Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Ogge måste ni väl ändå räkna in som nyförvärv?
Hata allt.
Hg-wine
Posts: 16
Joined: 23 Apr 2014, 19:28

Re: Silly season 23/24

Post by Hg-wine »

Jag grubblar lite på det här med visum, vilket nämns i Evertssons SMS men som inte diskuterats vad jag har kunnat se, det har mest varit snack om pengar. Om han nu enligt egen utsago gjorde allt för att lämna KHL, varför är han då ens intresserad av ett visum i Ryssland? Låter mer som att han på lång sikt vill stanna i Ryssland, men är väl medveten om kriget och att det framöver kan spåra ur till hans nackdel.

Är det för att hålla en dörr öppen gentemot Växjö ifall kriget skulle skita sig för Ryssland? Mao, ”nej tack Växjö, jag tjänar mer pengar i Ryssland och stannar således här för nu, men om shit hits the fan så vill jag hålla dörren öppen och skyller på att jag inte fick igenom arbetstillstånd/visum, (men egentligen är jag orolig för att själv bli drabbad av kriget)”.

Den här parveln känns inte riktigt reko…
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

Jag tror att det vore önskvärt för framtida presumtiva förvärv att man kan fastslå (likt man gjorde med datumet för när ett KHL-kontrakt var påkritat) vilka krav man ställer på en före detta KHL-spelare för att denne ska kunna bli aktuell för spel hos oss.

Det fanns ju trots allt ingenting med Kenny som utgjorde ett brott mot överenskommelsen utan det föll på att han hade någon form av alternativt erbjudande att ta ställning till som han ratade. Den parametern hade såvitt jag vet inte varit uppe för diskussion innan värvningen av Kenny och jag kan mycket väl tänka mig att AIK helt enkelt inte tänkt igenom det scenariot fullt ut när man gjorde research.

Så… var går gränsen? Hade Kenny varit ok att värva utan Växjös erbjudande? Hade han varit ok att värva om Växjös erbjudande skulle kosta honom X mkr eller mer (och var drar vi i så fall gränsen - vet vi ens om Kennys situation var på rätt eller fel sida om den gränsen)? Finns det ens en formell gräns, eller kommer det att bero på huruvida andra lags sportchefer hör av sig till Expressen eller ej?

Jag kan absolut tänka mig att firma Forssell/Lundkvist är rätt irriterade över utvecklingen här. Man hade ju tillsammans med NP slagit fast vilka parametrar som gällde (trodde man) och de har man hållit sig till även om Evertssons påståenden stämmer.

Utkomsten av det här lär sannolikt bli att vi helt undviker att värva KHL-meriterat framöver, vilket sätter klubben i en knepig konkurrenssituation gentemot övriga SHL-klubbar.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

Erwynn wrote: 24 Aug 2023, 09:17 Ogge måste ni väl ändå räkna in som nyförvärv?
Så klart, men jag tolkade det som ytterforwards och inte centerlinan som avhandlades.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Foppas skridskocoach wrote: 24 Aug 2023, 10:26 Jag tror att det vore önskvärt för framtida presumtiva förvärv att man kan fastslå (likt man gjorde med datumet för när ett KHL-kontrakt var påkritat) vilka krav man ställer på en före detta KHL-spelare för att denne ska kunna bli aktuell för spel hos oss.

Det fanns ju trots allt ingenting med Kenny som utgjorde ett brott mot överenskommelsen utan det föll på att han hade någon form av alternativt erbjudande att ta ställning till som han ratade. Den parametern hade såvitt jag vet inte varit uppe för diskussion innan värvningen av Kenny och jag kan mycket väl tänka mig att AIK helt enkelt inte tänkt igenom det scenariot fullt ut när man gjorde research.

Så… var går gränsen? Hade Kenny varit ok att värva utan Växjös erbjudande? Hade han varit ok att värva om Växjös erbjudande skulle kosta honom X mkr eller mer (och var drar vi i så fall gränsen - vet vi ens om Kennys situation var på rätt eller fel sida om den gränsen)? Finns det ens en formell gräns, eller kommer det att bero på huruvida andra lags sportchefer hör av sig till Expressen eller ej?

Jag kan absolut tänka mig att firma Forssell/Lundkvist är rätt irriterade över utvecklingen här. Man hade ju tillsammans med NP slagit fast vilka parametrar som gällde (trodde man) och de har man hållit sig till även om Evertssons påståenden stämmer.

