Silly Season 24/25

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Silly Season 24/25

Post by PackSwede »

Förbannat tråkigt på många sätt, kommer att kännas fel att se honom i en Växsjö tröja. Den här säsongen spelar han dock hos oss så jag hoppas verkligen att han fortsätter få publikens stöd tills han kommer tillbaka i fel tröja.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Balotelli wrote: 01 Feb 2024, 08:02
ossian wrote: 31 Jan 2024, 16:18 Jag tycker sa har, gar man till Vaxkop fran och med nu, da ar man inte valkommen tillbaka.
Men moget, är du 5 år eller ?
Nej jag ar inte 5 ar. Jag kanske ar omogen. Framfor allt ar jag en supporter, med kanslor. Sa kanner jag. Jag avskyr Vaxkop, for de ar valdigt horiga.

Du far tycka vad du vill. Sa tycker jag.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 24/25

Post by marre »

Nu får du ju fan ge dig.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

marre wrote: 01 Feb 2024, 14:48 Nu får du ju fan ge dig.
Ge mig med vad? Ge mig med att jag tycker olika an dig eller nagon annan? Ge mig att jag verkligen avskyr Vaxkop? Att jag avskyr Fulea?

Maste man tycka om alla lag? Maste man vara mer polerad, mindre kanslosam, mer korrekt i sitt supporterskap? Snart ar det 3,000 pa laktarna, noll kanslor, noll rivalitet...

Alltsa, till Granberg gate...

jag har absolut ingenting emot Petter Granberg. Det ar hans jobb att spela hockey. Om AIK inte erbjuder nog bra kontrakt far han gora precis vad han vill. Han ar 31 ar och har manga ar kvar som spelare. Jag tackar honom for allt han gjort i svartgult och hoppas att han avslutar med ett guld!

Jag avskyr bara Vaxkop och allt som de star for. Svintrakig hockey, noll sjal. Allting inkopt. De har verkligen snoat in pa att kopa in vara spelare. Varenda javla kontrakt som gar ut ar de dar och horar och har sig. Sa kanner jag. Evertsson ar ett riktigt hatobjekt.

Men du eller nagon annan far saklart sta dar och sjunga we shall overcome med Evertsson nar de vinner ytterligare en final mot oss nar typ halva deras lag ar fostrade i var forening. Det gor ingenting, Evertsson var smart och kopte in alla vara spelare och sen vann de 4 matcher med 1-0. Jattekul! Vi kommer igen nasta ar, och kul att detta kopelag snuvade oss pa ett till guld.

Nu far fan DU ta och ge dig!
fralle73
Posts: 145
Joined: 16 Jun 2011, 18:55

Re: Silly Season 24/25

Post by fralle73 »

Om jag räknat rätt då på tidigare inlägg så är det hela 10 spelare minst varav Niclas Burström värvats 2 ggr av Växjö som Växjö värvat från oss genom åren .
Och det är väl ändå ganska irriterande så man verkligen kan hata växjö.
Jag har inget större hat mot Växjö men det är ju jag .
Jag har en jobbar kompis som verkligen hatar Luleå ,Leksand och Björklöven och då menar jag mer hat än Ossians hat mot Växjö.
Han blir högröd i ansiktet om Löven vinner en match och pratar nån positivt om dessa lag i hans närhet blir han också högröd .
Så jag ser inget problem alls med Ossians hat med vad allt han hatar kring Växjö.
Det är riktigt jävla pissigt att Växjö har värvat 10 spelare från oss genom åren plus Niclas B 1 gång till.
Punkt slut
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 24/25

Post by marre »

Handlar mer om hur man uttrycker sitt hat.Horiga,hjärndöda och allt vad han skriver om Växjö och Luleå.Jag tycker också illa om framförallt Luleå,men nån sorts nivå måste man ju ändå hålla.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

marre wrote: 01 Feb 2024, 18:08 Handlar mer om hur man uttrycker sitt hat.Horiga,hjärndöda och allt vad han skriver om Växjö och Luleå.Jag tycker också illa om framförallt Luleå,men nån sorts nivå måste man ju ändå hålla.
Men hall vilken niva du vill.

Jag tycker att Vaxkop ar HORIGA. Det ar ett hockeylag med prostituerade ledare, fans och spelare. Fake-plast dar det mest privata ar till salu till hogstbjudande.

