Växjö - Skellefteå AIK 7/10 kl 1800

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Växjö - Skellefteå AIK 7/10 kl 1800

Post by TigerShark »


Håkan wrote:Egentligen lika mycket stöld av Växjö tänker jag, undra vad deras fans tycker. Skotten vittnar om en tämligen jämn match.
Ursäkta men vad pratar du om? Växjö gjorde ingen kanonmatch där dom körde över oss men dom var definitivt det bättre laget. Absolut ingen stöld på något sätt.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

andreas22222
Posts: 1572
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Växjö - Skellefteå AIK 7/10 kl 1800

Post by andreas22222 »

Såklart ska man skydda domarna men det hela börjar bli löjligt.
Det är alltså inte linjedomaren som gör anmälan om man ska tolka artikeln rätt utan situationsrummet

Vart är anmälan på Sylvegård?

Svenska hockey börjar bli oerhört skitnödig och ska man ta allt som sägs av frustrerade spelare som abuse på Omark igår för en enormt billig utv.

Måste faktiskt dåliga och missade domslut också få sin påföljd

Fortfarande har man inte rättat till gårdagens extra 2 på Swehockey.

Det saknas 2 min på Skellefteå eller var det en spök utv?
Håkan
Posts: 75
Joined: 29 Dec 2012, 16:54

Re: Växjö - Skellefteå AIK 7/10 kl 1800

Post by Håkan »

TigerShark wrote: 08 Oct 2023, 10:05
Håkan wrote:Egentligen lika mycket stöld av Växjö tänker jag, undra vad deras fans tycker. Skotten vittnar om en tämligen jämn match.
Ursäkta men vad pratar du om? Växjö gjorde ingen kanonmatch där dom körde över oss men dom var definitivt det bättre laget. Absolut ingen stöld på något sätt.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk
En match som avgjordes på en slumpstyrning, kunde ha slutat hur som helst. Alltså rätt hyfsad chans till poäng för AIK, fem minuter från.
Två poäng i förlängning låg inte långt bort o det kan förklara matchbilden menar jag.
nordan
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Växjö - Skellefteå AIK 7/10 kl 1800

Post by Empress »

Avstängning
Avstängning fr.o.m. den 8 oktober 2023 t.o.m. den 10 oktober 2023. Avstängningen bedöms motsvara en match.

Missar CHL men inte SHL?
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Växjö - Skellefteå AIK 7/10 kl 1800

Post by TigerShark »


andreas22222 wrote:Såklart ska man skydda domarna men det hela börjar bli löjligt.

Måste faktiskt dåliga och missade domslut också få sin påföljd

Fortfarande har man inte rättat till gårdagens extra 2 på Swehockey.

Det saknas 2 min på Skellefteå eller var det en spök utv?
Ja det är inte konstigt att man tappar förtroendet för domarkåren. När dom gör helt uppenbara räknefel så måste dom ju kunna gå ut i efterhand iaf och stå för det. Allt ska bara sopas under mattan för att skydda domarna.

Om det på något sätt inte blivit fel så borde ju dom ha en förklaring till det, tänker att tränarstaben frågat innan nedsläpp av pucken hur det kom sig att det blev pp för Lakers? Tränartrojkan kanske inte heller är så bra på att räkna, så dom kanske missade det.

Informationen borde ju också kunna förmedlas till tittarna.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Växjö - Skellefteå AIK 7/10 kl 1800

Post by ossian »

Nar man spelar mot ett bra lag som spelar valdigt defensivt sa ar det svart att spela ut dem och passa in pucken i mal. Som sa manga ganger forr far vi problem med en sadan hockey. Nar vi inte skapar klara oppna malchanser har vi ingen plan b med attack pa kasse, skymning, skott, retur.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Växjö - Skellefteå AIK 7/10 kl 1800

Post by dovienya »

Avstängningen på Filip är väl ganska försvarbar ändå. Han slår rätt hårt, syns att det gör jävligt ont. Hade lätt kunnat knäcka handleden.
Hans förra avstängning däremot....
Post Reply