett nerköp för AIK. Ledin är en pest, en gris som är expert på att få motståndaren/motståndarlaget ur balans/tappa fokus, och är en spelare som allt som oftast får med sig en viktigare pjäs från motståndarna till utvisningsbåset. Det finns inte men skulle verkligen behövas i dagens AIK.
Jimmie och Ledin jobbar inte på samma sätt, Jimmie är lika duktig på att reta upp folk men är mer slipat när det gäller att fixa utvisningar mm. Han får ut folk utan att åka ut själv plus att han har en del hyss för sig, kom ihåg när forre avgjorde semi 3 ifjol exempelvis.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Lappmössan »

@Trollet: Även om AIK är mer taggade i ett slutspel väger backarna fortfarande lika lätt och hälften är ruskigt orutinerade. Det är det som oroar mig. Men jag har väl skrivit allt detta i Klingbergs tråd redan..
Ante wrote:En sak jag stört mig på hela säsongen är hur sällan våra backar träffar målet? Kolla på sån som Grillfors. Ingen märkvärdig bössa alls men han träffar målet väldigt ofta. Jag önskar verkligen att vi kan jobba på den detaljen. Som det är nu sprider våra backar mest pucken runt i anfallszon då dom tar skott.
+1. Edström måste ha avlossat bössan 5-6 gånger ikväll men lyckades träffa målvakten en gång (då han hade öppet mål en sekund tidigare.) Brukade inte Larsson, Erixon och Rundblad ha problem med detta i sina 1-2 första säsonger också? Kanske något att börja jobba mer på i ungdomsleden?

Men angående Ledin, vad tänker Holloway och Jocke i en sådan situation? Ska det verkligen vara så svårt att se vad Ledin är ute efter? Har spelat hockey själv och visst kan det bränna till ibland men det där är så uppenbart att det är fånigt.

16-7 i tacklingar. Satte vi verkligen in hela 7 tacklingar idag?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Lidlund »

Frågan är väl.. Vad var det dom blev så förbannade på? Om Holloway fått chansen hade han ju slagit ihjäl karln.
Gonzo
Posts: 36
Joined: 15 Jun 2011, 20:16

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Gonzo »

Zimme wrote:Visst spelade HV "slutspelshockey" men det här är inte slutspel, det är fortfarande omg 41, hade det varit 7:e och avgörande match hade inte AIK spelat på det sätt man gjorde. AIK var inte lika desperata efter poäng som HV ikväll, därför förlorade AIK. Det är inte realistiskt att tro att laget ska köra slutspelshockey i 55 omgångar. Lagen runt strecken brukar göra det sista 10-15 omg, vilket bara är en nackdel i slutspelet, vi kan vila spelare och se till att truppen är fit for fight när det drar igång.

Verkar som Bagdad Bob är i farten igen?

Ganska underligt att nästan alla matcher när motståndarna börjar spela fysiskt och lite små fult så har vi inget att
sätta emot? Ska Goren åka å försöka vara tuff och vifta lite med handskarna, medans dom andra skrattar åt han för ingen vill slåss med han för de ger inget att slåss i denna liga. De enda vi gör när de blir fysiska och småfula matcher är att dra på oss massa utvisningar och inte alls stå emot på rätt sätt.

Sanningen är väl att vi är ett bra lag så länge motståndaren inte spelar en fysisk hockey mot oss.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Zimme »

Gonzo wrote:
Zimme wrote:Visst spelade HV "slutspelshockey" men det här är inte slutspel, det är fortfarande omg 41, hade det varit 7:e och avgörande match hade inte AIK spelat på det sätt man gjorde. AIK var inte lika desperata efter poäng som HV ikväll, därför förlorade AIK. Det är inte realistiskt att tro att laget ska köra slutspelshockey i 55 omgångar. Lagen runt strecken brukar göra det sista 10-15 omg, vilket bara är en nackdel i slutspelet, vi kan vila spelare och se till att truppen är fit for fight när det drar igång.

Verkar som Bagdad Bob är i farten igen?

Ganska underligt att nästan alla matcher när motståndarna börjar spela fysiskt och lite små fult så har vi inget att
sätta emot? Ska Goren åka å försöka vara tuff och vifta lite med handskarna, medans dom andra skrattar åt han för ingen vill slåss med han för de ger inget att slåss i denna liga. De enda vi gör när de blir fysiska och småfula matcher är att dra på oss massa utvisningar och inte alls stå emot på rätt sätt.