Utkomsten av det här lär sannolikt bli att vi helt undviker att värva KHL-meriterat framöver, vilket sätter klubben i en knepig konkurrenssituation gentemot övriga SHL-klubbar.
Värdegrunder i form av hur man skall uppträda är bra, men det är sådant här som händer när man blandar in politik. Man hamnar förr eller senare fel i någons öga då något som uppfattas som en självklar politisk uppfattning för en del kan vara motsatt någon annans. Som många påpekat på sociala medier så ställs frågan nu på sin spets om hur man skall förhålla sig till andra länders anfallskrig som t ex det faktum att USA ockuperar delar av Syrien. Man skall absolut inte stödja den ryska regimen, men samma måttstock måste ju appliceras överallt. Vi vet ju inte heller hur diskussionen har gått exakt och om han var tvungen att köpa sig loss från den ryska klubben, d v s om det skulle ha blivit en nettoförlust för honom att spela för Växjö. Det känns som att det är mer till den här historien än bara Evertssons sms. Det enda som är säkert är att klubben inte hanterat det bra på något plan. Evertsson lär dock säkert njuta av situationen.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 23/24

Post by Gargamel »

p-play wrote: 24 Aug 2023, 11:46
Foppas skridskocoach wrote: 24 Aug 2023, 10:26 Jag tror att det vore önskvärt för framtida presumtiva förvärv att man kan fastslå (likt man gjorde med datumet för när ett KHL-kontrakt var påkritat) vilka krav man ställer på en före detta KHL-spelare för att denne ska kunna bli aktuell för spel hos oss.

Det fanns ju trots allt ingenting med Kenny som utgjorde ett brott mot överenskommelsen utan det föll på att han hade någon form av alternativt erbjudande att ta ställning till som han ratade. Den parametern hade såvitt jag vet inte varit uppe för diskussion innan värvningen av Kenny och jag kan mycket väl tänka mig att AIK helt enkelt inte tänkt igenom det scenariot fullt ut när man gjorde research.

Så… var går gränsen? Hade Kenny varit ok att värva utan Växjös erbjudande? Hade han varit ok att värva om Växjös erbjudande skulle kosta honom X mkr eller mer (och var drar vi i så fall gränsen - vet vi ens om Kennys situation var på rätt eller fel sida om den gränsen)? Finns det ens en formell gräns, eller kommer det att bero på huruvida andra lags sportchefer hör av sig till Expressen eller ej?

Jag kan absolut tänka mig att firma Forssell/Lundkvist är rätt irriterade över utvecklingen här. Man hade ju tillsammans med NP slagit fast vilka parametrar som gällde (trodde man) och de har man hållit sig till även om Evertssons påståenden stämmer.

Utkomsten av det här lär sannolikt bli att vi helt undviker att värva KHL-meriterat framöver, vilket sätter klubben i en knepig konkurrenssituation gentemot övriga SHL-klubbar.
Värdegrunder i form av hur man skall uppträda är bra, men det är sådant här som händer när man blandar in politik. Man hamnar förr eller senare fel i någons öga då något som uppfattas som en självklar politisk uppfattning för en del kan vara motsatt någon annans. Som många påpekat på sociala medier så ställs frågan nu på sin spets om hur man skall förhålla sig till andra länders anfallskrig som t ex det faktum att USA ockuperar delar av Syrien. Man skall absolut inte stödja den ryska regimen, men samma måttstock måste ju appliceras överallt. Vi vet ju inte heller hur diskussionen har gått exakt och om han var tvungen att köpa sig loss från den ryska klubben, d v s om det skulle ha blivit en nettoförlust för honom att spela för Växjö. Det känns som att det är mer till den här historien än bara Evertssons sms. Det enda som är säkert är att klubben inte hanterat det bra på något plan. Evertsson lär dock säkert njuta av situationen.
Samma måttstock appliceras inte överallt. Definitivt inte när det gäller världspolitik. Att tro det är tyvärr bara naivt önskedrömmande.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly season 23/24

Post by tazman »

Ändå relativt enkelt att plocka fram statistik kring spelare vi har tappat.

Säsong 21/22 Poäng GWG Istid Matcher
Möller (status oklar) 44 4 18:13 48
Wingerli 32 3 16:45 52
Lindström 28 1 17:14 47
Kühnhackl 18 1 13:42 32
Sundsvik 11 0 12:28 52
Karlsson 1 0 11:24 3
Mascherin 1 0 9:43 16

135 9

Källa: https://www.shl.se/game-stats/players/s ... -50e6DYeWM

Kommentar: Siffrorna är tagna utifrån grundserien 21/22. Möller är givetvis det största tappet i och med poängen, istiden, GWG samt ledaregenskaperna. Kuhn är en annan som kommer att bli svår att ersätta. Forsell och CO har mycket jobb som återstår samtidigt som Linus L, Max L, samt några juniorer behöver växla upp rejält om poängen ska fortsätta trilla in och AIK har som ambition att även i fortsättningen vara ett tilltänkt topplag.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly season 23/24

