Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly season 23/24

Post by tazman »

krysset wrote: 25 Sep 2023, 13:49 Norrans bevakning är helt värdelös.

Agostino är förresten klar för tyska ligan.
Någon fler än jag som reflekterade över det Arvid Marklund sa i slutet på podden med Ogge?

"Och lycka till, hoppas det blir en rolig säsong att beveka. Det är alltid roligt om laget går ganska långt även om vi är opartiska i den meningen. Så önskar vi lycka till."

Enligt mig är det märkligt sagt, i princip ett försvarstal.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

tazman wrote: 25 Sep 2023, 16:22
krysset wrote: 25 Sep 2023, 13:49 Norrans bevakning är helt värdelös.

Agostino är förresten klar för tyska ligan.
Någon fler än jag som reflekterade över det Arvid Marklund sa i slutet på podden med Ogge?

"Och lycka till, hoppas det blir en rolig säsong att beveka. Det är alltid roligt om laget går ganska långt även om vi är opartiska i den meningen. Så önskar vi lycka till."

Enligt mig är det märkligt sagt, i princip ett försvarstal.
Hur bra är Aik på att bjuda till så? Kommer ju ut väldigt lite kring i princip allt känns det som. Dom har ju en chans att äga väldigt många nyheter själv men där händer ju ingenting.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Långskott och inte säkert att det ens är intressant men kan Simon Önerud vara ett alternativ?
https://www.eliteprospects.com/player/4513/simon-onerud
Har Try-Out med HV som löper ut. Lär vara riktigt prisvärd och står för både tyng och ledaregenskaper. Iom att priset idag nog är attraktivt så kan ju en roll längre ned i hierarkin vara aktuell?
Vi behöver kroppar
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

😂😂😂
Finns inte på kartan att det vore aktuellt.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

Jag skulle vilja se en utlåning på Keilin, att ha en offensiv spelare spela i en fjärde kedja med 7-8 min per match känns som fel för hans utveckling. Bättre att få ut han i allsvenskan och få spela 15-20 min samt PP.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly season 23/24

Post by king_louie »

Ja Keilin skulle må bra av en utlåning.
Om jag tolkar Robban rätt ligger han efter Voullet i hierarkin nu och kanske även efter Zeb, så det lär inte bli mycket speltid.
Både han och Robertsson skulle behöva få en ledande roll i HA under en längre period och visa att de fixar det.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

nr86 wrote: 26 Sep 2023, 10:52 😂😂😂
Finns inte på kartan att det vore aktuellt.
Jag vet att det inte är sexigt.. men om vi vänder på det. vilka FW har vi idag som vi vet är bättre?
96 - ja
11 - Eventuellt
29 - Ja, men kan också vara en ny Morley också.
43 - eventuellt

Letten är ju av allt att döma allsvensk på sin höjd och det var väl inte så mycket mer vi kunde räkna med. 0p och spelar med ligans bästa center idag.
Är priset rätt så varför inte. Tänker att en värvning i denna kategorin inte skulle påverka möjlighet att plocka in spets.

Känner mig desperat här på kammaren när man sitter och är sugen på någon som HV har på tryout men tror knappast vi blir sämre av honom i truppen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Men det är ju ingen panik att värva en spelare till imorgon. Ska det in fler namn måste det vara klass.

Letten - Ogge - Max
Sandberg - Pär - Sikura
Hugg - Johnsson - Heikkinen
Zeb - Linus - Robertson/Stenman/osv


Klart ett till tungt namn måste in men inte någon ytterligare +-0-spelare med trötta siffror behöver vi ej.
Last edited by Erwynn on 26 Sep 2023, 14:30, edited 1 time in total.
Hata allt.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly season 23/24

Post by GroovyEd »

Sen får man ju utgå ifrån att klubben har rätt mycket insikt i om/när Möller kan tänkas vara tillbaka.

Samma sak med hur Linus Karlsson, som det ryktats en del om, tänker om han inte slår sig in i Canucks. Han verkar ju inte tokglänsa på Canucks camp.

