Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Så verkar det onekligen. Erbjuder vi högst lön spelar han hos oss annars inte.
Hata allt.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Här vill jag dra en lans för både Anton och Martin. Jag VET att Martin inte blivit kontaktad av Forre en enda gång sedan han först signade för Växjö. Att han signade för dem då kanske inte är så konstigt då det skiljde ungefär 100% på de erbjudanden han hade på bordet då.
Det var alltså 2017 som han lirade sin första säsong där och det är väl ( 3 ? ) kontrakt han signat med dem sedan dess? Som sagt 0 kontakt från oss under den tiden så att säga att han hela tiden valt bort oss är inte sant, han har ju inte haft något att ta ställning till.

Jag tror Anton också vill spela här. men det får helt enkelt inte diffa för mycket. Säg att vi kanske kan få han för 250 om han kostnar 300 för FBK. Det är väl då upp till Forre att värdera om han är värd 250 för oss.
Jag landar ofta i att klubben istället för att spara sig ur allt borde göra allt i sin makt för att stärka marknadssidan / erbjudandet så att vi istället kan vara med och tävla även ekonomiskt.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly season 23/24

Post by haggloader »

Det känns som om det har blivit någon idiotiskt prestige eller ställningstagande mellan Martin Lundberg och AIK, tyvärr... Riktigt illa och idiotiskt!
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly season 23/24

Post by Frantisek Pospisil »

Anton lider av ett diskbråck.
Chansning......
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Martin var en bricka i Evertsson psykologiska spel och 99% prestige från deras sida. Han svalde betet och valde cash i en absolut toppkonkurrent istället för utom rikets gränser som en rad av våra spelare, som uppenbarligen bryr sig om klubben, gjort. Han gott stanna där. Att han därtill är en ytterst begränsad spelare på isen cementerar den åsikten. Kudos AIK att ni genomskådar detta och ej gjort några försök att ta hit honom efter det.
Hata allt.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Erwynn wrote: 21 Sep 2023, 11:44 Martin var en bricka i Evertsson psykologiska spel och 99% prestige från deras sida. Han svalde betet och valde cash i en absolut toppkonkurrent istället för utom rikets gränser som en rad av våra spelare, som uppenbarligen bryr sig om klubben, gjort. Han gott stanna där. Att han därtill är en ytterst begränsad spelare på isen cementerar den åsikten. Kudos AIK att ni genomskådar detta och ej gjort några försök att ta hit honom efter det.
Att han valde dem där och då givet att lönen var dubbla har jag inga problem med. Starkt av AIK att inte dras med i budkrig om begänsade spelare. Dock löjligt att inte höra av sig alls. Det är uppenbart att han hade förstärkt i princip alla årgångar av AIK sedan han signat för lakejerna. Priset är nog inte ens nära de nivåerna idag och det är fjantigt det aik håller på med.

Samma med Anton, jag har förstått att klubben inte haft någon kontakt med honom sedan han signade på leksand.
Vi är en liten klubb trots allt och det skulle nog vara bra om Forsell slutade stirra i excel och byggde relationer ibland
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Frantisek Pospisil wrote: 21 Sep 2023, 11:38 Anton lider av ett diskbråck.
Chansning......
Även Lundberg har haft kroniska skadeproblem. Man förstår att klubben under de premisserna inte vill skriva långa och i Lindholms fall även dyra kontrakt. Det finns alltid en hemmarabatt, men det finns ju gränser.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly season 23/24

Post by Rollie »

Balotelli wrote: 21 Sep 2023, 13:13
Erwynn wrote: 21 Sep 2023, 11:44 Martin var en bricka i Evertsson psykologiska spel och 99% prestige från deras sida. Han svalde betet och valde cash i en absolut toppkonkurrent istället för utom rikets gränser som en rad av våra spelare, som uppenbarligen bryr sig om klubben, gjort. Han gott stanna där. Att han därtill är en ytterst begränsad spelare på isen cementerar den åsikten. Kudos AIK att ni genomskådar detta och ej gjort några försök att ta hit honom efter det.
Att han valde dem där och då givet att lönen var dubbla har jag inga problem med. Starkt av AIK att inte dras med i budkrig om begänsade spelare. Dock löjligt att inte höra av sig alls. Det är uppenbart att han hade förstärkt i princip alla årgångar av AIK sedan han signat för lakejerna. Priset är nog inte ens nära de nivåerna idag och det är fjantigt det aik håller på med.

