Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Jocko Homo wrote: 01 Dec 2023, 08:26 Och nu har Omark nån sorts bromance med ON. Håller med Larionov: bryt kontraktet NU.
Vart läser du det ?
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly season 23/24

Post by Jocko Homo »

Norrbottens-kuriren
aikekke
Posts: 229
Joined: 21 Jun 2011, 23:11

Re: Silly season 23/24

Post by aikekke »

Det Elias Salomonsson gjorde fick hans lagkamrater att ilskna till, men han överlät gruffandet till Juhani Tyrväinen och Marcus Hardegård, och firade lika vilt som de på H-läktaren gjorde.

– Det var så skönt, säger Linus Omark

Han fortsätter sedan:

– Det är mycket känslor i de här matcherna och vi vill inte förlora mot dem. Men de är ett bra lag, och hade, precis som sist vi möttes, lika gärna kunnat vunnit. Det måste jag vara ödmjuk och erkänna.

Vad gör du av Oskar Nilssons uttalande, inför matchen, om att er publik är bäst i Sverige?

– Alla vill spela här, det är sedan gammalt.

Du tror det var därför han sa sådär?

– Ja, ja, säger han – garvandes – och tillägger:

– Han är, precis som alla andra bra spelare med Luleåhjärta, välkommen hit
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly season 23/24

Post by Sportis »

Skicka han till Luleå om det är det han vill. Inget vi ska förhindra.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly season 23/24

Post by Humlannitton »

nr86 wrote: 01 Dec 2023, 08:41
aikekke wrote: 01 Dec 2023, 07:52 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... a-sasong-/

Någon som har plus?
Verkar mycket intressant med Karlsson på bild. Adam brukar ha koll på det han skriver.
Bara gissningar och spekulationer, inget konkret what so ever. Typ ”den här spelare har fastnat i AHL och borde därför komma hem och spela med den här eller den där klubben”. Kryddat med vilken spelarens senaste svenska klubb var.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Rundblad ville hit till typ vilket pris som helst innan säsongen men backsippan var redan fylld. Vore fint att plocka inför nästa och skicka ON. Lär väl ha bra erbjudanden redan nu dock då många (inklusive vi) inte visste vilken nivå han skulle hålla här i SHL
Hata allt.
aikekke
Posts: 229
Joined: 21 Jun 2011, 23:11

Re: Silly season 23/24

Post by aikekke »

Jimmie hade nog tagit han I nackskinnet...
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Erwynn wrote: 01 Dec 2023, 10:34 Rundblad ville hit till typ vilket pris som helst innan säsongen men backsippan var redan fylld. Vore fint att plocka inför nästa och skicka ON. Lär väl ha bra erbjudanden redan nu dock då många (inklusive vi) inte visste vilken nivå han skulle hålla här i SHL
Jag vet att det var exakt så. Svaret han fick var backsidan är full och det är väl egentligen med all rätt. vi måste ge 5 /44 massor med istid. hade vi inte haft ON på avtal hade läget vart annolunda.
Men varför ska Modo släppa sin kapten ? Han har väl avtal över nästa år sen +1 på det?
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

aikekke
Posts: 229
Joined: 21 Jun 2011, 23:11

Re: Silly season 23/24

Post by aikekke »

Balotelli wrote: 01 Dec 2023, 10:46 https://kuriren.nu/bli-prenumerant/arti ... 1m1kr_s_23
Någon som har tillgång?
Oskar Nilssons oväntade utspel om att Luleå Hockeys publik är bäst i Sverige gjorde att det började spekuleras i Luleå. Ryktena om att han – återigen – är aktuell för dem avfärdas dock av backen. "Nej, för fan – jag har ingen aning om var det där kommer ifrån, jag har ju kontrakt i ett år till", säger han.

Det var mycket känslor i Coop Norrbotten Arena under torsdagskvällen.

– Det var ett sjukt tryck, även våra supportrar körde ju på. Men jag hörde att syrrans unge stod och gapade åt mig, säger Oskar Nilsson.

– Jag vill inte säga vad han skrek, syrran blir så sur på mig då, fortsätter han.

Vilka håller han på?

– Dem. Han tittar knappt på mig längre (skratt).

Att det blir spekulationer när du, som kommer från Luleå, säger något sådant där är väl samtidigt inte så konstigt?

– Det är det kanske inte, säger han – och konstaterar att det spekulerades om Luleå Hockey även för något år sedan – innan han tillägger:

– Men jag har ju kontrakt i ett år till.

