Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
GroovyEd
Posts: 1880
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by GroovyEd »

Humlannitton wrote: 30 Apr 2024, 10:13 Fan vad jag lider med Oscar Möller. Han är verkligen obekväm med intervjuerna, syns att han inte på långa vägar är tillbaka mentalt.
Håller med. Onödigt av medierna att ställa så mycket frågor om hans läge osv. Jag är på inget sätt förvånad att de gör det, men ändock.
User avatar
vonschnauser
Posts: 1003
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by vonschnauser »

cleo wrote: 30 Apr 2024, 10:44 MAGISKT!! Det är bara magiskt!
Man går ut i 5e matchen, och gör sin absolut bästa match i finalserien …på hemmaplan dessutom. Sjukt!

Tränartrojkan har dessutom bevisat att man KAN coacha laget när det som bäst behövs. Underbart!

Alla spelare ska ha en stor eloge på det sätt som man genomförde matchen. INGEN föll ur ramen, alla var BÄST när det gällde!

TACK FÖR UPPVISNINGEN! Flytta på er, vi är bäst i Sverige igen.
Vi visade att vi kunde anpassa delar av spelet efter motstånd detta år(utan att tumma på för mycket av vårt egna spel). Det tycker jag är den stora skillnaden egentligen
Frantisek Pospisil
Posts: 1429
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Frantisek Pospisil »

Äntligen få uppleva ett guldfirande på hemmaarenan är väl det som känns bäst så här dagen efter. Så många smärtsamma förluster man fått uppleva, ända sedan matchen mot Djurgården på 50-talet på Norrvalla fram till igår.

Känns bra äntligen få känna att pratet om vår fysiska underlägsenhet kan kastas i soptunnan. Känns bra att alla negativbesservissers här inne till slut fick på käften. Känns underbart att vinsten framkallar mer smärta i Norrbotten än i Skåne. Känns bra att vinsten gör att vi får spela CHL nästa år.
Just nu känns allt så jävla bra. Enda som kanske gnager är tanken att NHLlagen kanske kikar lite extra på våra spelare, vis av andra år vi tagit hem LeMatpokalen.

Slutligen. Stämningen igår på arenan är det häftigaste jag upplevt i någon finalmatch. Tack västra stå, tack sittplats som äntligen ställde upp.
User avatar
vonschnauser
Posts: 1003
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by vonschnauser »

Frantisek Pospisil wrote: 30 Apr 2024, 12:59 Äntligen få uppleva ett guldfirande på hemmaarenan är väl det som känns bäst så här dagen efter. Så många smärtsamma förluster man fått uppleva, ända sedan matchen mot Djurgården på 50-talet på Norrvalla fram till igår.

Känns bra äntligen få känna att pratet om vår fysiska underlägsenhet kan kastas i soptunnan. Känns bra att alla negativbesservissers här inne till slut fick på käften. Känns underbart att vinsten framkallar mer smärta i Norrbotten än i Skåne. Känns bra att vinsten gör att vi får spela CHL nästa år.
Just nu känns allt så jävla bra. Enda som kanske gnager är tanken att NHLlagen kanske kikar lite extra på våra spelare, vis av andra år vi tagit hem LeMatpokalen.

Slutligen. Stämningen igår på arenan är det häftigaste jag upplevt i någon finalmatch. Tack västra stå, tack sittplats som äntligen ställde upp.
Den framkallar väldigt mkt glädje i (södra) delen av Norrbotten också! ;)
p-play
Posts: 6826
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by p-play »

shaquille wrote: 30 Apr 2024, 10:17
persson82 wrote: 30 Apr 2024, 10:15 Nu är det väl läge för dem som toksågade truppen efter omg 1 och prat om att hålla sig kvar osv att krypa till korset och be om ursäkt

Fy fan vad skönt att sätta alla experter på plats och få hem lemat där den hör hemma
Kommer aldrig hända men klagosången är igång innan hösten igen.
Det är det som kallas kravställan och det är en nyckel till framgång. :) I en del klubbar kan man glida runt och ta genvägar på isen utan kritik, men här finns det många kunniga och engagerade som påtalar det.
Frantisek Pospisil
Posts: 1429
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Frantisek Pospisil »

vonschnauser wrote: 30 Apr 2024, 14:30
Frantisek Pospisil wrote: 30 Apr 2024, 12:59 Äntligen få uppleva ett guldfirande på hemmaarenan är väl det som känns bäst så här dagen efter. Så många smärtsamma förluster man fått uppleva, ända sedan matchen mot Djurgården på 50-talet på Norrvalla fram till igår.

