Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

Åsa var nog inte heller beredd på att lägga ner så mycket tid på jobbet...
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Fdskebo »

Det har cirkulerat mycket rykten.
Hon var väl tex anledningen till att Rinkside höll stängt eftersom kockarna sa upp sig.

Jag har ingen fakta kring hur mycket som stämmer, men ingen rök utan eld brukar man ju säga…
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Balotelli »

Fdskebo wrote: 15 Feb 2024, 17:57 Det har cirkulerat mycket rykten.
Hon var väl tex anledningen till att Rinkside höll stängt eftersom kockarna sa upp sig.

Jag har ingen fakta kring hur mycket som stämmer, men ingen rök utan eld brukar man ju säga…
De tog ju ett beslut att ta en en dyr extern konsult som vända upp och ner på den delen av arrangemanget som kanske funkade bäst ( maten ) och ville gå i en annan riktning. Den riktningen med brunch mm känns ju inte riktigt som den tilltalar den publiken som är på arenan. Rinkside har ju tappat en hel del också på luncherna.
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Jag vill minnas att jag var rätt så kritisk till den här utnämningen. Utfallet var väl som väntat, d v s att personen hade både fel bakgrund och kompetens. I den här rollen behöver man ha en person med sociala färdigheter och förståelse för försäljning och marknadsföring, d v s det skall vara en marknadsperson. Rektryteringsbolaget hade säkert fått tillägget "gärna kvinna" eller "vi uppmuntrar kvinnliga sökare" (som är vanligt) och sedan gick man ut och hittade och gjorde alla de där logik- och personlighetstesterna som är vanliga. Rekryterarna förstod säkert inte heller precis som vanligt den underliggande affären och vad personen verkligen behöver vara bra på. Vi får hoppas att nästa person förutom att vara homosexuell och ha mycket färgpigment i huden också vet hur marknadsföring, sponsoranskaffande och försäljning bedrivs.
Cerutti
Posts: 19
Joined: 02 Sep 2022, 16:57

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Cerutti »

p-play wrote: 16 Feb 2024, 10:19 Jag vill minnas att jag var rätt så kritisk till den här utnämningen. Utfallet var väl som väntat, d v s att personen hade både fel bakgrund och kompetens. I den här rollen behöver man ha en person med sociala färdigheter och förståelse för försäljning och marknadsföring, d v s det skall vara en marknadsperson. Rektryteringsbolaget hade säkert fått tillägget "gärna kvinna" eller "vi uppmuntrar kvinnliga sökare" (som är vanligt) och sedan gick man ut och hittade och gjorde alla de där logik- och personlighetstesterna som är vanliga. Rekryterarna förstod säkert inte heller precis som vanligt den underliggande affären och vad personen verkligen behöver vara bra på. Vi får hoppas att nästa person förutom att vara homosexuell och ha mycket färgpigment i huden också vet hur marknadsföring, sponsoranskaffande och försäljning bedrivs.
Fräsch kommentar 👍🙈
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Humlannitton »

Cerutti wrote: 16 Feb 2024, 10:44
p-play wrote: 16 Feb 2024, 10:19 Jag vill minnas att jag var rätt så kritisk till den här utnämningen. Utfallet var väl som väntat, d v s att personen hade både fel bakgrund och kompetens. I den här rollen behöver man ha en person med sociala färdigheter och förståelse för försäljning och marknadsföring, d v s det skall vara en marknadsperson. Rektryteringsbolaget hade säkert fått tillägget "gärna kvinna" eller "vi uppmuntrar kvinnliga sökare" (som är vanligt) och sedan gick man ut och hittade och gjorde alla de där logik- och personlighetstesterna som är vanliga. Rekryterarna förstod säkert inte heller precis som vanligt den underliggande affären och vad personen verkligen behöver vara bra på. Vi får hoppas att nästa person förutom att vara homosexuell och ha mycket färgpigment i huden också vet hur marknadsföring, sponsoranskaffande och försäljning bedrivs.
Fräsch kommentar 👍🙈
Fast vad han säger är väl egentligen enbart att kompetens ska trumfa kön och etnicitet, dvs meritokrati? Att det viktigaste är att det är en kompetent person som får jobbet, och sen kvittar det ifall det är en man eller kvinna, vilken sexualitet hen har, och hur många generationer bakåt ens förfäder levt i Burträsk socken.