De verkar inte vilja göra sig av med dig heller?

– Nej. Jag har i alla fall inte hört något (skratt).

Det här var andra gången den här säsongen Luleå Hockey nollade dem.

– De är bra defensivt, som alltid. Sedan har de en sjukt bra förstakedja, säger Oskar Nilsson.

– I sådana här matcher är det första målet ju också viktigt, och när de väl gjorde det hann vi knappt reagera innan de hade gjort ett till, fortsätter han.
petterrr_dd
Posts: 345
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Silly season 23/24

Post by petterrr_dd »

aikekke wrote: 01 Dec 2023, 10:56
Balotelli wrote: 01 Dec 2023, 10:46 https://kuriren.nu/bli-prenumerant/arti ... 1m1kr_s_23
Någon som har tillgång?
Oskar Nilssons oväntade utspel om att Luleå Hockeys publik är bäst i Sverige gjorde att det började spekuleras i Luleå. Ryktena om att han – återigen – är aktuell för dem avfärdas dock av backen. "Nej, för fan – jag har ingen aning om var det där kommer ifrån, jag har ju kontrakt i ett år till", säger han.

Det var mycket känslor i Coop Norrbotten Arena under torsdagskvällen.

– Det var ett sjukt tryck, även våra supportrar körde ju på. Men jag hörde att syrrans unge stod och gapade åt mig, säger Oskar Nilsson.

– Jag vill inte säga vad han skrek, syrran blir så sur på mig då, fortsätter han.

Vilka håller han på?

– Dem. Han tittar knappt på mig längre (skratt).

Att det blir spekulationer när du, som kommer från Luleå, säger något sådant där är väl samtidigt inte så konstigt?

– Det är det kanske inte, säger han – och konstaterar att det spekulerades om Luleå Hockey även för något år sedan – innan han tillägger:

– Men jag har ju kontrakt i ett år till.

De verkar inte vilja göra sig av med dig heller?

– Nej. Jag har i alla fall inte hört något (skratt).

Det här var andra gången den här säsongen Luleå Hockey nollade dem.

– De är bra defensivt, som alltid. Sedan har de en sjukt bra förstakedja, säger Oskar Nilsson.

– I sådana här matcher är det första målet ju också viktigt, och när de väl gjorde det hann vi knappt reagera innan de hade gjort ett till, fortsätter han.
Men snälla! Skicka han NU!!! vill inte se han i våra färger...

Nu borde NP göra som dom gjorde med ryssen, NU är det läge att sätta ner foten och kräva att 58 sticker från klubben!
aikekke
Posts: 229
Joined: 21 Jun 2011, 23:11

Re: Silly season 23/24

Post by aikekke »

LeeGoren wrote: 01 Dec 2023, 09:39 Kort sammanfattnin..

Potentiella namn från AHL inför nästa säsong :

Linus Karlsson
Adam Wilsby
Wilsby känns som en som drar till Växjö, rögle, örebro eller frölunda om han går till shl
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly season 23/24

Post by Tompa »

Luleå har varit intresserade tidigare, bara att skeppa iväg.
Winning isn't everything, it's the only thing
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

nathrakh wrote: 30 Nov 2023, 10:07 Om man vill gå till ett alpland och tjäna pengar måste man såklart få göra det, inga konstigheter. Samma med KHL innan kriget.

Att däremot välja högstbjudande shl-klubb i ett budkrig är något helt annat. När man tjänar dom summorna tänker jag uppriktigt dessutom att det avgörande vid 250 000 kr eller 350 000 kr i månaden kanske snarast borde vara andra faktorer än de rent lönemässiga. Ex. familjeliv, möjlighet att vinna, förutsättningar att utvecklas hockeymässigt osv. Det är ju ändå mest skatt i slutändan.
Felet vi gjorde första vändan var att inte lägga upp de där 250´-260'/mån som kanske hade krävts, men det var nog ingen som riktigt trodde att han var värd de pengarna. Han har dock visat att han var bättre än vad många trodde. Han levererar offensivt i nivå med ON, samtidigt som han kanske är seriens bästa defensiva back. Backar med den profilen och den fysiken är rätt så ovanliga så det är inte konstigt att han kan få 350'/mån. Vi kan eller bör inte betala det dock. Vad gäller ON så bör Forsell verkligen jobba på att hitta någon annan klubb åt honom där han får en mer framskjuten offensiv roll som passar honom. Vi har för många offensiva backar som går eller borde gå före honom. Han har visat att han har spetskompetens och det borde finnas intresse från andra klubbar. En sportchefs främsta egenskap bör vara "money management" och en förmåga att våga förändra i lagbygget om det inte fungerar fullt ut. Vi har ett par positioner där vi får väldigt lite valuta för pengarna. Sedan är SHL ingen lätt liga att spela i då domarna tillåter så mycket spelförstörande moment, men det är något en sportchef bör ta hänsyn till och bygga laget därefter då det ligger utanför klubbens kontroll.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 23/24

