CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Sed »

Pinsamt dåligt.
number 7
Posts: 777
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by number 7 »

Nja. Kunde varit bättre, men fiasko tycker jag inte det var.
Bättre förlora i en plastturnering än i SHL.
User avatar
Scandic24
Posts: 1877
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Scandic24 »

number 7 wrote: 07 Sep 2023, 21:04 Nja. Kunde varit bättre, men fiasko tycker jag inte det var.
Bättre förlora i en plastturnering än i SHL.
Det är en tävlingsmatch i en serie som Forre sagt att man vill vinna. Klart att det är fiasko att förlora idag.
Torsgatan
Posts: 971
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Torsgatan »

Kan vi inte lämna WO nu och slippa bortaresorna.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by nishog04 »

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

AIK ”vill pusha lite hårdare” och även börja förlora matcher mot lag från diverse lingonserier framöver. Det blir en spännande säsong!

Undrar på vilket vis laget förklarar att de var bättre och att de egentligen "borde ha vunnit" den här matchen?
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by kopitar »

Scandic24 wrote: 07 Sep 2023, 21:06
number 7 wrote: 07 Sep 2023, 21:04 Nja. Kunde varit bättre, men fiasko tycker jag inte det var.
Bättre förlora i en plastturnering än i SHL.
Det är en tävlingsmatch i en serie som Forre sagt att man vill vinna. Klart att det är fiasko att förlora idag.
https://norran.se/bli-prenumerant/artik ... kr-dp_week
andreas22222
Posts: 1570
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by andreas22222 »

Otroligt hur man kan vika ner sig. Publiken har redan förstått Skellefteås inställning till CHL.

Grabbarna kan såg man mot Luleå idag ställde man in skridskorna med några få undantag.

Vill till nya Amerikanen är het i pp för nu ser det inte bra ut.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by nishog04 »

andreas22222 wrote: 07 Sep 2023, 21:08 Otroligt hur man kan vika ner sig. Publiken har redan förstått Skellefteås inställning till CHL.

Grabbarna kan såg man mot Luleå idag ställde man in skridskorna med några få undantag.

Vill till nya Amerikanen är het i pp för nu ser det inte bra ut.
De verkar behöva en spelare som kan slå den där magiska crosspassningen genom slottet för att ens kunna skapa en halvchans. Det fungerade inte ifjol, det lär inte fungera i år heller. Otroligt att man försöker implementera Gretzky-grejor för att få det att fungera! Har sett sämre lag spela bättre PP på enklare sätt. Men AIK tänker tydligen tvärtom.

Så jag håller med dig - hoppas amerikanen är expert på att skjuta i krysset från sarghörnet.
User avatar
ossian
Posts: 3672
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by ossian »

Jamen tusan vad det fladdrar i trojan nar alla aker jarnet ned till sarghornet, alltid nagot! Tycker vi ska be om en regelandring, flytta malet ned till sarghornet. Jaklar vad farliga vi skulle bli da!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by nishog04 »

ossian wrote: 07 Sep 2023, 21:23 Jamen tusan vad det fladdrar i trojan nar alla aker jarnet ned till sarghornet, alltid nagot! Tycker vi ska be om en regelandring, flytta malet ned till sarghornet. Jaklar vad farliga vi skulle bli da!
Blir för enkelt för AIK som då vinner alla matcher med minst 10-0.

Jag tycker att man gör ena planhalvan konformad så att sargerna vinklas inåt fr.o.m mittlinjen. Då vallas spelarna ofrivilligt in mot mål och till slut kanske man via muskelminnet lärt sig var målet i ishockey faktiskt finns.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by dovienya »

"storspelande bortamålvakt"

Gjorde EN räddning värd namnet, resten av skotten var i magen; 30 skott mitt i magen, 33 skott utanför, ett i stolpen.
Nej fan. Ner i sarghörnet, boys, det är där vi ska vara..

Voullet är flera klasser bättre än Keilin, Lirre, Robertsson och Stenman, i denna match också. Zeb Forsfjäll är på samma nivå som de övriga, men vill i alla fall och vågar trycka in på mål trots att han väger som en fjärt..
Pudas är mellanmjölk och tar kanske för stort på kaptensrollen. Alldeles för o-arg.

