Skellefteå AIK-Linköping 22/3. 19:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK-Linköping 22/3. 19:00

Post by haggloader »

fralle73 wrote: 23 Mar 2024, 13:42
Akerman2 wrote: 23 Mar 2024, 13:29 Angående Olsson så har han ju varit mer eller mindre bänkad i slutspelet, uppsatt som 7e back (2:33min / 0:00min / 10:08min i de tre möten mot Mora).

Bättre han fyller en funktion här.
Helt otroligt att spelarna vi lånar ut inte platsar nånstans förutom Robertsson.
Kellin och Stenman harvade på i 4e femman och va bänkade i Karlskoga och Södertälje när dom va där och Olsson som spelade i f.a femman och PP i AIK första matchen är 7e back numera med lite istid .
Det tolkar jag som att det är vi som har extremt bra tränare, spelutveckling,organisation och spelsystem mm!! 😀
Obs seriöst, ingen ironi.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK-Linköping 22/3. 19:00

Post by ante08 »

Läser att en Linköping supporter har sin egen uppfattning om hur bråket startade på sittplats, på deras supporterforum:

:Ja den jävla idioten som puttade en kvinna och kallade henne fitta för hon har en annan verklighetsuppfattning förtjänade en riktig fet smäll. Vi får väl hoppas att den näslöse jäveln aldrig får tag i en fru, när man redan ser tendenser till att bli en hustrumisshandlare om frun inte kryper och accepterar hans syn på saker.

:Det finns inget som jag mer föraktar och hatar än karar som höjer en hand mot kvinnor. En riktig karl slår inte kvinnor, en riktig karl föraktar denna jävla attityd som vissa män har att alltid veta bäst. Nä kvinnomisshandlare förtjänar all stryk de kan få, det är förjävligt att vissa står upp för sådana as. Vem fan vill ha en vän som beter sig så mot kvinnor.

:Jag är inte feminist utan jag är en man, som man kan kalla en riktig karl som tar avstånd från människoavarter som frodas i denna jord.
https://hockeybulletin.se/d/2834-kvarts ... -sport/709
User avatar
Humlannitton
Posts: 1509
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Skellefteå AIK-Linköping 22/3. 19:00

Post by Humlannitton »

Linköpings supportrar är i hård konkurrens med Luleås Sveriges hjärndödaste. Räcker med att scrolla lite i deras forum, till och med Löven-asen framstår som Einsteins i jämförelse.

Kolla Timrå, Modo, Brynäs etc - där har folk generellt nån form av grundläggande kunskap om hockey i alla fall. Clubben har enbart den där typen av lågpannade schimpanser.
Västratorget
Posts: 2
Joined: 25 Mar 2015, 09:19

Re: Skellefteå AIK-Linköping 22/3. 19:00

Post by Västratorget »

Humlannitton wrote: 24 Mar 2024, 00:29 Linköpings supportrar är i hård konkurrens med Luleås Sveriges hjärndödaste. Räcker med att scrolla lite i deras forum, till och med Löven-asen framstår som Einsteins i jämförelse.

Kolla Timrå, Modo, Brynäs etc - där har folk generellt nån form av grundläggande kunskap om hockey i alla fall. Clubben har enbart den där typen av lågpannade schimpanser.
Oj, den här måste jag bemöta. :)
jag är sjukt hockeyintresserad och läser det mesta i hockeyväg, olika lokaltidningar och även diverse forum. Självklart är jag här och läser då och då även om jag väldigt sällan bidrar till debatten. Nu är jag född och uppväxt i Linköping så jag behöver inte brodera ut lagtillhörighet ytterligare, men under mitt studentlivt och arbetsliv har jag bott i flera delar av Sverige och mina närmsta vänner idag har andra SHL-lag som favoritlag. Med andra ord så tror även jag att jag har viss koll på vilka nivåer som olika forum riket runt.

Det du beskriver får du gärna utveckla vidare, visst har vi rötägg hos oss (men jag lovar, de finns på de flesta forum). Nu må jag vara färgad men jag tycker också att jag är ganska nyanserad i det mesta. Jag tycker nämligen att hockeykompetensen generellt är hög hos oss och jag tycker inte att man har huvudet så högt uppkört i sin egen röv att man inte kan vara kritisk när man behöver det. Och tro mig, vi har befunnit oss på en ökenvandring och har haft många skäl att vädra vårt missnöje.

Ska även toucha på den incident som beskrivits efter matchen, jag vet inte vad som har hänt men vad jag har hört så ska det inte ha varit helt oporovocerat, även om jag aldrig försvarar våld eller misshandel. Väljer dock att stanna där då jag vet för lite om händelsen (likt de flesta här?). Däremot så har det varit problem med en "svart svans" som har växt sig starkare i skuggorna bakom White Lions. Under våren har det varit mycket snack internt kring det och 99.9% av de "lågpannade" skribenterna har sågat dessa invidivder men även gått så långt att det skurit sig helt med White Lions styrelse och skribenterna på det av White Lions grundade hockeyforumet.

Angående citatet ovan ser jag att ni har träffat Nils. Det är speciell rackare som hänger på vårt forum, han är lite speciell men bidrar oftast med skön och verklighetsfrånvänd optimism som vi verkligen har behövt senaste åren. Jag hoppas dock inte att ni baserar forumets "hockeykompetens" baserat på vad han skriver.

Så, nu vill jag gärna att du utvecklar varför du tycker att vi är lågpannade miffon som inte kan något om hockey. Jag vet inte vad du grundar det på för jag kan med handen på hjärtat säga att något annat av de forum jag besöker inte är bättre, eller sämre heller för den delen. Det är samma typ av klientel över allt. Din kritik känns mer som man slentrianmässigt slänger ur sig om andra supportrar när det passar, i stil med "åh så typiskt dem" etc.

Tack för mig!

//V
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1626
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Skellefteå AIK-Linköping 22/3. 19:00

Post by Dwight_Shrute »

Västratorget wrote: 24 Mar 2024, 13:24
Humlannitton wrote: 24 Mar 2024, 00:29 Linköpings supportrar är i hård konkurrens med Luleås Sveriges hjärndödaste. Räcker med att scrolla lite i deras forum, till och med Löven-asen framstår som Einsteins i jämförelse.

Kolla Timrå, Modo, Brynäs etc - där har folk generellt nån form av grundläggande kunskap om hockey i alla fall. Clubben har enbart den där typen av lågpannade schimpanser.
Oj, den här måste jag bemöta. :)

...
Bra, vettigt inlägg på många sätt! Jag håller med dig till stora delar och tycker inte att den svepande generaliseringen som använts mot LHC-fans ovan varken är rättvis eller särskilt konstruktiv. Vi lever ju dock tyvärr i en tid när just generaliseringar och grupperingsutpekanden bär tyngd hos vissa människor...

Däremot tycker jag du avfärdar signaturen "Nils" sätt att uttrycka sig på ert forum lite väl lättvindligt - hans inlägg ser faktiskt mer eller mindre för jävliga ut, på många plan..och det är ingen som ens lyfter på ögonfransarna i tråden om det han skriver, tvärtom.. Våldet som ska ha florerat runt er klack/bland fans är inte heller på något sätt ursäktligt..vad jag hört var det inte bara den blodiga näsan på läktaren som var ett problem i förrgår utan flera andra händelser. Det tyder inte riktigt så "framprovocerat" våld i mina ögon utan ett mycket större problem. Om man ska pudla får man göra det ordentligt..

För övrigt bra att ni verkar göra något åt den där svansen. Alla fansgrupperingar mår bra av att ta itu med sina inre demoner så att hockeyn får vara så fri och ren på läktaren som den ska vara.
Västratorget
Posts: 2
Joined: 25 Mar 2015, 09:19

Re: Skellefteå AIK-Linköping 22/3. 19:00

Post by Västratorget »

Dwight_Shrute wrote: 24 Mar 2024, 13:40
Västratorget wrote: 24 Mar 2024, 13:24
Humlannitton wrote: 24 Mar 2024, 00:29 Linköpings supportrar är i hård konkurrens med Luleås Sveriges hjärndödaste. Räcker med att scrolla lite i deras forum, till och med Löven-asen framstår som Einsteins i jämförelse.

Kolla Timrå, Modo, Brynäs etc - där har folk generellt nån form av grundläggande kunskap om hockey i alla fall. Clubben har enbart den där typen av lågpannade schimpanser.
Oj, den här måste jag bemöta. :)

...
Bra, vettigt inlägg på många sätt! Jag håller med dig till stora delar och tycker inte att den svepande generaliseringen som använts mot LHC-fans ovan varken är rättvis eller särskilt konstruktiv. Vi lever ju dock tyvärr i en tid när just generaliseringar och grupperingsutpekanden bär tyngd hos vissa människor...

Däremot tycker jag du avfärdar signaturen "Nils" sätt att uttrycka sig på ert forum lite väl lättvindligt - hans inlägg ser faktiskt mer eller mindre för jävliga ut, på många plan..och det är ingen som ens lyfter på ögonfransarna i tråden om det han skriver, tvärtom.. Våldet som ska ha florerat runt er klack/bland fans är inte heller på något sätt ursäktligt..vad jag hört var det inte bara den blodiga näsan på läktaren som var ett problem i förrgår utan flera andra händelser. Det tyder inte riktigt så "framprovocerat" våld i mina ögon utan ett mycket större problem. Om man ska pudla får man göra det ordentligt..

För övrigt bra att ni verkar göra något åt den där svansen. Alla fansgrupperingar mår bra av att ta itu med sina inre demoner så att hockeyn får vara så fri och ren på läktaren som den ska vara.
Vi river av signuaturen Nils först. Nej, han fick inte alls mothugg på sitt inlägg, och står man utifrån så köper jag till 110% att det ser konstigt ut. Jag valde att inte slänga honom under bussen i mitt inlägg heller, jag skulle med facit i hand tagit ställning redan där för att skapa förtroende. Men med det sagt, Nils har florerat i forumet ganska länge och som tidigare nämnt slänger sig med verklighetsfrånvänd optimism. Han skriver och skriver och har gjort det väldigt länge, men väldigt få agerar på det, dessvärre var det samma sak den här gången. Ingen tar det på allvar utan man scrollar vidare utan att lyfta på ögonbrynen. För oss som mer eller mindre lever i forumet på matchdagar blir man avtrubbad, kommer man in på forumet för första gången så är nog den första tanken "vad i helvete är det här". Ingen ursäkt på något sätt, men kanske snarare en förklaring?!

I övrigt kan jag bara hålla med dig, i generella ordalag. Det finns ingen plats för den här typen av "supportrar". Punk. jävla. slut.
Som sagt, 99.9% av oss lågpannade skribenter på forumet står inte bakom det alls. Tvärtom, när det var som värst i vintras förvandlades forumet till ett litet Flashback där man letade upp vilka dessa individer var och skarp kritik riktades mot styrelsen då vi upplevde att dessa backades upp.

Avslutningsvis, det är lite som du säger, idag generaliserar man och som jag har märkt i hockeysverige är man väldigt snabb med att kasta skit på varandra, "typiskt Luleåsupportrar" eller "man blir inte förvånad när det gäller Malmöfans" etc. Ett generellt raljerande utan grund, utan mest för att kasta skit. Det är kanske inget nytt men tråkigt, speciellt för såna som mig som gärna tar diskussionen med hockeyälskare från andra delar av Sverige.

Hoppas i alla fall att jag har kunnat ge en liten inblick i min syn på varför saker och ting är som de är och var det blev som det blev. Nu ska ni få tagga för match, hoppas att det blir tajt fajt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1509
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Skellefteå AIK-Linköping 22/3. 19:00

Post by Humlannitton »

Västratorget wrote: 24 Mar 2024, 13:24
Humlannitton wrote: 24 Mar 2024, 00:29 Linköpings supportrar är i hård konkurrens med Luleås Sveriges hjärndödaste. Räcker med att scrolla lite i deras forum, till och med Löven-asen framstår som Einsteins i jämförelse.

Kolla Timrå, Modo, Brynäs etc - där har folk generellt nån form av grundläggande kunskap om hockey i alla fall. Clubben har enbart den där typen av lågpannade schimpanser.
Oj, den här måste jag bemöta. :)
jag är sjukt hockeyintresserad och läser det mesta i hockeyväg, olika lokaltidningar och även diverse forum. Självklart är jag här och läser då och då även om jag väldigt sällan bidrar till debatten. Nu är jag född och uppväxt i Linköping så jag behöver inte brodera ut lagtillhörighet ytterligare, men under mitt studentlivt och arbetsliv har jag bott i flera delar av Sverige och mina närmsta vänner idag har andra SHL-lag som favoritlag. Med andra ord så tror även jag att jag har viss koll på vilka nivåer som olika forum riket runt.