Känns bra äntligen få känna att pratet om vår fysiska underlägsenhet kan kastas i soptunnan. Känns bra att alla negativbesservissers här inne till slut fick på käften. Känns underbart att vinsten framkallar mer smärta i Norrbotten än i Skåne. Känns bra att vinsten gör att vi får spela CHL nästa år.
Just nu känns allt så jävla bra. Enda som kanske gnager är tanken att NHLlagen kanske kikar lite extra på våra spelare, vis av andra år vi tagit hem LeMatpokalen.

Slutligen. Stämningen igår på arenan är det häftigaste jag upplevt i någon finalmatch. Tack västra stå, tack sittplats som äntligen ställde upp.
Den framkallar väldigt mkt glädje i (södra) delen av Norrbotten också! ;)
Ber om ursäkt.
Glömde i min eufori att det finns 2 Norrbotten. Ett hyfsat friskt (som det stod klottrat på en toavägg,,, (Pitbor ä trevli) å ett oerhört sjukt.
Frantisek Pospisil
Posts: 1429
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Frantisek Pospisil »

p-play wrote: 30 Apr 2024, 17:46
shaquille wrote: 30 Apr 2024, 10:17
persson82 wrote: 30 Apr 2024, 10:15 Nu är det väl läge för dem som toksågade truppen efter omg 1 och prat om att hålla sig kvar osv att krypa till korset och be om ursäkt

Fy fan vad skönt att sätta alla experter på plats och få hem lemat där den hör hemma
Kommer aldrig hända men klagosången är igång innan hösten igen.
Det är det som kallas kravställan och det är en nyckel till framgång. :) I en del klubbar kan man glida runt och ta genvägar på isen utan kritik, men här finns det många kunniga och engagerade som påtalar det.
Kunniga å kunniga.
Många använder detta forum i syftet att låtsas va kunniga för att kunna vrida ur sig sitt okunniga hat mot allt och alla.
Kom ihåg en sak.
Allt är Nilssons fel!
Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Sed »

persson82 wrote: 30 Apr 2024, 10:15 Nu är det väl läge för dem som toksågade truppen efter omg 1 och prat om att hålla sig kvar osv att krypa till korset och be om ursäkt

Fy fan vad skönt att sätta alla experter på plats och få hem lemat där den hör hemma
Som dessa
Special Brew wrote: 24 Nov 2023, 20:10
persson82 wrote: 24 Nov 2023, 16:41 Vi kommer att spela final till våren.....igen
Inte en chans.
svea_man wrote: 28 Nov 2023, 21:24 Nå sm guld bara å glömma inget där å hämta
8-)
dovienya
Posts: 2234
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by dovienya »

Frantisek Pospisil wrote: 30 Apr 2024, 12:59 Känns bra att alla negativbesservissers här inne till slut fick på käften.
Känns bara bra att ha fått på käften ;)

Har fortfarande svårt att ta in SM-guldet. Helt sjukt att det har gått hela jävla vägen. Vilken insats gubbsen och kidsen har gjort i år och framförallt vilken galen match alla gjorde igår. Även ni som var på plats var galna. Det hördes i rutan :D
User avatar
ossian
Posts: 3699
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by ossian »

En sak har man lart sig genom aren och det ar att aldrig rakna bort dynastiernas
persson82
Posts: 665
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by persson82 »

8-)
Sed wrote: 30 Apr 2024, 18:04
persson82 wrote: 30 Apr 2024, 10:15 Nu är det väl läge för dem som toksågade truppen efter omg 1 och prat om att hålla sig kvar osv att krypa till korset och be om ursäkt

Fy fan vad skönt att sätta alla experter på plats och få hem lemat där den hör hemma
Som dessa
Special Brew wrote: 24 Nov 2023, 20:10
persson82 wrote: 24 Nov 2023, 16:41 Vi kommer att spela final till våren.....igen
Inte en chans.
svea_man wrote: 28 Nov 2023, 21:24 Nå sm guld bara å glömma inget där å hämta
8-)
User avatar
vonschnauser
Posts: 1003
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by vonschnauser »

Frantisek Pospisil wrote: 30 Apr 2024, 17:53
vonschnauser wrote: 30 Apr 2024, 14:30
Frantisek Pospisil wrote: 30 Apr 2024, 12:59 Äntligen få uppleva ett guldfirande på hemmaarenan är väl det som känns bäst så här dagen efter. Så många smärtsamma förluster man fått uppleva, ända sedan matchen mot Djurgården på 50-talet på Norrvalla fram till igår.