Post by Gargamel »

petterrr_dd wrote: 01 Dec 2023, 11:05
aikekke wrote: 01 Dec 2023, 10:56
Balotelli wrote: 01 Dec 2023, 10:46 https://kuriren.nu/bli-prenumerant/arti ... 1m1kr_s_23
Någon som har tillgång?
Oskar Nilssons oväntade utspel om att Luleå Hockeys publik är bäst i Sverige gjorde att det började spekuleras i Luleå. Ryktena om att han – återigen – är aktuell för dem avfärdas dock av backen. "Nej, för fan – jag har ingen aning om var det där kommer ifrån, jag har ju kontrakt i ett år till", säger han.

Det var mycket känslor i Coop Norrbotten Arena under torsdagskvällen.

– Det var ett sjukt tryck, även våra supportrar körde ju på. Men jag hörde att syrrans unge stod och gapade åt mig, säger Oskar Nilsson.

– Jag vill inte säga vad han skrek, syrran blir så sur på mig då, fortsätter han.

Vilka håller han på?

– Dem. Han tittar knappt på mig längre (skratt).

Att det blir spekulationer när du, som kommer från Luleå, säger något sådant där är väl samtidigt inte så konstigt?

– Det är det kanske inte, säger han – och konstaterar att det spekulerades om Luleå Hockey även för något år sedan – innan han tillägger:

– Men jag har ju kontrakt i ett år till.

De verkar inte vilja göra sig av med dig heller?

– Nej. Jag har i alla fall inte hört något (skratt).

Det här var andra gången den här säsongen Luleå Hockey nollade dem.

– De är bra defensivt, som alltid. Sedan har de en sjukt bra förstakedja, säger Oskar Nilsson.

– I sådana här matcher är det första målet ju också viktigt, och när de väl gjorde det hann vi knappt reagera innan de hade gjort ett till, fortsätter han.
Men snälla! Skicka han NU!!! vill inte se han i våra färger...

Nu borde NP göra som dom gjorde med ryssen, NU är det läge att sätta ner foten och kräva att 58 sticker från klubben!
Men det är ju jättebra att vi har så många från norrbotten i laget, var det inte så? Är väl bara Pudas som på allvar helt verkar utesluta att spela i Luleå.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Blir intressant att se hur Forsell agerar med Sikura. Han har lyft sitt spel helt klart men det är tydligt att det är en väldigt bekväm soelare. Som Wikegård poängterade i gårdagens match mot Luleå är han väldigt ofta på utsidan. Vågar vi förändra och skicka Sikura mot annan? Jag tycker det ska övervägas helt klart. Det är spets som inte levererar och jag har väldigt svårt att se hur han skulle lyfta sig i ett slutspel. De kommande 5 matcherna kommer jag att ha honom under lupp. Jag tror det kan finnas spelare som kommer loss från Ahl efter jul och då måste Forsell vara på hugget.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

nr86 wrote: 01 Dec 2023, 13:12 Blir intressant att se hur Forsell agerar med Sikura. Han har lyft sitt spel helt klart men det är tydligt att det är en väldigt bekväm soelare. Som Wikegård poängterade i gårdagens match mot Luleå är han väldigt ofta på utsidan. Vågar vi förändra och skicka Sikura mot annan? Jag tycker det ska övervägas helt klart. Det är spets som inte levererar och jag har väldigt svårt att se hur han skulle lyfta sig i ett slutspel. De kommande 5 matcherna kommer jag att ha honom under lupp. Jag tror det kan finnas spelare som kommer loss från Ahl efter jul och då måste Forsell vara på hugget.
Frågan är ju vad dom har för plan för han, har ingen tydlig roll i PP, har matchats med Pär som varit iskall offensivt. Varför har han aldrig fått chansen ordentligt med Oscar?
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 23/24

