lobo wrote:derby mot nykomlingen dessutom. ska vara näst intill fullsatt. om nu bara folk visste eller kände nåt......
problemet är ju att om hela organisationen utstrålar blaha blaha och nu ska vi börja lite smått och se hur det går, blir skoj att spela lite hockey så känner ju alla likadant. bryr dom sig inte så hur ska skellefteborna orka
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Det är ju det du nämner först som är problemet på kontoret. De tycker samma sak och anser därför att det är vårt fel att inte fler går på hockey.
Man har noll aggressivitet i sin marknadsföring. Ingen hets överhuvudtaget. Fan dra lite vita lögner att det nu är högt tryck på biljetterna, kabla ut att det snart är 5000 sålda och vi går mot en slutsåld premiär osv.
Sen är vår arena rätt beklaglig alltså. Gick in och kollade nu och skulle jag dra med kompisgänget och köpa 4-5 biljetter finns det gott om lediga platser att köpa men inga av dessa sektioner intresserar mig det minsta. Ingen kan väl vara sugen att sätta sig på L vänster rad 6 och betala 250kr per biljett? 1000 spänn för familjen liksom.
Måste vara bättre att slopa den läktaren snart och bygga en trevlig restaurang eller nått där som genererar intäkter. Sen passar man på att åtgärda västra också och bygga en ordentligt ståplats.
Sen finns det otroligt mycket mer att åtgärda med arenaupplevelsen. Guldbaren är usel. Det ska inte ta 15-20 min att få en öl och du ska framförallt inte behöva armbåga dig fram. Lös försäljning av 3.5or i kioskerna för att underlätta trycket. Ordna bättre uppehållsytor i pauser, går knappt käka en korv bakom D-läktaren utan att stå mitt i passagen och få en armbåge i ryggen. Osv osv osv
Nog ska ju marknadsavdelningen ha befogad skit, men om du verkligen vore genuint intresserad av Skellefteå AIK så hade du:
1. Haft säsongskort.
2. Om du nu inte vill ha det, så hade du köpt biljett till premiären bra mycket tidigare.
3. Inte tyckt att kötid till öl eller bristfälliga uppehållsytor varit en anledning att eventuellt inte gå på matcherna.
lobo wrote:derby mot nykomlingen dessutom. ska vara näst intill fullsatt. om nu bara folk visste eller kände nåt......
problemet är ju att om hela organisationen utstrålar blaha blaha och nu ska vi börja lite smått och se hur det går, blir skoj att spela lite hockey så känner ju alla likadant. bryr dom sig inte så hur ska skellefteborna orka
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Det är ju det du nämner först som är problemet på kontoret. De tycker samma sak och anser därför att det är vårt fel att inte fler går på hockey.
Man har noll aggressivitet i sin marknadsföring. Ingen hets överhuvudtaget. Fan dra lite vita lögner att det nu är högt tryck på biljetterna, kabla ut att det snart är 5000 sålda och vi går mot en slutsåld premiär osv.
Sen är vår arena rätt beklaglig alltså. Gick in och kollade nu och skulle jag dra med kompisgänget och köpa 4-5 biljetter finns det gott om lediga platser att köpa men inga av dessa sektioner intresserar mig det minsta. Ingen kan väl vara sugen att sätta sig på L vänster rad 6 och betala 250kr per biljett? 1000 spänn för familjen liksom.
Måste vara bättre att slopa den läktaren snart och bygga en trevlig restaurang eller nått där som genererar intäkter. Sen passar man på att åtgärda västra också och bygga en ordentligt ståplats.
Sen finns det otroligt mycket mer att åtgärda med arenaupplevelsen. Guldbaren är usel. Det ska inte ta 15-20 min att få en öl och du ska framförallt inte behöva armbåga dig fram. Lös försäljning av 3.5or i kioskerna för att underlätta trycket. Ordna bättre uppehållsytor i pauser, går knappt käka en korv bakom D-läktaren utan att stå mitt i passagen och få en armbåge i ryggen. Osv osv osv
Nog ska ju marknadsavdelningen ha befogad skit, men om du verkligen vore genuint intresserad av Skellefteå AIK så hade du:
1. Haft säsongskort.
2. Om du nu inte vill ha det, så hade du köpt biljett till premiären bra mycket tidigare.
3. Inte tyckt att kötid till öl eller bristfälliga uppehållsytor varit en anledning att eventuellt inte gå på matcherna.
Okej Håkan Billing. Du behöver inte vara orolig för min närvaro på premiären. Det var ett exempel ovan. Övriga förslag riktar sig heller inte till dig, mig eller för den delen andra här men uppenbarligen går inte folk på hockey i stor utsträckning just nu.
Men för all del, hade alla bara brytt sig nog hade vi haft slutsålt jämnt och det tankesättet verkar fungera kanon.
John wrote: ↑10 Sep 2023, 10:17
Nog ska ju marknadsavdelningen ha befogad skit, men om du verkligen vore genuint intresserad av Skellefteå AIK så hade du:
1. Haft säsongskort.
2. Om du nu inte vill ha det, så hade du köpt biljett till premiären bra mycket tidigare.
3. Inte tyckt att kötid till öl eller bristfälliga uppehållsytor varit en anledning att eventuellt inte gå på matcherna.
Problemet är ju att vi har otroligt många som är intresserade av AIK, som kollar på AIKs matcher men som inte känner sig bemödade att komma till arenan. Alla punkter som Erwynn tar upp är helt klart relevanta, arena upplevelsen är inte bra, det påverkare ALLA supportrar oavsett hur intresserad man är. Varför är soffan mer bekväm i Skellefteå än i andra städer med SHL-lag? Det borde ledningen fråga sig. Det är inte hardcore-supportrar det är fel på, utan sällan besökaren som kanske går på två slutspelsmatcher, hade vi fått dom att bara komma på 5-10 matcher i grundserien så hade publiksnittet varit markant högre. Där tror jag upplevelsen i och kring arenan spelar in mycket.
