Klacken

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

Toktobbe wrote:Vart var NP ikväll var ju bara den där jälla Modoklacken som hördes :roll:
Men du vet ju att det är omöjligt att döma utifrån tv-ljudet...
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

Toktobbe wrote:Vart var NP ikväll var ju bara den där jälla Modoklacken som hördes :roll:
Enda gångerna de hördes var på uppvärmningen och i i slutet när de kvitterat.. :?
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Klacken

Post by Sketch »

Nja problemet är väl att de hördes, om än lågt, när det var paus mellan NPs ramsor.

Kan passa på med lite konstruktiv kritik: Riktigt bra i första och i sekvenser i andra och tredje. När utvisningarna började hagla blev det dock för långa pauser mellan ramsorna och det hände kanske lite för ofta att det blev förvirring om vilken ramsa som skulle sjungas. Hur som helst bra jobbat av Fox, gäller att folk lyssnar lite bättre på honom. ;)
Litet tapp från HV-matchen men fortfarande bättre än det var strax innan upphållet.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klacken

Post by Trollet »

Kan säga att det var flera som sa att det var enormt bra tryck idag, både från Modo och NP. Så bra som det varit den här veckan har det inte varit på hela säsongen.
Ni som ser på TV och bedömer därifrån, sluta med det. Ni får ändå ingen rättvis uppfattning om trycket.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Klacken

Post by doc.Holiday »

Toktobbe wrote:Vart var NP ikväll var ju bara den där jälla Modoklacken som hördes :roll:
tror att det beror på att dom som refererar matchen på tv sitter alldeles inpå bortaklacken därav ljudet från dem, tycker själv att västra höll igång bra, eloge till isac.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klacken

Post by Trollet »

doc.Holiday wrote:
Toktobbe wrote:Vart var NP ikväll var ju bara den där jälla Modoklacken som hördes :roll:
tror att det beror på att dom som refererar matchen på tv sitter alldeles inpå bortaklacken därav ljudet från dem, tycker själv att västra höll igång bra, eloge till isac.
Den (det är bara en) som refererar sitter precis mitt på norra läktaren, men det har inte med saken att göra för arenaljudet tas inte upp av kommentatorns mikrofon. Det sitter ett stort antal mikrofoner i arenan och ljudteknikern avgör hur mycket av det ljudet som ska gå ut.

Jag har en DVD från Skellefteå AIK - Djurgården (8-1-matchen) där bara arenaljudet är med, intressant att höra hur mycket som faktiskt fångas upp.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Nog gör NP en topsixperformance sett till de arton hemmamatcherna under hösten, inget snack.
Men likafullt skulle det kunna bli hästlängder bättre.
Vars kommer alla satans ståplatsturister ifrån och varför ställer de sig mitt på Västra??
Under första perren hade jag ett kvartsdussin tjejer snett inåt framför mig som hela perioden igenom stod med fingrarna i öronen!!!!!
Dels slaskar de ju bort viktigt akustikutrymme, dels är det ju för tusan demoraliserande att behöva se såna individer mitt på ståplats.
Varför söker sig inte såna ståplatsbesökare sig ut mot räckena mot sitt? Helt obegripligt.

Eloge till den här überlånga ynglingen i keps som bidrar ordentligt (vet inte vad han heter varken här eller IRL, men ge dig gärna tillkänna här i tråden). Kul att det kommer nya ledande karaktärer till klacken, själv känner man att man försöker hålla en volym och ett tempo som man inte längre riktigt bemästrar...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Klacken

Post by Lidlund »

Fyfan.. Det märks att man är ur form.. Skriva 2 matcher på 3 dagar satte sina spår i halsen.. Men utan tvekan värt det!

Det var bättre tryck mot HV helt klart, men kanske främst för den matchen hade bättre flyt.. Min vän(En stackars sörlänning som tog sin hockeyoskuld igår) tyckte det var bra sång, men hade hoppats på mer dans.

Kan väl tycka att det stundtals var lite för tyst under stunder, men det är oundvbikligt med tanke på domarnivån.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klacken

Post by Trollet »

lidlund wrote:Fyfan.. Det märks att man är ur form.. Skriva 2 matcher på 3 dagar satte sina spår i halsen.. Men utan tvekan värt det!

Det var bättre tryck mot HV helt klart, men kanske främst för den matchen hade bättre flyt.. Min vän(En stackars sörlänning som tog sin hockeyoskuld igår) tyckte det var bra sång, men hade hoppats på mer dans.

