Silly Season 24/25
Moderator: Styrelsen
- Dwight_Shrute
Re: Silly Season 24/25
Haha, har jobbat 16 timmar i sträck. Får skylla på det. Karlkvist, så klart.
Konstigt han inte hamnar i Schweiz
Jepp men inte till oss väl? Denna tråd rör Skellefteå aik och vår silly.Dwight_Shrute wrote: ↑21 Feb 2024, 20:59 Haha, har jobbat 16 timmar i sträck. Får skylla på det. Karlkvist, så klart.
- Dwight_Shrute
Inte bara ett fel av mig ikväll.nr86 wrote: ↑21 Feb 2024, 21:34Jepp men inte till oss väl? Denna tråd rör Skellefteå aik och vår silly.Dwight_Shrute wrote: ↑21 Feb 2024, 20:59 Haha, har jobbat 16 timmar i sträck. Får skylla på det. Karlkvist, så klart.
Dags att sova.
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... en-skadad/ Norrbaggen kanske inte hamnar hos oss
Att han blir draftad är väl solklart
-
Kopacka show ikväll.
Blir att se Djurgården mot Södertälje. Lite fundersam över att en 39 åring skulle vara klar för oss.
Haha, fast ändå lite klassiskt möte. Skulle alla dagar i veckan gärna byta Södertälje mot Växjö och oskarshamn. Ja såklart även örebro, linköping, och Malmö men inte som förstaval.krysset wrote:Blir att se Djurgården mot Södertälje. Lite fundersam över att en 39 åring skulle vara klar för oss.
Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk
Jag är ju lite förtjust i Alba och Blomstrand. Men Alba är väl klar för nån SHL klubb?
Tycker Axel Andersson i DIF är rätt bra.
-
Alba ska vara klar för Färjestad.
Tror inte vi landar Wilsby tyvärr. Låter på Svensson som att priset springer iväg och vi är inte kända för att överbetala direkt. Synd.
https://hockeysverige.se/2024/02/26/sod ... bjorkloven
Marcus Eriksson med game winning goal mot löven.
Ytterst lovande, verkar pigg för sin ålder...
Marcus Eriksson med game winning goal mot löven.
Ytterst lovande, verkar pigg för sin ålder...
Hörde idag att vi är intresserade av John Dahlström. Robban Olsson hade honom i Frölunda då han som junior gjorde några shl matcher för dem.
- Foppas skridskocoach
Beror väl vad tanken är med den värvningen, kan man få in han på en jäkligt billig lön istället för t ex Stenman kanske det kan fungera. Skulle det vara istället för Sandberg känns den ju inte lika bra. Med tanke på hur spelar marknaden ser ut måste man ju försöka hitta billiga spelare för att bredda truppen.
Bättre att behålla Stenman i så fall. Finns i alla fall möjlighet till utveckling där.
Undrar om vi kan behålla någon av Sandberg eller Sikura? Kommer Möller tillbaka ryker Sikura. Gissar att Rögle skramlar med mycket deg till Sandberg. Om inga spelare med kontrakt drar ( klausuler ) har vi många i truppen redan klara till nästa säsong. Truppen ska kryddas och jag hoppas Forsell har den berömda fingertoppskänslan och gör rätt här.
Jag har hört att aik inte är intresserade av att förlänga med Sikura.
Måste betyda att de anser för dålig Bang for buck. Han har absolut kommit igång men de måste vara annat de anser är bättre på g in.
Måste betyda att de anser för dålig Bang for buck. Han har absolut kommit igång men de måste vara annat de anser är bättre på g in.
Well ser man till poäng gjorda av ”importer” så ligger Dylan just nu runt plats 30-35 om min snabba genomgång stämmer. (8 kassar och 15 ass på 44 matcher).
Gör han 10 mål under slutspelet så är ”allt förlåtet”.
Så har AIK inte is i magen ge honom en till säsong så kanske man får köpa det resonemanget.
-
Han är inte tillräckligt bra helt enkelt.
Det finns ett helt gäng nordamerikaner i SHL som är bättre så inget konstigt och även helt rätt att inte förlänga.
Vet inte om jag håller med att han kommit igång direkt, ja om man jämför med hur det såg ut i början, men han är fortfarande inte speciellt bra.
Sikura hade en stigande kurva vid jul. Tyvärr har han gått ner sig sista 10 matcherna och varit för ojämn under säsongen. Förstår att man vill satsa på annat med tanke på prislappen.
Och om Möller är på g tillbaka eller att LK signalerar att han är på väg hem finns inte plats för Sikura
Det behövs rightare. Sikura är leftare och bär upp en bra lön.
Håller med. Tycker han är hårt överskattad av många här. Gått från underkänd till ok . Vi måste ha ribban högre
Jag var en som tidigt före jul tyckte man skulle förlänga med Sikura när han var on a roll. Men håller med föregående talare, han hamnar för mycket på utsidan, han saknar den där "killer instincten" som tex Ogge har. Känns som han ofta bara vrider och vänder utan att riktigt utmana sin motståndare 1 mot 1.
Beror på vad alla spelare kostar etc...
Har vi alla pengar som finns så JAJAJAJA... Men beror på vad som är på väg in och vad som är på väg in
Har vi alla pengar som finns så JAJAJAJA... Men beror på vad som är på väg in och vad som är på väg in
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
- TigerShark
Det beror också mycket på vad som är på väg in.Miklosoft wrote:Beror på vad alla spelare kostar etc...
Skickat från min IN2023 via Tapatalk