Sanningen är väl att vi är ett bra lag så länge motståndaren inte spelar en fysisk hockey mot oss.
Du har nog rätt, bara ren röta att vi vinner öht, vi borde begära ner oss i allsvenska direkt för vi har ju bara flyt att vi råkat vinna mer än alla andra. Jag ska gå och ta bort mig nu så att jag inte behöver bevittna den här miserabla säsongen mer.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Ante »

Zimme mfl: Tror ni verkligen att dagens upplaga av AIK kan växla om och spela den lite smutsigare hockeyn som lär behövas i ett slutspel? Jag tvivlar starkt. Jag tycker de matcher där motståndarlagen spelar fysiskt är dom matcher där vi har absolut störst problem. Hade jag varit coach i motståndarbåset vore min taktik helt klart att smälla på, buffla, brunkra så mycket som möjligt mot oss för där har vi en svaghet. Vi visar ju nästan inga känslor därute och det är ju helt åt skogen att Jocke ska vara den som måste markera mot mongot Ledin varje gång...
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by VonCheese »

Chippen wrote:
VonCheese wrote:Lindgren och Hadelöv får skämmas idag! Till viss del även Lundberg.
Hadelöv? Han var väl typ den enda som ville vinna den match, så vad ska han skämmas för? Att han inte gjorde målen åt utespelarna oxå eller?
Påstår du att Hadelöv var bra?!
Med Jocke i mål, hade vi vunnit.
Sista målet ska Hadelöv självklart ta, kanske även första.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by King Kong »

VonCheese wrote:
Chippen wrote:
VonCheese wrote:Lindgren och Hadelöv får skämmas idag! Till viss del även Lundberg.
Hadelöv? Han var väl typ den enda som ville vinna den match, så vad ska han skämmas för? Att han inte gjorde målen åt utespelarna oxå eller?
Påstår du att Hadelöv var bra?!
Med Jocke i mål, hade vi vunnit.
Sista målet ska Hadelöv självklart ta, kanske även första.
Sista? Där Emanuelsson styr in pucken och stället honom totalt?
Kom igen nu, kritisera rätt saker/spelare...
Hadelöv var en av våra bästa ikväll..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Lidlund »

Det är ingen som tänker på att det är när vi gör dåliga matcher och LÅTER motståndarna spela fysiskt mot oss som det vi inte hänger med?

Man kan ju tycka att om det var så lätt att spela småfysiskt mot oss varför har inte alla lag anammat det och köttar sönder oss?

När vi inte är riktigt med på banan så stämmer inte åkningen fullt ut och då blir vi helt plötsligt tillgängliga för att spela fysisk mot.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by Lappmössan »

VonCheese wrote:
Chippen wrote:
VonCheese wrote:Lindgren och Hadelöv får skämmas idag! Till viss del även Lundberg.
Hadelöv? Han var väl typ den enda som ville vinna den match, så vad ska han skämmas för? Att han inte gjorde målen åt utespelarna oxå eller?
Påstår du att Hadelöv var bra?!
Med Jocke i mål, hade vi vunnit.
Sista målet ska Hadelöv självklart ta, kanske även första.
Förstår inte detta. Läser några som sågar Hadelöv på norranbloggen också. Har jag sett en helt annan hockeymatch än dessa personer? Hadelöv var definitivt en av lagets bästa ikväll.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Omg 41 - 26/1 kl. 19.00 - HV71 - Skellefteå AIK

Post by King Kong »

Lidlund wrote:Det är ingen som tänker på att det är när vi gör dåliga matcher och LÅTER motståndarna spela fysiskt mot oss som det vi inte hänger med?

Man kan ju tycka att om det var så lätt att spela småfysiskt mot oss varför har inte alla lag anammat det och köttar sönder oss?

När vi inte är riktigt med på banan så stämmer inte åkningen fullt ut och då blir vi helt plötsligt tillgängliga för att spela fysisk mot.
Det har väl många pratat om länge, att farten är vårt fysiska vapen..
När vi tappar fart och det blir ett mer muskelmässigt fysiskt spel så får vi problem..
Den fråga vissa av oss ställer oss är om vi klarar oss i ett slutspel på bara fart...
Eller kommer lag som vi möter, tex. HV eller FBK att kunna dra ner farten på oss och inbjuda oss i en mer muskelmässigt fysisk kamp som dom iaf idag hanterar bättre än oss..? Och hur hanterar vi isf det?

Jag tycker vi haft dessa problem mot FBK nästan genomgående denna säsong och dom lär inte bli lättare att tas med i ett ev. slutspel i den typen av hockey..
Slutspelshockeyn brukar ju generellt ta den formen, alla tar i lite extra, alla offrar sig lite extra och alla spelar lite mer desperat, därför passar också slutspel vissa spelare bättre än vad serielunken kanske gör..

Farten kommer fortsatt även i slutspelet att vara vårat främsta vapen och är vi starka nog för att åka sönder lag som försöker dra ner tempot på oss genom att tex. stänga mittzon så blir vi farliga, men lyckas vi inte hålla upp farten och det blir mer statisk kamp lär vi få problem..
De e iaf min analys..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Locked