LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Fdskebo »

Vi vinner inga dueller, hamnar hela tiden på mellis och skjuter en halvmeter utanför (eller inte alls). Till och med Max är kass idag.
sikt
Posts: 52
Joined: 16 Jun 2011, 22:44

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by sikt »

Vi klarar inte ens av att skapa situationer så vi får ett PP åtminstone.. Nu får man byta målet för säsongen. Att slippa negativt kval är det viktiga och även vi supportar får får ändra mindset. Vi, Modo, Oskarshamn har den sämsta truppen
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Empress »

Positivt att man inte ger upp utan åtminstonde tar kampen.
Larionov
Posts: 213
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Larionov »

Har vi någonsin varit så här förnedrade? Sker det inte ett krissnack i alla led är det katastrof.
andreas22222
Posts: 1571
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by andreas22222 »

Söderström får godkänt på bänken för sina tuggummi bubblor.
Annars är det helt menlöst. Glider till byten osv osv.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Fdskebo »

4 mål på 5 matcher… det måste ju vara något slags bottenrekord?
Wikiz47
Posts: 847
Joined: 02 Aug 2011, 15:22

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Wikiz47 »

Grabbarna ser helt uppgivna ut. Ingen gnista, inget jävlaranamma.
Det är inte farten som dödar. Det är smällen.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Empress »

Letten var petad i tredje?
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Fdskebo »

Vi spelar alltså 2:an när det är 40 sekunder kvar? Hoppas att det är för att skicka en signal till de etablerade spelarna. Oj vilket bottennapp.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by TigerShark »

Mkn wrote:Vet att det är AIK vi ska såga här men måste få bryta mönstret lite och säga fyfan va tråkigt LHC spelar, 3-0 hemma en lördagkväll och de backar hem till mittzon för att ställa upp och väntar på kontringslägen... Ja, jag vet att det funkar men usch va trist.
Tyckte att dom slutade forechecka redan efter första målet.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by lobo »

Sparka Robban, ett menlöst gift

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by king_louie »

Sällan har ett uppehåll kommit så lägligt, ska bli intressant se hur AIK agerar eller inte agerar.

Faktum är att med tanke på hur spelet sett ut med några få undantag ligger vi bättre till än förtjänat i tabellen.
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Frantisek Pospisil »

Lite spännande.
Torde vara enda klubben där supportrarna lägger 1005 focus på att Forsell ska avgå. I vanliga fall brukar man kräva tränarens avgång,,, men inte här?
Har sedan september funnits ett par dårar på Facebook som hackat in absurdum på hans avgång. Undrar om det är samma slödder som härjar här.
I vilket fall ser jag inga nyheter från föregående år.
November är definitivt inte vår månad.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Foppas skridskocoach »

Robban och framför allt Forre borde hänga väldigt löst nu.
Tigerränderna går aldrig ur.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Empress »

Gissar vi har Pär in och Sandberg ut till nästa match.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by kriwi »

lobo wrote: 04 Nov 2023, 20:18 Sparka Robban, ett menlöst gift

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Finns inte en tränare i världen som skulle kunna göra något med denna trupp som den ser ut nu.
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Frantisek Pospisil »

Blev bara 99%.
Under tiden jag skrev kom en annan domedagsprofet med namnet lobo in och krävde Robbans avgång.
Kul med lite variation.
andreas22222
Posts: 1571
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by andreas22222 »

Oskarshamn fick en lektion av Växjö och HV71 tar bara 1 poäng mot Modo. Får glädjas åt det i alla fall.
Larionov
Posts: 213
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Larionov »

Robert Ohlsson säger alltså att vi måste hålla ihop som lag. Han har ju för inget lag att hålla ihop. Satan att man är så personligt engagerad i detta. Önskar att man bara kunde rycka på axlarna och ha något annat intresse. Men nu investerar man alla känslor och går på matcherna. Man kanske skulle skita i det och gå dit när det är slutspel, allsvenskt eller shl sprollar! Tack Forsell.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by VonCheese »

