Silly Season 24/25

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

lobo
Posts: 1577
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 24/25

Post by lobo »

I och för sig sant, men en "ung" hemvändare som inte lyckats i NHL (spelat i AHL) och som behöver ett omtag, och skyltfönster för nästa äventyr.. I NL troligen. Kanske chans på Tre Kronor. Sånt tror jag absolut kan vara attraktivt. Tänk LK, Hardy, Wilsby

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
king_louie
Posts: 592
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 24/25

Post by king_louie »

Själv skulle jag nog om man hade tjänat ihop några hundra millar på hockeyn känna att man borde ge lite pay-back till moderklubben i form av någon/några säsonger med bara symbolisk lön.
Spela roll om man har 300 eller 301 miljoner på kontot.
Förutsatt att det fortfarande är kul med hockey så motivationen och viljan att vinna finns och kroppen håller ihop så klart.
Men jag kanske är gammaldags.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3069
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Foppas skridskocoach »

king_louie wrote: 16 Apr 2024, 15:46 Själv skulle jag nog om man hade tjänat ihop några hundra millar på hockeyn känna att man borde ge lite pay-back till moderklubben i form av någon/några säsonger med bara symbolisk lön.
Spela roll om man har 300 eller 301 miljoner på kontot.
Förutsatt att det fortfarande är kul med hockey så motivationen och viljan att vinna finns och kroppen håller ihop så klart.
Men jag kanske är gammaldags.
Det är väl precis det som är poängen. 300 eller 301 millar spelar väldigt liten roll. 0 eller 1 mille spelar jättejättestor roll.
Tigerränderna går aldrig ur.
Antos
Posts: 290
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly Season 24/25

Post by Antos »

Foppas skridskocoach wrote: 16 Apr 2024, 14:24
ReAnimator wrote: 16 Apr 2024, 14:08 Hur konstigt det än låter så har vi garanterat större möjligheter att värva våra etablerade spelare från NHL än de som knappt spelat eller spelat AHL då den ackumulerade summan pengar de spelarna dragit ihop är betydligt mindre såklart. Rätt stor skillnad om man drar in 40milj+ per säsong än att spela på ett två-vägs och dra in, i sammanhanget, mindre summor. För de spelarna så spelar det faktiskt roll om lönen är 50k högre i ett lag som hellre köper utvecklade spelare än utvecklar själva tyvärr. Adam Wilsby får 60k/mån mer i annan förening vilket gör mycket i slutändan medan Arvidsson skulle kunna typ skita i om Växköp slantar upp en hundring mer eller inte...
Precis så är det.

Sen pratar man om klubbhjärtat hos multimiljonärer som Kenny Jönsson etc och klankar ner på killarna som kuskat runt i AHL för småsmulor.
Sen har man ju inte plats för alla som vill hem heller, man har ju så många där ute där man måste välja bort vissa även om man vill ha hem dom. Skulle Nilssons kontrakt ha gått ut nu hade nog chansen att ta hem Wilsby varit högre t ex.
User avatar
ossian
Posts: 3678
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Hoppas som sagt att vi kan behalla Dzierkals och Sandberg
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 24/25

Post by p-play »

ossian wrote: 19 Apr 2024, 10:52 Hoppas som sagt att vi kan behalla Dzierkals och Sandberg
Ännu hellre Sikura, även om Sandberg är en otroligt nyttig spelare och Dzierkals visat sig vara en slutspelsspelare av rang. Sikura har visat att han steppar upp när det gäller och han har en skicklighetsnivå som är väldigt hög.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3069
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Foppas skridskocoach »

Sikura lär vara dyr och har väl ryktats vara klar för FBK?

Dzierkals säkert relativt billig. Skulle kunna få bra skjuts under år två, men där är det säkert även en fråga om vad han själv vill.

Filip är en liten personlig favorit, men jag misstänker att han är attraktiv för fler klubbar. Riskerar ge lägst bang-for-the-buck av dessa tre.
Tigerränderna går aldrig ur.
Antos
Posts: 290
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly Season 24/25

Post by Antos »

Foppas skridskocoach wrote: 19 Apr 2024, 11:57 Sikura lär vara dyr och har väl ryktats vara klar för FBK?

Dzierkals säkert relativt billig. Skulle kunna få bra skjuts under år två, men där är det säkert även en fråga om vad han själv vill.