Post by Special Brew »

Känns som att silly season inför säsongen är den sämsta på år och dar. Hur kan vi vara så nära säsongspremiären och ha så tunn forwardssida? Ett stort misslyckande är vad det är! Känner mig orolig inför säsongen, att kriga om topp fyra känns omöjligt. Hoppas att jag har fel, men knappast.
Frantisek Pospisil
Posts: 1414
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly season 23/24

Post by Frantisek Pospisil »

Kanske skulle han ringa Calof?

Ahhh, visst ja, han har spelat i KHL. Duger väl inte i hyckleriets högborg.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 23/24

Post by kopitar »

Special Brew wrote: 24 Aug 2023, 19:08 Känns som att silly season inför säsongen är den sämsta på år och dar. Hur kan vi vara så nära säsongspremiären och ha så tunn forwardssida? Ett stort misslyckande är vad det är! Känner mig orolig inför säsongen, att kriga om topp fyra känns omöjligt. Hoppas att jag har fel, men knappast.
Delar din ångest, varför hålla på och vänta varje år, tills alla spelarna är tagna redan. Går det så sakta i Forres hjärnkontor? Eller vill man ha allt till REA priser?
Federer
Posts: 30
Joined: 13 Jul 2011, 11:11

Re: Silly season 23/24

Post by Federer »

Ja alltså hur tänker man kring dagens trupp? Centersidan, backar och målvakter ( ifall Gurra blir spelbar igen) ser riktigt bra ut, men fw besättning ser alldeles för klen ut, knappt allsvensk klass på flertalet spelare, Är det Alvarez och den kategorin man funderar på, eller... det är bara inse att 2-3 tunga pjäser måste in annars kan det bli riktigt jobbigt.
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Silly season 23/24

Post by Larstage »

Federer wrote: 25 Aug 2023, 09:54 Ja alltså hur tänker man kring dagens trupp? Centersidan, backar och målvakter ( ifall Gurra blir spelbar igen) ser riktigt bra ut, men fw besättning ser alldeles för klen ut, knappt allsvensk klass på flertalet spelare, Är det Alvarez och den kategorin man funderar på, eller... det är bara inse att 2-3 tunga pjäser måste in annars kan det bli riktigt jobbigt.
Kan tänka mig att de många luckorna i fw besättningen så nära seriestart ligger bakom chansningen med Kenny. Det känns som att man försökte göra en panikvärvning. Jag tror att det blir svårt att hitta de där riktigt bra spelarna i nuläget för AIK. Blir nog att värva lite bredd, typ Alvarez och ta ett mellanår, någonstans mitt i tabellen. Utan bredd kan det bli ännu värre....
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

varför skulle Kenny vara en panikvärvning? Är ju ganska exakt det vi behöver på fwd

om du menar gråzonen för moraliskt ok, så fattar jag vad syftar på, men kan knappast kallas panikvärvning.

glöm inte att Möller och Jocke försvunnit senaste 3, 4 veckorna så än är det lungt, junisarna är dessutom hur bra som helst tills vidare. bra för dem att få speltid

Sent from my SM-G991B using Tapatalk



"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Silly season 23/24

Post by Larstage »

lobo wrote: 25 Aug 2023, 12:37 varför skulle Kenny vara en panikvärvning? Är ju ganska exakt det vi behöver på fwd

om du menar gråzonen för moraliskt ok, så fattar jag vad syftar på, men kan knappast kallas panikvärvning.

glöm inte att Möller och Jocke försvunnit senaste 3, 4 veckorna så än är det lungt, junisarna är dessutom hur bra som helst tills vidare. bra för dem att få speltid

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Jag menade moralisk gråzon, inget annat. Håller också med dig om att det är bra för junisarna att få speltid, vi är inne i en generationsväxling. Men, junisar håller oftast ej att matchas hårt under en lång säsong. Därför måste det även in breddspelare och sådana borde väl finnas som kan hålla SHL nivå, eller?
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly season 23/24

Post by persson82 »

Kan man inte övertala Jocke att spela fram till jul 😜
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Greco tillgänglig. Slå till
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Hg-wine wrote: 24 Aug 2023, 10:03 Jag grubblar lite på det här med visum, vilket nämns i Evertssons SMS men som inte diskuterats vad jag har kunnat se, det har mest varit snack om pengar. Om han nu enligt egen utsago gjorde allt för att lämna KHL, varför är han då ens intresserad av ett visum i Ryssland? Låter mer som att han på lång sikt vill stanna i Ryssland, men är väl medveten om kriget och att det framöver kan spåra ur till hans nackdel.

