Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Post by Trollet »

Foppas skridskocoach wrote: 05 Feb 2024, 10:40 Den enda vettiga regeln vid ”målvaksstörningar” är den som gäller för offside i målgården. Slå fast att ingen anfallande spelare får vistas i målgården innan pucken letat sig dit och döm efter det. Subjektiva gissningslekar om huruvida spelaren ”störde målvakten” eller ej är dömda att mynna ut i frustration och cynism hos supporterkollektivet.
Då ska man döma bort mål då spelaren knuffats in också?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Post by Foppas skridskocoach »

Trollet wrote: 05 Feb 2024, 12:07
Foppas skridskocoach wrote: 05 Feb 2024, 10:40 Den enda vettiga regeln vid ”målvaksstörningar” är den som gäller för offside i målgården. Slå fast att ingen anfallande spelare får vistas i målgården innan pucken letat sig dit och döm efter det. Subjektiva gissningslekar om huruvida spelaren ”störde målvakten” eller ej är dömda att mynna ut i frustration och cynism hos supporterkollektivet.
Då ska man döma bort mål då spelaren knuffats in också?
Då är det väl rimligtvis två minuter interference på försvararen?

Poängen är att få bort de godtyckliga elementen. I fallet med målvaktsstörning är det ju så sjukt otydligt vad som faktiskt avses. I teorin skulle det ju räcka med att stå en bit bort och skrika gällt en sekund innan skottet avlossas för stt målvakten ska kunna hävda att han ”blev störd”.

Nuvarande regelverk är ungefär som att ha en offsideregel som säger att du inte får erhålla en fördel av att åka in i zon före dess att pucken passerat blålinjen, men i alla andra fall ska man låta spelet fortgå. Det blir otydligt i jämförelse med dagens autisttolkning där det blåses av 100% av fallen när en spelare är inne i zon före pucken.

Men generellt tycker jag att det skulle räcka med att domaren inte får videogranska detta. Är utespelaren inne i målgården och stör får domaren blåsa av spelet eller godkänna målet.
Tigerränderna går aldrig ur.
aikekke
Posts: 228
Joined: 21 Jun 2011, 23:11

Re: Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Post by aikekke »

Kan slå vad hus och hem om malmö gjort ett likadant mål med 2 minuter kvar och matchen hade stått 2-3 till AIK hade det varit ett godkänt mål.
lappri
Posts: 518
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Post by lappri »

Aja såhär dagen efter har man hunnit lugnat ner sig något. Tycker fortfarande att skitbeslut som dessa inte ska få genomskrida konskvensfritt, men de blir ju ett problem då domarna anser sig ha tagit rätt beslut. Oavsett så ska vi inte behöva stå å falla med ett enstaka mål mot Malmö (3p), speciellt inte med tanke på hur matchen såg ut igår. Var samma visa mot Modo. Går inte längre att enbart skylla på otur även fast de känns som vi har de i var å varannan match just nu.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Post by ossian »

:!:
Foppas skridskocoach wrote: 05 Feb 2024, 15:58
Trollet wrote: 05 Feb 2024, 12:07
Foppas skridskocoach wrote: 05 Feb 2024, 10:40 Den enda vettiga regeln vid ”målvaksstörningar” är den som gäller för offside i målgården. Slå fast att ingen anfallande spelare får vistas i målgården innan pucken letat sig dit och döm efter det. Subjektiva gissningslekar om huruvida spelaren ”störde målvakten” eller ej är dömda att mynna ut i frustration och cynism hos supporterkollektivet.
Då ska man döma bort mål då spelaren knuffats in också?
Då är det väl rimligtvis två minuter interference på försvararen?

Poängen är att få bort de godtyckliga elementen.
Amen! 🙏

Andra har vart inne pa det som jag personligen har starka asikter om, att det ar problem med regelverket. Domarna gor sitt basta, oftast gor de ratt bedomning, men ibland blir det fel. Nar du ar pa sidan som drabbas mer an 50% sa blir du konspiratorisk.

Domare ar manniskor, och ibland gor manniskor fel. Nar du har TV repriser, ett klart regelerverk, datorer, da blir det valdigt osannolikt att fel beslut fattas. Reglerna maste vara glasklara. Sakert kan nagon anda hitta grazoner med tidigare namnda, men hur det ser ut idag sa ar grazonen for stor att det ska kannas acceptablelt.

Det ar min asikt. “Kolla Pa NHL” sager manga, aven jag. SHL ar en mindre liga med mindre resurser, och orattvist att vi ska vara battre a dem. Men det ska vara PROFESIONELLT!

Helt arligt tycker jag allt blir mer professionellt I SHL. Tidigare blev jag tokig for att det var sa oproffessionellt. Jag slutade folja ligan och laget i mitt hjarta pga detta. Men nu pa senare ar tycker jag det har blivit battre, pa manga plan. Det finns fortfarande forbattringar.

Om man bryr sig om hockey, SHL, Tre Kronor, utveckling, allting runtomkring… som supporter, som hangiven fan som bar hjartat utanfor trojan…

Jag ar absolut inte konspiratorisk som person, men som hockeysupporter, kan ni nog inte hitta en mer konspiratorisk person. I huvudet tror jag inte att domarna ar emot AIK, men det har vart sa manga incidenter med skumma bedomningar dar hjartat far hjarnan att reagera. Det har maste ligan stada bort. Det ar inte ok att doma bort mal for att nasta vecka doma mal. Jag ser bara vara matcher, och det ar oerhort irriterande.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Post by ossian »

Kommer ihag matcherna mot Frolunda… jag blev sa javla arg att jag tog en paus fran hockeyn
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Post by Empress »

Har det kommit någon update om Arvid L?
Strffa
Posts: 256
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Post by Strffa »

Arvid var då med på dagens träning i vanlig tröja
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Post by Erwynn »

Kommer inte till spel i veckan.
Hata allt.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Post by shaquille »

Sjukt vad skador och avstängningar vi haft i år.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Malmö-AIK 4 feb kl 1500

Post by king_louie »

Vi har haft fullt lag en match är det väl.
Post Reply