Visserligen ska man göra mål när man har 30 skott, men problemet är försvaret.
Vi har 4 backar av SHL klass, Nilsson är normalt en 7e back. Bergqvist gör det ok men ska inte normalt redan nu spela på 6 backar.
Måns är långt borta och behöver matcher innan han kan hålla klassen. Luke Witkowski har inte spelat något denna säsong och vi vet att många från andra sidan pölen inte brukar vara tränade på en gång. Han kommer också att behöva tid.
Är givetvis en missräkning med alla skador vi haft. Vi har dessutom haft mycket matcher i och med chl och dessutom har vi varit tvungen möblera om i laget a det grövsta. Målvakterna har avlöst varandra men Linus har varit bra och hållit oss kvar i matcher. Hoppas Gurra är snabbt tillbaka.
Ny tränarkonstilation ok men Pierre och Falk är kvar de har knappast bara flyttat koner när Robban hade huvudansvaret.
Flera spelare underpresterar och är ojämna. Johnsson x2, 24, 11, 96 syftar jag på.
Brynäs-AIK Lör 23 Nov kl: 15.15
Moderator: Styrelsen
-
Re: Brynäs-AIK Lör 23 Nov kl: 15.15
Ja tyvärr så håller jag nog fast vid det! I princip samma lag som förra säsongen. Ser inte hur dom ska lyckas vända detta. Försvaret är brutalt dåligt, går bort sig konstant... vi är sönderlästa, men folk verkar inte se det...lappri wrote: ↑23 Nov 2024, 19:52Bottenlag?? Står du fast vid detta nu och i februari? Som vanligt så är domedagsfolket framme när vindarna piskar hårt.petterrr_dd wrote: ↑23 Nov 2024, 19:27Varför skriva något positivt när det inte är det??kopitar wrote: ↑23 Nov 2024, 17:49Vad skönt att du kan avreagera dig på mig istället för laget. Verkar ha kommit dig under skinnet, gulligt.Frantisek Pospisil wrote: ↑23 Nov 2024, 17:46 Egentligen en bra bortamatch av AIK, bara det att man oroar sig över 30 skott på mål utan att lyckas stänka in den.
Kan administratörerna skapa en tävling?
När kommer kopitar att skriva sitt första positiva inlägg? Är dt ett Luledrägg, vilket jag tror det är så skit i tävlingen.
Återigen så är målen bedrövligt försvarsspel och framåt 0!! Folk verkar inte fatta att vi är ett bottenlag iår...
Ta det lugnt ta ett toy! Efter denna match är jag trygg, vi kommer inte va bäst, men vi kommer inte åka ur! Dagens match kunde vi vunnit med 3-0 och alla hade hyllat oss. Istället några mål som inte skullit vara mål. Kanske tagit nåt, vi borde gjort nåt, lag i medvind lag i motvind. Boxplay är dock något som oroar!
Enig.
Han orkar inte ta rätt beslut en hel match med så många loggade minuter. Så var det med Salle i början och även med andra junisbackar. Lite samma med ASP, PJ och Pudas, där felprocenten ökar med tröttheten, och sedan skall det ändå spelas så vackert ut ur zon; vilket leder till en felpass in i slottet... ON blir bara tröttare och ramlar, men tar inte samma felbeslut. Arvid spelar enklare när han blir trött.
En frukt av vårt spelsystem och vår nedträning, månne?
Jag tror det blir betydligt bättre takter när
1. Linus L, Måns, Luke, Haara o Lindvall är tillbaka. Inte för att det skiljer så himla mycket i kvalite mellan dessa o de som spelar nu utan mer att det blir avvaktande i väntan på ordinarie trupp. Även att det landat på tränarsidan nyligt.
2. Spelschemat lättar efter tisdag o de har sett slitna ut.
1. Linus L, Måns, Luke, Haara o Lindvall är tillbaka. Inte för att det skiljer så himla mycket i kvalite mellan dessa o de som spelar nu utan mer att det blir avvaktande i väntan på ordinarie trupp. Även att det landat på tränarsidan nyligt.
2. Spelschemat lättar efter tisdag o de har sett slitna ut.
nordan
Kommer Lirre tillbaka?