Är det för att hålla en dörr öppen gentemot Växjö ifall kriget skulle skita sig för Ryssland? Mao, ”nej tack Växjö, jag tjänar mer pengar i Ryssland och stannar således här för nu, men om shit hits the fan så vill jag hålla dörren öppen och skyller på att jag inte fick igenom arbetstillstånd/visum, (men egentligen är jag orolig för att själv bli drabbad av kriget)”.

Den här parveln känns inte riktigt reko…
Man vet ju inte hur diskussionerna gick. Han kanske trodde att den ryska klubben skulle släppa honom för att de inte skulle behöva betala den sista delen på kontraktet såsom har hänt tidigare i en del fall. Utan att veta så kanske det var en av förutsättningarna för en överenskommelse med Växjö. Om den ryska klubben nu istället krävde en stor utköpssumma som i andra fall så är det ganska likvärdigt med dem. Man vet ju inte hur hans alternativ såg ut. Det mest märkliga i den här historien är att den inte verkar vara faktabaserad (då ingen exakt information framkommit om hur det förhöll sig) utan känslostyrd. Om klubbledningen hade agerat mer professionellt så hade det inte blivit så här. Man hade kunnat säga att spelarens ankomst skjuts upp ett par veckor tills fallet är utrett. Istället blir det totalt kaos.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

Balotelli wrote:Greco tillgänglig. Slå till
håller faktiskt med!

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

p-play wrote: 25 Aug 2023, 15:53
Hg-wine wrote: 24 Aug 2023, 10:03 Jag grubblar lite på det här med visum, vilket nämns i Evertssons SMS men som inte diskuterats vad jag har kunnat se, det har mest varit snack om pengar. Om han nu enligt egen utsago gjorde allt för att lämna KHL, varför är han då ens intresserad av ett visum i Ryssland? Låter mer som att han på lång sikt vill stanna i Ryssland, men är väl medveten om kriget och att det framöver kan spåra ur till hans nackdel.

Är det för att hålla en dörr öppen gentemot Växjö ifall kriget skulle skita sig för Ryssland? Mao, ”nej tack Växjö, jag tjänar mer pengar i Ryssland och stannar således här för nu, men om shit hits the fan så vill jag hålla dörren öppen och skyller på att jag inte fick igenom arbetstillstånd/visum, (men egentligen är jag orolig för att själv bli drabbad av kriget)”.

Den här parveln känns inte riktigt reko…
Man vet ju inte hur diskussionerna gick. Han kanske trodde att den ryska klubben skulle släppa honom för att de inte skulle behöva betala den sista delen på kontraktet såsom har hänt tidigare i en del fall. Utan att veta så kanske det var en av förutsättningarna för en överenskommelse med Växjö. Om den ryska klubben nu istället krävde en stor utköpssumma som i andra fall så är det ganska likvärdigt med dem. Man vet ju inte hur hans alternativ såg ut. Det mest märkliga i den här historien är att den inte verkar vara faktabaserad (då ingen exakt information framkommit om hur det förhöll sig) utan känslostyrd. Om klubbledningen hade agerat mer professionellt så hade det inte blivit så här. Man hade kunnat säga att spelarens ankomst skjuts upp ett par veckor tills fallet är utrett. Istället blir det totalt kaos.
Bra tankar. Lite omodernt bara. Nuförtiden ska man skjuta från höften baserat på dagskänsla och inte vänta in tråkiga saker som konkret fakta.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1626
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

Foppas skridskocoach wrote: 25 Aug 2023, 17:39
p-play wrote: 25 Aug 2023, 15:53
Hg-wine wrote: 24 Aug 2023, 10:03 Jag grubblar lite på det här med visum, vilket nämns i Evertssons SMS men som inte diskuterats vad jag har kunnat se, det har mest varit snack om pengar. Om han nu enligt egen utsago gjorde allt för att lämna KHL, varför är han då ens intresserad av ett visum i Ryssland? Låter mer som att han på lång sikt vill stanna i Ryssland, men är väl medveten om kriget och att det framöver kan spåra ur till hans nackdel.

Är det för att hålla en dörr öppen gentemot Växjö ifall kriget skulle skita sig för Ryssland? Mao, ”nej tack Växjö, jag tjänar mer pengar i Ryssland och stannar således här för nu, men om shit hits the fan så vill jag hålla dörren öppen och skyller på att jag inte fick igenom arbetstillstånd/visum, (men egentligen är jag orolig för att själv bli drabbad av kriget)”.