Samma med Anton, jag har förstått att klubben inte haft någon kontakt med honom sedan han signade på leksand.
Vi är en liten klubb trots allt och det skulle nog vara bra om Forsell slutade stirra i excel och byggde relationer ibland
Hahaha, den var bra: "slutade stirra i excel och byggde relationer ibland" :lol:
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly season 23/24

Post by Jocko Homo »

Klart som fan det tagits kontakter och hålls diskussioner med Anton L. Tror vi har goda chanser att han spelar för oss nästa år.

Martin var i läget med första kontraktet en fråga om pengar. I andra läget, efter att det första kontraktet tagit slut mindre så. Då mer en bedömning om av AIK att det inte var värt. Fel val tycker jag och nån till kanske, men men.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

MV paret, 3 getingar. 4 om Gurra håller.
C-linan är HUR bra som helst.. 5
Backsidan 4 getingar med enorm potential i 5, 44
Fwd 3 getingar, men kan definitivt blir 4, Sikura, Max år 2, Hugg och Filip hittar tillbaka till fjolårsformen, 19 bra, kidsen lovande, och vi har ett förvärv kvar (som jag nu gissar blir november typ)

Kan Robban hitta in framför mål och ett bra PP blir vi väldigt farliga. Många OM, men egentligen pekar inget på att det inte skulle bli så..

Sent from my SM-G991B using Tapatalk



"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
steveperry
Posts: 34
Joined: 15 Jun 2011, 17:01

Re: Silly season 23/24

Post by steveperry »

lobo wrote: 22 Sep 2023, 09:25 [..]
Kan Robban hitta in framför mål
[..]

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Gällande hitta in framför mål så vann vi statistiken för skott i skottsektorn med drygt hundra avslut före FHC förra säsongen. I år ligger vi etta med ca 20 avslut fler än tvåan. På tre matcher.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 23/24

Post by ossian »

Jag tycker att om man skriver pa for Vaxkop ar man bannlyst fran AIK. Det kan jamforas med att din fru/flickvan oppnar ett OnlyFans konto, det ar ett svek och horeri enligt mig. Att spela i Leksand, MoDo etc ar daremot ok.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 23/24

Post by marre »

Är du 12 år gammal?
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly season 23/24

Post by shaquille »

ossian wrote: 22 Sep 2023, 11:06 Jag tycker att om man skriver pa for Vaxkop ar man bannlyst fran AIK. Det kan jamforas med att din fru/flickvan oppnar ett OnlyFans konto, det ar ett svek och horeri enligt mig. Att spela i Leksand, MoDo etc ar daremot ok.
Är du seriös ?
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 23/24

Post by ossian »

Jag gillar verkligen inte Vaxkop, som har en uppenbar strategi att bjuda over och kopa in vara spelare. De har val kopt in 10 ggr mer spelare fran oss an nagot annat lag pa planeten. Ni far tycka vad ni vill, jag tycker att det ar ett horlag som saboterar var verksamhet.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 23/24

Post by krysset »

Då skulle vi alltså kicka Arvid? Aldrig låtit Nisse lira här igen eller överhuvudtaget inte haft Kiskiinen här.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Jocko Homo wrote: 22 Sep 2023, 09:19 Klart som fan det tagits kontakter och hålls diskussioner med Anton L. Tror vi har goda chanser att han spelar för oss nästa år.

Martin var i läget med första kontraktet en fråga om pengar. I andra läget, efter att det första kontraktet tagit slut mindre så. Då mer en bedömning om av AIK att det inte var värt. Fel val tycker jag och nån till kanske, men men.
Jag har Kjell-A på att Aik inte haft någon kontakt med Anton sedan han signade för Leksand.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 23/24

Post by ossian »

krysset wrote: 22 Sep 2023, 14:04 Då skulle vi alltså kicka Arvid? Aldrig låtit Nisse lira här igen eller överhuvudtaget inte haft Kiskiinen här.
Nae, jag menar fran och med nu. Saklart ar det ok att varva in deras spelare. Sa nej, och nej.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly season 23/24

Post by Lubbe »

Elias Salomonsson har spelat med självaste Josh Morrissey, Winnipegs stjärnback, nu under sista dagarnas training camp.
Och Salomonsson får väldigt mycket lovord från Morrissey. Kul för Salomonsson. Men, ja, man blir ju orolig att han imponerat lite väl mycket därborta...

