Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

jag älskar vår center-linje

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 23/24

Post by ossian »

Inte underligt att Fulea hugger pa ON och Rautio. Det kryllar direkt inte av Fulea fostrade spelarenpa SHL niva, det finns typ tva och bagge lirar hos oss. Fulea publiken tycker det ar pinsamt att vi har mycket fler Fulea fostrade spelare, det forstar man.

Om Fulea vill betala for sig gar det nog att losa. Bara inte ON och Rautio sen otrivs likt sa manga andra
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 23/24

Post by Gargamel »

Poet wrote: 30 Dec 2023, 15:27
Gargamel wrote:
lobo wrote: 30 Dec 2023, 14:49 då får alla som dom vill då.. OM det skulle stämma måste Forre ha en seriös ersättare på gång.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Varför det? ON är ju ändå helt värdelös enligt alla här.
Är väl det han menar? Att då slipper dom se honom i AIK mer.
Då behövs väl ingen seriös ersättare? Behövs väl inte ersättas alls.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

JAG är inte emot ON, överbetald, inte bästa back på långa vägar, ersättningar, ja. Så om han ska bort hoppas JAG att dom har en bra ersättare

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Silly season 23/24

Post by jowa »

Klart det behövs en ersättare om vi släpper Oskar Nilsson. Han är ändå en riktigt stabil tvåvägsback med en enorm vinnarskalle. Utan honom blir blir vi ett sämre lag.

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk

shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly season 23/24

Post by shaquille »

Släpp det där nu, varför skulle vi släppa honom mitt i säsongen å varför skulle han vilja gå dit.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 23/24

Post by marre »

Större under har skett
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Har jag rätt då ON ryktet har sitt ursprung från ett Groko forum? Har väldigt svårt att tro Forsell släpper honom innan kontraktet är färdigspelat. Då får Groko pynta ordentligt. Till rätt peng så…..
I mitt tycke har vi 2 kontrakt på Backsidan som jag inte tycker ska förlängas. Granberg och Nilsson
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly season 23/24

Post by shaquille »

Granberg är ju kung, spelartyper som han växer inte på träd.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 23/24

Post by marre »

Granberg spelade fan på gränsen idag :D självklart ska vi förlänga!!
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Silly season 23/24

Post by jowa »

shaquille wrote:Granberg är ju kung, spelartyper som han växer inte på träd.
Håller med. Finns ingen som helst tvekan om det.

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk

p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Det verkar svänga snabbt om ON. ;) Om det visar sig att Forsell behöver få loss pengar för att finansiera en värvning av låt säga Linus Karlsson eller om Möller visar sig vara nära en återkomst så är det väl ett utmärkt drag.
User avatar
Toby
Posts: 96
Joined: 15 Jun 2011, 19:19

Re: Silly season 23/24

Post by Toby »

jowa wrote: 30 Dec 2023, 21:02
shaquille wrote:Granberg är ju kung, spelartyper som han växer inte på träd.
Håller med. Finns ingen som helst tvekan om det.

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk
Agree, Granberg behövs och fyller en viktig roll!
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly season 23/24

Post by tazman »

Utifrån Granberg vs Nilsson så är svaret rätt givet.

I det korta loppet så behövs en bra målvakt om en drar till Luleå.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Torsgatan
Posts: 971
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Silly season 23/24

Post by Torsgatan »

Granberg behövs när slutspelet börjar, då är han vår bäste back.
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly season 23/24

Post by Frantisek Pospisil »

Granbergs vara eller ickevara är för mig en ickefråga. Att Forsell inte har förlängt med honom än är för mig en gåta. Det gapas i parti och minut om kilon och muskler, å då är frågan, var hittar man någon liknande till vettiga pengar?
Förläng omg.
Gällande ON har jag ingen uppfattning. Svårt få tag på någon med så stort hjärta. Har dessutom svårt se honom spela i samma lag som kräket Shinnimin.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly season 23/24

Post by Jocko Homo »

Delar Pospisils uppfattning. Förläng med Granberg omgående, kan bara vara antalet år på kontrakten som är frågetecknet där.
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Silly season 23/24

Post by jowa »

p-play wrote:Det verkar svänga snabbt om ON. ;) Om det visar sig att Forsell behöver få loss pengar för att finansiera en värvning av låt säga Linus Karlsson eller om Möller visar sig vara nära en återkomst så är det väl ett utmärkt drag.
Kan du förklara vad någon av dessa spelare har med Nilsson att göra?

Om inte möller finns i budgeten lär det ha trixats en del med tanke på att han har kontrakt.

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk

User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

jowa wrote: 31 Dec 2023, 00:52
p-play wrote:Det verkar svänga snabbt om ON. ;) Om det visar sig att Forsell behöver få loss pengar för att finansiera en värvning av låt säga Linus Karlsson eller om Möller visar sig vara nära en återkomst så är det väl ett utmärkt drag.
Kan du förklara vad någon av dessa spelare har med Nilsson att göra?

Om inte möller finns i budgeten lär det ha trixats en del med tanke på att han har kontrakt.

