Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3670
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by ossian »

Alla ar bra ikvall och alla kampar och strider, men sanningen ar att vi har inte samma flow i spelet utan Pudas. Valdigt valdigt starkt att vi hittar vagar att vinna, men inte sa att vi skoljer over motstandaren. Klart godkant, men vi kan sa mycket battre.

Nar motstandaren moter oss hogt upp i banan blir det annu viktigare att satta ett bra forstapass eller ta ett bra beslut, inte tveka, inte sla ifran pucken. Ta ratt beslut, slapp pucken till en lagkompis med fart under roren. Det ar Pudas specialitet. Vi ar ett annat lag utan Pudas. Var spelmassiga dominans bygger pa Pudas och hoppas hoppas snalla hockeygud att han kommer tillbaka. Pelikanen gor det samtidigt valdigt bra, sa fint att se hans avgorande kasse.

Men nu har vi vunnit mot Linkoping och deras inkopta spelare 13 slutspelsmatcher i rad, eller var det 14, eller 18? Svart att komma ihag? De ar battre an tidigare argangar, svar ja, men de behover lite mer pengar for att kopa in lite battre spelare for att kunna mata sig med dynastiernas dynastiforening,
User avatar
Special Brew
Posts: 10061
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by Special Brew »

Hemma efter att ha upplevt matchen på plats i arenan. Det blir fan inte bättre än så här! Vi dominerar i början, tappar allt i 3:e och hela arenan går bananas och börjar tro på seger. Sedan släcker vi dom totalt. Otroligt skön promenad hem i natten!
Chippen
Posts: 14286
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by Chippen »

Bra? Vad är det egentligen som är bra? Att vi bara kan spela i medvind och inte hittar motmedel då motståndarna sätter ett rakare spel och drar ut vårt lag.
Är det bra?

Är det bra att vi återigen tappar en ledning och uppträder som stressade hönor?

Det som är bra är att vi vinner i OT återigen, men det kostar kraft, onödig sådant. På 8.5 min släpper vi in 3 mål. Det är för dåligt, och som vi uppträder efter 1-3 är ju hemskt att se.

Sedan visas återigen en ytterst märklig matchning av spelare upp.

Näe, jag sållar mig inte till skaran som vill ösa beröm över en dålig insats som sminkas över med en vinst.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
vonschnauser
Posts: 985
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by vonschnauser »

Chippen wrote: 27 Mar 2024, 00:33 Bra? Vad är det egentligen som är bra? Att vi bara kan spela i medvind och inte hittar motmedel då motståndarna sätter ett rakare spel och drar ut vårt lag.
Är det bra?

Är det bra att vi återigen tappar en ledning och uppträder som stressade hönor?

Det som är bra är att vi vinner i OT återigen, men det kostar kraft, onödig sådant. På 8.5 min släpper vi in 3 mål. Det är för dåligt, och som vi uppträder efter 1-3 är ju hemskt att se.

Sedan visas återigen en ytterst märklig matchning av spelare upp.

Näe, jag sållar mig inte till skaran som vill ösa beröm över en dålig insats som sminkas över med en vinst.
Det var inte en perfekt match (speciellt inte 3:e :lol: ) Men vi hittade ett sätt att vinna och det är väl de det går ut på? Kostar dessutom ännu mer kraft för LHC att förlora på detta sätt IGEN.

Men alltså vad hade dom för jävla tifo förövrigt? (All cops are bastards?) skämskudde för deras skull.
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by Miklosoft »

#19 #24 kungar... #5 prins. :)
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
ossian
Posts: 3670
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by ossian »

Chippen wrote: 27 Mar 2024, 00:33 Bra? Vad är det egentligen som är bra? Att vi bara kan spela i medvind och inte hittar motmedel då motståndarna sätter ett rakare spel och drar ut vårt lag.
Är det bra?

Är det bra att vi återigen tappar en ledning och uppträder som stressade hönor?

Det som är bra är att vi vinner i OT återigen, men det kostar kraft, onödig sådant. På 8.5 min släpper vi in 3 mål. Det är för dåligt, och som vi uppträder efter 1-3 är ju hemskt att se.

Sedan visas återigen en ytterst märklig matchning av spelare upp.

