AIK-Rögle 7/12 kl 1900

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: AIK-Rögle 7/12 kl 1900

Post by ossian »

Bra energi, vi ar det klart battre laget och 4-2 var i underkant. Kul att Johnsson fick nata.

Publiken... vill inte att vi ska kopiera Fulea. 100% inkopt, gnethockey, royal straight flush i hjarndoda filurer ar efter ar. Daremot har de en produkt. De har det coolaste introt, TNT, bjornhuvudet, de har ett riktigt bra tryck i arenenan, maktig inramning match efter match. Man blir lite avundsjuk.

Jag tycker det ar markligt. Vi spelar en roligare hockey, vi har egna spelare, ett eget spel, vi har mer traditioner. Finns det verkligen sa mycket att gora en Skelleftea en Torsdagskvall att ingen vill ga pa hockey? Vad fan gor folk istallet? Far fan rysningar nar loven har battre siffror, i allsvenskan. Vara siffror ar aven friserade. Jag tycker det ar riktigt daligt. Vart lag ar bra, var ledning ar bra, var verksamhet ar bra, vi har profiler, allt ar bra utom publiktillstromningen vilket kommer att leda till att vart lag i langden inte kommer kunna vara lika framgangsrika. Det ar jakligt synd och valdigt underligt.
Frantisek Pospisil
Posts: 1414
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: AIK-Rögle 7/12 kl 1900

Post by Frantisek Pospisil »

Utsålt på SARA. Julklappar. Hög ränta på kåken. Behövde jag verkligen 4 skotrar? Elbilen kostade 800 papp. Den ska betalas. Fruns Range Rover behöver lagas. Varför köpa engelskt. 6 åriga ungen har tappat bort sin Ajfån 12 å måste ha en ny.
Ska jag fortsätta?
På ladan är det undermåliga burgare. Kebab i vette faan, men det är inte pitabröd. Tacotallrik som står efter en vägg där vem som helst kan skicka en spottloska.
Man betalar för en parkering, men ingen vaktar. Kul komma ut å xtralysena för 10 är väck.
Ett glas vin för nästan en hundring. Likaså en bers.

Det var faan bättre på Norrvalla.
Skärpning för faan!!!!
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: AIK-Rögle 7/12 kl 1900

Post by lobo »

Frantisek Pospisil wrote:Utsålt på SARA. Julklappar. Hög ränta på kåken. Behövde jag verkligen 4 skotrar? Elbilen kostade 800 papp. Den ska betalas. Fruns Range Rover behöver lagas. Varför köpa engelskt. 6 åriga ungen har tappat bort sin Ajfån 12 å måste ha en ny.
Ska jag fortsätta?
På ladan är det undermåliga burgare. Kebab i vette faan, men det är inte pitabröd. Tacotallrik som står efter en vägg där vem som helst kan skicka en spottloska.
Man betalar för en parkering, men ingen vaktar. Kul komma ut å xtralysena för 10 är väck.
Ett glas vin för nästan en hundring. Likaså en bers.

Det var faan bättre på Norrvalla.
Skärpning för faan!!!!
Exakt, nu nämnde 5 av de hundratals saker som måste bli bättre

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: AIK-Rögle 7/12 kl 1900

Post by king_louie »

Kan inte sätta fingret på det riktigt men det känns fortfarande som spelet hackar en hel del trots 46-15 i skott.
Mycket kämpa, kämpa och till slut efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckas puckjäveln äntligen leta sig in till 3-1.
Saknar det där riktiga flytet, men så klart starkt att vinna ändå.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: AIK-Rögle 7/12 kl 1900

Post by dovienya »

Fanns bara ett lag på banan egentligen igår. Rögle rätt bleka i allt förutom närkampsspelet. Var orolig att det skulle bli en onödig skada ett tag, men Rögle var inte där helt enkelt. 2 skott i sista perioden när de jagar med ett måls underläge, liksom. Iofs gick ett in, men...
Några av skotten igår var nerlägg på mål istället för i rundeln, något jag efterlyste bara för någon vecka sedan Detta innebär automatiskt att det gås rakare på mål, men det innebär ju också "gratis plusstatistik".
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: AIK-Rögle 7/12 kl 1900