Kan väl tycka att det stundtals var lite för tyst under stunder, men det är oundvbikligt med tanke på domarnivån.
Tänk på de som skrikit två matcher på tre dagar. Det tar ännu hårdare på halsen än att skriva.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Klacken

Post by Zimme »

Tur man bara behövde skriva en match...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Klacken

Post by Lidlund »

Trollet wrote:
lidlund wrote:Fyfan.. Det märks att man är ur form.. Skriva 2 matcher på 3 dagar satte sina spår i halsen.. Men utan tvekan värt det!

Det var bättre tryck mot HV helt klart, men kanske främst för den matchen hade bättre flyt.. Min vän(En stackars sörlänning som tog sin hockeyoskuld igår) tyckte det var bra sång, men hade hoppats på mer dans.

Kan väl tycka att det stundtals var lite för tyst under stunder, men det är oundvbikligt med tanke på domarnivån.
Tänk på de som skrikit två matcher på tre dagar. Det tar ännu hårdare på halsen än att skriva.
Säger han som har stamkort på pressläktarn :(
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Klacken

Post by don_tomassso »

Bra jobbat senaste två matcherna.NI fick ju även med Sittplats
Var det så mycket hemvändare på plats?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

På Lördag mot Brynäs, uppehåll er inte onödigt länge i foajéerna i pausen mellan första och andra utan se till att vara tillbaka på läktaren i god tid före nedsläpp.
Tell all of your friends.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Klacken

Post by aik155 »

Jag vill bara säga de va en grym insats i Timrå. Kan vi behålla samma tryck på hemma plan oxå
nu så ska vi visa att vi är sveriges bästa klack i Timrå visade vi att vi är de. Men kan vi göra de på hemma plan oxå.
FRAMÅT KAMRATER!!
Låt aldrig stå plats dö
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Klacken

Post by lazerkrobbe »

Vore väl rätt enkelt att få igång en ramsa på http://www.youtube.com/watch?v=mj70mXG3E1M?
Ca 1:20 in i låten och typ 'Bara-bara-bara-bapapa, bara-bara-bara-bapapa,bara-bara-bara-bapapa,
Åhhh AIK, Skellefteå AIK, Åhhh AIK, Skellefteå AIK'...typ
Men för att den ska bli bra tycker jag man ska börja med 'Bara-bara-bara-bapapa, bara-bara-bara-bapapa,bara-bara-bara-bapapa' ...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Ni som åker imorgon, se till att spinna vidare på den positiva insatsen i måndags.
Och på Lördag blir det åka av, Toktobbe honkar upp till Skell från Sälen på twintipskidor för att sedan entra podiet och uppvigla till bärsärkagång 8-)
Nu återstår det kanske ett dussin hemmamatcher i år, nu är det bara att öka för varje match så får vi förhoppningsvis svalka oss sen med ett dopp i kukfontänen...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Klacken

Post by fwd »

lazerkrobbe wrote:Vore väl rätt enkelt att få igång en ramsa på http://www.youtube.com/watch?v=mj70mXG3E1M?
Ca 1:20 in i låten och typ 'Bara-bara-bara-bapapa, bara-bara-bara-bapapa,bara-bara-bara-bapapa,
Åhhh AIK, Skellefteå AIK, Åhhh AIK, Skellefteå AIK'...typ
Men för att den ska bli bra tycker jag man ska börja med 'Bara-bara-bara-bapapa, bara-bara-bara-bapapa,bara-bara-bara-bapapa' ...
Bara-bara-bara-bapapa, bara-bara-bara-bapapa,bara-bara-bara-bapapa, Djurgårdeeeeeeeeeeeeeeeeen.



nej.

Inte samma låt men nej.
Charter Division
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Klacken

Post by BigGuyJohan »

svartgulsubkultur wrote:Nog gör NP en topsixperformance sett till de arton hemmamatcherna under hösten, inget snack.
Men likafullt skulle det kunna bli hästlängder bättre.
Vars kommer alla satans ståplatsturister ifrån och varför ställer de sig mitt på Västra??
Under första perren hade jag ett kvartsdussin tjejer snett inåt framför mig som hela perioden igenom stod med fingrarna i öronen!!!!!
Dels slaskar de ju bort viktigt akustikutrymme, dels är det ju för tusan demoraliserande att behöva se såna individer mitt på ståplats.
Varför söker sig inte såna ståplatsbesökare sig ut mot räckena mot sitt? Helt obegripligt.