Konstigaste coachningen är väl ändå att ställa upp en femma med bara leftare i PP. Snacka om att kasta bort Ogges kapacitet. Blir ju bara att styra ut på skottäck på rätt/fel sida så är det helt ofarligt. Ställ in en rightback som alibiskytt på vänstersidan i alla fall. Typ PG.
Är det Robbans sätt att visa irritation på Forres värvningar?
User avatar
Scandic24
Posts: 1877
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Scandic24 »

kopitar wrote: 07 Sep 2023, 21:07
Scandic24 wrote: 07 Sep 2023, 21:06
number 7 wrote: 07 Sep 2023, 21:04 Nja. Kunde varit bättre, men fiasko tycker jag inte det var.
Bättre förlora i en plastturnering än i SHL.
Det är en tävlingsmatch i en serie som Forre sagt att man vill vinna. Klart att det är fiasko att förlora idag.
https://norran.se/bli-prenumerant/artik ... kr-dp_week
aikekke
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 23:11

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by aikekke »

Scandic24 wrote: 07 Sep 2023, 21:31
kopitar wrote: 07 Sep 2023, 21:07
Scandic24 wrote: 07 Sep 2023, 21:06
number 7 wrote: 07 Sep 2023, 21:04 Nja. Kunde varit bättre, men fiasko tycker jag inte det var.
Bättre förlora i en plastturnering än i SHL.
Det är en tävlingsmatch i en serie som Forre sagt att man vill vinna. Klart att det är fiasko att förlora idag.
https://norran.se/bli-prenumerant/artik ... kr-dp_week
:lol:
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Erwynn »

andreas22222 wrote:Är man inte mera intresserad än så här då man spelar i CHL undrar man varför man deltar.
Juniorkedjan försöker och bäst i dag så långt Rautio annars enormt slätstruken insats.

Man möter en motståndare med 5 backar ändå blir man ju totalt avklädda i egen zon.

Enormt mycket enkla misstag /pass och korkade beslut. 7 sek kvar och Pudas drar en oförklarliga icing osv.
Kostar för mycket att avstå sin plats det har man tagit upp på något möte tidigare.
Hata allt.
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Miklosoft »

Riktigt bottennapp idag.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
Frantisek Pospisil
Posts: 1417
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Frantisek Pospisil »

Tur man är i Budapest å festar.
Var på läktaren när mitt lag föll mot Husum. Känns lite som en upprepning detta.
Men vad brukar man säga om genrep.....
Frantisek Pospisil
Posts: 1417
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Frantisek Pospisil »

dovienya wrote: 07 Sep 2023, 21:31 "storspelande bortamålvakt"

Gjorde EN räddning värd namnet, resten av skotten var i magen; 30 skott mitt i magen, 33 skott utanför, ett i stolpen.
Nej fan. Ner i sarghörnet, boys, det är där vi ska vara..

Voullet är flera klasser bättre än Keilin, Lirre, Robertsson och Stenman, i denna match också. Zeb Forsfjäll är på samma nivå som de övriga, men vill i alla fall och vågar trycka in på mål trots att han väger som en fjärt..
Pudas är mellanmjölk och tar kanske för stort på kaptensrollen. Alldeles för o-arg.

Konstigaste coachningen är väl ändå att ställa upp en femma med bara leftare i PP. Snacka om att kasta bort Ogges kapacitet. Blir ju bara att styra ut på skottäck på rätt/fel sida så är det helt ofarligt. Ställ in en rightback som alibiskytt på vänstersidan i alla fall. Typ PG.
Är det Robbans sätt att visa irritation på Forres värvningar?
Hur många alias har du, AndyPandy.
7?
18?
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by dovienya »

Inga alias, var bara sjukt frustrerad efter matchen igår
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Fdskebo »

Första CHL-matchen jag sett i år, och inte blir man då sugen på att se någon fler...
Såg inte en enda vinnarskalle klädd i svartgult igår. Tragiskt.
Håkan
Posts: 75
Joined: 29 Dec 2012, 16:54

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Håkan »

CHL ska vi använda som försäsong inget annat. Utåt sägs det naturligtvis hur viktiga matcherna är men jag blir nöjd när spelarna tar det för vad det är -träningsmatcher. Jag blir besviken på fans som drar växlar på CHL, förstår ni inte sammanhanget?
nordan
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Snuskhummern »

Förra året tid vi oss till final trots att vi var stundtals utspelade av Belfast. Ingen bryr sig om sånna här jippo matcher som AIK tvingas spela.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by persson82 »

Själv jämför jag chl med övriga cuper som spelas på försäsongen....den stora skillnaden är väl att det är pengar i potten och att hemmalaget får lite mer fikaförsäljning.