Jag tycker att Fulea ar HJARNDODA. Spelare och ledare uttrycker halvt utvecklingsstort i media, ett gang fadaser genom aren. Profiler som Ledin, Shininiminin, Lars flens-osten Bergstrom, Jonathan Granstrom. Fansen kan inte bete sig som folk och hanar skadade spelare om och om igen. Ett gang snorfula overfall genom aren. Nar nagon utmarkwr sig genom att vara en riktig idiot i SHL, da vet man att den fjanten sen soker sig till Fulea likt en fluga soker sig till bajs.

Nu har jag utvecklat vad jag tycker. Du far tycka precis vad du vill, du verkar inte vara en person med starka asikter forutom nar det handlar om att leka bror duktig ordningsman hur som helst.
Last edited by ossian on 01 Feb 2024, 19:56, edited 1 time in total.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 24/25

Post by lobo »

sen var väl kommentaren att "PG aldrig är välkommen hem igen", Hata Växjö eller inte är ju inte samma sak som att skamlägga en trotjänare som ej längre är önskvärd av AIK. Är det nån ni ska ogilla, om ni så gärna vill ha kvar PG, är det Forre.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 24/25

Post by Frantisek Pospisil »

Knappast "Forre" ensam som fattat beslutet att PG får gå, så ska man ogilla honom får du nog vara ensam, lobo.

Ska man tro Expressens rundringning till klubbarna så lär "Forres" kontor vara nedsläckt resten av säsongen. Inga värvningar är aktuella enligt blaskan.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 24/25

Post by lobo »

jag menar såklart symboliskt, AIK, Niklas, Forre, staben, vill inte förlänga. vilket jag f.ö tycker dom gör rätt i

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 24/25

Post by nr86 »

En tanke.
Varför inte ”hyra ut” Granberg redan nu? Han spelade knappt mot Modo och är helt off i spelet med puck. Jag tycker inte vi står och faller med honom i ett slutspel utan nuvarande backsida har visat att det går utan honom. Han borde vara attraktiv med sina landslagsmeriter. Kanske ett byte med någon annan liga? En kreativ sportchef likt Evertsson tror jag absolut skulle agera. Varför ha en icke fungerande spelare kvar i laget som dessutom ska lämna efter säsongen? Se över möjligheten Forre!
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 24/25

Post by Empress »

Han har fått chansen denna säsong – och han har tagit den. Därmed har han spelat över 100 SHL-minuter och belönas nu med ett A-lagskontrakt i Skellefteå AIK Hockey. "En barndomsdröm", säger Frans Haara.

Kaiser Frans drömde nog aldrig signa för Groko! :D
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 24/25

Post by p-play »

Frantisek Pospisil wrote: 02 Feb 2024, 06:40 Knappast "Forre" ensam som fattat beslutet att PG får gå, så ska man ogilla honom får du nog vara ensam, lobo.

Ska man tro Expressens rundringning till klubbarna så lär "Forres" kontor vara nedsläckt resten av säsongen. Inga värvningar är aktuella enligt blaskan.
Men det borde man. Själva grundspelet ser bättre och bättre ut i matcher mot toppkonkurrenter. Det som saknas är högerfattade målskyttar och en eller två obekväma forwards som skapar ytor åt våra tekniskt skickliga spelare. Vi vet ju hur det brukar se ut i slutspel där det är få utvisningar och när det väl blir PP/BP så är de sönderlästa. Om man har svårt att skapa bra målchanser i fem mot fem mot ett lag som Modo med ett mediokert försvarsspel och där man totalt dominerar spelet så kommer det inte att bli lättare i en finalserie. Det finns en klar risk att det kommer att se ut som i de senaste 5 årens slutspel. Det går liksom inte att spela ut lagen med fart och teknik utan man behöver också de andra delarna. Om man även har dessa pjäser så skapas det mer utrymme för de tekniska spelarna att glänsa. Granberg kommer mer till sin rätt i slutspel, men Forsell bör trejda någon för att kunna få till en ännu bättre balans i lagbygget. Man såg direkt när Vesterlund kom in att det blev oreda hos Modo när han satte in någon tackling.
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Tompa »