Nu kan inte jag svara på hur rekryteringen gick till förra gången och om det fanns några specifika kriterier för ”positiv diskriminering”, eller så kallad kvotering. Men jag skiter ärligt talat också i vem/vad som får jobbet den här gången - så länge det är en kompetent person som förstår kulturen och föreningen.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

Rätt låg nivå på forumet nu och mycket rykten och allmänt skitsnack.

Åsa Andersson har gått ut med följande information:

"Men jag klev in som klubbdirektör samtidigt som jag och min familj gick igenom en tuff tid. Det har satt spår som gör att jag nu väljer att lämna min roll,"

Jag respekterar och förstår beslutet, har extremt svårt att se att en människa skulle hitta på något sådant. Vi går vidare hittar förhoppningsvis en ny kompentent och duktig klubbdirektör. Nu höjer vi oss.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Humlannitton wrote: 16 Feb 2024, 10:55
Cerutti wrote: 16 Feb 2024, 10:44
p-play wrote: 16 Feb 2024, 10:19 Jag vill minnas att jag var rätt så kritisk till den här utnämningen. Utfallet var väl som väntat, d v s att personen hade både fel bakgrund och kompetens. I den här rollen behöver man ha en person med sociala färdigheter och förståelse för försäljning och marknadsföring, d v s det skall vara en marknadsperson. Rektryteringsbolaget hade säkert fått tillägget "gärna kvinna" eller "vi uppmuntrar kvinnliga sökare" (som är vanligt) och sedan gick man ut och hittade och gjorde alla de där logik- och personlighetstesterna som är vanliga. Rekryterarna förstod säkert inte heller precis som vanligt den underliggande affären och vad personen verkligen behöver vara bra på. Vi får hoppas att nästa person förutom att vara homosexuell och ha mycket färgpigment i huden också vet hur marknadsföring, sponsoranskaffande och försäljning bedrivs.
Fräsch kommentar 👍🙈
Fast vad han säger är väl egentligen enbart att kompetens ska trumfa kön och etnicitet, dvs meritokrati? Att det viktigaste är att det är en kompetent person som får jobbet, och sen kvittar det ifall det är en man eller kvinna, vilken sexualitet hen har, och hur många generationer bakåt ens förfäder levt i Burträsk socken.

Nu kan inte jag svara på hur rekryteringen gick till förra gången och om det fanns några specifika kriterier för ”positiv diskriminering”, eller så kallad kvotering. Men jag skiter ärligt talat också i vem/vad som får jobbet den här gången - så länge det är en kompetent person som förstår kulturen och föreningen.
Precis. Den sista kommentaren kanske var onödig och jag ber om ursäkt till känsliga läsare, men jag har både rekryterat och själv varit i rekryteringar de sista åren där kraven varit just det, bara inte officiellt. Man blir rätt så trött på det och därför blir jag misstänksam varje gång det anställs en person som inte ser ut att exakt matcha. Personen hade uppenbarligen inte rätt bakgrund i det här fallet, men det kan naturligtvis också varit så att personerna tyckt att denne hade så fantastiska personliga egenskaper och gav ett så bra intryck att det vägde upp. Den avgående VD:n verkar vara en intelligent person, men hade som sagt var fel kompetensbakgrund. Det här är en typiskt position som kräver hantering av många kontaktytor samtidigt som man måste ha förståelse för affären. Marknadschefen verkar inte heller ha det så med samma applicering så det kanske är samma sak där eller så är man bara usla på att rekrytera. Omöjligt att veta. Skallkraven bör vara en marknadsinriktad person med affärssinne och bra "people skills". Det måste vara en person som verkligen plockar upp telefonen och ringer runt och försöker få till sponsorsamarbeten och vet hur man effektivt nätverkar, men samtidigt också förstår besökarna som kommer till arenan eller har kunskapen att förstå hur man tar reda på det.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

