Silly Season 24/25
Moderator: Styrelsen
- Foppas skridskocoach
Re: Silly Season 24/25
Givet att vi vill ge Vuollet pch Vesterlund en ordentlig chabs att spela in sig i laget vore det snarare dumt att plocka in en annan forward redan nu.
…om vi inte kan få typ Nathan MacKinnon för 150 tkr/mån.
…om vi inte kan få typ Nathan MacKinnon för 150 tkr/mån.
Tigerränderna går aldrig ur.
Nä,lägg krut på en bra stabil back
Vill han och ekonomin är vettig så för fan kör. Han drar folk till ladan och gör andra bättre
- vonschnauser
Gällande Bellmare så handlar det enbart vad vi får för pengarna, hur bra är han numera? Kan han producera under ett slutspel? Äf det en spelartyp som behövs? Går det att värva honom och även en stark back utan att gå för mycket minus? Hur mycket kräver hans agent att Bellmare får i lönekuvert?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Tänk om vi inte tycker oss behöva honom och han går till annat lag i SHL, då skulle nog detta forum bli kul att läsa.
Forres avgång skulle säkerligen krävas.
Nu verkar han dock vilja lira i NHL en säsong till.
Forres avgång skulle säkerligen krävas.
Nu verkar han dock vilja lira i NHL en säsong till.
Säkerligen! Svårt att se att han skulle begära mycket stålar för en sista säsong hos oss.
Det är ju inte så troligt att han får ett nytt kontrakt i NHL då han borde signerat ett redan isf.
Svag motivering kring att han ska komma till oss för att han inte ska gå till några motståndare i SHL.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Voullet och Vesterlund må ju få chansen visa upp sig först kan jag tycka.
- haggloader
Jag tror Forssell har exakt dessa parametrar i huvudet, å naturligtvis många flera.tazman wrote: ↑12 Aug 2024, 21:41 Gällande Bellmare så handlar det enbart vad vi får för pengarna, hur bra är han numera? Kan han producera under ett slutspel? Äf det en spelartyp som behövs? Går det att värva honom och även en stark back utan att gå för mycket minus? Hur mycket kräver hans agent att Bellmare får i lönekuvert?
Mycket bra. Med tanke på alla den frånvaro vi har på forwardssidan nu så är det klokt agerat.
Är väl för tillfället iaf en 5 st som är borta, om jag räknar rätt.
Är väl för tillfället iaf en 5 st som är borta, om jag räknar rätt.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Davidsson tror jag blir perfekt, hoppas o tror på kontrakt hela säsongen efter provanställningen.
nordan
-
Verkar kontraktslös?
Det ryktades väl häromdagen att han hade fått ett "jätteerbjudande" från Djurgården
Han och Johansson som nya backar,känns ju sådär. Hoppas Forre letar en mer def back.
Vad kan Kalle Kossila kosta per månad som nu blivit klubblös ?
Kanske vi kan värva Paul LaDue från Modo då de har det fullt på backsidan då Norlinder ska in. Såg riktigt bra ut när de mötte oss tycker jag.
https://www.eliteprospects.com/player/90101/paul-ladue
https://www.eliteprospects.com/player/90101/paul-ladue
Du har sett han i en träningsmatch och du tycker vi ska värva ? Tur Forre är mer noggrann.
- Foppas skridskocoach
Ganska mycket, och vi behöver inte spelartypen. Men bra spelare, absolut.
Tigerränderna går aldrig ur.
AIK plockar hem Alexander Hellnemo från Nybro för helgens två matcher i CHL.
Verkar dock bara ska vara med på just matcherna under de två kommande veckorna
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Enl ab ska Pierre vara tilltänkt som efterträdare till Robban säsongen 24/25. Jag trodde Falk var den som låg först i pipen då han känns mer som en huvudtränare. Men jag litar fullt ut på Forsell. AIK har verkligen haft tid på sig att göra en klok värvning då Robban tidigt meddelat sina avsikter. Blir inga små skor att fylla….
Hoppas Ohlsson lämnar i förtid.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Nån som har Folkbladet och kan klistra in?nr86 wrote: ↑06 Sep 2024, 16:20 Enl ab ska Pierre vara tilltänkt som efterträdare till Robban säsongen 24/25. Jag trodde Falk var den som låg först i pipen då han känns mer som en huvudtränare. Men jag litar fullt ut på Forsell. AIK har verkligen haft tid på sig att göra en klok värvning då Robban tidigt meddelat sina avsikter. Blir inga små skor att fylla….
https://www.folkbladet.nu/2024-09-04/li ... sson-90d54
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat