Silly Season 24/25

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly Season 24/25

Post by Sed »

Sebban wrote: 09 Mar 2024, 02:24 Slänger ut ett riktigt silly-rykte. Kan behövas en skopa med salt. Men har hört från två olika personer, där framför allt ena har bra insyn i AIK. Att Hardy e klar för nästa säsong.Som sagt lasta på salt på det, men det är väl silly vi vill ha?
Är en källa Hardy själv? 8-)

Men vore såklart kul om Hardy kom hem till stan.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 24/25

Post by krysset »

Hörde något svammel om Häman-Aktell för 2 helger sedan av en som lirat i A-jun.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 24/25

Post by lobo »

Om Hardy är på gång vore det ju fantastiskt. Mycket bra tvåvägs back, Bygden. Flerårs med out-klausuler. Reboot.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 24/25

Post by king_louie »

Kul med lite riktig Silly. Hardy har ju visat att han är passar bra i SHL så det skulle vara finfint.

Annars är mina hemvändande drömspelare sedan några år tillbaka Oscar Lindberg (check på den) och Adam Larsson.
Trodde att även Adam skulle vända hemåt en dag men han kanske har rotat sig för mycket där borta.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Humlannitton »

king_louie wrote: 11 Mar 2024, 11:18 Kul med lite riktig Silly. Hardy har ju visat att han är passar bra i SHL så det skulle vara finfint.

Annars är mina hemvändande drömspelare sedan några år tillbaka Oscar Lindberg (check på den) och Adam Larsson.
Trodde att även Adam skulle vända hemåt en dag men han kanske har rotat sig för mycket där borta.
Han är väl dessutom enormt uppskattad däröver, käkar massor med speltid och tjänar fortfarande enorma pengar. Tror inte han vänder hem ännu på några år, om han alls gör det.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 24/25

Post by king_louie »

Humlannitton wrote: 11 Mar 2024, 11:20
king_louie wrote: 11 Mar 2024, 11:18 Kul med lite riktig Silly. Hardy har ju visat att han är passar bra i SHL så det skulle vara finfint.

Annars är mina hemvändande drömspelare sedan några år tillbaka Oscar Lindberg (check på den) och Adam Larsson.
Trodde att även Adam skulle vända hemåt en dag men han kanske har rotat sig för mycket där borta.
Han är väl dessutom enormt uppskattad däröver, käkar massor med speltid och tjänar fortfarande enorma pengar. Tror inte han vänder hem ännu på några år, om han alls gör det.
Det känns osannolikt för mig med men man måste få drömma lite ;)
Adam har väl ingen Stanley Cup-ring än så det är kanske det som hägrar (om han nu ens har tänkt flytta hem någon gång)
Rent ekonomiskt lär han redan ha säkrat framtiden för sig och sin familj i generationer framöver så tror knappast han spelar kvar för pengarna.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 24/25

Post by GroovyEd »

Adam är, såklart, den stora våta drömmen. Kommer ha tjänat nästan 400 miljoner kronor när hans nuvarande kontrakt går ut. Kanske han blir trejdad till ett bra lag innan deadline nästa år, vinner stanley cup och känner sig klar med Nordamerika, åker hem och spelar i princip gratis? Vi har ju så bra förskolor här!

(Man får väl drömma?)
Håkan
Posts: 75
Joined: 29 Dec 2012, 16:54

Re: Silly Season 24/25

Post by Håkan »

Samtidigt får vi inte glömma att det värsta som kan hända är att klubben drabbas av överdriven nostalgi. Livsfarligt med hemvändare med stjärnstatus som är mätta, van liten rink eller skadebenägna. Helt ärligt är det inte säkert ens Adam Larsson vore bra för AIK. Det här låter sjukt men om jag vore sportchef o inför 24/25 hade att välja mellan Adam Larsson eller att Haara stannar tror jag det är säkrare med Haara.
Alltså jag vill bara vara tydlig. Tror egentligen Adam vore bra för AIK åtminstone två år till men sedan tvivlar jag.
Last edited by Håkan on 12 Mar 2024, 05:56, edited 2 times in total.
nordan
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 24/25

Post by Frantisek Pospisil »

En annan pojke som har utgående kontrakt (vilket INTE Adam har) är Sebastian Aho i Islanders.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Håkan wrote: 11 Mar 2024, 20:03 Samtidigt får vi inte glömma att det värsta som kan hända är att klubben drabbas av överdriven nostalgi. Livsfarligt med hemvändare med stjärnstatus som är mätta, van liten rink eller skadebenägna. Helt ärligt är det inte säkert ens Adam Larsson vore bra för AIK. Det här låter sjukt men om jag vore sportchef o inför 24/25 hade att välja mellan Adam Larsson eller att Haara stannar tror jag det är säkrare med Haara.
Alltså jag vill bara vara tydlig. Tror egentligen Adam vore bra för AIK åtminstone två år till men sedan tvivlar jag.
Jag forstar vad du menar, det ar valdigt viktigt att vi har kvar vart driv. Finns sa mycket kunskap inom var forening, och spelare som kommer underifran eller utifran maste utvecklas och kampa med stoltet for att fora sig sjalva och klubben framat. Tappar vi ovan ar vi bara en klubb i mangden.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 24/25

Post by king_louie »

Jag är generellt skeptisk till hemvändare, var tex glad att vi tackade nej till Rundblad som var kung senast han spelade här.
Älskar också se kidsen släppas fram och se dem utvecklas - ASP, Elias, Haara, Zeb, Lukas, Vuollet m.fl. har överlag gjort det kanonbra.

Men i Adams fall, han skulle likt Ogge vara bäst i SHL på sin position, en riktig försvarsgeneral, det är jag övertygad om.
Om det nu mot förmodan skulle hända kan man omöjligt tacka nej till Adam för att han skulle ta speltid från en junior.
I alla fall inte om man har som ambition att vinna SM-guld.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 24/25

Post by Erwynn »

Håkan wrote: 11 Mar 2024, 20:03 Samtidigt får vi inte glömma att det värsta som kan hända är att klubben drabbas av överdriven nostalgi. Livsfarligt med hemvändare med stjärnstatus som är mätta, van liten rink eller skadebenägna. Helt ärligt är det inte säkert ens Adam Larsson vore bra för AIK. Det här låter sjukt men om jag vore sportchef o inför 24/25 hade att välja mellan Adam Larsson eller att Haara stannar tror jag det är säkrare med Haara.
Alltså jag vill bara vara tydlig. Tror egentligen Adam vore bra för AIK åtminstone två år till men sedan tvivlar jag.
Nu polariserar du lite väl va? Adam spelar 23-24 minuter per match med ett A på bröstet i världens bästa liga och är väl i princip på G in i sin prime som defensiv back. Jag förstår vad du säger men du får nog skjuta på tidslinjen lite men skulle Adam vända hem till SHL nästa säsong har vi ligan bästa back i 3-4 säsonger till minst. Sen kommer det såklart ej att ske och kommer han istället om 2-3 år förstår jag din oro.
Hata allt.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 24/25

Post by dovienya »

Handlar också om förväntningar.
Adam skulle vara ligans bäste defensiva back om han skulle återvända, men supportrar generellt skulle nog omedvetet ha förväntningar om att han skulle kunna producera framåt likt Pudas eftersom han är och har varit en bärande spelare i många år i NHL och var en tvåvägsback när han pep över.
Han gör dock poäng i kanske var fjärde match i NHL, och mål i var tionde-tjugonde match (alltså ungefär som PG eller där i krokarna). Risken att känna sig "missnöjd" med insatsen som supporter är inte oäven.
Jag tror dock han skulle vara bättre än så och vara en tydlig härförare på isen även om poängen inte trillar in.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 24/25

Post by king_louie »

Du kan inte jämföra med PG, bara att kolla Eliteprospects, 40p på 67 matcher i AHL tex.

Men det där beror ju mycket på hur mycket speltid man får i PP, speciellt ett sådant här år när vi har haft ett lysande PP har ju Ogge, Pudas och JJ öst in poäng där.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 24/25

Post by dovienya »

Ja, jag tror jag är kass på förklara hur jag tänker helt enkelt.
Jag säger inte emot någon egentligen ;)
Jag bara håller med allt och alla :D

Nu kör vi!
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 24/25

Post by Chippen »

Vesterlund kritar på ett Rookiekontrakt
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 24/25

Post by Sportis »

Chippen wrote: 13 Mar 2024, 19:19 Vesterlund kritar på ett Rookiekontrakt
Positivt. Han kommer bli bra. Tillför något nytt till laget.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 24/25

Post by krysset »

Vad är det för spelare som det sägs att AIK är intresserad av i Nybro? Jag har ingen koll på det laget.
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 24/25

Post by Oliman »

Filip Eriksson?

Halv-lång, draftad, ung, snittar över en poäng per match. 04a.

https://www.eliteprospects.com/player/6 ... p-eriksson
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Silly Season 24/25

Post by eiderwall »

Filip Eriksson är utlånad från Växjö till Nybro och har kontrakt med Växjö nästa säsong.

Semjonovs eller Ljungman kanske?
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Humlannitton »

Semjonovs platsade ju inte ens i Tingsryd, så nej tack.

För övrigt, nån nämnde Hardy Häman Aktell tidigare. Han kommer inte spela i Skellefteå AIK, enligt pålitlig Kjell A.

Har även hört att Adam Wilsby har gott om SHL-erbjudanden, och att Rögle kan ligga bra till.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 24/25

Post by Erwynn »

Savilahti ligger väl kanske bra till då Forsell verkar titta på det äldre gardet igen. Hyfsad storlek och skjuter bra, leftare dock men säkert billig vilket står över allt annat utom möjligtvis corsi när forre scannar marknaden.
Hata allt.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 24/25

Post by ante08 »

Glada kvälls nyheter för Skellefteå AIK:are, Linus Söderström förlänger!
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 24/25

Post by nr86 »

Skönt! Ska ju varit på g länge men dragit ut på tiden. Blir intressant att se om det är fler än 1 år. Söderström är väldigt viktig och har förmågan att ensam vinna matcher.

Sedan tror jag tyvärr att Wilsby blir för dyr. Han verkar hela shl vilja ha.
trionic
Posts: 37
Joined: 11 Dec 2012, 17:19

Re: Silly Season 24/25

Post by trionic »

Jag hörde ett rykte om att Anton Lindholm längtar hem.
Stämmer det så förstår man att det inte förlängs med pg
Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 24/25

Post by Rollie »

trionic wrote: 15 Mar 2024, 08:16 Jag hörde ett rykte om att Anton Lindholm längtar hem.
Stämmer det så förstår man att det inte förlängs med pg
Absolut! En frisk AL är en klar uppgradering
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Foppas skridskocoach »

Känns inte det väldigt långsökt? Och dyrt.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 24/25

Post by Erwynn »

Schweiz till 99% på honom. Sen stämmer det säkerligen om hemlängtan men ska nog fylla plånboken någon säsong till först.
Hata allt.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 24/25

Post by king_louie »

Det är väl bara en back som ska in va?
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Humlannitton »

king_louie wrote: 15 Mar 2024, 13:57 Det är väl bara en back som ska in va?
PG och Salle lär försvinna, sen är det väl oklart med ASP. Haara lär fylla på underifrån, mer osäkert med Barkemo kanske?

Hörde att ASP:s tidigare så ödmjuka inställning och attityd så att säga förändrats något, får hoppas att det inte ställer till problem för nästa säsong. Om han anser sig berättigad att spela PP (vilket kanske inte är så konstigt) samtidigt som ON fortsätter gå före, så kanske inte Detroit heller är så sugna på att ha kvar honom här.
Post Reply