Från det ena till det andra vad har Kecka för uppgift egentligen?
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

haggloader wrote: 16 Feb 2024, 14:04 Från det ena till det andra vad har Kecka för uppgift egentligen?
Åker väl runt och är trevlig på företag. Både de som redan sponsrar och andra. Tror Kecka är helt rätt man för uppdraget.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Kecka är en person som vill synas och sedan så borde han ta det lugnare med vissa drycker. Han är visserligen trevlig osv men hans arbete i AIK tror jag inte genererar så mkt pengar i slutändan.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

Kecka borde väl kosta AIK förmodligen 1 miljon per år drar han in sin lön tros?
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Någon som vet mer om detta?
Det har framkommit uppgifter om att någon knackar dörr och säljer 50/50-lotter. Vi vill därför förtydliga att Skellefteå AIK:s 50/50-lotter endast säljs på arenan.
https://www.skellefteaaik.se/article/37 ... n5bi1/view
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Jaha!
Blir det Kopparhallen på torsdag, eller håller taket på rasa in i Ursviken åsså?
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Frantisek Pospisil wrote: 26 Feb 2024, 17:28 Jaha!
Blir det Kopparhallen på torsdag, eller håller taket på rasa in i Ursviken åsså?
Nog hinner dom fixa det där på tre dagar.
Annars får dom väl flytta matchen till Fredagskväll. Rögle ska ju ändå upp till Luleå på Lördag.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Balotelli »

Gällande arenan, jag har hört att det ser riktigt illa ut. Dvs att balkarna i taket " lutar " åt sidan. hoppas det går att ordna.
nathrakh
Posts: 120
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nathrakh »

Balotelli wrote: 27 Feb 2024, 10:53 Gällande arenan, jag har hört att det ser riktigt illa ut. Dvs att balkarna i taket " lutar " åt sidan. hoppas det går att ordna.
Tycker att det låter som att arenan är stängd resten av den här säsongen om det stämmer, då räcker det liksom inte att skotta taket. Var spelar vi våra hemmamatcher då? Piteå?!
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Stommen/taket är väl från 1966?
Eller har det gjorts några förbättringar under åren?

https://samlingar.skellefteamuseum.se/o ... 61-336368/
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Planen verkar fortsatt vara att kunna spela hemmatchen i stan på Torsdagskvällen.
En del av Mossgatan har stängts av med anledning av takskottning på Skellefteå Kraft Arena.
Enligt kommunen kommer vägen inte att hållas stängd längre än till torsdag morgon.
https://megafonen.se/2024/02/efter-rasr ... stangts-av
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

Empress wrote: 27 Feb 2024, 13:51 Stommen/taket är väl från 1966?
Eller har det gjorts några förbättringar under åren?

https://samlingar.skellefteamuseum.se/o ... 61-336368/
Man lyfte väl taket när ”Arenan” byggdes 2006/07? Rimligtvis gjorde man väl någon form av förbättring/renovering i samband med detta?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

För övrigt märkligt att man verkar ha blivit tagna på sängen av detta.
Tigerränderna går aldrig ur.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Foppas skridskocoach wrote: 27 Feb 2024, 15:19 För övrigt märkligt att man verkar ha blivit tagna på sängen av detta.
Mmm som när norrlänningar häcklar 08-or som inte är förberedda på vinter, snö och trafikaos?
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

Empress wrote: 27 Feb 2024, 13:51 Stommen/taket är väl från 1966?
Eller har det gjorts några förbättringar under åren?

https://samlingar.skellefteamuseum.se/o ... 61-336368/
Som jag har förstått det blev belastningen på taket ännu mycket större när vi hängde på den ny mediakuben...?
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by PackSwede »

Ny klubbdirektör blir Daniel Fåhraeus

https://www.skellefteaaik.se/article/08 ... n5bi1/view
Tokbusk1
Posts: 43
Joined: 04 Sep 2012, 12:28

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Tokbusk1 »

Såg att Gustaf Lindvalls tokiga räddning även finns med på ESPN.com hemsidan, kul!

https://www.espn.com/nhl/story/_/id/399 ... key-league
Post Reply