Eloge till den här überlånga ynglingen i keps som bidrar ordentligt (vet inte vad han heter varken här eller IRL, men ge dig gärna tillkänna här i tråden). Kul att det kommer nya ledande karaktärer till klacken, själv känner man att man försöker hålla en volym och ett tempo som man inte längre riktigt bemästrar...
Var det mig du menade vid det tillfället? :P
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Nej, dig vet jag ju vem du är och du är heller ingen yngling i klacksammanhang ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Klacken

Post by BigGuyJohan »

var de felix då? :) han är rätt lång och är ba 20 typ :P

Haha näe de är sant :P jag är ingen direkt Noob i sammanhanget ^^ :twisted: :lol:
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Tredje hemmamatchen i rad man bommar pga gräsänklingitet...

Men genom sändningen tycker jag att klacken håller bra nivå trots låga 4443 på läktarna.
Tydligt att AIKs satsning på superbilliga ståplatskort för barn och ungdom inneburit att fördelningen sittplats/ståplats förskjutits i Västras favör.

Bra tryck på b.la "Ari-ari-ari-aioh".
Nu laddar vi jävel mot UFO-Göstas BK nästa torsdag. Då har jag hunnit bli ett år lugnare :roll: och dessutom hunnit tagga i en evighet sen jag kunde logga betongtid senast.

Den som inte tar "Fulla spjäll i Skell-Hell" bokstavligt då kommer att få en mistlur i trumhinnan.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Klacken

Post by robzon »

Tycker nog klacken är bättre i år än i fjol så här långt! Bra jobbat alla på Västra & ett extra plus till Fox!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klacken

Post by Trollet »

robzon wrote:Tycker nog klacken är bättre i år än i fjol så här långt! Bra jobbat alla på Västra & ett extra plus till Fox!
+1
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Klacken

Post by schteffe »

robzon wrote:Tycker nog klacken är bättre i år än i fjol så här långt! Bra jobbat alla på Västra & ett extra plus till Fox!
+1 även från soffan.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Klacken

Post by Wolfman »

Ja, verkligen! På mitt jobb hypar väldigt många klacken, om hur jäkla bra den varit hittils. Då har även jag, likt sgsk, missat rätt många matcher (hybris).
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Wolfman wrote:Ja, verkligen! På mitt jobb hypar väldigt många klacken, om hur jäkla bra den varit hittils. Då har även jag, likt sgsk, missat rätt många matcher (hybris).
Haha, det är när vi inte är där som alla andra tar sig i kragen och inser att de inte kan turista längre... :D
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Klacken

Post by Fox »

Trollet wrote:
robzon wrote:Tycker nog klacken är bättre i år än i fjol så här långt! Bra jobbat alla på Västra & ett extra plus till Fox!
+1
+1-1=0
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Hoppas verkligen att folk laddar om nu efter den sjukt dominanta crazyinsatsen och lyfter blicken mot horisonten.
De tre kommande hemmamatcherna har alla potential att bli toppnoteringar.

# Sen lördagsmatch mot topprivalen HV och förhoppningsvis föregås matchen av en NP-cup med tillhörande segerbankett och uppladdning.

# Löningsfredagsmatch mot grokofanterna.

# Läjkers hemma den sista denna månad där AIK har för avsikt att dra fullt hus mot en motståndare som tidigare denna säsong bara lockat tre fjärdedelar av arenakapaciteten. Blir det mer än 5500 så är det en given indikation på bra tryck.

Så drick era B-vitaminer, stretcha ordentligt och peppa alla polare så röjer vi tills betongen pulveriserats!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Klacken

Post by Foppas skridskocoach »

Alltså, visst har det varit lite tamt på sistone? Eller har de ändrat uppmickningen på något sätt (bor ej i Skellefteå så jag ser majoriteten av matcherna på tv)?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Klacken

Post by TS_ »

Foppas skridskocoach wrote:Alltså, visst har det varit lite tamt på sistone? Eller har de ändrat uppmickningen på något sätt (bor ej i Skellefteå så jag ser majoriteten av matcherna på tv)?
Har tänkt samma grej. det blir allt sämre tryck på västra, för många händerna-i-byxorna supportrar eller brist på klackledare?
Post Reply