Post by kopitar »

nr86 wrote: 01 Dec 2023, 13:12 Blir intressant att se hur Forsell agerar med Sikura. Han har lyft sitt spel helt klart men det är tydligt att det är en väldigt bekväm soelare. Som Wikegård poängterade i gårdagens match mot Luleå är han väldigt ofta på utsidan. Vågar vi förändra och skicka Sikura mot annan? Jag tycker det ska övervägas helt klart. Det är spets som inte levererar och jag har väldigt svårt att se hur han skulle lyfta sig i ett slutspel. De kommande 5 matcherna kommer jag att ha honom under lupp. Jag tror det kan finnas spelare som kommer loss från Ahl efter jul och då måste Forsell vara på hugget.
Skulle inte bli förvånad om han skriver fast sikura till 2027.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

Erwynn wrote: 01 Dec 2023, 10:34 Rundblad ville hit till typ vilket pris som helst innan säsongen men backsippan var redan fylld. Vore fint att plocka inför nästa och skicka ON. Lär väl ha bra erbjudanden redan nu dock då många (inklusive vi) inte visste vilken nivå han skulle hålla här i SHL
Att backsidan var full tidigt kändes bra, att vi inte hade plats för Rundblad är väl trist, men att vi inte hade plats för Linus Högberg är fan skittrist.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

petterrr_dd wrote: 01 Dec 2023, 11:05 Men snälla! Skicka han NU!!! vill inte se han i våra färger...

Nu borde NP göra som dom gjorde med ryssen, NU är det läge att sätta ner foten och kräva att 58 sticker från klubben!
Ska han skickas för att han svarar och uttalar sig i en intervju? Jösse amalia.

Men då är Omark snart klar för oss då iom att han berömmer Skellefteå?
– Det är mycket känslor i de här matcherna och vi vill inte förlora mot dem. Men de är ett bra lag, och hade, precis som sist vi möttes, lika gärna kunnat vunnit. Det måste jag vara ödmjuk och erkänna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
petterrr_dd
Posts: 345
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Silly season 23/24

Post by petterrr_dd »

Chippen wrote: 01 Dec 2023, 13:45
petterrr_dd wrote: 01 Dec 2023, 11:05 Men snälla! Skicka han NU!!! vill inte se han i våra färger...

Nu borde NP göra som dom gjorde med ryssen, NU är det läge att sätta ner foten och kräva att 58 sticker från klubben!
Ska han skickas för att han svarar och uttalar sig i en intervju? Jösse amalia.

Men då är Omark snart klar för oss då iom att han berömmer Skellefteå?
– Det är mycket känslor i de här matcherna och vi vill inte förlora mot dem. Men de är ett bra lag, och hade, precis som sist vi möttes, lika gärna kunnat vunnit. Det måste jag vara ödmjuk och erkänna.
Lite skillnad! Först hylla våra (i shl) ärkerivales fans 5h före match, för att sen efter matchen skrattande slänga sig med kommentarer om att han inte har hört av klubben att dom vill bli av med han ännu. Tycker det visar på att han är missnöjd.

Har sjukt svårt att tycka om spelare som inte visar hjärta för en klubb. För mig handlar denna sport om känslor, när man hyllar sina rivaler så dör dom känslorna.

Det är ju bara att kolla vad hans uttalande före match har gjort?! Nu går det ju rykten om att han vill till lulä. Så då antar jag att det inte bara är jag som fått en sådan känsla.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

nr86 wrote: 01 Dec 2023, 13:12 Blir intressant att se hur Forsell agerar med Sikura. Han har lyft sitt spel helt klart men det är tydligt att det är en väldigt bekväm soelare. Som Wikegård poängterade i gårdagens match mot Luleå är han väldigt ofta på utsidan. Vågar vi förändra och skicka Sikura mot annan? Jag tycker det ska övervägas helt klart. Det är spets som inte levererar och jag har väldigt svårt att se hur han skulle lyfta sig i ett slutspel. De kommande 5 matcherna kommer jag att ha honom under lupp. Jag tror det kan finnas spelare som kommer loss från Ahl efter jul och då måste Forsell vara på hugget.
Skulle Forsell enbart gå på att skicka utsidespelande forwards, då hade vi haft svårt ställa tre kedjor på isen.
Han ser fortsatt vilsen ut på stor is, tar omvägar i sin åkning och skjuter för lite. Tycker jag.
Sikura blir kvar så länge vi tvingas spela med backar som forwards.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

petterrr_dd wrote: 01 Dec 2023, 14:02
Chippen wrote: 01 Dec 2023, 13:45
petterrr_dd wrote: 01 Dec 2023, 11:05 Men snälla! Skicka han NU!!! vill inte se han i våra färger...

