Hockeyallsvenskan

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Zimme »

Han utgick bara ifrån att alla liksom han kan laguppställningarna för alla lag i huvudet, vi kan testa, SG vem har nr 14 i Binghampton?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeyallsvenskan

Post by svartgulsubkultur »

Finns inget lag som heter Binghampton...
Och i Binghamton finns ingen #14.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Zimme »

svartgulsubkultur wrote:Finns inget lag som heter Binghampton...
Och i Binghamton finns ingen #14.
Men du var tvungen kolla :P
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeyallsvenskan

Post by svartgulsubkultur »

Har för mig att Keller eller Bobby Butler hade det ifjol, men årets B-Sens roster här jag dålig koll på.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeyallsvenskan

Post by svartgulsubkultur »

Fel av mig, det var Roman Wick som hade #14 i mästarna.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Zimme »

:roll: Suck :lol:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeyallsvenskan

Post by svartgulsubkultur »

Enligt Kjell A kommer Aulin mycket snart att skriva på en förlängning med Örebro men med en ES-klausul.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Zimme »

Är inte helt såld på tanken om att värva honom, relativt gammal, transatlant och har en säsong då han producerat i AS och då med skapliga kompisar, hade han varit 23 kanske. Bellman satte drygt 30 baljor på 41 matcher i Leksand innan han kom till oss.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeyallsvenskan

Post by svartgulsubkultur »

Brynäs tycks vara den ES-klubb som är hetast på honom.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Draper »

Mer Fahlander:
http://na.se/sporten/ishockey/1.1479892 ... ofors-namn" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
Grytis
Posts: 42
Joined: 16 Jun 2011, 23:28

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Grytis »

Sitter o kollar på en AS-match.....gamle AIK-liraren Daniel Sondell fick till det...kvittera mot Mora just nu.
Trollet
Posts: 8481
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

http://www.bt.se/sport/bhc-ansoker-om-r ... 0942%29.gm" onclick="window.open(this.href);return false;

Borås ansöker om rekonstruktion. Precis det här jag var rädd för angående Sörensen. Kan bli totalt fritt fall resten av säsongen och då är det svårt att utvecklas.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8481
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

Intervju med Sandgren:
http://www.hockeysverige.se/article/126 ... ettar-till" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Hockeyallsvenskan

Post by lazerkrobbe »

Marcus en av målskyttarna då Borås borta-vann mot Malmö... :)
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Hockeyallsvenskan

Post by lazerkrobbe »

Och man är inte ett dugg förvånad...svinpäls!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4242998.ab
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hockeyallsvenskan

Post by 374 »

Sånt där händer hela tiden men nu när det handlar om Stenbeck blir det rubriker. När en vanlig person beter sig på samma sätt en lönehelg bryr sig ingen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10079
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Special Brew »

374 wrote:Sånt där händer hela tiden men nu när det handlar om Stenbeck blir det rubriker. När en vanlig person beter sig på samma sätt en lönehelg bryr sig ingen.
Näe, och det är väl inte så konstigt. Tror media tycker det är intressantare att skriva om en kändis som gör bort sig än om en vanlig Svensson (läs Marklunds).
Trollet
Posts: 8481
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

374 wrote:Sånt där händer hela tiden men nu när det handlar om Stenbeck blir det rubriker. När en vanlig person beter sig på samma sätt en lönehelg bryr sig ingen.
Är man en offentlig person får man vara betydligt mer noggrann med vad man säger. Inte för att det är mindre acceptabelt om du eller jag säger samma sak.

För övrigt är felet inte att det blir rubriker när Stenbeck säger det. Felet är att ingen bryr sig när "en vanlig person beter sig på samma sätt en lönehelg".
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hockeyallsvenskan

Post by 374 »

Naturligtvis är det så men tycker inte att det är något att bli upprörd över.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Hockeyallsvenskan

Post by lazerkrobbe »