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk
Man har självklart stämt av med Möller och Karin och vet hur landet ligger. Har väldigt svårt att tro en återkomst av Möller sker den här säsongen. Så som Olsson steppat upp så är inte jag alls främmande för att skicka ON norrut. Till rätt ersättning förstås. Får Forsell hugg på LK måste han göra vad som helst för att få hem honom. Då måste nog ON se sig om efter nytt jobb med tanke på att han sitter på ett relativt dyrt kontrakt i förhållande till prestation.
Jag tycker inte att Granberg håller längre. Visst i slutspelsliknande matcher som mot Groko men de matcherna är lätträknade. Till och med i slutspel är det vanligare med kontrollerat spel och känslor som inte svallar som i gårdagens match. Vad tror vi Granberg har i lön? Jag killgissar på 120-150 000 i månaden. Vi får garanterat en fullgod muskelback för de pengarna.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly season 23/24

Post by bruno »

Ska vi tro på ett backlån från Nybro, Tingsryd eller Kalmar mot Malmö? Arvid lär bli avstängd och Hockeyallsvenskan spelar inte förrän den 5:e.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

En swap Theo Keilin mot en decent back kommande tre matcher? Fälls Arvid så lär det bli minst två matcher. Fast egentligen är det bra på sikt låta Tim och Frans gå in på 6 backar. En investering i framtiden. Bara hoppas Forsfjäll är spelbar också.
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly season 23/24

Post by Frantisek Pospisil »

Troligt scenario.
Arvid 2 matcher. Shinnimin tillrättavisning och 20 spänn i böter.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

Tre matcher blev det. Å JuniorKronorna lär gå minst till semi så då saknas ES/ASP/AL def på tisdag. Möjligen även MF. Kanske vore ett backlån inte så fel ändå…
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 23/24

Post by marre »

Finns det nån forward som kan spela back? Letten kanske?
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

En try-out tre matcher för Alm? Om han nu kan åka skridskor fortfarande??
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly season 23/24

Post by bruno »

Simon Åkerström från Tingsryd hade varit intressant att se. Provtränade med oss på Lasse J:s tid. Hade varit kul att reta upp Luleålägret ännu mer om inte annat.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 23/24

Post by ante08 »

MrMadhawk
Tror att vi kommer att låna in en back ifrån Hockeyallsvenskan.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

jowa wrote: 31 Dec 2023, 00:52
p-play wrote:Det verkar svänga snabbt om ON. ;) Om det visar sig att Forsell behöver få loss pengar för att finansiera en värvning av låt säga Linus Karlsson eller om Möller visar sig vara nära en återkomst så är det väl ett utmärkt drag.
Kan du förklara vad någon av dessa spelare har med Nilsson att göra?

Om inte möller finns i budgeten lär det ha trixats en del med tanke på att han har kontrakt.

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk
Man hade nog klart för sig ganska tidigt (redan tidigt i våras eller ännu tidigare) att Möller inte skulle spela och den löneposten därmed försvann. Forsell har nog gjort av med en hel del pengar på Andreas Johnsson, Sikura och Agostino. Om man skall in få in en stor lönepost som Linus Karlsson eller annan toppspelare eller om Möller överraskande skulle komma tillbaka tidigare så behöver man nog hitta pengar någonstans. Det har ju inte heller förutom de sista två matcherna det varit någon rusning till ladan. Tittar man på truppen och vilka som troligtvis sitter på relativt bra löner och vad man kan "offra" så är det väl ON och kanske även Dzierkals man kommer att tänka på. Jag tror inte att man tänker göra sig av med Sikura nu när det börjar fungera för honom.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Frantisek Pospisil wrote: 30 Dec 2023, 23:11 Granbergs vara eller ickevara är för mig en ickefråga. Att Forsell inte har förlängt med honom än är för mig en gåta. Det gapas i parti och minut om kilon och muskler, å då är frågan, var hittar man någon liknande till vettiga pengar?
Förläng omg.
Gällande ON har jag ingen uppfattning. Svårt få tag på någon med så stort hjärta. Har dessutom svårt se honom spela i samma lag som kräket Shinnimin.
Det är säkert på g. Men forre har ess på hand då jag har svårt att se han vilja flytta med kåk 3 minuter från arenan och barn på förskola mm.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

p-play wrote: 31 Dec 2023, 12:52
jowa wrote: 31 Dec 2023, 00:52
p-play wrote:Det verkar svänga snabbt om ON. ;) Om det visar sig att Forsell behöver få loss pengar för att finansiera en värvning av låt säga Linus Karlsson eller om Möller visar sig vara nära en återkomst så är det väl ett utmärkt drag.
Kan du förklara vad någon av dessa spelare har med Nilsson att göra?

Om inte möller finns i budgeten lär det ha trixats en del med tanke på att han har kontrakt.

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk
Man hade nog klart för sig ganska tidigt (redan tidigt i våras eller ännu tidigare) att Möller inte skulle spela och den löneposten därmed försvann. Forsell har nog gjort av med en hel del pengar på Andreas Johnsson, Sikura och Agostino. Om man skall in få in en stor lönepost som Linus Karlsson eller annan toppspelare eller om Möller överraskande skulle komma tillbaka tidigare så behöver man nog hitta pengar någonstans. Det har ju inte heller förutom de sista två matcherna det varit någon rusning till ladan. Tittar man på truppen och vilka som troligtvis sitter på relativt bra löner och vad man kan "offra" så är det väl ON och kanske även Dzierkals man kommer att tänka på. Jag tror inte att man tänker göra sig av med Sikura nu när det börjar fungera för honom.
19 är ju bara att skicka om någon kan ta lönen, våra juniorer gör ett lika bra jobb.
Post Reply