Med en av de två in i laget ser läget plötsligt mycket bättre ut.
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Silly season 23/24

Post by Larstage »

GroovyEd wrote: 26 Sep 2023, 14:43 Sen får man ju utgå ifrån att klubben har rätt mycket insikt i om/när Möller kan tänkas vara tillbaka.

Samma sak med hur Linus Karlsson, som det ryktats en del om, tänker om han inte slår sig in i Canucks. Han verkar ju inte tokglänsa på Canucks camp.

Med en av de två in i laget ser läget plötsligt mycket bättre ut.
Fast när det gäller Möller har ju Robban varit rätt så tydlig med att han räknar med att han blir borta hela säsongen. Diagnosen utmattningsdepression medför som regel en ganska lång återhämtningsfas med terapi som går ut på att lära sig hantera stress och höga krav. Hoppas att Möller kan komma tillbaka som hockeyspelare, men jag tror att det är klokt att låta saker och ting ta den tid det behöver.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly season 23/24

Post by GroovyEd »

Jag har lärt mig för länge sen att inte lägga någon större vikt vid vad tränare/sportchefer säger i media angående såna här saker. Kan mycket väl vara en uttalad grej inom klubben för att inte sätta press på Oscar och ifall det skulle bli bakslag.

Men absolut, stor risk att han inte kommer tillbaka.
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly season 23/24

Post by Sportis »

Tror tyvärr Salomonsson blir kvar där borta. Verkar gå riktigt bra.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 23/24

Post by marre »

Nja,tror jag inte.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly season 23/24

Post by Fdskebo »

Ja, kommer Salomonsson hem (vilket han borde) så har vi en grym back- och centersida.
Men nog vore det kul med ett forwardsförvärv som inte är stöpt i samma form som de andra.
aikekke
Posts: 229
Joined: 21 Jun 2011, 23:11

Re: Silly season 23/24

Post by aikekke »

LK fick inte plats i gårdagens träningsmatch
https://x.com/Canucks/status/1707169016232726548?s=20
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly season 23/24

Post by king_louie »

aikekke wrote: 28 Sep 2023, 09:45 LK fick inte plats i gårdagens träningsmatch
https://x.com/Canucks/status/1707169016232726548?s=20
Det betyder nog inte så mycket. De har 26 forwards kvar i rostern som ska ha istid.
aikekke
Posts: 229
Joined: 21 Jun 2011, 23:11

Re: Silly season 23/24

Post by aikekke »

king_louie wrote: 28 Sep 2023, 10:59
aikekke wrote: 28 Sep 2023, 09:45 LK fick inte plats i gårdagens träningsmatch
https://x.com/Canucks/status/1707169016232726548?s=20
Det betyder nog inte så mycket. De har 26 forwards kvar i rostern som ska ha istid.
Ne tyvärr gör de nog inte det. :(
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Reflektioner så här långt.
24 dominant även om han inte varit fullt lika bra senaste 2 matcherna.
29, potential. ser len ut. Vi får hoppas att han kommer in i gängorna.
19/40 . 1+ på båda än så länge.

Jag var väldigt skeptisk till letten redan då han värvades. Statsen skriker ju HA-värvning för Västerås eller Södertjäle, vad var tanken med den? vilken roll ska han ha? Spelar ju inte box och är iskall framåt trots en potent omgivning.

56 har steppat upp och OM vi får hem Elias så borde 58 hamna på läkaren. Har ledarstaben cojones för det? Tror tyvärr inte det då det nog är lättare att sätta upp 56 där?

96 är helt ur slag så ett miljöombyte kan kanske vara på sin plats?
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly season 23/24

Post by king_louie »

Rent allmänt vad gäller nyförvärven måste vi ge dem fler matcher att komma in i det.
Men håller med att det har inte sett något vidare ut hittills.
40 ser allmänt allsvensk ut, 19 var okej på försäsongen men har kommit bort helt i SHL, 29 kan man se har potential men ser ut vara helt visle i pannkakan på den stora isen.

Tycker också 56 har steppat upp, kul att se, hyfsat fysisk också.