Känns bra äntligen få känna att pratet om vår fysiska underlägsenhet kan kastas i soptunnan. Känns bra att alla negativbesservissers här inne till slut fick på käften. Känns underbart att vinsten framkallar mer smärta i Norrbotten än i Skåne. Känns bra att vinsten gör att vi får spela CHL nästa år.
Just nu känns allt så jävla bra. Enda som kanske gnager är tanken att NHLlagen kanske kikar lite extra på våra spelare, vis av andra år vi tagit hem LeMatpokalen.

Slutligen. Stämningen igår på arenan är det häftigaste jag upplevt i någon finalmatch. Tack västra stå, tack sittplats som äntligen ställde upp.
Den framkallar väldigt mkt glädje i (södra) delen av Norrbotten också! ;)
Ber om ursäkt.
Glömde i min eufori att det finns 2 Norrbotten. Ett hyfsat friskt (som det stod klottrat på en toavägg,,, (Pitbor ä trevli) å ett oerhört sjukt.
Haha, håller med! 8-)
Randyandy
Posts: 91
Joined: 22 Jun 2011, 12:13

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Randyandy »

Känns ju lite löjligt, men sökte lite på kval och tongångarna har ändrats en del hos vissa...
sikt wrote: 04 Nov 2023, 20:09 Vi klarar inte ens av att skapa situationer så vi får ett PP åtminstone.. Nu får man byta målet för säsongen. Att slippa negativt kval är det viktiga och även vi supportar får får ändra mindset. Vi, Modo, Oskarshamn har den sämsta truppen
Larionov wrote: 04 Nov 2023, 19:38 Är det Oskarshamn vi möter i kval? Hur undviker vi negativt kval? Oskarshamn är där, vi, Modo, Malmö och hv står det mellan!
Toby wrote: 04 Nov 2023, 19:39 Oscar Eklind, Ty Rattie, Markus Sylvegård, Marek Hrivik, Riley Woods, Rodrigo Abols hade alla suttit som en smäck.

Men nej, vi värvar Sikura, förmodligen till sjuka pengar. Forsell är inte rätt man!
Humlannitton wrote: 04 Nov 2023, 19:39 Tycker vi spelar helt utan självförtroende, som att ingen plötsligt tror på vad man gör längre. När Pär och JJ är borta är detta en allsvensk trupp.

Fattar fan inte vad som hänt med backsidan, spelare för spelare så ska vi fan ha Sveriges bästa uppsättning.

Framåt ska vi inte ens prata om, vi skulle inte spöa Djurgården som vi spelar nu. Inte sett Skellefteå AIK så uddlösa sedan 1997.
Special Brew wrote: 04 Nov 2023, 19:53 Ett jävla miniatyrlag utan ledande spelare! En sportchef som tror på leftare och 70 kilosspelare
kopitar wrote: 21 Sep 2023, 19:31
Förbered dig på negativt kval, med den här laguppställningen. Är ohlsson första tränaren som får sparken månntro?
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Poet »

Får jag fråga från när dom inläggen är?
Sikura tex var brutalt usel fram till slutet november början december.
2012-05-19
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Lubbe »

1987? 1996? One-hit-wonders.
1978, 2013, 2014, 2024!!!
Frantisek Pospisil
Posts: 1429
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Frantisek Pospisil »

Tycker det är orättvist sparka på de som redan ligger,,,,, om man inte har spännpjäxor på sig...
User avatar
Humlannitton
Posts: 1544
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Humlannitton »

Förstår inte poängen. Vi har ju onekligen haft svackor och spelar uselt vissa perioder, vissa matcher. Varför skulle det vara konstigt att påpeka det, eller oroa sig över det?

Blir ju jäkligt märkligt att sitta med facit i hand och låtsas som att hela säsongen var enhörningar och regnbågar bara för att det blev guld till sist.
Randyandy
Posts: 91
Joined: 22 Jun 2011, 12:13

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Randyandy »

Bara ett skummande på ytan eftersom det funnits så sjukt många exempel på dödgrävare under den här säsongen att det måste vara rekord. Citaten är bara några ur högen, inget personligt.
Klart som fan man tvekar över lagets kapacitet under svarta november när det går dåligt, men man får ju bara en känsla av klinisk depression från vissa. Har inte lagt på minnet några specifika namn.
Sökningen av citat handlade specifikt om att vi skulle tvingas kvala, inget annat.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1544
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Humlannitton »

Randyandy wrote: 30 Apr 2024, 23:18 Bara ett skummande på ytan eftersom det funnits så sjukt många exempel på dödgrävare under den här säsongen att det måste vara rekord. Citaten är bara några ur högen, inget personligt.
Klart som fan man tvekar över lagets kapacitet under svarta november när det går dåligt, men man får ju bara en känsla av klinisk depression från vissa. Har inte lagt på minnet några specifika namn.
Sökningen av citat handlade specifikt om att vi skulle tvingas kvala, inget annat.
Tror nog att många behöver ventilera sin ångest också, och då blir det svart. Man har även en tendens att skriva mer när det går dåligt utifrån frustration och känslor, än när det går bra för då vill man inte jinxa.