Filip är en liten personlig favorit, men jag misstänker att han är attraktiv för fler klubbar. Riskerar ge lägst bang-for-the-buck av dessa tre.
Sikura ryktades väl till FBK för att han och Dahlström var tighta, Nu är ju inte han kvar längre så då är det inte säkert att det är aktuellt längre.
Har man bara plats för han så hoppas jag man lyckas lösa en förlängning.
lobo
Posts: 1577
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 24/25

Post by lobo »

Sikura är urtypen för nån som kan explodera år 2

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
vonschnauser
Posts: 990
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 24/25

Post by vonschnauser »

Tycker absolut vi ska behålla Sikura. Jag menar, kollar man på hans andra del av säsongen så får man en mer rättvis bild av vad vi kan förvänta oss som MINST. Han har potential att vara ännu bättre än de till nästa säsong. De kontra att chansa med någon ny spelare.... Men självklart har väl hans marknadsvärde stigit.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 24/25

Post by Chippen »

Alltså, det är ju nu i Slutspelet som man verkligen ser nyttan med att ha PG i laget. Han kommer att bli grymt saknad nu när det gäller något.
Ska bli intressant att se hur vi ersätter honom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Torsgatan
Posts: 974
Joined: 14 May 2020, 13:04

Silly Season 24/25

Post by Torsgatan »

Sikura ska vi definitivt försöka behålla. Har ett jävla klipp i åkningen samt bra händer vilket gör han kan ta sig ur tighta situationer med pucken i behåll.

Va skeptisk i höstas men nu är jag helt såld
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 24/25

Post by marre »

Nu har vi ju egna talanger men Eklund i DIF lär ju spela i SHL nästa år.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 24/25

Post by p-play »

marre wrote: 19 Apr 2024, 20:05 Nu har vi ju egna talanger men Eklund i DIF lär ju spela i SHL nästa år.
Anton Frondell vore en bra värvning från DIF.
shaquille
Posts: 1977
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 24/25

Post by shaquille »

Stämmer det är det ju underbart.
krysset
Posts: 2006
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 24/25

Post by krysset »

Hardy Häman aktuell.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 24/25

Post by GroovyEd »

krysset wrote: 21 Apr 2024, 10:12 Hardy Häman aktuell.
Vore en finfin ersättare till PG.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 24/25

Post by marre »

Antar att Pontus Johansson är Salles ersättare,inte ens Wilsby hade varit i närheten av Salles klass.Men är ju bekymmersamt när unga spelare =låg lön blir så bra.
Fdskebo
Posts: 1112
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 24/25

Post by Fdskebo »

marre wrote: 21 Apr 2024, 11:33 Antar att Pontus Johansson är Salles ersättare,inte ens Wilsby hade varit i närheten av Salles klass.Men är ju bekymmersamt när unga spelare =låg lön blir så bra.
Eller så kan man se det som att man fått ha en toppspelare i en säsong för kaffepengar, det kan väl aldrig vara bekymmersamt?
lappri
Posts: 519
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Silly Season 24/25

Post by lappri »

krysset wrote: 21 Apr 2024, 10:12 Hardy Häman aktuell.
Nå nya uppgifter kring honom?
Ultron
Posts: 383
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Silly Season 24/25

Post by Ultron »

Hardy Häman är väl alltid Aktell?
andreas22222
Posts: 1573
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Silly Season 24/25

Post by andreas22222 »

Är en ny artikel i Norran men säger mest AIK har intresse om inte Hardy signar nytt NHL kontrakt.
User avatar
ossian
Posts: 3678
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Fdskebo wrote: 21 Apr 2024, 13:48
marre wrote: 21 Apr 2024, 11:33 Antar att Pontus Johansson är Salles ersättare,inte ens Wilsby hade varit i närheten av Salles klass.Men är ju bekymmersamt när unga spelare =låg lön blir så bra.
Eller så kan man se det som att man fått ha en toppspelare i en säsong för kaffepengar, det kan väl aldrig vara bekymmersamt?
Kikade pa Pontus Johansson under semin, hade dalig koll pa honom innan.

Tycker han ser ut att ha bra spelsinne, rorlig, fint passningsspel, bra teknik, stark i uppspelsfasen samt i offensiv zon. Daremot behover han forbattra spelet i gen zon, ha battre koncentration, farre misstag, battre positionsspel. Ser ut att passa perfekt i var modell med puckinnehav, spelande backar som deltar i offensiven. Far han en stabil back bredvid sig som t ex Arvid Lundberg och han stadar bort misstagen kan det bli mycket bra.
User avatar
nr86
Posts: 5357
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 24/25

Post by nr86 »

ossian wrote: 21 Apr 2024, 15:34
Fdskebo wrote: 21 Apr 2024, 13:48
marre wrote: 21 Apr 2024, 11:33 Antar att Pontus Johansson är Salles ersättare,inte ens Wilsby hade varit i närheten av Salles klass.Men är ju bekymmersamt när unga spelare =låg lön blir så bra.
Eller så kan man se det som att man fått ha en toppspelare i en säsong för kaffepengar, det kan väl aldrig vara bekymmersamt?
Kikade pa Pontus Johansson under semin, hade dalig koll pa honom innan.