Frantisek Pospisil wrote: 04 Nov 2023, 20:22 Lite spännande.
Torde vara enda klubben där supportrarna lägger 1005 focus på att Forsell ska avgå. I vanliga fall brukar man kräva tränarens avgång,,, men inte här?
Har sedan september funnits ett par dårar på Facebook som hackat in absurdum på hans avgång. Undrar om det är samma slödder som härjar här.
I vilket fall ser jag inga nyheter från föregående år.
November är definitivt inte vår månad.
Du tycker Robban fått rimliga förutsättningar?
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by nr86 »

Ska vi tro på skada när 24 och 32 är i ploj turneringen? Allt går emot nu så det skulle inte förvåna det minsta. Men det stör mig mycket att Lindvall spelas över huvud taget nu de senaste omgångarna. Överarbetar och ser allmänt osäker ut på distans skott. Vi har mycket större vinst chans med Söderström i kassen och jag fattar inte varför han inte matchas likt Högberg i lhc.
Men att börja kräva sparken på Forsell och hela ledningen för den delen är ju skrattretande! I mina ögon har Forsell haft väldigt oflyt med rekryteringarna i år. Tror stenhårt på honom då han lyckats göra mycket med lite. Vår budget har historiskt legat i botten av shl och vi har spelat final så sent som förra säsongen. Visst blev Agostino en plump i protokollet men över lag tycker jag Forsell snarare ska hyllas för sin insats för klubben. Han lockade hem Pär. Han har fått Ogge att flytta hem och shls bäste playmaker i pp Johnsson är kvar länge i truppen. Ohlsson gör det också bra med ett sargat lag och ska jag kritisera honom är det i så fall att han inte står på sig ang Söderström i mål för jag tror det är Holm som tar ut målmannen. Som sagt skönt med uppehåll och slicka såren.
lappri
Posts: 518
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by lappri »

Fattar inte varför man ska envisas med att må dåligt september - april. Spyr på skiten. Ändock längtar man lika mycket tills pucken släpps igen. Men nu må fan något ske inom truppen för såhär får de inte se ut, mörka november eller inte, skämskudde på. #13 och #18 vill jag inte se i truppen nå mer, låt några andra från J20 få chansen.
Mkn
Posts: 29
Joined: 11 Jul 2012, 17:00

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Mkn »

Hur ligger ansvarsfördelningen mellan tränarna när det kommer till offensiven? Kan det vara så att Falk förtjänar att dela lite spotlight med Robban? Håller med om #13 och #18, det blir nada uträttat, Voullet verkar ju ha lite känsla för att komma till farliga lägen iaf.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Foppas skridskocoach »

nr86 wrote: 04 Nov 2023, 20:31 Ska vi tro på skada när 24 och 32 är i ploj turneringen? Allt går emot nu så det skulle inte förvåna det minsta. Men det stör mig mycket att Lindvall spelas över huvud taget nu de senaste omgångarna. Överarbetar och ser allmänt osäker ut på distans skott. Vi har mycket större vinst chans med Söderström i kassen och jag fattar inte varför han inte matchas likt Högberg i lhc.
Men att börja kräva sparken på Forsell och hela ledningen för den delen är ju skrattretande! I mina ögon har Forsell haft väldigt oflyt med rekryteringarna i år. Tror stenhårt på honom då han lyckats göra mycket med lite. Vår budget har historiskt legat i botten av shl och vi har spelat final så sent som förra säsongen. Visst blev Agostino en plump i protokollet men över lag tycker jag Forsell snarare ska hyllas för sin insats för klubben. Han lockade hem Pär. Han har fått Ogge att flytta hem och shls bäste playmaker i pp Johnsson är kvar länge i truppen. Ohlsson gör det också bra med ett sargat lag och ska jag kritisera honom är det i så fall att han inte står på sig ang Söderström i mål för jag tror det är Holm som tar ut målmannen. Som sagt skönt med uppehåll och slicka såren.
Oflyt? Det är väl sportchefens uppgift att ställa ett slagkraftigt lag på banan. När så inte sker kan man väl inte skylla på otur?

