Silly Season 24/25

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Torsgatan
Posts: 971
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Silly Season 24/25

Post by Torsgatan »

Fyfan
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 24/25

Post by Erwynn »

Man hade ju hoppats på ett utlandsäventyr där, fyfan
Hata allt.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly Season 24/25

Post by Jocko Homo »

Deppigt, nog hade man velat att han spelat för typ Timrå istället. Men men, AIK valde ju bort honom. (Precis som Martin L då frånsett det första tvåårskontraktet med Växjö).
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 24/25

Post by Sportis »

Märkligt val.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Balotelli »

Sportis wrote: 31 Jan 2024, 15:38 Märkligt val.
Äre så märkligt då? Topplag chans att vinna varje år. Säkert bästa lönen i SHL han haft att ta ställning till. Vi har inte erbjudit något.
Hade Forre velat ha Petter kvar hade han nog spelat här, säkert också till en relativt röd prislapp pga allt socialt runtomkring.
andreas22222
Posts: 1571
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Silly Season 24/25

Post by andreas22222 »

Petter är väl dels vän med Martin samt Växjö betalar bra.
Sen lyckas Växjö ofta spela matcher i lågt tempo med få spel vändningar emot sig.

Kan nog passa Granberg bra.
lappri
Posts: 518
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Silly Season 24/25

Post by lappri »

Fyfan.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Trollet »

Tyvärr bara att hoppas att det negativa man sett av honom i år accelererar nästa säsong.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 24/25

Post by krysset »

Larsson ersätter Granberg rakt av. Larsson har bättre spelsinne.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly Season 24/25

Post by Jocko Homo »

Trist förlora en av bygdens söner även om det på pappret går ersätta.Blev vettskrämd av kommmentaren om Växjös lågtempohockey pga känns ju perfekt för PG anno 2024??? Är så satans less på den där jävla klubben.

Men 10 säsonger i AIK är bra kämpat av PG, väl värt att hedra när karriären ska summeras om några år.

(LITE LITE började man ju tokdrömma om att vi nu lägger pengar i storbörsen för Anton L. Men fattar att han ska till Schweiz ett par år)
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Balotelli wrote: 31 Jan 2024, 15:43
Sportis wrote: 31 Jan 2024, 15:38 Märkligt val.
Äre så märkligt då? Topplag chans att vinna varje år. Säkert bästa lönen i SHL han haft att ta ställning till. Vi har inte erbjudit något.
Hade Forre velat ha Petter kvar hade han nog spelat här, säkert också till en relativt röd prislapp pga allt socialt runtomkring.
Ja det ar markligt. Det ar aven horigt, vidrigt, tragiskt.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Jag tycker sa har, gar man till Vaxkop fran och med nu, da ar man inte valkommen tillbaka.
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Silly Season 24/25

Post by Miklosoft »

Petter är för stor för att vara back hos oss.
Måste vara 167 och väga 60 kilo.

Trist att vi tappar en Fysisk back.
AIK har inte gett honom ett kontrakt så han får gå dit han vill. (Växjö är dock alltid trist)
Frågan är vad han kostade etc.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1629
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 24/25

Post by Dwight_Shrute »

Hehe, de flesta tycker ju att han för långsam och dålig för vårt sätt att spela? Känner noll agg mot honom för att han lämnar; om klubben inte vill ha kvar en spelare så ser man ju till att fixa en ny arbetsplats som passar så bra som möjligt.. :-)

Tycker att det känns intressant att se vad som händer nästa säsong med honom, med tanke på att AIK inte lyckats förädla honom och använda honom på ett superbra sätt..
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 24/25

Post by nr86 »

Lite märkligt att det blev Växjö från Granberg. Hans spel med puck har verkligen blivit sämre och sämre. Domarna har fokus på honom och han åker så fort han trycker till lite extra. Hos oss passar han inte in blir faktiskt intressant att se hur det går i Växjö. Känns faktiskt som att Växjö är andrahandsvalet för ”våra” spelare just. Linus karlsson harvar på i Ahl. Borde verkligen ta en nysatsning hos oss kan jag tycka. Om inte inför kommande säsong. Jag gissar att Forsell har en hel del spelare klara inför nästa säsong som inte sipprat ut ännu.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Foppas skridskocoach »

Trist om det blir Växjö såklart, men om han blivit bortvald av AIK tycker jag inte att vi har någon rätt att döma honom. Det är ju inte Löven han går till.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly Season 24/25

Post by tazman »

Foppas skridskocoach wrote: 31 Jan 2024, 16:46 Trist om det blir Växjö såklart, men om han blivit bortvald av AIK tycker jag inte att vi har någon rätt att döma honom. Det är ju inte Löven han går till.
Skriver under på det.

Helt väntat om Granberg går till Växjö, alltid goda möjligheter att vinna guld samt säkert en trevlig lönecheck.

