AIK-Modo 5/12
Moderator: Styrelsen
- TigerShark
Re: AIK-Modo 5/12
Sjukt viktiga poäng, men detta kommer inte fungera mot färjestad på lördag.
Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Tack Modo. Vi hade torskat mot alla andra ligans lag ikv. Men kul att 22 gör lite p mm
Max Lindholm ar verkligen en GIGANT ikvall! Hela forstafemman och framfor allt Hugg valdigt bra.
Vi spelar med mer variation och fler initiativ framat, battre fart och mindre robotlir. Kul att se. Vi ar aven battre bakat aven om det fortfarande ser ut att vara orovackande mentala kollapser nar motstandaren natar.
Vi spelar med mer variation och fler initiativ framat, battre fart och mindre robotlir. Kul att se. Vi ar aven battre bakat aven om det fortfarande ser ut att vara orovackande mentala kollapser nar motstandaren natar.
Fan ska man inte ens kunna känna riktigt med glädje när vi äntligen tar en vinst.
Heikkinen bästa forward efter Max,8 mål nu.
-
Håller med marre. Heikinen största minsta gubben ikväll.
Men herregud så svajjigt det är bakåt. Blev jänken bänkad, skadad eller tog pusten slut?
Men herregud så svajjigt det är bakåt. Blev jänken bänkad, skadad eller tog pusten slut?
Han spelade typ 17 minuter. Troligen helt enligt plan.Frantisek Pospisil wrote: ↑05 Dec 2024, 21:31 Håller med marre. Heikinen största minsta gubben ikväll.
Luke gjorde en klart godkand debut, framfor allt forsta halvan av matchen var bra. Duktig pa att inte forlora kamperna och battre pa roren an vad jag trodde
Vilken match såg Savonen? Max en 2:a ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tycker vi gor en bra match dar vi har missflyt att det bara blir 5-4. Borde ha vart kanske 7-3 eller 6-2.
Det man stor sig pa ar en mental kollaps dar alla ser stirriga ut i 2 min efter varje gang de gor mal.
Det man stor sig pa ar en mental kollaps dar alla ser stirriga ut i 2 min efter varje gang de gor mal.
Sjukvårdarna förberedde hjärtstartaren då Kallin tog TO efter 5-1,riktigt skön tränare som verkligen brinner för laget. Märligt att AIKs tränare inte gjorde samma sak vid 5-4, men de tror väl på "processen". Jag har nog aldrig sett AIK så virriga i egen zon och ostrukturerade i boxplay på 15 år. Hur kan de vara så usla och tillåta motståndarna få komma in i skottsektorn helt utan motstånd. Det är dags att börja bygga om den delen under uppehållet.
Kul för Johnsson som fick två gratispoäng hoppas det släpper nu, men det lär krävas mer än så. För i PP så är han fortfarande klumpig.
Kul för Johnsson som fick två gratispoäng hoppas det släpper nu, men det lär krävas mer än så. För i PP så är han fortfarande klumpig.
Riktigt skön seger och poängmässigt klev viktiga spelare fram.
JJ, 2 P
Heikkinen, 2 P
MBN, 1 P
Hugg, 2 P
Jag hoppas verkligen detta är ett avstamp på något bra framåt. Dock är vi fortfarande väldigt sårbara bakåt och sorterar inte in riktigt bra.
Men 3 viktiga poäng gläjds vi åt.
JJ, 2 P
Heikkinen, 2 P
MBN, 1 P
Hugg, 2 P
Jag hoppas verkligen detta är ett avstamp på något bra framåt. Dock är vi fortfarande väldigt sårbara bakåt och sorterar inte in riktigt bra.
Men 3 viktiga poäng gläjds vi åt.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
16:04, det märklig var att #25 endast spelade strax över 13 minuter.GroovyEd wrote: ↑05 Dec 2024, 21:31Han spelade typ 17 minuter. Troligen helt enligt plan.Frantisek Pospisil wrote: ↑05 Dec 2024, 21:31 Håller med marre. Heikinen största minsta gubben ikväll.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Witkowski fick hardhelmet, respekt.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Hoppas detta tapp i 3e är något som kommer vattnas bort ju längre säsongen lider efter alla vinster vi nu kommer rada upp. Svarta november är över.
Kul att folk hittar till ladan igen, ett snitt på 5209 efter 12 hemmamatcher är riktig okey.
Oj oj vad viktig vinst! Men att tappa 5-1 till 5-4 är hårresande dåligt. Det visar vilket uselt självförtroende spelarna har nu.
Max Hugg och Heikkinen bäst. Jag hoppas Forsell jobbar på att få in några stabila backar till nästa säsong för Nilsson håller inte måttet defensivt. Även Pudas blir lätt puck tittande och går på samma gubbe vilket renderar i många farligheter bakåt. Kunna vinna kampen man man värdesätter jag högt hos backar. Pudas och Nilsson är för svaga i det spelet.
Max Hugg och Heikkinen bäst. Jag hoppas Forsell jobbar på att få in några stabila backar till nästa säsong för Nilsson håller inte måttet defensivt. Även Pudas blir lätt puck tittande och går på samma gubbe vilket renderar i många farligheter bakåt. Kunna vinna kampen man man värdesätter jag högt hos backar. Pudas och Nilsson är för svaga i det spelet.
Ja det blir tydligt att Pudas och Johansson inte är en bra kombo. Pudas offensiv känns lidande av att han förväntas ta ett större defensivt ansvar som han hittills inte direkt löst galant. Behövs en Måns eller dylikt som är positionssäker och tryggt ankare bakom. Först nu man noterar vilket jobb han gjort jämte Pudas när han väl saknas.
Haara ligger närmare till att gå som sjunde när/om Måns är tillbaka än Nilsson i min bok (allas?) men pga hierarkin lär det väl knappast bli så.
Haara ligger närmare till att gå som sjunde när/om Måns är tillbaka än Nilsson i min bok (allas?) men pga hierarkin lär det väl knappast bli så.
Hata allt.
Tror man ska sluta lägga tid och kraft på ON vara eller icke vara. Han kommer aldrig bli bänkad eller hamna utanför 6 backar.
Siffran som presenteras är väl alltid lite högre än den faktiska publiksiffran pga folk som inte dyker upp osv. Men nog var det över 5000 på plats i kväll i alla fall, kul!
Senaste matcherna har det varit rätt glest på Västra men i kväll höll de som var där i gång bra i alla fall.
editerat: ska sluta klaga
Last edited by dovienya on 06 Dec 2024, 00:57, edited 1 time in total.
För övrigt så ser jag att vi vann tekningsstatistiken?! Tyckte knappt vi vann en enda vettig tekning som betydde nåt.
Jävlar vad jag älska va jag såg av Hugg ikväll förövrigt. Det han visade i första perioden kommer ja inte ens ihåg jag senast såg honom göra. Mer sånt, tack.
Det visade sig rätt tydligt igåt, att kvartsamtalet som Tränargruppen skulle ha med de ledande spelarna gav frukt.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.