Agostino är väl den enda spersvärvning han lyckats scouta/rekrytera fram. Ogge var ju så given att hugga på att precis vem som helst i sportchefsrollen hade fattat den.
Tigerränderna går aldrig ur.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Empress »

Klart det inte är Robbans fel, och Forre ska och kommer inte heller sparkas. Vi har ett tunnt lag och nyförvärv som inte varit i närheten ersätta dom vi tappat. Robban är inte en sämre tränare från sm-finalen i vår vs debaclet i höst. Bara hoppas vi får in lite bättre spelare i truppen.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by lobo »

men för helvete, Robban har väl inga problem med förutsättningarna, SHL's bästa centrar, en otroligt förvärv i Ogge, serien bästa back i Pudas, bästa mv uppsättningen. Han är ingen ledare! Det är det som är problemet, Möller och Jocke försvinner, å han kan inte leda, helt jävla värdelös ledare om du frågar mig.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Larionov
Posts: 213
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Larionov »

Nej han har inte rimliga förutsättningar. Han har statistikfenomen på isen 40 och 19 har säkert jävligt bra corsi men är jävlart odugliga i spelet hockey.

Ta bort 19 och 40 och ersätt med juniorer och vi får ett bättre lag.
Den ekvationen gör dock att vi har endast två ytterforward i shl-klass, Sandberg och Max. De platsar i en tredjekedja. Sikura finns det kanske något i men det är dags att visa det.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by dovienya »

Funderar på det här med systemet igen.. Största problemet jag ser är att systemet med båghelvetet som vi envisas med att köra kräver 99%-iga - eller bättre - pass från första start. Failar vi där så blir det osynk och slutar med hörndump på spelare som tappat farten och därför kommer vi pucktvåa och får gröta med 77-83kg fjuttar mot 95kg försvarare.
Som försvarande lag behöver man då egentligen bara falla hem och vänta på att förstapasset blir 98%-igt och därefter självförstörs anfallet.
Alternativet i anfallsväg är en flipp-pass diagonalt från vänster försvarsblå över mittzon höger offensiv blå på en anfallande spelare som inte alltid kommer helt i synk utan måste ta emot den på blå, vända hem och tillbaka till alternativ 1. Istället för att vända hem så går det dumpa i hörnet på spelare som tappat farten och därför kommer pucktvåa och får gröta med 77-83kg fjuttar mot 95kg försvarare.

Frågor som dyker upp:
Visst är vi lättlästa?
Skulle man kunna dumpa på mål istället för ner i rundeln för att tvinga fram tek i anfallszon, i alla fall ibland?
Dödar vi inte kreativiteten på detta systematiska spelsätt? Titta på ASP som nu igen är helblek. Till skillnad från förut när han bara lirade på instinkt och lekte hockey. Visst hade han Pär och JJ.. men de är 2 av 18 andra utespelare.

edit: och varför skjuter inte Pudas slagskott längre?
Last edited by dovienya on 04 Nov 2023, 20:52, edited 1 time in total.
cleo
Posts: 718
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by cleo »

Att skylla på Forre och kräva hans avgång för att han inte värvar är löjligt. Vi har ingen aning om hur mycket pengar han har kvar i påsen. Allt är bara spekulationer.

Ang skadorna på först JJ och sen Pär var ytterst olyckligt, framför allt sett till matchen innan JJ’s skada när man satte ihop Ogge och Pär. Då fick man faktiskt lite kemi i kedjorna.
Tyvärr rår man inte över skador …
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Antos »

Empress wrote: 04 Nov 2023, 20:39 Klart det inte är Robbans fel, och Forre ska och kommer inte heller sparkas. Vi har ett tunnt lag och nyförvärv som inte varit i närheten ersätta dom vi tappat. Robban är inte en sämre tränare från sm-finalen i vår vs debaclet i höst. Bara hoppas vi får in lite bättre spelare i truppen.
Är ju inte bara nyförvärven som är problemet, Pär har ju inte presterat det han måste prestera, Hugg känner man inte igen, Sandberg känns inte lika bra som tidigare, Robertsson har inte tagit det steget som man hoppats på. Vi kanske inte har ett lag för att vinna serien när Pär och Johnsson är tillbaka men vi ska kunna spela jävligt mycket bättre än vad vi har gjort fram tills nu.
Post Reply