nr86 wrote: 02 Feb 2024, 08:44 En tanke.
Varför inte ”hyra ut” Granberg redan nu? Han spelade knappt mot Modo och är helt off i spelet med puck. Jag tycker inte vi står och faller med honom i ett slutspel utan nuvarande backsida har visat att det går utan honom. Han borde vara attraktiv med sina landslagsmeriter. Kanske ett byte med någon annan liga? En kreativ sportchef likt Evertsson tror jag absolut skulle agera. Varför ha en icke fungerande spelare kvar i laget som dessutom ska lämna efter säsongen? Se över möjligheten Forre!
Ja varför inte erbjuda Växjö Granberg nu direkt?
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Foppas skridskocoach »

Tompa wrote: 02 Feb 2024, 10:41
nr86 wrote: 02 Feb 2024, 08:44 En tanke.
Varför inte ”hyra ut” Granberg redan nu? Han spelade knappt mot Modo och är helt off i spelet med puck. Jag tycker inte vi står och faller med honom i ett slutspel utan nuvarande backsida har visat att det går utan honom. Han borde vara attraktiv med sina landslagsmeriter. Kanske ett byte med någon annan liga? En kreativ sportchef likt Evertsson tror jag absolut skulle agera. Varför ha en icke fungerande spelare kvar i laget som dessutom ska lämna efter säsongen? Se över möjligheten Forre!
Ja varför inte erbjuda Växjö Granberg nu direkt?
I utbyte mot?
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 24/25

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote: 02 Feb 2024, 11:18
Tompa wrote: 02 Feb 2024, 10:41
nr86 wrote: 02 Feb 2024, 08:44 En tanke.
Varför inte ”hyra ut” Granberg redan nu? Han spelade knappt mot Modo och är helt off i spelet med puck. Jag tycker inte vi står och faller med honom i ett slutspel utan nuvarande backsida har visat att det går utan honom. Han borde vara attraktiv med sina landslagsmeriter. Kanske ett byte med någon annan liga? En kreativ sportchef likt Evertsson tror jag absolut skulle agera. Varför ha en icke fungerande spelare kvar i laget som dessutom ska lämna efter säsongen? Se över möjligheten Forre!
Ja varför inte erbjuda Växjö Granberg nu direkt?
I utbyte mot?
Rosen? Vi behöver en rightskytt, som dessutom kan fulspela uran att åka på avstängning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly Season 24/25

Post by TigerShark »

Granberg mot kossila? Finnen har ju ingen erfarenhet i svartgult trots allt.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Tompa »

Foppas skridskocoach wrote: 02 Feb 2024, 11:18
Tompa wrote: 02 Feb 2024, 10:41
nr86 wrote: 02 Feb 2024, 08:44 En tanke.
Varför inte ”hyra ut” Granberg redan nu? Han spelade knappt mot Modo och är helt off i spelet med puck. Jag tycker inte vi står och faller med honom i ett slutspel utan nuvarande backsida har visat att det går utan honom. Han borde vara attraktiv med sina landslagsmeriter. Kanske ett byte med någon annan liga? En kreativ sportchef likt Evertsson tror jag absolut skulle agera. Varför ha en icke fungerande spelare kvar i laget som dessutom ska lämna efter säsongen? Se över möjligheten Forre!
Ja varför inte erbjuda Växjö Granberg nu direkt?
I utbyte mot?
Ingenting!

Jag raljerar men tydligen har vi en otroligt stark backsida som klarar av slutspelshockey galant. Plus att Petter är så dålig att han kommer försämra Växjös guldchanser…
Winning isn't everything, it's the only thing
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 24/25

Post by Sportis »

Frans Haara klar på ett längre avtal. Vad menas med det? Hur långt är ett längre avtal?
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 24/25

Post by Erwynn »

Sportis wrote: 02 Feb 2024, 13:02 Frans Haara klar på ett längre avtal. Vad menas med det? Hur långt är ett längre avtal?
25/26
Hata allt.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Petter Granberg ar en 100 ggr battre spelare an igar da han var urkass. Sakert nervos efter att Henrik “nu ska jag ut och boxas pa stan” Evertsson gjorde ytterligare en ondskefull manover i media. Ja Petter vi vet att du kritat pa for horlaget Vaxkop men vi ar inte arg pa dig for det, spela klart sasongen utan att ha strom I klubban tack
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 24/25