Att Växjö skulle vara någon typ av extrem rival till oss är bara att glömma, ser inte det som något mer extremt än om Granberg skulle gå till Rögle, Frölunda eller Färjestad.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
vonschnauser
Posts: 987
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 24/25

Post by vonschnauser »

Tyvärr passar han nog rätt bra in i deras sätt att spela…
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 24/25

Post by p-play »

nr86 wrote: 31 Jan 2024, 16:38 Lite märkligt att det blev Växjö från Granberg. Hans spel med puck har verkligen blivit sämre och sämre. Domarna har fokus på honom och han åker så fort han trycker till lite extra. Hos oss passar han inte in blir faktiskt intressant att se hur det går i Växjö. Känns faktiskt som att Växjö är andrahandsvalet för ”våra” spelare just. Linus karlsson harvar på i Ahl. Borde verkligen ta en nysatsning hos oss kan jag tycka. Om inte inför kommande säsong. Jag gissar att Forsell har en hel del spelare klara inför nästa säsong som inte sipprat ut ännu.
Inte så märkligt. Evertsson bygger lag för att vinna slutspel, inte utifrån någon ideologisk vision om hur hockey borde spelas. Spel med puck, positionsspel och förmågan att läsa spelet är lite begränsat men i täta matcher i grundserien och slutspel där domarna höjer nivån och skridskotempot därmed sänks så kommer han till sin rätt. Jag förstår dock Forsell att han inte vill betala en landslagslön när man ser vad som kommer underifrån i form av Haara och Barkemo. Det borde gå att hitta någon back för en lägre penning som är allmänt besvärlig för motståndarna. Sedan så skulle man önska att marknadsavdelningen kan få upp tempot så att man inte behöver göra de här valen i framtiden. Man skall inte underskatta betydelsen av att ha den här typen av spelare i laget.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Vaxkop ar ingen rival. Men de ar superackliga, ett riktigt hatlag. De star for allt jag ogillar med dagens SHL, kopelag, trakiga, allmant horiga.
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Tompa »

Granberg kommer tyvärr passa in perfekt i Växjö och tråkigt nog för oss säkert vinna minst ett guld under sin tid där.

Min fasta övertygelse är att ett lag som ska gå hela vägen behöver spelare som Petter, småfula spelare som det gör ont att möta. Känslan är att Forssell däremot är övertygad om att fysik, komma in under skinnet på motståndarna och att få dom att känna sig mindre är totalt överskattat.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 24/25

Post by nr86 »

P-play men som Granberg sett ut den här säsongen är jag förvånad. Formkurvan har dalat betänkligt och istiden har dalat. Pudas Lundberg Salomonsson ASP och ON har mer istid än Granberg. Forsfjäll loggar nästa identiskt med tid och jag känner mig tryggare när han är på isen. Granberg fyller 32 i augusti och jag har svårt att tro trenden vänder för honom. Både han och aik gör rätt som går skilda vägar. Kanske motbevisar han mig men jag tvivlar. Och det här med att Granberg passar i slutspel synar jag också. Visst är han stark men vad hjälper det när det är målen som räknas. Jag är inte den som skriker efter stora starka spelare. Min övertygelse är att det är inställningen och driv/fart som är avgörande. Krysset brinner får ställa andra frågor och inte bara om hur stark Petter är 😂
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Annu en gang… ar det Granberg som lacker denna historia? Eller Granbergs agent? Eller ar det superacklet Evertsson. Ganska enkelt att rakna ut vem det var.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 24/25

Post by Chippen »

Lite märkligt att man helt plötsligt ser ett problem med att PG lämnar.
AIK vill inte förlänga, Växjö är säkert beredda att lasta upp meta än vad vi ger idag och de spelar en långsammare hockey än vad vi gör. Tror det kommer att passa PG.

Däremot är det ju intressant att se hur många de värvar som spelat i Skellefteå: Burström, Arvid, Martin, Calof, kanske sja räkna in Häman Aktell, Steen, Tim Erixon. Säkeryät glömt någon oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 24/25

Post by Special Brew »

Naturligtvis tråkigt att han går till Växjö. Men ärligt talat så tillför han inte mycket mer än att brottas framför eget mål efter avblåsning nu för tiden. Han hänger inte med när det går fort, han har svårt att sätta förstapassningen. Tycker att vi gör rätt i att inte buda mot Växjö om PG.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 24/25

Post by GroovyEd »

Chippen wrote: 31 Jan 2024, 20:47 Lite märkligt att man helt plötsligt ser ett problem med att PG lämnar.
AIK vill inte förlänga, Växjö är säkert beredda att lasta upp meta än vad vi ger idag och de spelar en långsammare hockey än vad vi gör. Tror det kommer att passa PG.

Däremot är det ju intressant att se hur många de värvar som spelat i Skellefteå: Burström, Arvid, Martin, Calof, kanske sja räkna in Häman Aktell, Steen, Tim Erixon. Säkeryät glömt någon oxå.
Pesonen, Brad Moran, Jocke Eriksson.
User avatar
Odgers
Posts: 39
Joined: 11 May 2020, 11:25

Re: Silly Season 24/25

Post by Odgers »

Kanske dax att gå vidare från PG. Kommer dock att kännas vemodigt att se honom "vara stark" mot våra boys... En förlängning på Söderström eller Sandberg skulle vara lite plåster på såret. Eller varför inte Sikura.
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Tompa »

Så klart det är Evertsson som har läckt uppgifterna, lika ”hjälpsam” som i Agostini-affären.. Den mannen älskar att pissa på AIK.
Winning isn't everything, it's the only thing
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Balotelli »

ossian wrote: 31 Jan 2024, 16:18 Jag tycker sa har, gar man till Vaxkop fran och med nu, da ar man inte valkommen tillbaka.
Men moget, är du 5 år eller ?
Ultron
Posts: 383
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Silly Season 24/25

Post by Ultron »

Om det var Evertsson som läckt hade han sparat det till slutspelet, eller inför. Så otäck är han.
Post Reply