Det du beskriver får du gärna utveckla vidare, visst har vi rötägg hos oss (men jag lovar, de finns på de flesta forum). Nu må jag vara färgad men jag tycker också att jag är ganska nyanserad i det mesta. Jag tycker nämligen att hockeykompetensen generellt är hög hos oss och jag tycker inte att man har huvudet så högt uppkört i sin egen röv att man inte kan vara kritisk när man behöver det. Och tro mig, vi har befunnit oss på en ökenvandring och har haft många skäl att vädra vårt missnöje.

Ska även toucha på den incident som beskrivits efter matchen, jag vet inte vad som har hänt men vad jag har hört så ska det inte ha varit helt oporovocerat, även om jag aldrig försvarar våld eller misshandel. Väljer dock att stanna där då jag vet för lite om händelsen (likt de flesta här?). Däremot så har det varit problem med en "svart svans" som har växt sig starkare i skuggorna bakom White Lions. Under våren har det varit mycket snack internt kring det och 99.9% av de "lågpannade" skribenterna har sågat dessa invidivder men även gått så långt att det skurit sig helt med White Lions styrelse och skribenterna på det av White Lions grundade hockeyforumet.

Angående citatet ovan ser jag att ni har träffat Nils. Det är speciell rackare som hänger på vårt forum, han är lite speciell men bidrar oftast med skön och verklighetsfrånvänd optimism som vi verkligen har behövt senaste åren. Jag hoppas dock inte att ni baserar forumets "hockeykompetens" baserat på vad han skriver.

Så, nu vill jag gärna att du utvecklar varför du tycker att vi är lågpannade miffon som inte kan något om hockey. Jag vet inte vad du grundar det på för jag kan med handen på hjärtat säga att något annat av de forum jag besöker inte är bättre, eller sämre heller för den delen. Det är samma typ av klientel över allt. Din kritik känns mer som man slentrianmässigt slänger ur sig om andra supportrar när det passar, i stil med "åh så typiskt dem" etc.

Tack för mig!

//V
Läs gärna i dagens matchtråd om hur de lågpannade schimpanserna betett sig - igen. Vsb.

Precis som du så frekventerar jag då och då olika SHL-lags forum, och har så gjort under många år. Mitt intryck är just det jag skriver, att White Lions är de mest enögda och okunniga av samtliga lags supporters. Allt är domarens fel - alltid. Alla andra lag är värdelösa, och vinner de så är det för att de fuskar eller har domarna på sin sida. Det finns noll självinsikt och analysförmåga. Man kan konstatera vad som händer på planen, men inte hur eller varför.

Visst, supporters SKA vara enögda och det är vi här också. Men jag tycker (helt subjektivt naturligtvis) att kommunikationsstilen kan vara väsensskild mellan olika forum. Många tittar på det egna laget med väldigt kritiska ögon, det görs analyser av både spelare och taktik, och självklart så spills det en hel del frustration under matcherna. Men det handlar om HUR man gör det, och vilka som får/tar utrymme oemotsagda.

Det tenderar växa fram olika typer av supporterkulturer, vilket väl inte är konstigt. Jag sätter exempelvis Luleå och LHC i samma fack, för känslan jag får är att många tongivande personer helst skulle vilja vara en fotbollsfirma, och saknar självinsikt och/eller självkritik. Man tar vi mot världen-mentaliteten till nya nivåer.

Jag har inte sett samma tendenser hos Timrå, Modo, Brynäs, Rögle eller ens Björklövens forum.

Men visst har du rätt i att det är generaliserande och svepande, det finns säkert både duktiga och kunniga skribenter också. Problemet är (som du själv nuddar vid) förmodligen att det finns en kärna eller gruppering av idioter som tar för mycket syre. Jag ser bara vad jag ser, och nej jag har inte på något sätt finkammat ert forum i jakt på intelligent liv.

Men återigen - det är min (och tydligen många andras) subjektiva upplevelse. Du kan antingen ta till dig det eller slå ifrån dig, det kvittar för mig. Men för ert ryktes skull kanske ni borde göra nåt åt det istället.
Post Reply