För övrigt så nämnde åtminstone jag inget om kval just där. Skrev bara att utan Pär och JJ så är det en allsvensk trupp. Förmodligen för att vi spelade jävligt pissigt just då.
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Fdskebo »

Ja inte var allt guld och gröna skogar i höstas…
Det är lätt att glömma i euforin kring ett sm guld, men vi var faktiskt det ineffektivaste laget innan AJ kom in. Inte för att han ska ha all cred för den vändningen men balansen i laget ändrades med hans intåg vilket gjorde att många pusselbitar trillade rätt.

Sjukt imponerande vilken resa laget gjort på 8 månader!
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1635
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Dwight_Shrute »

Ursäkta mig, men vad fan är det här?? Vi har just vunnit ett galet överraskande guld efter en veritabel berg-och-dalbana till säsong och då ska vissa sitta och märka människor som inte varit "tillräckligt positiva"!?

Ett forum måste ju vara öppet och fritt (förutom de uppenbara övertrampen) om det ska ha någon större funktion och inte bli någon slags kastrerad sörja som gränsar till sekterism. Att recensera varandra på det sätt som vissa gör här är fan helt sjukt och oändligt mer obehagligt än de eventuella negativa instick som vissa (däribland definitivt också jag) gjort under säsongen.

Om man inte orkar med något negativt eller några negativa tankar runt sitt favoritlag så är det väl ändå fortfarande jävligt lätt att bara hoppa över skribenter eller inlägg som man inte gillar?

Jag har *definitivt* inte trott på det här laget baserat på hur säsongen utvecklat sig. Det kan vi absolut diskutera, men på samma sätt som alla andra som haft de känslorna har jag försökt uttrycka varför under året. Att mena på att man ska "be om ursäkt" eller liknande är ju bara patetiskt. De med blind tilltro till laget och ledningen är ju lika uppe i de blå som de (däribland jag) som inte alls varit övertygad under säsongen. Vi har inte vunnit något på 10 år, är det ni som varit konstant positiva som ska be om ursäkt för de förlorade åren? - självklart inte. Som sagt - ett fansforum måste få vara ett fansforum, med högt och lågt, positivt och negativt. I annat fall kan vi lika gärna skita i det.
lh=1
Posts: 545
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by lh=1 »

Tack Dwight! Tänkte skriva något liknande, men du satte i princip ord på mina tankar. Det är ju för guds skull ett öppet forum!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3092
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Foppas skridskocoach »

Jaja, nu tar vi varandra i hand och sjunger We shall overcome.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Special Brew »

Hahaha. Jag har definitivt skrivit några domedagsprofetior under säsongen. När vi spelar urkass hockey under serielunken i November månad så blir i alla fall jag frustrerad och undrar vad fan vi håller på med.
Men att be om ursäkt för vad jag uttryckte då gör jag inte, eftersom att det var så det kändes. Däremot känns det otroligt bra att laget lyckades finna vägar och för första gången på 10 år vara som bäst när det verkligen skulle avgöras.
Känner mig stolt över att vara en AIK:are just nu.
User avatar
ossian
Posts: 3699
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by ossian »

:idea: Jag ar sjalv ofta optimistisk med hockeyn, men som supporter ar det ibland svart att halla kanslorna under styr. Klart att alla inte behover vara optimiser, allas asikter borde val vara valkomna?

Sen Sannys hyllning pa expressen var val fin, men haller inte med om att media, regler, domarkar har vart objektiva mot var forening i det har slutspelet och i andra slutspel, att det ar “sjalvupplevt”. Flera sandningar har det vart snack om Linkoping, Frolunda och sen Rogle i 55 minuter, och sen pa slutet av sandningen var det “jamen Skelleftea got det bra” nar matchen I princip ar slut. Det ar val bara att granska sina egna sandingar och verifiera vad som sagts eller inte. Domarna missar valdigt grova utvisningar som ar uopenbara, smallar emot huvudet, hog klubba, crosscheckings. Klart man blir forvannad, aven om de I alla fall lart sig att se pa reprisen om det var mal eller inte? Vi aker pa dubbelt sa manga femmor och betydligt fler utvisningar under grundserien nar vi for matcherna, vi har ett litet spelskickligt lag som inte spelar fysiskt? I slutspelet, unikt for SHL, da kastas regelboken bort och det ar val klart att det drabbar oss mer an nagot brunkargang. Det ar som att det skapas ett drev dar det silas mygg och svaljs kameler. Klart man ar subjektiv som supporter men man maste ha hogre krav pa experter som ska vara mer objektiva.
dovienya
Posts: 2234
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by dovienya »