Äähhh....lägg ner chl
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Gargamel »

Som vanligt efter en usel insats i CHL kommer det som ett brev på posten från alla losers:

- AIK satsar ändå inte på CHL
- Bara en träningsturnering, inget att bry dig om
- bla bla bla

Så trist att kappan alltid vänds med vinden. Blir samma sak om laget åker ur SHL:

- Äsch, vem bryr sig om hockey? Har väl annat för mig.
- Det är ändå bara köpelag i SHL. Bättre spela i HA där de riktiga talangerna finns. SHL har blivit alldeles för kommersiellt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Humlannitton »

Spelar man inte för att vinna kan man lika gärna lägga ner. Att förlora mot ett pajaslag från en icke hockeyspelande nation är inte acceptabelt.
User avatar
ossian
Posts: 3672
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by ossian »

Man forlorar for att ingen vill ta kampen. Samma visa mot Pardubice. Forlorar kampen framfor bagge malen. Som det sett ut i slutspelet de senaste 5 aren. Det blir sa nar forwards vager 10kg mindre an motstandaren, da blir det naturligt sa att man soker utsidan. I en idrott med sa manga kampmoment som ishockey blir det da svart att vinna matcher aven fast man ar skickligare och battre, men taktiken funkar kanske i bandy, hockey bockey, innebandy, dar det ar mindre narkamper. Det enda man behover forandra vore att varva in 2-3 forwards som kan ta kampen och oversatta ett spelovertag i mal. Alla inser just detta utom den sportsliga ledningen vilket ar oerhort markligt
User avatar
ossian
Posts: 3672
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by ossian »

Att man har spelakickliga backar som vardar pucken, driver spelet, ar saklart bra. Sa ska man spela om man vill vara spelforande, vara offensiv. Problemet ar att det spelar ingen roll om man inte har forwards som kan oversatta ett spelovertag i mal. Man far inga stilpoang i hockey, utan man vinner genom att gora fler mal. Vi far stora problem mot lag som staller upp och boxar ut. Det ar magiska individuella prestationer eller studsar, inom dagens hockey och speciellt I slutspel med hojda domarnivaer ar det valdigt svart att pa sovjetiskt vis passa in pucken i mal. Samma visa varje ar. Man gor inte hemlaxan.
Last edited by ossian on 08 Sep 2023, 12:32, edited 1 time in total.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Snuskhummern »

Gargamel wrote: 08 Sep 2023, 11:20 Som vanligt efter en usel insats i CHL kommer det som ett brev på posten från alla losers:

- AIK satsar ändå inte på CHL
- Bara en träningsturnering, inget att bry dig om
- bla bla bla

Så trist att kappan alltid vänds med vinden. Blir samma sak om laget åker ur SHL:

- Äsch, vem bryr sig om hockey? Har väl annat för mig.
- Det är ändå bara köpelag i SHL. Bättre spela i HA där de riktiga talangerna finns. SHL har blivit alldeles för kommersiellt.
Du menar att folk bryr sig om CHL tills dess att deras lag spelar dåligt? Ja hade ju verkligen varit synd om den här folkfesten runtom i Sveriges arenor tog slut för engagemanget är ju enormt.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by persson82 »

Snuskhummern wrote: 08 Sep 2023, 12:30
Gargamel wrote: 08 Sep 2023, 11:20 Som vanligt efter en usel insats i CHL kommer det som ett brev på posten från alla losers:

- AIK satsar ändå inte på CHL
- Bara en träningsturnering, inget att bry dig om
- bla bla bla

Så trist att kappan alltid vänds med vinden. Blir samma sak om laget åker ur SHL:

- Äsch, vem bryr sig om hockey? Har väl annat för mig.
- Det är ändå bara köpelag i SHL. Bättre spela i HA där de riktiga talangerna finns. SHL har blivit alldeles för kommersiellt.
Du menar att folk bryr sig om CHL tills dess att deras lag spelar dåligt? Ja hade ju verkligen varit synd om den här folkfesten runtom i Sveriges arenor tog slut för engagemanget är ju enormt.
+10
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by kopitar »

" vi vill förbättra allt. Framför allt vår mentala närvaro. Det tycker jag är A och O när vi spelar hockey, att vi är där med hjärta och själ. "

Kriser holm

Upp till bevis säger jag bara.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: CHL - Skellefteå AIK- Rouen - 7/9 kl 19:00

Post by Humlannitton »

kopitar wrote: 08 Sep 2023, 13:21 " vi vill förbättra allt. Framför allt vår mentala närvaro. Det tycker jag är A och O när vi spelar hockey, att vi är där med hjärta och själ. "

Kriser holm

Upp till bevis säger jag bara.
ATT man vill göra det är knappast revolutionerande och ärligt talat rätt slött. Nämn en tränare eller ett lag som inte vill förbättra allt. Det som - som så ofta - saknas är en analys om vad som saknas samt något slags redogörelse för HUR det ska gå till att ändra på det.

I det här fallet handlar det väl bland annat om en trupp som känns felbyggd utifrån roller och kilon. Att då tro att ”kämpa mer” eller ”visa hjärta” ska lösa problemen blir rätt fåfängt.
Post Reply