Färjestad - AIK 7/12 kl 1515
Moderator: Styrelsen
Re: Färjestad - AIK 7/12 kl 1515
Otrolig skön seger!nu bygger vi vidare!
Arvids tur få en 2:a Dzierkals gör andra bättre behåll han högre upp än i fjärde,ser gärna en förlängning där.Luke(älskar namnet!) behöver ju bara titta på motståndarna så drar dom .Gillar Haara skarpt!
Exakt så. Men jag tror att du tvivlade lite i början av dagens match?!lappri wrote:Vinst på torsdag är ett måste, blir det vinst så trummar tåget igång och vi slår FBK på lördagen.
Sedan är de slutältat och allt får färg igen.
Spelar har iaf fortsatt riktigt höga krav.
Annat kan jag inte urläsa efter att sett Söderström tal efter Hardhelmet. Han börjar med att säga att han tror att många känner att det var en riktig "pissmatch".
Annat kan jag inte urläsa efter att sett Söderström tal efter Hardhelmet. Han börjar med att säga att han tror att många känner att det var en riktig "pissmatch".
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Dzierkals måste skrivas fast på 3-5 år
Känns som vi har 3 kedjor med kemi nu.Dock lite orolig för fjärdefemman,särskilt som Zebbe är borta länge.Eriksson-Lindberg-Davidsson känns som det som blev över.
Absolut att jag gjorde, hade ingen 100%ig känsla med tanke på vår nyliga historik. Men AIK överbevisade å slog en på fingrarna, ingen är mer glad än jag för det!
- Foppas skridskocoach
Med option på juniortränarkontrakt därefter.
Tigerränderna går aldrig ur.
-
Först en underbar vinst, sedan bjuden på rådjurssadel.
Känner att jag känner igen laget. Synd det är en Kalle Ankaturnering nu när allt flyter på. Finns mykke götta efter en sådan insats. Luke ser bra ut men torde väl bli bättre vad det lider. Haara är ju ett guldsparkapital. Må han förskonas från huvudskador. Pär en gigant å slutligen Forsfjälls mål som är ren och skär världsklass.
Väntar på att presskonferensen släpps (skicka gärna en länk ni som ser den) å få höra världens bittraste skitstövel dvs Mitellan gapa om alla filmningar.
HaHajaja, HaHajaja.....
Känner att jag känner igen laget. Synd det är en Kalle Ankaturnering nu när allt flyter på. Finns mykke götta efter en sådan insats. Luke ser bra ut men torde väl bli bättre vad det lider. Haara är ju ett guldsparkapital. Må han förskonas från huvudskador. Pär en gigant å slutligen Forsfjälls mål som är ren och skär världsklass.
Väntar på att presskonferensen släpps (skicka gärna en länk ni som ser den) å få höra världens bittraste skitstövel dvs Mitellan gapa om alla filmningar.
HaHajaja, HaHajaja.....
Frantisek Pospisil wrote: ↑07 Dec 2024, 21:05 Först en underbar vinst, sedan bjuden på rådjurssadel.
HaHajaja, HaHajaja.....
Inget snack om domarna eller spelare som ligger lätt. Konstigt!
-
Tycker det låter som han är nära skrål.
Ollas-Mattson anmäld efter brottningen.med Hugg för att han försöker dunka Huggs huvud i isen, jag var hyfsat upprörd över att det i situationen som vanligt fegades och togs två minuter för båda och kvittades tydligen tyckte någon fler som jag
"När det återstår 8.54 av tredje perioden så blir det bråk bakom Färjestads mål. Färjestad-spelaren Nr 73 Adam Ollas Mattsson och en Skellefteå-spelare börjar bråka. Ollas Mattsson hamnar över Skellefteå-spelaren och tar då tag om hans huvud och dunkar det i isen med stor kraft. Detta är en stor skaderisk och går emot spelarnas säkerhet".
- TigerShark
Det missade jag helt och hållet, bra att dom anmälde!PackSwede wrote:Ollas-Mattson anmäld efter brottningen.med Hugg för att han försöker dunka Huggs huvud i isen, jag var hyfsat upprörd över att det i situationen som vanligt fegades och togs två minuter för båda och kvittades tydligen tyckte någon fler som jag
Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Ja, alltså titta på situationen. Makalöst att de får samma straff.
Vi sa det under matchen ”vad ska Hugg göra då?” Han är helt passiv och får ändå samma straff. Höjden av feghet
Men var det inte tomten från Norrbotten som tog bedömningen…, så inte förvånad att hugg fick en tvåa
Känner att jag vill lyfta Heikkinen som jag tycker gör det väldigt bra i sin roll. Han får inte spela pp men hör ändå till de som gjort flest mål i aik. Förarbetet till Witkovskis mål igår var väldigt bra. Tycker han är bra i närkampsspelet också trots sin storlek. En förlängning av kontraktet vore på sin plats.
AOM avstängd
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ckard-hugg
https://www.shl.se/article/5y5aso5-403dd/view
AOM avstängd
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ckard-hugg
https://www.shl.se/article/5y5aso5-403dd/view
Absolut! Billig dessutom.
Såklart domarna bommade den där i 3e. De kändes ha siktet inställt på kvittering och förlängning, allt för underhållningen.