Experterna håller ju samtliga unisont med om att det ska vara en annan regelbok i slutspelet. Säger det rätt ut till och med. "I slutspel är det där ingen femma" "I grundserien så är det där matchstraff och avstängning" osv.

Säger tillräckligt många en sak tillräckligt ofta så blir det till slut sanning.

Så när domarna chockar och tar utvisningar som är utvisningar i grundserien och AIK råkar få fördel av det eftersom de driver spelet, ja då är det minsann inte bra alls.
User avatar
ossian
Posts: 3699
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by ossian »

Jomen ar det sa? Ar det sa pa andra stallen, i andra sporter? Vore det normalt ifall Barcelona fick fler frisparkar emot och fler gula roda kort om de spelade i samma serie som AFC Wimbledon?

Ar jag dov eller hor jag Linkoping, Frolunda, Rögle hela tiden fram tills vi vann matchen? Laser jag att man far blindside tackla folk ratt i huvudet i ett slutspel, unisont fran varenda “expert”?

Klart att Oskar Lindberg skulle fatt matchstraff for sin forseelse men det ar betydligt fler at andra hallet.

Nar domarna domer utvisningar for solklara utvisningar, sista finalmatchen, da ar vi totalt overlagsna faktiskt.
dovienya
Posts: 2234
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by dovienya »

Jag håller ju med dig, ossian. Jag menar på att experterna cementerar detta beteende genom sitt agerande i rutan. Det gör det inte rätt, men de bidrar till att domarna medvetet gör den nivåhöjningen i slutspelet. Medvetet alltså, inte omedvetet likt "jag vill inte bidra till att mitt beslut avgör denna match".

Det är ju dessutom inte så att vi (här på forumet iaf) hade klagat på bedömningen om Ogge åkt på en femma, utan vi hade klagat på Ogges agerande... Vi har i slutspelet däremot gjort många bedömningsskillnadsfördömningar likt Mangos knätackling kontra knätacklingen på Max, osv..

För övrigt så läser man kommentarer på twitter och andra forum där de tycker att "de pratar bara Skellefteå", så i mängd ord i rutan är studion och kommentatorerna förmodligen mer balanserade än man upplever det (jag håller även med dig där, ossian)...
User avatar
Erwynn
Posts: 2433
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by Erwynn »

Humlannitton wrote: 30 Apr 2024, 23:43 Tror nog att många behöver ventilera sin ångest också, och då blir det svart. Man har även en tendens att skriva mer när det går dåligt utifrån frustration och känslor, än när det går bra för då vill man inte jinxa.
SKE - RBK Final 5 Guldmatch, Antal inlägg: 207
LHC - SKE 4/11 torsk 3-0, Antal inlägg: 206

Det är ju lite kul att en torsk mot LHC i november engagerar lika mycket som ett guld!
Hata allt.
p-play
Posts: 6826
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Final 5: Skellefteå AIK - Rögle BK 29/4

Post by p-play »

Erwynn wrote: 02 May 2024, 08:27
Humlannitton wrote: 30 Apr 2024, 23:43 Tror nog att många behöver ventilera sin ångest också, och då blir det svart. Man har även en tendens att skriva mer när det går dåligt utifrån frustration och känslor, än när det går bra för då vill man inte jinxa.
SKE - RBK Final 5 Guldmatch, Antal inlägg: 207
LHC - SKE 4/11 torsk 3-0, Antal inlägg: 206

Det är ju lite kul att en torsk mot LHC i november engagerar lika mycket som ett guld!
De flesta är upptagna med att fira. Hade vi inte haft en fantom längst bak i kassen så hade vi kanske åkt i kvarten eller inte ens varit topp-8 i serien. Hade vi inte fått in AJ så hade vi nog inte vunnit. Vi hade också maximalt flyt i spelschemat och behövde inte möta något av defensivlagen som vi haft problem med. Vi ställde också om spelet och spelade mer avvaktande och tätare i mittzonen i slutspelet. Allting föll liksom på plats och det var en kombination av många olika saker. Det var helt enkelt vår tur i år.
Post Reply