“I always like playing with a righty,” Morrissey said. “He’s a big guy, 6-foot-2, fits the bill from what I’ve seen in practice. A physical guy who plays hard both ways and moves the puck well. All of those are attributes that I would love to have in a defence partner.”

“I want to help him out as much as I can.”

“When you think about winning a Cup, obviously you have your core guys, but having young guys come in and replenish roles and push guys, bringing more depth, it’s really the way you win nowadays,” Morrissey said. “You need those guys turning out when you still have other guys in their prime. So there’s for sure an investment in that.”

https://nationalpost.com/sports/hockey/ ... -morrissey

Skönt att vi har Frans Haara som går som tåget i J20.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly season 23/24

Post by GroovyEd »

Jag har hört att Salomonsson själv inte vill åka över ännu, hoppas att det någonstans räknas.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Tror vi chansen finns för tillskott till truppen? Vi känns uddlösa även om jag tycker att vi skapar. Hade vi någon vass målskytt blir vi väldigt farliga. Sikura ser jag mer som en playmaker än målskytt även om han säkert kommer göra en del mål. Hoppas hoppas det finns substans i Linus Karlsson ryktet.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

https://x.com/ryannpike/status/17059797 ... VH6lUPzePQ

Well Linus (och ingen annan för den delen) tog chansen i 10-0 torsken i natt.
Ultron
Posts: 383
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Silly season 23/24

Post by Ultron »

"...and forward Linus Karlsson, 23, earned the distinction of not being on the ice for any of Calgary’s 10 goals."
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

Synd att vi har så dåliga reportrar på Norran som inte kan ställa dom frågorna till Forsell. Eller är det att Aik är så dåliga på att bjuda till att dom vet att det inte ger nått att ställa frågan?
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly season 23/24

Post by Sed »

Ultron wrote: 25 Sep 2023, 11:56 "...and forward Linus Karlsson, 23, earned the distinction of not being on the ice for any of Calgary’s 10 goals."
Grävde fram lite statistik. Spelade 13 minuter och ETT skott på mål.

Code: Select all

"ID8481024" : {
              "person" : {
                "id" : 8481024,
                "fullName" : "Linus Karlsson",
                "link" : "/api/v1/people/8481024",
                "shootsCatches" : "R",
                "rosterStatus" : "Y"
              },
              "jerseyNumber" : "94",
              "position" : {
                "code" : "C",
                "name" : "Center",
                "type" : "Forward",
                "abbreviation" : "C"
              },
              "stats" : {
                "skaterStats" : {
                  "timeOnIce" : "13:00",
                  "assists" : 0,
                  "goals" : 0,
                  "shots" : 1,
                  "hits" : 0,
                  "powerPlayGoals" : 0,
                  "powerPlayAssists" : 0,
                  "penaltyMinutes" : 2,
                  "faceOffPct" : 0.0,
                  "faceOffWins" : 0,
                  "faceoffTaken" : 1,
                  "takeaways" : 0,
                  "giveaways" : 0,
                  "shortHandedGoals" : 0,
                  "shortHandedAssists" : 0,
                  "blocked" : 0,
                  "plusMinus" : 0,
                  "evenTimeOnIce" : "10:10",
                  "powerPlayTimeOnIce" : "2:50",
                  "shortHandedTimeOnIce" : "0:00"
                }
                
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly season 23/24

Post by Jocko Homo »

Ang lokaltidningarna så har Folkbladet med Rasmus Kågström en betydligt piggare och mer intresserad AIK-bevakning som det är nu.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 23/24

Post by krysset »

Norrans bevakning är helt värdelös.

Agostino är förresten klar för tyska ligan.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly season 23/24

Post by svea_man »

Går tydligen bra o spela i Tyskland eller rättare sagt alla länder utom Sverige ahja..
Randyandy
Posts: 87
Joined: 22 Jun 2011, 12:13

Re: Silly season 23/24

Post by Randyandy »

Inte olagligt i Sverige heller men AIK hade ju beslutat att det inte var ok. Var inte NP drivande i den frågan förresten?
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly season 23/24

Post by Rollie »

svea_man wrote: 25 Sep 2023, 14:24 Går tydligen bra o spela i Tyskland eller rättare sagt alla länder utom Sverige ahja..
Såklart att det inte ska gå i det här högtravande morallandet
Post Reply