Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly season 23/24

Post by nishog04 »

Erwynn wrote: 23 Aug 2023, 19:52 Vi tolkar uppenbarligen ”I’m having a hard time walking away from such difference in money” olika. Tiden får väl utvisa vad som egentligen hänt men det är en otroligt dyrköpt läxa vi åkt på som hade kunnat undvikas med lite streetsmartness.
Det håller jag onekligen med om. Dyrköpt läxa är det - oavsett vad som är rätt eller fel i denna historia.

Personligen anser jag att man i dessa upplysta (nåja) tider bör få det svårare att, som idrottsutövare och andra offentliga personer, komma undan med "Oj, är det krig? Jag hade faktiskt ingen aning om det för jag sysslar bara med idrott" och liknande saker som Jerebko och what not har sagt. Vi har alla en del i att få slut på detta krig och där kan jag hålla med dig om att det här var otänkt av AIK.

Det kan ju även vara så att ryssarna kontrade Växjös bud och Kennys velande med "Stannar du säsongen ut sprider vi ut ett par under bordet-miljoner i mål- och assistbonusar utöver kontraktet" och att det blev tungan på vågen för Kennys del. Då hade även jag varit av åsikten "Fuck him!".

Vi vet inte och det var egentligen min poäng med det hela. Och framförallt inget illa menat mot dig eller någon annan här på detta forum.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly season 23/24

Post by Rollie »

Vad fan har Omark för problem...patetiskt att uttala sig, finns inte någon annan spelare i SHL som skulle göra det. Känns som han ska fjäska in sig hos Lulä fansen genom att dissa Skellefteå hela tiden efter att letat pengar runt hela hockey världen så många år innan han kom tillbaka.
Torsgatan
Posts: 971
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Silly season 23/24

Post by Torsgatan »

Rollie wrote:Vad fan har Omark för problem...patetiskt att uttala sig, finns inte någon annan spelare i SHL som skulle göra det. Känns som han ska fjäska in sig hos Lulä fansen genom att dissa Skellefteå hela tiden efter att letat pengar runt hela hockey världen så många år innan han kom tillbaka.
Detta är mest troligt det korrekta svaret. 35 bast är han va?
MrA
Posts: 97
Joined: 16 Jun 2011, 00:33

Re: Silly season 23/24

Post by MrA »

Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly season 23/24

Post by Jocko Homo »

Undrar jag vem som får dåligt rykte bland spelare och agenter efter detta. Bör väl vara uppenbart att det är Evertsson som läckt SMS:et till Expressen, och det dödade övergången. Han gjorde också allt i sina uttalanden för att sänka oss.

Att läcka den typen av information som sker i samband med en affär borde ju rimligtvis inte ses väl. Men Evertsson kunde inte motstå att skada en toppkonkurrent, både ekonomiskt och i anseende.

Då valde han, i rätt läge, att dela ut dolkstöten mot oss. Farlig. Men också det borde kosta.

Luleå är inte så mycket att bry sig om. Dom vill också sänka oss, men är lite för buffliga för att det ska fästa.

Modo har agerat bäst av andra klubbar.
MrA
Posts: 97
Joined: 16 Jun 2011, 00:33

Re: Silly season 23/24

Post by MrA »

Jocko Homo wrote: 23 Aug 2023, 21:08 Undrar jag vem som får dåligt rykte bland spelare och agenter efter detta. Bör väl vara uppenbart att det är Evertsson som läckt SMS:et till Expressen, och det dödade övergången. Han gjorde också allt i sina uttalanden för att sänka oss.

Att läcka den typen av information som sker i samband med en affär borde ju rimligtvis inte ses väl. Men Evertsson kunde inte motstå att skada en toppkonkurrent, både ekonomiskt och i anseende.

Då valde han, i rätt läge, att dela ut dolkstöten mot oss. Farlig. Men också det borde kosta.

Luleå är inte så mycket att bry sig om. Dom vill också sänka oss, men är lite för buffliga för att det ska fästa.

Modo har agerat bäst av andra klubbar.
Kan ju också tänkas att Evertsson har ett ont horn i sidan till Agostino och primärt ville trycka till honom, men kanske inte gråter över att det råkar drabba AIK också.. ;)
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly season 23/24

Post by Frantisek Pospisil »

Återstår att se om Mikaelsson har en "Plan B"?
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 23/24

Post by krysset »

Heikkinen skadad......
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

Anton Heikkinen råkade ut för en till synes otäck skada. Han tacklades framifrån av Josh Dickinson och såg ut att ha ena benet i en ofördelaktig vinkel.

– Tror inte att det är så bra. Han är på sjukhuset och röntgar. Vi får se vad läkarna säger under kvällen, så kommer vårt medical team ta hand om det, säger Ohlsson.
petterrr_dd
Posts: 345
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Silly season 23/24

Post by petterrr_dd »

Ju mer jag tänker på dagens händelser så återkommer jag mest till tanken att evertsson är ett jävla svin... fattar ni att han sitter inne med detta för att sedan ta kontakt med expressen och även delge dom ett sms??? Hur sjukt lågt är inte det? Istället för att höra av sig till en kollega och berätta personligen till forre att han har blivit lurad. Har svårt att se någon annan sportchef göra som evertsson har gjort.

Tycker även att NP gick lite för fort fram, jag kan förstå paniken men nu såhär när man hunnit tänka lite så hade kanske varit bättre att skriva "vi inväntar svar från AIK och Kenny. Men om det som står i expressen stämmer så vill vi att AIK river kontraktet". När NP nu skrev som dom gjorde så hade ju AIK inget annat val än att riva kontraktet. Med lite is i magen så kanske vi hade kunnat få fler svar. Nu känns det mer som att NP litar mer på en pk-blaska och ett sms som evertsson har visat. Än på AIK som vi ska stötta "genom hela livet".

Hursomhelst så fattar jag inte ens varför AIK var där från början... i dagens pk-samhälle så borde dom förstått att detta skulle spåra. Men jag kommer alltid stå bakom dom och försvara dom tills jag är motbevisad, det är jag inte just nu iallafall.

Återigen HELT jävla sjukt att ett sms taget ur sin kontext från en svinig sportchef gör så att vi river kontraktet utan något som helst svar från agenten, Kenny eller AIK....
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Dwight_Shrute wrote:Hur fan kan det här bli ännu en fråga där vissa drar in luftburna argument som "moralpanik" och "pk" ? Agostino har uppenbart vilselett en arbetsgivare för att få en anställning enligt de bevis och dokument som framkommit. I vilka andra brancher skulle det vara acceptabelt och hur i alla glödheta helvete kan det handla om "moralpanik"att slå bakut över det?!

Som tillägg så handlar det alltså om någon som skott sig på att jobba i jordens motsvarighet till Mordor och jobbar kvar så länge man betalar bättre där än någon annanstans utan minsta problem eller betänkligheter. Eller ja, han "hade gärna brutit sitt kontrakt men inte om han förlorar några pengar på det". Om det är "moralpanik" att uppröras av sånt så får man fan ta och kolla sin livskompass och fundera över vilka jävla prioriteringar man gör. Man blir ju fan mörkrädd.

Att sitta och kritisera MEDIA för att man belyst frågan är ju också jävligt konstigt om man nu ser sig själv som en intellektuell individ. "Det är bara fel om någon pratar om det och då är det dom som pratar om det som är de som gör fel?" Med tanke på sådana nobelpristagarnivåer i tänkande så är det fan chockerande att folk fixar att ta sig fram i promenadtakt på en asfaltsväg.

AIK har gjort ett rätt i den här jävla soppan: sagt upp kontraktet. I övrigt är det bara minus på kontot. Med tanke på att det verkar finnas mer än en person som inte ser det så känns det ju inte särskilt hoppfullt för framtiden för varken föreningen eller NP..även om jag tycker styrelsen gjort ett glimrande jobb med den här frågan och ska ha all heder för att man faktiskt gick i bräschen för att något skulle hända.

SÅ jävla besviken! Nu trycker då jag på paus åtminstone till säsongsstarten..
Tack.
Hata allt.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly season 23/24

Post by tazman »

Jocko Homo wrote: 23 Aug 2023, 21:08 Undrar jag vem som får dåligt rykte bland spelare och agenter efter detta. Bör väl vara uppenbart att det är Evertsson som läckt SMS:et till Expressen, och det dödade övergången. Han gjorde också allt i sina uttalanden för att sänka oss.

Att läcka den typen av information som sker i samband med en affär borde ju rimligtvis inte ses väl. Men Evertsson kunde inte motstå att skada en toppkonkurrent, både ekonomiskt och i anseende.

Då valde han, i rätt läge, att dela ut dolkstöten mot oss. Farlig. Men också det borde kosta.

Luleå är inte så mycket att bry sig om. Dom vill också sänka oss, men är lite för buffliga för att det ska fästa.

Modo har agerat bäst av andra klubbar.
Ruskigt svagt Evertsson att agera på det sättet, jag skulle skämmas om Forsell visade sådan dålig respekt.

Om man försöker se någonting positivt ur allt detta är det bör finnas pengar att spendera, om AIK hittar rätt spelare.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly season 23/24

Post by Jocko Homo »

Svar på Petterr_dd –– Ja, precis eller också har Evertsson bara sänkt AIK/Forssell och att det som Agostino och hans agent sagt till AIK stämmer i allt väsentligt. Men texten i SMS:et gör ju att man bara läser Agostino som girig och då är det i och med det totalt kört.

Men tänk om det faktiskt inte handlade om att välja det bord som hade störst pengahög, utan att faktiskt skulle varit tvungen att betala ut sig själv ur kontraktet? Eller att det enskilda SMS:et är en del av ett större resonemang.

Det spelar mindre roll nu, men nog borde man väl notera vem som agerat hur i detta. Många har förstås njutit av att se AIK falla, men högst upp på listan på såna som man aldrig ska ha något överhuvudtaget att göra med är Evertsson/Växjö Lakers.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 23/24

Post by Gargamel »

ossian wrote: 23 Aug 2023, 20:21 Linus Osmart ger sig in i leken och osmarta grejer flodar ur kaften…

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... skitsnack/
Fattar att det är en tung dag för forumets främsta Växjö- och Luleå-hatare med tanke på allt som hänt.

Men kanske inte helt rätt tidpunkt att som AIK-are gnälla på att någon är ”osmart”. ;)
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Verkar bli en riktig skit säsong 😟
Verkar vara en allvarlig skada på Heikkinen nu också. En tunn trupp blev precis ännu tunnare.
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Silly season 23/24

Post by Larstage »

Jocko Homo wrote: 23 Aug 2023, 21:08 Undrar jag vem som får dåligt rykte bland spelare och agenter efter detta. Bör väl vara uppenbart att det är Evertsson som läckt SMS:et till Expressen, och det dödade övergången. Han gjorde också allt i sina uttalanden för att sänka oss.

Att läcka den typen av information som sker i samband med en affär borde ju rimligtvis inte ses väl. Men Evertsson kunde inte motstå att skada en toppkonkurrent, både ekonomiskt och i anseende.

Då valde han, i rätt läge, att dela ut dolkstöten mot oss. Farlig. Men också det borde kosta.

Luleå är inte så mycket att bry sig om. Dom vill också sänka oss, men är lite för buffliga för att det ska fästa.

Modo har agerat bäst av andra klubbar.
Precis vad jag fort misstänkte när jag hörde denna story. Källan till det här kan ju svårligen vara något annat än Växjö Lakers och då närmare bestämt Evertsson själv. Synd att AIK gick i den här fällan och synd att NP var så snabba med att kacka i eget bo. Den här historien kan komma att skada oss enormt rent ekonomiskt, men även klubbens anseende är skadat. Det har också visat sig på sociala medier att det finns en djup spricka i klubben. Jag är mycket orolig över att det även kan komma att påverka de sportsliga resultaten negativt.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly season 23/24

Post by haggloader »

Utveckla gärna djup spricka i klubben, gentemot NP??
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Silly season 23/24

Post by Larstage »

haggloader wrote: 23 Aug 2023, 22:35 Utveckla gärna djup spricka i klubben, gentemot NP??
Det är bara att läsa vad som skrivits under dagen på olika sociala medier, inklusive detta forum. Det är ju rätt uppenbart att många är ledsna, besvikna och förvånande över att något sånt här ska kunna hända i en professionell förening.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly season 23/24

Post by Frantisek Pospisil »

Läser man på sociala media så har North Power skitte oppa gillre.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Larstage wrote: 23 Aug 2023, 22:41
haggloader wrote: 23 Aug 2023, 22:35 Utveckla gärna djup spricka i klubben, gentemot NP??
Det är bara att läsa vad som skrivits under dagen på olika sociala medier, inklusive detta forum. Det är ju rätt uppenbart att många är ledsna, besvikna och förvånande över att något sånt här ska kunna hända i en professionell förening.
Professionell? Den sköts av clowner och har gjorts så länge. Bara en idiot eller någon med begränsad kunskap skulle dela ut gratisbiljetter på tisdagen och sedan sälja till fullpris två dagar sedan och tro att det fungerar. Nu sitter man med tre sportchefer men inte en enda målskytt i de två översta formationerna. Lasse Marklunds åsikt om att Lundkvist kommer att sänka klubben (parafraserar här) känns än mer relevant. Sedan är det pinsamt att man direkt blir PK-skitnödig och inte har kyla nog att vänta in situationen tills dess att all fakta har kommit på bordet. Istället blir det kaos. Klubbdirektör och sportchef bör få foten. Jag är trött på att se hur amatörmässigt allt sköts. Jag antar också att vi till vintern får se flaggor i klacken med ukrainska naziemblem då det verkar vara okej.
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Silly season 23/24

Post by Larstage »

p-play wrote: 23 Aug 2023, 23:57
Larstage wrote: 23 Aug 2023, 22:41
haggloader wrote: 23 Aug 2023, 22:35 Utveckla gärna djup spricka i klubben, gentemot NP??
Det är bara att läsa vad som skrivits under dagen på olika sociala medier, inklusive detta forum. Det är ju rätt uppenbart att många är ledsna, besvikna och förvånande över att något sånt här ska kunna hända i en professionell förening.
Professionell? Den sköts av clowner och har gjorts så länge. Bara en idiot eller någon med begränsad kunskap skulle dela ut gratisbiljetter på tisdagen och sedan sälja till fullpris två dagar sedan och tro att det fungerar. Nu sitter man med tre sportchefer men inte en enda målskytt i de två översta formationerna. Lasse Marklunds åsikt om att Lundkvist kommer att sänka klubben (parafraserar här) känns än mer relevant. Sedan är det pinsamt att man direkt blir PK-skitnödig och inte har kyla nog att vänta in situationen tills dess att all fakta har kommit på bordet. Istället blir det kaos. Klubbdirektör och sportchef bör få foten. Jag är trött på att se hur amatörmässigt allt sköts. Jag antar också att vi till vintern får se flaggor i klacken med ukrainska naziemblem då det verkar vara okej.
Då är det ännu värre än jag befarade. Den utvecklingen har sänkt flera klassiska lag i olika sporter.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

Så vi är just nu minus Jocke, Möller, Wingerli, Heikkinen på forwardsidan. (Adam är väl menlöst räkna in).

Plus med Letten.

Forsell har lite att göra nu.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

p-play wrote:
Larstage wrote: 23 Aug 2023, 22:41
haggloader wrote: 23 Aug 2023, 22:35 Utveckla gärna djup spricka i klubben, gentemot NP??
Det är bara att läsa vad som skrivits under dagen på olika sociala medier, inklusive detta forum. Det är ju rätt uppenbart att många är ledsna, besvikna och förvånande över att något sånt här ska kunna hända i en professionell förening.
Professionell? Den sköts av clowner och har gjorts så länge. Bara en idiot eller någon med begränsad kunskap skulle dela ut gratisbiljetter på tisdagen och sedan sälja till fullpris två dagar sedan och tro att det fungerar. Nu sitter man med tre sportchefer men inte en enda målskytt i de två översta formationerna. Lasse Marklunds åsikt om att Lundkvist kommer att sänka klubben (parafraserar här) känns än mer relevant. Sedan är det pinsamt att man direkt blir PK-skitnödig och inte har kyla nog att vänta in situationen tills dess att all fakta har kommit på bordet. Istället blir det kaos. Klubbdirektör och sportchef bör få foten. Jag är trött på att se hur amatörmässigt allt sköts. Jag antar också att vi till vintern får se flaggor i klacken med ukrainska naziemblem då det verkar vara okej.
Vilken sorglig liten människa du verkar vara. Clown
Hata allt.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

Empress wrote: 24 Aug 2023, 07:44 Så vi är just nu minus Jocke, Möller, Wingerli, Heikkinen på forwardsidan. (Adam är väl menlöst räkna in).

Plus med Letten.

Forsell har lite att göra nu.
Kuhn oxå på minussidan, men iofs ett plus i Letten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly season 23/24

Post by päran »

Chippen wrote:
Empress wrote: 24 Aug 2023, 07:44 Så vi är just nu minus Jocke, Möller, Wingerli, Heikkinen på forwardsidan. (Adam är väl menlöst räkna in).

Plus med Letten.

Forsell har lite att göra nu.
Kuhn oxå på minussidan, men iofs ett plus i Letten.
Sundsvik

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly season 23/24

Post by Skidrow »

Som jag ser det ska NP alltid ut mot media osv säga vi stödjer AIK och det är AIK.s beslut. Vad man sen säger internt till AIK osv är en helt annan sak men utåt där stödjer man laget.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

Skidrow wrote: 24 Aug 2023, 09:00 Som jag ser det ska NP alltid ut mot media osv säga vi stödjer AIK och det är AIK.s beslut. Vad man sen säger internt till AIK osv är en helt annan sak men utåt där stödjer man laget.
Jag håller med.

Man kan väl göra en liknelse med hur man behandlar sin partner. Om han eller hon gör något man anser vara felaktigt tar man det mellan fyra ögon. Även om det är något allvarligt. Man går inte ut på sociala medier och tar avstånd. Det borde vara helt uteslutet.
Tigerränderna går aldrig ur.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 23/24

Post by Gargamel »

Någon som har denna från xp och kan sammanfatta?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -agostino/

Är det mer än sign-on på enligt vad man hört 1 mille vi förlorar?
Last edited by Gargamel on 24 Aug 2023, 09:14, edited 1 time in total.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

päran wrote: 24 Aug 2023, 08:24
Chippen wrote:
Empress wrote: 24 Aug 2023, 07:44 Så vi är just nu minus Jocke, Möller, Wingerli, Heikkinen på forwardsidan. (Adam är väl menlöst räkna in).

Plus med Letten.

Forsell har lite att göra nu.
Kuhn oxå på minussidan, men iofs ett plus i Letten.
Sundsvik

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk
Gick lite fort…

Hur många mål/ass gjorde det gänget förra året?
30-40 kassar??
Post Reply