När det gäller Hugg har jag argumenterat förut för miljöombyte, JJ-kedjan är inte bra helt enkelt.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 23/24

Post by Snuskhummern »

Förstår inte hur folk kan förvänta sig att Heikkinen ska vara något annat än ett två-tre års projekt. Curb your expectations people.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

Snuskhummern wrote: 29 Sep 2023, 08:34 Förstår inte hur folk kan förvänta sig att Heikkinen ska vara något annat än ett två-tre års projekt. Curb your expectations people.
Precis.

Både Heikkinen och Dzierkals ser i alla fall ut att göra sitt bästa. Tror att varsitt mål skulle göra underverk.

I synnerhet när det gäller Dzierkals tror jag att det mentala kan spela lite spratt just nu. Jag tyckte att han såg riktigt lovande ut under försäsongen och tänker att om han kan komma igång så kan det också visa sig vara en god värvning. Nu producerar han inte alls och får då inte heller mental arbetsro.

Heikkinen är ett tvåårsprojekt så där är tålamodet väldigt stort.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

king_louie wrote:Rent allmänt vad gäller nyförvärven måste vi ge dem fler matcher att komma in i det.
Men håller med att det har inte sett något vidare ut hittills.
40 ser allmänt allsvensk ut, 19 var okej på försäsongen men har kommit bort helt i SHL, 29 kan man se har potential men ser ut vara helt visle i pannkakan på den stora isen.

Tycker också 56 har steppat upp, kul att se, hyfsat fysisk också.

När det gäller Hugg har jag argumenterat förut för miljöombyte, JJ-kedjan är inte bra helt enkelt.
Håller med om Hugg han vore onekligen intressant att se i en första eller andraline sen ex Sandberg in för mer balans i tredje. Frågan är bara hur mycket det blottar Johnsson att bli av med Hugg.
Hata allt.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

Balotelli wrote: 29 Sep 2023, 08:03 Reflektioner så här långt.
24 dominant även om han inte varit fullt lika bra senaste 2 matcherna.
29, potential. ser len ut. Vi får hoppas att han kommer in i gängorna.
19/40 . 1+ på båda än så länge.

Jag var väldigt skeptisk till letten redan då han värvades. Statsen skriker ju HA-värvning för Västerås eller Södertjäle, vad var tanken med den? vilken roll ska han ha? Spelar ju inte box och är iskall framåt trots en potent omgivning.

56 har steppat upp och OM vi får hem Elias så borde 58 hamna på läkaren. Har ledarstaben cojones för det? Tror tyvärr inte det då det nog är lättare att sätta upp 56 där?

96 är helt ur slag så ett miljöombyte kan kanske vara på sin plats?
Har du några bra belägg för att 58 inte ska spela? Vissa gärna nån statistik på att han är sämsta backen för tillfället.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly season 23/24

Post by VonCheese »

Antos wrote: 29 Sep 2023, 12:17
Balotelli wrote: 29 Sep 2023, 08:03 Reflektioner så här långt.
24 dominant även om han inte varit fullt lika bra senaste 2 matcherna.
29, potential. ser len ut. Vi får hoppas att han kommer in i gängorna.
19/40 . 1+ på båda än så länge.

Jag var väldigt skeptisk till letten redan då han värvades. Statsen skriker ju HA-värvning för Västerås eller Södertjäle, vad var tanken med den? vilken roll ska han ha? Spelar ju inte box och är iskall framåt trots en potent omgivning.

56 har steppat upp och OM vi får hem Elias så borde 58 hamna på läkaren. Har ledarstaben cojones för det? Tror tyvärr inte det då det nog är lättare att sätta upp 56 där?