Post by Antos »

king_louie wrote: 08 Dec 2023, 08:30 Kan inte sätta fingret på det riktigt men det känns fortfarande som spelet hackar en hel del trots 46-15 i skott.
Mycket kämpa, kämpa och till slut efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckas puckjäveln äntligen leta sig in till 3-1.
Saknar det där riktiga flytet, men så klart starkt att vinna ändå.
Känns inte som att dom har hittat kedjor som klickat fullt ut förutom den med Max-Linus-Sandberg. Jag skulle vilja se Oscar med Sikura och Johnsson. Vet inte riktigt hur jag skulle formera laget när Johnsson den äldre är tillbaka. Känns som att Sikura har fått lite kemi med Johnsson så kanske dumt att splittra dom.
User avatar
tazman
Posts: 2045
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: AIK-Rögle 7/12 kl 1900

Post by tazman »

Antos wrote: 08 Dec 2023, 10:21
king_louie wrote: 08 Dec 2023, 08:30 Kan inte sätta fingret på det riktigt men det känns fortfarande som spelet hackar en hel del trots 46-15 i skott.
Mycket kämpa, kämpa och till slut efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckas puckjäveln äntligen leta sig in till 3-1.
Saknar det där riktiga flytet, men så klart starkt att vinna ändå.
Känns inte som att dom har hittat kedjor som klickat fullt ut förutom den med Max-Linus-Sandberg. Jag skulle vilja se Oscar med Sikura och Johnsson. Vet inte riktigt hur jag skulle formera laget när Johnsson den äldre är tillbaka. Känns som att Sikura har fått lite kemi med Johnsson så kanske dumt att splittra dom.
Helt enig, den kedjan med Lindberg, Sikura och Johnson skulle kunna bli hypervassa.

Problemet är att både Johnson den äldre, Forsfjäll och Lindholm centrar.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: AIK-Rögle 7/12 kl 1900

Post by Antos »

tazman wrote: 08 Dec 2023, 10:47
Antos wrote: 08 Dec 2023, 10:21
king_louie wrote: 08 Dec 2023, 08:30 Kan inte sätta fingret på det riktigt men det känns fortfarande som spelet hackar en hel del trots 46-15 i skott.
Mycket kämpa, kämpa och till slut efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckas puckjäveln äntligen leta sig in till 3-1.
Saknar det där riktiga flytet, men så klart starkt att vinna ändå.
Känns inte som att dom har hittat kedjor som klickat fullt ut förutom den med Max-Linus-Sandberg. Jag skulle vilja se Oscar med Sikura och Johnsson. Vet inte riktigt hur jag skulle formera laget när Johnsson den äldre är tillbaka. Känns som att Sikura har fått lite kemi med Johnsson så kanske dumt att splittra dom.
Helt enig, den kedjan med Lindberg, Sikura och Johnson skulle kunna bli hypervassa.

Problemet är att både Johnson den äldre, Forsfjäll och Lindholm centrar.
Alternativet är ju att köra
Oscar-Pär-Sikura
Johnsson-Johnsson-Hugg
Max-Lirre-Sandberg.
Heikkinen-Forsfjäll- ?
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: AIK-Rögle 7/12 kl 1900

Post by Anti Allo »

Antos wrote: 08 Dec 2023, 11:37
tazman wrote: 08 Dec 2023, 10:47
Antos wrote: 08 Dec 2023, 10:21
king_louie wrote: 08 Dec 2023, 08:30 Kan inte sätta fingret på det riktigt men det känns fortfarande som spelet hackar en hel del trots 46-15 i skott.
Mycket kämpa, kämpa och till slut efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckas puckjäveln äntligen leta sig in till 3-1.
Saknar det där riktiga flytet, men så klart starkt att vinna ändå.
Känns inte som att dom har hittat kedjor som klickat fullt ut förutom den med Max-Linus-Sandberg. Jag skulle vilja se Oscar med Sikura och Johnsson. Vet inte riktigt hur jag skulle formera laget när Johnsson den äldre är tillbaka. Känns som att Sikura har fått lite kemi med Johnsson så kanske dumt att splittra dom.
Helt enig, den kedjan med Lindberg, Sikura och Johnson skulle kunna bli hypervassa.

Problemet är att både Johnson den äldre, Forsfjäll och Lindholm centrar.
Alternativet är ju att köra
Oscar-Pär-Sikura
Johnsson-Johnsson-Hugg
Max-Lirre-Sandberg.
Heikkinen-Forsfjäll- ?

Är letten helt avskriven?
Alternativ uppställning
Max - Lirre -Sandberg
Heikkinen - J Johnsson - Hugg
Sikura - Zeb - A Johnsson
Oscar- Pär - Letten
Extra Simon och Stenman
På papperet 4 kompetenta kedjor
Post Reply