Silly Season 24/25
Moderator: Styrelsen
Re: Silly Season 24/25
Borde vi inte jobba för att få hem Sundsvik? Bra tvåvägsforward som även har börjat producera.
- Foppas skridskocoach
Vi håller nog koll men kombinationen av…
…att han slog igenom på allvar i Rögle
…att Rögle garanterat vill behålla honom
…att han saknar lokal förankring…
…gör nog att vi inte har jättegoda förutsättningar att få hem honom.
Tigerränderna går aldrig ur.
Får framförallt vänta några år;Foppas skridskocoach wrote: ↑07 Dec 2024, 21:07Vi håller nog koll men kombinationen av…
…att han slog igenom på allvar i Rögle
…att Rögle garanterat vill behålla honom
…att han saknar lokal förankring…
…gör nog att vi inte har jättegoda förutsättningar att få hem honom.
https://www.roglebk.se/article/7xlasmh-3k501/view
Fröden 2 år till i Schweiz. Visst går Wingerlis kontrakt ut efter denna säsong? Känns som en bra ersättare till Lirre.
-
I så fall får winge gå vinge, vi har ju redan 5 centrar
Vem kommer centra 4e kedjan 19/12 - 7/1?
Valter med Davidsson och gubben Eriksson känns lite obalanserat. Valter känns i min bok som en offensiv 2a/3e center. Pär L ?
Flyttar säkert ner Dzierkals igen,centrade ju nån match i CHL
Ett AS lån skulle behövas,+ ett backlån
Nix, Pär L ska fortsätta med Max L för att få kraft och spelskicklighet i vår tredjekedja. Svårt arr får till tredjelänken i den kedjan.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Behövs en till back?
Frans/Arvid/ON/Luke/Pudas/Johansson
Sedan finns väl ngn j20 kvar som 7e
Hellre skeppa Eriksson mot någon vettig forward.
Än så länge funkar han bara som potentiell PP spelare. Han borde göra som DIF-Linus och sättas på 2 veckors is-fys.
Eriksson ar en battre spelare an vad han visar nu. Behover sluta halla i klubban sa hart,just nu bidrar han inte med vad han ar bra pa.
Han är en bra spelare men än så länge några skär för sen in i alla situstionerna - och då är det svårt nyttja sina skills. Jättesvårt se en 39-åring hinna anpassa sig till aiks speed. Knappast värvad som ett tvåårsprojekt heller.
Den värvningen är nog bland dom märkligaste aik gjort ever.
Det enda positiva med värvningen av Eriksson är att han knappast är särskilt dyr. Men nä, tillbaka till AS och hit med nån som kan sätta avtryck i fjärdekedjan.
Är det säkert Eriksson lyfter en relativt låg lön?
Han har väl kvar familjen i söder och att han skulle gå lägre i lön som 39åring för en säsong i shl?
Enda sättet veta är om han åker på en böter / avstängning. 75-100k killgissar jag hans lön.
75-100 tusen i månaden är en relativt låg shl lön. Juniorer är billigare. Det här breaket kan göra eriksson gott. Få spela in sig med mer istid. Tycker mig sett fina intentioner från hans sida. Lossnar det bara så…..
- Foppas skridskocoach
När det gäller Eriksson så vore det väl vansinne att skeppa hobom innan JVM är klart åtminstone?
Därefter bör vi seriöst överväga att lämna tillbaka honom till SSK (om det inte lossnat till dess). Han gör mer nytta som potentiell lövendödare än som fjärdekedjespelare utan PP-speltid hos oss.
Därefter bör vi seriöst överväga att lämna tillbaka honom till SSK (om det inte lossnat till dess). Han gör mer nytta som potentiell lövendödare än som fjärdekedjespelare utan PP-speltid hos oss.
Tigerränderna går aldrig ur.
Om han (Eriksson) har problem att hinna med i seriespelet så är det en no-brainer att han inte kommer vara annat än statist i ett ev. slutspel
Jag hade inte forvantat mig att han var en spelare som drev upp tempot och vann varenda sargduell, men trodde att han inte skulle missa sin passing med tre meter varenda gang eller skjuta 6 meter utanfor.
-
Helt inne på din linje. Han hinner inte med och kan iom det inte nyttja det han är bra på, har svårt se hur det ska bli mycket bättre med tiden i hans fall.Foppas skridskocoach wrote: ↑09 Dec 2024, 08:18 När det gäller Eriksson så vore det väl vansinne att skeppa hobom innan JVM är klart åtminstone?
SSK lär ta emot honom med öppna armar, vore underbart se honom avgöra en match 7 mot Löven.
Blir spännande att se var Stefan Hedlund hamnar. Han gjorde ett väldigt bra jobb när han var hos oss senast. Kan det bli Luleå för vi har väl redan klart med Hermansson gissar jag.
- Snuskhummern
Inget är väl påskrivet än är ju det senaste man hört, undrar om man är villig att tänka om i det här läget? Hedlund är ju både mer meriterad och mer lokal ifall det spelar någon roll.
- Snuskhummern
Vad tror ni, har vi någon rimlig chans på Anton Lindholm nästa säsong eller blir det Linköping, Örebro eller nått annat hopplock som lastar upp?
Personligen tror jag att han är för dyr för Forre.Snuskhummern wrote: ↑11 Dec 2024, 12:37 Vad tror ni, har vi någon rimlig chans på Anton Lindholm nästa säsong eller blir det Linköping, Örebro eller nått annat hopplock som lastar upp?
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Jag tror det blir svårt att motivera att han ska ha mer i lön än Pudas. Samtidigt kommer han väl ha tjänat lite pengar och kan förhoppningsvis tänka sig lite hemmarabatt för att få bo i sitt relativt nybyggda hus.
Han sitter ju på kontrakt för nästa säsong så det är nog inte aktuellt.Snuskhummern wrote: ↑11 Dec 2024, 12:37 Vad tror ni, har vi någon rimlig chans på Anton Lindholm nästa säsong eller blir det Linköping, Örebro eller nått annat hopplock som lastar upp?
Silly Season 2[emoji2[emoji2391]92]/2[emoji2[emoji2391]9[emoji2391]]
Sen kommer han hem om inget oförutsett inträffar. Var aktuellt redan före Schweiz. Fick bra erbjudande av Forsell.
Hata allt.
Sampo Ranta som AIK uppges visat lite intresse för. Väljer spel i Örebro nästa säsong.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ed-orebro/
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ed-orebro/
Ingen Sampo således. Klar för Örebro. Undrar hur svårt vi har att konkurrera då vi inte betalar lika bra som tex Örebro. Vår dragningskraft kanske minskar då vi börjar sladda i tabellen? Men visst är det kul att börja spåna på nästa års trupp! Lirre vet vi försvinner. Heikkinen Eriksson Davidsson och Dzierkals har utgående bland forwards. Nilsson Witkowski och ASP har inte avtal med oss till hösten. Vad händer där? Många gör säkert klart med nytt under det här breaket gissar jag. Dzierkals och Heikkinen tycker jag absolut Forsell ska försöka förlänga med men inte till vilket pris som helst förstås.