Ja, så är det väl?Chippen wrote: ↑22 Apr 2024, 08:19Men är klubbarna "tvingade" till att erbjuda juniorer som spelar 100 minuter kontrakt?loffen wrote: ↑21 Apr 2024, 22:22Klubben hade två möjligheter skriva kontrakt för bara säsongen ut eller skriva ett kontrakt som gällde säsongen ut plus ett år till. Men Forsell var inte intresserad av de senare så Barkemo blir inte kvar i klubben.nathrakh wrote: ↑09 Apr 2024, 15:55 Kontrakt för resten av säsongen? Det kändes som det märkligaste kontraktet någonsin. Typ "jag har rätt till ett kontrakt som ger mig pengar eftersom jag spelat 100 minuter men efter säsongen sticker jag till Björklöven.."
Nåja, jag hoppas att jag har fel. Men kändes som ett konstigt kontrakt att skriva ur klubbens perspektiv.
Silly Season 24/25
Moderator: Styrelsen
- Foppas skridskocoach
Re: Silly Season 24/25
Tigerränderna går aldrig ur.
- Humlannitton
Ja.Chippen wrote: ↑22 Apr 2024, 08:19Men är klubbarna "tvingade" till att erbjuda juniorer som spelar 100 minuter kontrakt?loffen wrote: ↑21 Apr 2024, 22:22Klubben hade två möjligheter skriva kontrakt för bara säsongen ut eller skriva ett kontrakt som gällde säsongen ut plus ett år till. Men Forsell var inte intresserad av de senare så Barkemo blir inte kvar i klubben.nathrakh wrote: ↑09 Apr 2024, 15:55 Kontrakt för resten av säsongen? Det kändes som det märkligaste kontraktet någonsin. Typ "jag har rätt till ett kontrakt som ger mig pengar eftersom jag spelat 100 minuter men efter säsongen sticker jag till Björklöven.."
Nåja, jag hoppas att jag har fel. Men kändes som ett konstigt kontrakt att skriva ur klubbens perspektiv.
Ok, så Hellnemo valde då att tacka nej till erbjudande som han borde fått efter att spelat 300 minuter?
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Han ska ha fått erbjudandet i a f, som alla andra 100-minutare:
https://norran.se/sport/ishockey/artike ... n/r5om0e1l
https://norran.se/sport/ishockey/artike ... n/r5om0e1l
Silly Season 24/25
Häman Aktell uppkallad till Capitals. Lär väl kanske inte spela så mycket men ändå intressant.
Johan Svensson säger i han och Sannys podd att Barkemo är klar för BIK nästa år. Tråkigt men väntat, det är lite för fullt.
Intressant att se hans utveckling i allsvenskan.
AIK behåller Alexander Hellnemo men lånar ut honom till Nybro i HA.
-
https://hockeysverige.se/2024/04/27/mic ... fyrverkeri
Blir det klart med Skellefteå känns det väldigt intressant.
Helvittes vilken bössa!, bara hoppas att ryktena stämmer!andreas22222 wrote: ↑28 Apr 2024, 00:26 https://hockeysverige.se/2024/04/27/mic ... fyrverkeri
Det gör dom nog. Finns planer att spela honom med bröderna JohnsonPackSwede wrote: ↑28 Apr 2024, 00:39Helvittes vilken bössa!, bara hoppas att ryktena stämmer!andreas22222 wrote: ↑28 Apr 2024, 00:26 https://hockeysverige.se/2024/04/27/mic ... fyrverkeri
Har AIK köpt tillbaka Hellnemo eller vad menas? Han har ju kontrakt med Rögle ett år till.
Hade ett år kvar på kontraktet med Rögle, men Skellefteå kommer att ta över sista året på kontraktet.
Samtal inledda med Sikura om en fortsättning om någon missat det på twitter.
Var står det om att han är i någon sorts förhandling. Skriv gärna länk i så fall.