Gargamel wrote: ↑10 Sep 2023, 14:12
Ser ju bra ut inför premiären men allt annat än fullsatt i ett hemmaderby i en premiär är ju å andra sidan egentligen skandal.
Det verkar vara halvtomt uppe i palten mest hela tiden hos Linus Osmart.
Faktiskt ett genomgaende tema hos alla era "profiler", Per Ledin, Shimininmnin och ganget.
Gargamel wrote: ↑10 Sep 2023, 14:12
Ser ju bra ut inför premiären men allt annat än fullsatt i ett hemmaderby i en premiär är ju å andra sidan egentligen skandal.
Det verkar vara halvtomt uppe i palten mest hela tiden hos Linus Osmart.
Faktiskt ett genomgaende tema hos alla era "profiler", Per Ledin, Shimininmnin och ganget.
Oj! Jag far val be om ursakt for att jag glomde att hata Groko, Vaxkop, Grodorna eller nagot annat av dina hatlag nar jag gnallde pa engagemanget kring AIK.
Osmart ar den basta “marknadsansvariga” for oss. Det gor att man vill stodja sitt lag lite extra. Haller med! Samma sak med Shiminiminim och Per Ledin, flens-Osten och de andra profilerna. De oppnar truten och direkt tanker man, nej vi maste gora hockeyn en tjanst och besegra denna avart.
Känslorna i hockeyn är för det mesta helt döda. Det är inte lika roligt att titta på hockey längre. Det är bekvämare att se matcherna från soffan, där gör det inget om du somnar i 2a perioden. Profilerna som retar gallfeber på varandra är borta. Wernblom, Ericsson, Lundkvist, kåberg, ledin, Jämtin, thörnberg osv. Förut så visste man att när vi möter hv71 så kommer det smälla, och domarna tillåter Det. Idag får du utvisning så fort du blänger på domaren. Självklart är det marknadsansvarig att försöka locka folk till arenan. Men med vad? Lägre priser? Billigare korv? En halvfull arena mot Oskarshamn?
kopitar wrote: ↑11 Sep 2023, 12:50
Känslorna i hockeyn är för det mesta helt döda. Det är inte lika roligt att titta på hockey längre. Det är bekvämare att se matcherna från soffan, där gör det inget om du somnar i 2a perioden. Profilerna som retar gallfeber på varandra är borta. Wernblom, Ericsson, Lundkvist, kåberg, ledin, Jämtin, thörnberg osv. Förut så visste man att när vi möter hv71 så kommer det smälla, och domarna tillåter Det. Idag får du utvisning så fort du blänger på domaren. Självklart är det marknadsansvarig att försöka locka folk till arenan. Men med vad? Lägre priser? Billigare korv? En halvfull arena mot Oskarshamn?
Lär dock vara fullsatt i Karlstad, Jönköping, Leksand, Ängelholm på torsdag. Kanske även i Timrå och Oskarshamn.
Svårt att jämföra klubbar. Alla är i olika faser o AIK jobbar i den svåraste -mångåriga framgångar med finalgaranti nästintill.
Inte bra om vår marknadsföring då är sämre när den behöver vara vassare än andra.
Dagens inlägg med Hugg och Johnson som får svara på frågor. Varför i hela h-vete är produktionen så otroligt usel? Inte uppmicat överhuvudtaget och vitbalansen är käpprätt åt skogen.
Det enklaste av content kan man tycka och inte ens det kan göras korrekt.
En produktion man kunde förvänta sig av t.ex Burträsk i div.2, INTE av ett SHL-lag.
Enda förklaringen är väl att det är en praktikant från mediaprogrammet som snickrat ihop klippet?
Mycket i organisationen som verkar lite oprofessionellt. Ett inlägg om dagen i sociala medier verkar man tro skapa en hajp. Sen att gå ut med fåtal biljetter när det finns kvar på alla sektioner är inte fåtal.
Äsch. Det om något är väl den typen av offensiv marknadsföring som verkar behövas för att alla tröga skelleftebor ska få tummen ur.
Fick ”pop up” på norran.se att köpa premiärbiljett. Det var på tiden. Men en kan ju tycka att ex. Billing borde slå hockeyredaktionen en signal så att man kan göra ett rep om ”publikfesten” som väntar i premiären och på så sätt haussa upp matchen även via gammelmedia.
När ny styrelse är på plats i NP låt oss hoppas de aldrig uttalar sig och tar ställning kring politik eller andra vänsterkampanjer.
NP ska ägna sig åt att stötta laget som klubben presenterar inte fantisera och yttra vänsterliberala galenskaper.
Håkan wrote:När ny styrelse är på plats i NP låt oss hoppas de aldrig uttalar sig och tar ställning kring politik eller andra vänsterkampanjer.
NP ska ägna sig åt att stötta laget som klubben presenterar inte fantisera och yttra vänsterliberala galenskaper.