Post by ante08 »

Det spekuleras kring att vi är intresserade av Södertäljes Marcus Eriksson, enligt Rinkside-podcasten.

https://poddtoppen.se/podcast/1605771144/rinkside
https://hockeynews.se/articles/32899/
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 24/25

Post by Rollie »

ante08 wrote: 02 Feb 2024, 14:31 Det spekuleras kring att vi är intresserade av Södertäljes Marcus Eriksson, enligt Rinkside-podcasten.

https://poddtoppen.se/podcast/1605771144/rinkside
https://hockeynews.se/articles/32899/
Sjukt om det stämmer, en 38 åring som spelar AS
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 24/25

Post by Chippen »

Rollie wrote: 02 Feb 2024, 14:59
ante08 wrote: 02 Feb 2024, 14:31 Det spekuleras kring att vi är intresserade av Södertäljes Marcus Eriksson, enligt Rinkside-podcasten.

https://poddtoppen.se/podcast/1605771144/rinkside
https://hockeynews.se/articles/32899/
Sjukt om det stämmer, en 38 åring som spelar AS
Hur gammal var Björka då han gick från Bofors till FBK?
Men ja, skulle detta bli sanning så är det en stor överraskning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
hillbilly
Posts: 857
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Silly Season 24/25

Post by hillbilly »

Elias Stenman bänkad i Ssk ikväll. Har inte gått bra för honom i Södertälje. Även Theo Keilin har det riktigt tungt i division 1 i Pite. -1 o inne på Huddinges enda mål i matchen
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Foppas skridskocoach »

hillbilly wrote: 03 Feb 2024, 19:54 Elias Stenman bänkad i Ssk ikväll. Har inte gått bra för honom i Södertälje. Även Theo Keilin har det riktigt tungt i division 1 i Pite. -1 o inne på Huddinges enda mål i matchen
Keilin snittar väl över en poäng per match, så så jävla tungt går det väl inte?

Stenman längre ner i hierarkin i SSK än vad han var hos oss..
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Humlannitton »

Foppas skridskocoach wrote: 03 Feb 2024, 20:41
hillbilly wrote: 03 Feb 2024, 19:54 Elias Stenman bänkad i Ssk ikväll. Har inte gått bra för honom i Södertälje. Även Theo Keilin har det riktigt tungt i division 1 i Pite. -1 o inne på Huddinges enda mål i matchen
Keilin snittar väl över en poäng per match, så så jävla tungt går det väl inte?

Stenman längre ner i hierarkin i SSK än vad han var hos oss..
Sjukt irriterande. Varför ville de då ens låna honom? Förvisso tycker jag inte riktigt att han kan bära en kedja i SHL ännu, men nog fan är han bättre än fjärdekedjan i ett mediokert allsvenskt lag. Får väl hoppas att det ändå kan ge lite skinn på näsan, är väl det som saknas mest.
lappri
Posts: 518
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Silly Season 24/25

Post by lappri »

Ser mer hockey i Keilin än Stenman. Lär till en gode stor mental förändring för att de ska bli nånting där. Förstår fortfarande inte varför vi insta-skrev ett A-lagskontrakt med honom och därefter hausade upp honom som ännu en ”junior från egna led” som han nu är bara för han gjorde ett fint mål rätt tidigt i sin tid hos A-laget. Nu är man ju blott en knegare i mängden så va en annan tycker är ju inte värt många korvören, han får ju mer än gärna bevisa en fel.
Ultron
Posts: 383
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Silly Season 24/25

Post by Ultron »

lappri wrote: 04 Feb 2024, 03:50Förstår fortfarande inte varför vi insta-skrev ett A-lagskontrakt med honom
Precis som med alla andra juniorer som får a-lagskontrakt, för att han hade spelat 100 minuter.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 24/25

Post by nr86 »

Gillar Stenman och tycker det är väldigt synd att det inte går bra ssk. När han fick istid hos oss tycker jag han gjort det väldigt bra. Hoppas han kan vända runt detta till något bra. Kanske får han resan Pär gjorde? Late bloomer som får sitt genombrott senare. Hoppas Forsell hittar någon annan klubb åt Stenman om han nöter bänk. Det utvecklas han inte av.
Post Reply