Killen är 18-bast, rätt säker på att de har fullt fokus på finalerna inte redan fokuserar på vem som ska lira med vem nästa år.medli wrote: ↑28 Apr 2024, 01:28Det gör dom nog. Finns planer att spela honom med bröderna JohnsonPackSwede wrote: ↑28 Apr 2024, 00:39Helvittes vilken bössa!, bara hoppas att ryktena stämmer!andreas22222 wrote: ↑28 Apr 2024, 00:26 https://hockeysverige.se/2024/04/27/mic ... fyrverkeri
Hög potential dock, härligt att toppnamnen väljer oss.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Har läst artikeln och jag tolkar det inte som att de är i förhandling. Tolkar det som att efter slutspelet sätter man sig ner för summering och självklart ska han säga att han är intresserad av fortsättning.
- Humlannitton
Finns det nån i truppen som vi idag redan räknar in till nästa år, som skulle kunna tänkas få ett NHL-kontrakt?
Man minns tidigare år när man tänkt att ”men de här får vi i alla fall behålla”, bara för att plötsligt se alla försvinna. Martin Lundberg, Bellemare, Melker tycker jag hör hemma på den listan, kanske även Klingberg, Heed, Aho och nån fler.
Tänker mig att Ogge, Pär, Ante Mango redan är klara med den delen, Linus Söderström kanske också är lite bränd sedan sist. Men i övrigt då?
Skulle Linus Lindström kunna få en chans på andra sidan? Hugg har det pratats om länge också, har han spelat bort sina chanser?
Max och Heikkinen känns för dåliga, Zeb för liten och ung.
Man minns tidigare år när man tänkt att ”men de här får vi i alla fall behålla”, bara för att plötsligt se alla försvinna. Martin Lundberg, Bellemare, Melker tycker jag hör hemma på den listan, kanske även Klingberg, Heed, Aho och nån fler.
Tänker mig att Ogge, Pär, Ante Mango redan är klara med den delen, Linus Söderström kanske också är lite bränd sedan sist. Men i övrigt då?
Skulle Linus Lindström kunna få en chans på andra sidan? Hugg har det pratats om länge också, har han spelat bort sina chanser?
Pellikka vågar jag inte räkna som klar.Humlannitton wrote: ↑29 Apr 2024, 14:27 Finns det nån i truppen som vi idag redan räknar in till nästa år, som skulle kunna tänkas få ett NHL-kontrakt?
Hugg är väl alltid omgärdad av NHL-rykten.
Arvid? Sämre backar ju åkt över.
- TigerShark
Red wings var väl ut ganska nyligt och sa att ASP stannar här en säsong till.Chippen wrote: ↑29 Apr 2024, 14:52Pellikka vågar jag inte räkna som klar.Humlannitton wrote: ↑29 Apr 2024, 14:27 Finns det nån i truppen som vi idag redan räknar in till nästa år, som skulle kunna tänkas få ett NHL-kontrakt?
Hugg är väl alltid omgärdad av NHL-rykten.
Arvid? Sämre backar ju åkt över.
Arvid var den första jag tänkte på, så bra som han varit denna säsong och i slutspelet.
- Foppas skridskocoach
Fast det har man ju hört förut fråm NHL-lag. Kanske inte riktigt samma sak mem se på hur det blev med Roos.TigerShark wrote: ↑29 Apr 2024, 15:06
Red wings var väl ut ganska nyligt och sa att ASP stannar här en säsong till.
Arvid var den första jag tänkte på, så bra som han varit denna säsong och i slutspelet.
Tänk om vi tappar Nilsson?
Vilken dröm det skulle ha varit!krysset wrote:Tänk om vi tappar Nilsson?
Nu blir det silly på riktigt!!
Vad händer med Sikura och Sandberg?
Båda har visat framfötterna. Hoppas Forsell kan förlänga båda två
Vad händer med Sikura och Sandberg?
Båda har visat framfötterna. Hoppas Forsell kan förlänga båda två
- Foppas skridskocoach
Japp ,då äre bara invänta de nya spelarna Marcus Eriksson ,Pontus Johansson och Norrbaggen från Mora ska presenteras till o börja med ,om nu medierna och höken har rätt .
Nilsson är ruggigt bra ikväll och även bra i semi och kvart. Kan ha vart sjukdom som saboterade prestationen tidigare under finalserien?
Sandberg, Dzierkals och Sikura förtjänar alla tre ett nytt förbättrat kontrakt. Förstår att det kan bli dyrt att förlänga med alla tre, även om alla tre förtjänar det efter prestationerna.