Nu borde NP göra som dom gjorde med ryssen, NU är det läge att sätta ner foten och kräva att 58 sticker från klubben!
Ska han skickas för att han svarar och uttalar sig i en intervju? Jösse amalia.

Men då är Omark snart klar för oss då iom att han berömmer Skellefteå?
– Det är mycket känslor i de här matcherna och vi vill inte förlora mot dem. Men de är ett bra lag, och hade, precis som sist vi möttes, lika gärna kunnat vunnit. Det måste jag vara ödmjuk och erkänna.
Lite skillnad! Först hylla våra (i shl) ärkerivales fans 5h före match, för att sen efter matchen skrattande slänga sig med kommentarer om att han inte har hört av klubben att dom vill bli av med han ännu. Tycker det visar på att han är missnöjd.

Har sjukt svårt att tycka om spelare som inte visar hjärta för en klubb. För mig handlar denna sport om känslor, när man hyllar sina rivaler så dör dom känslorna.

Det är ju bara att kolla vad hans uttalande före match har gjort?! Nu går det ju rykten om att han vill till lulä. Så då antar jag att det inte bara är jag som fått en sådan känsla.
Men för helvete! Ryktet om att han vill till Luleå har startats på Twitter av en Luleåsupporter som kanske till och med är mera korkad än lovligt.
Tro på det du, grattis! Ska jag avslöja att tomten och påskharen inte är samma person?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
petterrr_dd
Posts: 345
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Silly season 23/24

Post by petterrr_dd »

Chippen wrote: 01 Dec 2023, 14:42
petterrr_dd wrote: 01 Dec 2023, 14:02
Chippen wrote: 01 Dec 2023, 13:45
petterrr_dd wrote: 01 Dec 2023, 11:05 Men snälla! Skicka han NU!!! vill inte se han i våra färger...

Nu borde NP göra som dom gjorde med ryssen, NU är det läge att sätta ner foten och kräva att 58 sticker från klubben!
Ska han skickas för att han svarar och uttalar sig i en intervju? Jösse amalia.

Men då är Omark snart klar för oss då iom att han berömmer Skellefteå?
– Det är mycket känslor i de här matcherna och vi vill inte förlora mot dem. Men de är ett bra lag, och hade, precis som sist vi möttes, lika gärna kunnat vunnit. Det måste jag vara ödmjuk och erkänna.
Lite skillnad! Först hylla våra (i shl) ärkerivales fans 5h före match, för att sen efter matchen skrattande slänga sig med kommentarer om att han inte har hört av klubben att dom vill bli av med han ännu. Tycker det visar på att han är missnöjd.

Har sjukt svårt att tycka om spelare som inte visar hjärta för en klubb. För mig handlar denna sport om känslor, när man hyllar sina rivaler så dör dom känslorna.

Det är ju bara att kolla vad hans uttalande före match har gjort?! Nu går det ju rykten om att han vill till lulä. Så då antar jag att det inte bara är jag som fått en sådan känsla.
Men för helvete! Ryktet om att han vill till Luleå har startats på Twitter av en Luleåsupporter som kanske till och med är mera korkad än lovligt.
Tro på det du, grattis! Ska jag avslöja att tomten och påskharen inte är samma person?
Men är du på riktigt smart? Att han säger en sådan sak före match är ju oerhört korkat. Reta upp sina egna fans, får journalister att ställa frågor och hjälper lulefans att trolla. Om du inte ser det så är du ju inte riktigt med på vad det handlar om.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly season 23/24

Post by TigerShark »

petterrr_dd wrote: Men är du på riktigt smart? Att han säger en sådan sak före match är ju oerhört korkat. Reta upp sina egna fans, får journalister att ställa frågor och hjälper lulefans att trolla. Om du inte ser det så är du ju inte riktigt med på vad det handlar om.
Av med foliehatten nu.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

petterrr_dd
Posts: 345
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Silly season 23/24

Post by petterrr_dd »