374 wrote:Sånt där händer hela tiden men nu när det handlar om Stenbeck blir det rubriker. När en vanlig person beter sig på samma sätt en lönehelg bryr sig ingen.
Det är väl klart som f-n att det blir rubriker om klubbens 'ägare' kliver in på baren i hemmaarenan och beter sig som det ärkesvin han är. Tänk dig en dyngrak P-A kliva in på Rinkside med sina kompisar och svina...nä, just det, kommer aldrig att ske. Och det är ju inte första gången heller då det gäller praktaschlet Stenbeck, det är inte bara det att hissen inte går ända upp hos den mannen, den är permanent satt ur funktion och lämnar aldrig BV...
Trollet
Posts: 8481
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

374 wrote:Naturligtvis är det så men tycker inte att det är något att bli upprörd över.
Där går våra åsikter isär. Jag tycker det är rätt upprörande att någon får sådana tillmälen kastade i ansiktet, och det alldeles oavsett vem som kastar dem.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Hockeyallsvenskan

Post by lazerkrobbe »

374 wrote:Naturligtvis är det så men tycker inte att det är något att bli upprörd över.
Vem är upprörd?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hockeyallsvenskan

Post by 374 »

Trollet wrote:
374 wrote:Naturligtvis är det så men tycker inte att det är något att bli upprörd över.
Där går våra åsikter isär. Jag tycker det är rätt upprörande att någon får sådana tillmälen kastade i ansiktet, och det alldeles oavsett vem som kastar dem.
Ingen ska behöva få tillmälen kastade efter sig men samhället ser ut så idag. Liknande incidenter inträffar dagligen, om inte timligen, så upprördheten bör inte riktas mot det här enskilda fallet utan istället mot de som bär ansvaret för att samhällsklimatet är som det är. (Bäst jag garderar mig med att säga att det inte är invandrarna som bär ansvaret.)
User avatar
Markman
Posts: 7852
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Markman »

Ta och se dig i spegeln då, för det är den mentaliteten som du uttrycker i nedanstående inlägg som bär en stor del av skulden!
374 wrote:Naturligtvis är det så men tycker inte att det är något att bli upprörd över.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10079
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Special Brew »

lazerkrobbe wrote:
374 wrote:Sånt där händer hela tiden men nu när det handlar om Stenbeck blir det rubriker. När en vanlig person beter sig på samma sätt en lönehelg bryr sig ingen.
Det är väl klart som f-n att det blir rubriker om klubbens 'ägare' kliver in på baren i hemmaarenan och beter sig som det ärkesvin han är. Tänk dig en dyngrak P-A kliva in på Rinkside med sina kompisar och svina...nä, just det, kommer aldrig att ske. Och det är ju inte första gången heller då det gäller praktaschlet Stenbeck, det är inte bara det att hissen inte går ända upp hos den mannen, den är permanent satt ur funktion och lämnar aldrig BV...
Exakt. Han har även blivit nekad inträde till Cloetta center vid ett tillfälle! En idiot med pengar är vad han är!
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Hockeyallsvenskan

Post by rock »

Attityden hos den gode Stenbeck brister. Inte direkt en ödmjuk kille utan mer en pojke med pappas pengar. Smått tragiskt kan jag tycka.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Rampa »

374 wrote: "Naturligtvis är det så men tycker inte att det är något att bli upprörd över"

Ingen ska behöva få tillmälen kastade efter sig men samhället ser ut så idag. Liknande incidenter inträffar dagligen, om inte timligen, så upprördheten bör inte riktas mot det här enskilda fallet utan istället mot de som bär ansvaret för att samhällsklimatet är som det är. (Bäst jag garderar mig med att säga att det inte är invandrarna som bär ansvaret.)
Samhällsklimatet i sig kan väl för fan inte legalisera ett sådant beteende. Och nog är det väl personer med Stenbäcks position som bidragit till hur det ser ut idag. Att samhället "ser så ut idag" motiverar inte att vi inte ska bry oss.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Rampa »

Jaså, heter inte Bofors Bofors längre. :o
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Hockeyallsvenskan

Post by aik155 »

Rampa wrote:Jaså, heter inte Bofors Bofors längre. :o
Nej Rampa dom heter typ kalskoga nu
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Hockeyallsvenskan

Post by anton95uppsala »

BIK Karlskoga tror jag. Lite märkligt att namnbytet gick så obemärkt förbi. Jag upptäckte det inte i över huvud taget, såg det i tabellen bara...
Post Reply