Näe, jag sållar mig inte till skaran som vill ösa beröm över en dålig insats som sminkas över med en vinst.
Jag ar benagen att halla med. Vi spelar inte speciellt bra och kan mycket battre, vi har inget flyt i spelet. Vi kan mycket battre. Vi tappar en 3-0 ledning.

Men anda vinner vi. Vi ar fan ett bra lag, och det ar inte tur att vi vinner. Fan starkt
Chippen
Posts: 14286
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by Chippen »

vonschnauser wrote: 27 Mar 2024, 00:50 Det var inte en perfekt match (speciellt inte 3:e :lol: ) Men vi hittade ett sätt att vinna och det är väl de det går ut på? Kostar dessutom ännu mer kraft för LHC att förlora på detta sätt IGEN.

Men alltså vad hade dom för jävla tifo förövrigt? (All cops are bastards?) skämskudde för deras skull.
Det jag menar är att glädjen av att vinna fallnar lite med tanke på hur det såg ut.
Det jag känner är ju att om LHC spelar som de gjorde i tredje från start så kör de över oss. Varför de inte gör det är ju iofs en gåta.

Klart att det går ut på att vinna, men det handlar ju även på hur man tar sig till vinsten för att det ska bli hållbart i längden.

Är du förvånad över att White Lions har ett sådant Tifo?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by king_louie »

Det är bara att kolla laguppställningarna för att förstå varför det ser ut som det gör under perioder av matcherna.
Otroligt starkt ändå att kunna ha 3-0 även om det har varit ytterst små margnaler.
User avatar
vonschnauser
Posts: 985
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by vonschnauser »

Chippen wrote: 27 Mar 2024, 07:03
vonschnauser wrote: 27 Mar 2024, 00:50 Det var inte en perfekt match (speciellt inte 3:e :lol: ) Men vi hittade ett sätt att vinna och det är väl de det går ut på? Kostar dessutom ännu mer kraft för LHC att förlora på detta sätt IGEN.

Men alltså vad hade dom för jävla tifo förövrigt? (All cops are bastards?) skämskudde för deras skull.
Det jag menar är att glädjen av att vinna fallnar lite med tanke på hur det såg ut.
Det jag känner är ju att om LHC spelar som de gjorde i tredje från start så kör de över oss. Varför de inte gör det är ju iofs en gåta.

Klart att det går ut på att vinna, men det handlar ju även på hur man tar sig till vinsten för att det ska bli hållbart i längden.

Är du förvånad över att White Lions har ett sådant Tifo?
Självklart förstår jag att om vi ska vinna allt så behöver vi bli bättre. Men jag tror att vinna utan att spela på topp är en styrka i sig. Vi har många spelare som gör skillnad borta. Är övertygad om att vi kan växa in i detta slutspel och för att göra det så behöver vi vinna dessa matcher.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by nr86 »

Det som oroar är ju skadorna. Med 3 (4 om man räknar med Lindvall) bärande spelare borta blir det kännbart. Konstigt vore det ju annars. Hoppas verkligen att AJ kommer med imorgon. Stenman bidrar ingenting tycker jag. Voulet tror jag skulle göra mer nytta men han spelar ju en stor roll i j20. Allt hänger på om vi vågar spela spelet. Tycker vi höll ihop det så bra fram tills att Pär krockade med forsfjäll.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by king_louie »

Fortsätter mitt mantra om tekningarna.
Pär (som försvann) 73%
Zeb 42%
Lirre 41%
Ogge 40%
JJ 34%

Nu finns det vad jag vet inte någon officiell statistik på tekningar i off/def zon men det känns som det är ännu sämre där (frånsett Ogge som nästan alltid vinner första teken i PP). I mittzon spelar det mindre roll.

Det skulle underlätta otroligt om vi kunde vinna hälften av tekningarna så vi slipper att oftast börja bytet med att jaga puck.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by nr86 »

För er som vill se presskonferensen

https://www.lhc.eu/article/5jdasb0-30c01/view
User avatar
lill-akka
Posts: 174
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Kvartsfinal 3: Linköping - Skellefteå AIK 26/3. 19:00

Post by lill-akka »

TT beskriver den perfekta passningen till Pelllika som att den "hamnade" hos honom. Jisses!
Post Reply