96 är helt ur slag så ett miljöombyte kan kanske vara på sin plats?
Har du några bra belägg för att 58 inte ska spela? Vissa gärna nån statistik på att han är sämsta backen för tillfället.
Håller med dig Antos. En av lagets bästa backar i säsongsinledningen.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 23/24

Post by kopitar »

Allt är 58 Nilssons fel.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 23/24

Post by Snuskhummern »

Utan att lägga någon personlig värdering i det så är #58 vår bästa back när man kikar på underliggande siffrorna, då har jag bara kollat på SHLs egna stats vi dödliga har tillgång till. Ledarstaben har enormt mycket mer information att ta del av kring spelare och deras prestation.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

Snuskhummern wrote: 29 Sep 2023, 13:27 Utan att lägga någon personlig värdering i det så är #58 vår bästa back när man kikar på underliggande siffrorna, då har jag bara kollat på SHLs egna stats vi dödliga har tillgång till. Ledarstaben har enormt mycket mer information att ta del av kring spelare och deras prestation.
Är det jag var ute efter lite, tycker det har gått för långt när det gäller Nilsson bara för att han råkar ramla lite för lätt på isen eller vad det nu är folk stör sig på.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Problemet är inte Hugg och Johnsson. Det är 3e länken som felar. Den våta drömmen vore att få hem LK eller att Möller ”blir frisk ”. Heikkinen passar helt enkelt inte in med Johnsson och Hugg. Tror det blir bättre fart när Sandberg får vara med och leka.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

VonCheese wrote: 29 Sep 2023, 13:08
Antos wrote: 29 Sep 2023, 12:17
Balotelli wrote: 29 Sep 2023, 08:03 Reflektioner så här långt.
24 dominant även om han inte varit fullt lika bra senaste 2 matcherna.
29, potential. ser len ut. Vi får hoppas att han kommer in i gängorna.
19/40 . 1+ på båda än så länge.

Jag var väldigt skeptisk till letten redan då han värvades. Statsen skriker ju HA-värvning för Västerås eller Södertjäle, vad var tanken med den? vilken roll ska han ha? Spelar ju inte box och är iskall framåt trots en potent omgivning.

56 har steppat upp och OM vi får hem Elias så borde 58 hamna på läkaren. Har ledarstaben cojones för det? Tror tyvärr inte det då det nog är lättare att sätta upp 56 där?

96 är helt ur slag så ett miljöombyte kan kanske vara på sin plats?
Har du några bra belägg för att 58 inte ska spela? Vissa gärna nån statistik på att han är sämsta backen för tillfället.
Håller med dig Antos. En av lagets bästa backar i säsongsinledningen.
Jag har inte tillgång till mer avancerad statistik än någon annan. Ifjol var han +12 , 5e plats bland våra backar , så några toppsiffror har han inte.
Han är spelskicklig och har ett bra förstapass. Men direkt svag i skridskoåkningen och som bekant lika mycket liggandes åkandes. Om jag vänder på det, vem skulle du sätta åt sidan före? Bortsett från 56
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Balotelli wrote: 29 Sep 2023, 13:53
VonCheese wrote: 29 Sep 2023, 13:08
Antos wrote: 29 Sep 2023, 12:17
Balotelli wrote: 29 Sep 2023, 08:03 Reflektioner så här långt.
24 dominant även om han inte varit fullt lika bra senaste 2 matcherna.
29, potential. ser len ut. Vi får hoppas att han kommer in i gängorna.
19/40 . 1+ på båda än så länge.

Jag var väldigt skeptisk till letten redan då han värvades. Statsen skriker ju HA-värvning för Västerås eller Södertjäle, vad var tanken med den? vilken roll ska han ha? Spelar ju inte box och är iskall framåt trots en potent omgivning.

56 har steppat upp och OM vi får hem Elias så borde 58 hamna på läkaren. Har ledarstaben cojones för det? Tror tyvärr inte det då det nog är lättare att sätta upp 56 där?

96 är helt ur slag så ett miljöombyte kan kanske vara på sin plats?
Har du några bra belägg för att 58 inte ska spela? Vissa gärna nån statistik på att han är sämsta backen för tillfället.
Håller med dig Antos. En av lagets bästa backar i säsongsinledningen.
Jag har inte tillgång till mer avancerad statistik än någon annan. Ifjol var han +12 , 5e plats bland våra backar , så några toppsiffror har han inte.
Han är spelskicklig och har ett bra förstapass. Men direkt svag i skridskoåkningen och som bekant lika mycket liggandes som åkandes. Om jag vänder på det, vem skulle du sätta åt sidan före? Bortsett från 56
Post Reply