Tycker han ser ut att ha bra spelsinne, rorlig, fint passningsspel, bra teknik, stark i uppspelsfasen samt i offensiv zon. Daremot behover han forbattra spelet i gen zon, ha battre koncentration, farre misstag, battre positionsspel. Ser ut att passa perfekt i var modell med puckinnehav, spelande backar som deltar i offensiven. Far han en stabil back bredvid sig som t ex Arvid Lundberg och han stadar bort misstagen kan det bli mycket bra.
Har precis samma känsla kring johansson. Bra med pucken. Fin skridskoåkning och spelsinne. Det fysiska spelet behöver förbättras men jag tror vi kan ha gjort ett fynd här. Kan inte vara allt för dyr heller. Jag får ta tillbaka lite av den galla jag spytt över PG. Vilken fura under slutspelet. När det tillåts en helt annan fysisk hockey och det ska rensas framför mål har han få övermän. I grundserien däremot funkar det sämre. Med det sagt kommer vi att behöva behöva den typen av back även säsongen 24/25. Hoppas Forsell fyller det tomrummet.
loffen
Posts: 20
Joined: 16 Jun 2011, 02:55

Re: Silly Season 24/25

Post by loffen »

nathrakh wrote: 09 Apr 2024, 15:55 Kontrakt för resten av säsongen? Det kändes som det märkligaste kontraktet någonsin. Typ "jag har rätt till ett kontrakt som ger mig pengar eftersom jag spelat 100 minuter men efter säsongen sticker jag till Björklöven.."

Nåja, jag hoppas att jag har fel. Men kändes som ett konstigt kontrakt att skriva ur klubbens perspektiv.
Klubben hade två möjligheter skriva kontrakt för bara säsongen ut eller skriva ett kontrakt som gällde säsongen ut plus ett år till. Men Forsell var inte intresserad av de senare så Barkemo blir inte kvar i klubben.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1517
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Humlannitton »

loffen wrote: 21 Apr 2024, 22:22
nathrakh wrote: 09 Apr 2024, 15:55 Kontrakt för resten av säsongen? Det kändes som det märkligaste kontraktet någonsin. Typ "jag har rätt till ett kontrakt som ger mig pengar eftersom jag spelat 100 minuter men efter säsongen sticker jag till Björklöven.."

Nåja, jag hoppas att jag har fel. Men kändes som ett konstigt kontrakt att skriva ur klubbens perspektiv.
Klubben hade två möjligheter skriva kontrakt för bara säsongen ut eller skriva ett kontrakt som gällde säsongen ut plus ett år till. Men Forsell var inte intresserad av de senare så Barkemo blir inte kvar i klubben.
Tror han spelar i BIK Karlskoga.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1517
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Humlannitton »

Ultron wrote: 21 Apr 2024, 14:35 Hardy Häman är väl alltid Aktell?
Alltså, den här är alldeles för bra för att inte få cred! :lol:
lh=1
Posts: 543
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Silly Season 24/25

Post by lh=1 »

Humlannitton wrote: 21 Apr 2024, 22:24
Ultron wrote: 21 Apr 2024, 14:35 Hardy Häman är väl alltid Aktell?
Alltså, den här är alldeles för bra för att inte få cred! :lol:
+1 :D
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 24/25

Post by Chippen »

loffen wrote: 21 Apr 2024, 22:22
nathrakh wrote: 09 Apr 2024, 15:55 Kontrakt för resten av säsongen? Det kändes som det märkligaste kontraktet någonsin. Typ "jag har rätt till ett kontrakt som ger mig pengar eftersom jag spelat 100 minuter men efter säsongen sticker jag till Björklöven.."

Nåja, jag hoppas att jag har fel. Men kändes som ett konstigt kontrakt att skriva ur klubbens perspektiv.
Klubben hade två möjligheter skriva kontrakt för bara säsongen ut eller skriva ett kontrakt som gällde säsongen ut plus ett år till. Men Forsell var inte intresserad av de senare så Barkemo blir inte kvar i klubben.
Men är klubbarna "tvingade" till att erbjuda juniorer som spelar 100 minuter kontrakt?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply