AIK-Luleå 30/12 15:15

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

parhaimmisto
Posts: 42
Joined: 21 Jun 2011, 23:45

Re: AIK-Luleå 30/12 15:15

Post by parhaimmisto »

SHL sätter krokben för sig själva genom att stänga av spelare i efterhand, bättre att det finns någon form av coach challenge att situationsrummet/domare kan ta ett matchstraff direkt. Skulle gissa att varken Shinnimin eller Lirre har jätteont idag av sina smällar.
User avatar
ossian
Posts: 3670
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: AIK-Luleå 30/12 15:15

Post by ossian »

Det kan ju vara fler avstangningar pa AIK spelare for att Fulea supporters okynnesanmaler?

Ingen ab Arvids och Brendas smallar ar allvarliga, skillnaden ar att Brenda delar ut sin small fran baset helt utanfor spelet samt att han ar en aterfallsforbrytare. DP har helt enkelt ett valdigt daligt spelsinne.

Vilket smeknamm passar bast pa Brenda? Kackerlackan? Kloakrattan? Den inkopta kycklingen? Den multipla funktionsnedsattningen? Nummer 47? Ledins arvtagare?

Alltsa helt allvarligt, ifall vi eller dem leder med 2-3 mal och det ar en minut kvar av matchen, skulle det inte vara vart att skicka in en reserv som far slasha av handleden eller knatackla bort menisken pa fanskapet? Hon hor inte hemma pa en hockeyrink.

Nar vi far hockeymatchen att handla om hockey ar vi ett par nummer storre an Fulea.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: AIK-Luleå 30/12 15:15

Post by jowa »

Tittade på disciplinnämndens video nu och jag missade totalt den situationen. Jag trodde diskussionen handlade om Luleås 67 som kommer in bakifrån och crosscheckar Sandberg in i sargen långt efter avblåsning. Det är såklart otroligt fult gjort att ge sig på en spelare från båset men jag tycker även omarks smäll är både ful och onödig.

Tycker faktiskt att det är svårt att se vad som händer i Lundbergs situation. Det ser mest ut som en kampsituation som avslutas med att Lundberg säger att "nu är det bra".

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk

User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: AIK-Luleå 30/12 15:15

Post by Erwynn »

jowa wrote:Tittade på disciplinnämndens video nu och jag missade totalt den situationen. Jag trodde diskussionen handlade om Luleås 67 som kommer in bakifrån och crosscheckar Sandberg in i sargen långt efter avblåsning. Det är såklart otroligt fult gjort att ge sig på en spelare från båset men jag tycker även omarks smäll är både ful och onödig.

Tycker faktiskt att det är svårt att se vad som händer i Lundbergs situation. Det ser mest ut som en kampsituation som avslutas med att Lundberg säger att "nu är det bra".

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk
Förut var det väl rätt hård bestraffning att gå in i en sån situation som tredjegubbe men känns som det liksom försvunnit?
Hata allt.
Post Reply