TigerShark wrote: 01 Dec 2023, 15:00
petterrr_dd wrote: Men är du på riktigt smart? Att han säger en sådan sak före match är ju oerhört korkat. Reta upp sina egna fans, får journalister att ställa frågor och hjälper lulefans att trolla. Om du inte ser det så är du ju inte riktigt med på vad det handlar om.
Av med foliehatten nu.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Förklara gärna vad som inte stämmer? Att fansen blir irriterade? Att journalister inte har frågat han om det han sagt eller att lulefans spinner vidare på "flirten"?
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

Blir man så uppretad för över det ON säger om publiken i Norr så har man det inte lätt.
Luleå har en bättre hemmapublik än vad vi har i Skellefteå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly season 23/24

Post by TigerShark »


petterrr_dd wrote:
TigerShark wrote: 01 Dec 2023, 15:00
petterrr_dd wrote: Men är du på riktigt smart? Att han säger en sådan sak före match är ju oerhört korkat. Reta upp sina egna fans, får journalister att ställa frågor och hjälper lulefans att trolla. Om du inte ser det så är du ju inte riktigt med på vad det handlar om.
Av med foliehatten nu.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Förklara gärna vad som inte stämmer? Att fansen blir irriterade? Att journalister inte har frågat han om det han sagt eller att lulefans spinner vidare på "flirten"?
Ingen verkar bli lika irriterad som du. Du sa att ON verkar missnöjd efter han svarat med ett skratt på frågan ifall han är på väg att bli kickad, detta är din egna tolkning och jag tolkar det tvärt emot.

Journalister ställer frågor, det är deras jobb.

Rykten startas och göds av att folk pratar om dom. Ifall en spelare som vi vill ha hit skulle "flirta" med oss så skulle garanterat våra fans också spinna vidare på det.

Tycker inte det ON sagt är tillräckligt för att han ska skeppas. Isf ska man väl skeppa Ohlsson också när han inte försvarar spelarnas läkekött i PKn.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

petterrr_dd
Posts: 345
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Silly season 23/24

Post by petterrr_dd »

TigerShark wrote: 01 Dec 2023, 15:14
petterrr_dd wrote:
TigerShark wrote: 01 Dec 2023, 15:00
petterrr_dd wrote: Men är du på riktigt smart? Att han säger en sådan sak före match är ju oerhört korkat. Reta upp sina egna fans, får journalister att ställa frågor och hjälper lulefans att trolla. Om du inte ser det så är du ju inte riktigt med på vad det handlar om.
Av med foliehatten nu.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Förklara gärna vad som inte stämmer? Att fansen blir irriterade? Att journalister inte har frågat han om det han sagt eller att lulefans spinner vidare på "flirten"?
Ingen verkar bli lika irriterad som du. Du sa att ON verkar missnöjd efter han svarat med ett skratt på frågan ifall han är på väg att bli kickad, detta är din egna tolkning och jag tolkar det tvärt emot.

Journalister ställer frågor, det är deras jobb.

Rykten startas och göds av att folk pratar om dom. Ifall en spelare som vi vill ha hit skulle "flirta" med oss så skulle garanterat våra fans också spinna vidare på det.

Tycker inte det ON sagt är tillräckligt för att han ska skeppas. Isf ska man väl skeppa Ohlsson också när han inte försvarar spelarnas läkekött i PKn.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Ja jag blev väldigt irriterad, kommer alltid störa mig på sådant. Man hyllar inte motståndare före match, efteråt kan man erkänna sig besegrad och tacka för kamp. Men absolut överdrivet irriterad blev jag. Grundar sig nog i att jag är väldigt besviken över hur det är i våran arena nuförtiden...

Men men, får väl bara acceptera hur AIKs fans har ändrats över åren.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Problemet är att vissa spelare ibland verkar glömma att det i grunden är supportrarna som betalar deras lön och som gör att de kan ha en priviligierad tillvaro. Som sådan vill man inte att de bara identitetslöst ska glida runt i sin klubb. Man betalar liksom inte för att denne skall ha ett bra liv och göra några snygga moves var femte match. Man kan naturligtvis berömma motståndarna, men då skall det göras på ett professionellt sätt som inte tolkas som en flirt om framtida kontrakt såvida något inte redan är klart (vilket vi inte vet). Om han skulle lämna under veckan som kommer så är väl hans uttalande fullt förståeliga. Om han inte skulle lämna så känns det som clowneri. Skillnad mellan att vara en skön person och clown kan vara hårfin, men är ändå tydlig.
Post Reply