Den här parveln känns inte riktigt reko…
Man vet ju inte hur diskussionerna gick. Han kanske trodde att den ryska klubben skulle släppa honom för att de inte skulle behöva betala den sista delen på kontraktet såsom har hänt tidigare i en del fall. Utan att veta så kanske det var en av förutsättningarna för en överenskommelse med Växjö. Om den ryska klubben nu istället krävde en stor utköpssumma som i andra fall så är det ganska likvärdigt med dem. Man vet ju inte hur hans alternativ såg ut. Det mest märkliga i den här historien är att den inte verkar vara faktabaserad (då ingen exakt information framkommit om hur det förhöll sig) utan känslostyrd. Om klubbledningen hade agerat mer professionellt så hade det inte blivit så här. Man hade kunnat säga att spelarens ankomst skjuts upp ett par veckor tills fallet är utrett. Istället blir det totalt kaos.
Bra tankar. Lite omodernt bara. Nuförtiden ska man skjuta från höften baserat på dagskänsla och inte vänta in tråkiga saker som konkret fakta.
Inte alls omodernt. Ditt och P-plays messerschmidtiga gnällballeri där ni konstant friröker fram "troliga" förklaringar - UTAN FAKTA - i olika frågor är väl toppmodernt i dag?

Enligt de *fakta* som presenterats (Pugilisten i Växjö, sms-screen) så är det väl än så länge solklart att Känni fört en potentiell arbetsgivare bakom ljuset? Var är agentens och herr stackars kontraktridnes motbevis? Varför vill inte karljäveln ens återkomma i en fråga som - återigen - rör hans älskade pengar?
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 23/24

Post by ossian »

Gargamel wrote: 23 Aug 2023, 21:57
ossian wrote: 23 Aug 2023, 20:21 Linus Osmart ger sig in i leken och osmarta grejer flodar ur kaften…

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... skitsnack/
Fattar att det är en tung dag för forumets främsta Växjö- och Luleå-hatare med tanke på allt som hänt.
Jag har generellt svart for kopelag utan anor som spelar en svintrakig gnethockey, men smaken ar som baken
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

Jaha- ny vecka.

Vad tror ni - har Forre något nyförvärv att dra upp ur plommonstopet ?
Frantisek Pospisil
Posts: 1414
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly season 23/24

Post by Frantisek Pospisil »

Empress wrote: 28 Aug 2023, 07:13 Jaha- ny vecka.

Vad tror ni - har Forre något nyförvärv att dra upp ur plommonstopet ?
Plommonstopet funkade ju inte så han har återgått till den gamla cylinderhatten.
shaquille
Posts: 1970
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly season 23/24

Post by shaquille »

Man kan väl lugnt säga att förtroendet sviktar en aning efter förra veckan.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 23/24

Post by Snuskhummern »

Vad gäller Forres förmåga att hitta duktiga hockeyspelare så är då mitt förtroende orubbat. Kenny hade varit just det vi behöver i truppen.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

Snuskhummern wrote:Vad gäller Forres förmåga att hitta duktiga hockeyspelare så är då mitt förtroende orubbat. Kenny hade varit just det vi behöver i truppen.
this

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
shaquille
Posts: 1970
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly season 23/24

Post by shaquille »

Snuskhummern wrote: 28 Aug 2023, 09:00 Vad gäller Forres förmåga att hitta duktiga hockeyspelare så är då mitt förtroende orubbat. Kenny hade varit just det vi behöver i truppen.
Exakt den typ spelare vi behövde men valet av spelare var kanske inte den bästa.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

nä och det har vi rett ut, men, vi tror oss veta att Forre letar bra spelare

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 23/24

Post by Gargamel »

lobo wrote: 28 Aug 2023, 11:16 nä och det har vi rett ut, men, vi tror oss veta att Forre letar bra spelare

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Letade iaf.

Frågan är ju vad äventyret med Kenny kostat totalt sett? Minst 1 miljon sign-on är väl vad som hittills sipprat ut?
lh=1
Posts: 543
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Silly season 23/24

Post by lh=1 »

Gargamel wrote: 28 Aug 2023, 11:28
lobo wrote: 28 Aug 2023, 11:16 nä och det har vi rett ut, men, vi tror oss veta att Forre letar bra spelare

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Letade iaf.

Frågan är ju vad äventyret med Kenny kostat totalt sett? Minst 1 miljon sign-on är väl vad som hittills sipprat ut?
Har någonting "sipprat" ut? Är inte det än så länge bara spekulationer?
Post Reply