Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Skellefteå AIK i media

Post by jowa »

Frantisek Pospisil wrote:
krysset wrote: 12 Aug 2023, 13:51 Pospisil: Att använda iptv är fruktansvärt snålt. Gå på matcherna om du bor i stan.


Går på alla hemmamatcher. Har kanske missar en handfull sedan 1958.
Du är en hjälte:

Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

jowa wrote: 12 Aug 2023, 21:38
Frantisek Pospisil wrote:
krysset wrote: 12 Aug 2023, 13:51 Pospisil: Att använda iptv är fruktansvärt snålt. Gå på matcherna om du bor i stan.


Går på alla hemmamatcher. Har kanske missar en handfull sedan 1958.
Du är en hjälte:

Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

Vet.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Frantisek Pospisil wrote: 12 Aug 2023, 21:52
jowa wrote: 12 Aug 2023, 21:38
Frantisek Pospisil wrote:
krysset wrote: 12 Aug 2023, 13:51 Pospisil: Att använda iptv är fruktansvärt snålt. Gå på matcherna om du bor i stan.


Går på alla hemmamatcher. Har kanske missar en handfull sedan 1958.
Du är en hjälte:

Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

Vet.


Ja stort! Då är du säkert forumets ålderman! 70-75 bast?
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Snart 70,,,, men nog finns det äldre härinne.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

Som sagt. Dyrt att se SHL i vinter. 599/månad eller 549/månad med 12 månaders bindningstid.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by TigerShark »

Special Brew wrote: 14 Aug 2023, 10:20 Som sagt. Dyrt att se SHL i vinter. 599/månad eller 549/månad med 12 månaders bindningstid.
549/mån är väl utan bindningstid? På AIKs instagram så hade dom ett erbjudande på 449/mån om man binder upp sig på 12 månader. Det är ju mycket billigare att köpa 8 lösa månader om man bara bryr sig om hockeyn.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

TigerShark wrote: 14 Aug 2023, 15:05
Special Brew wrote: 14 Aug 2023, 10:20 Som sagt. Dyrt att se SHL i vinter. 599/månad eller 549/månad med 12 månaders bindningstid.
549/mån är väl utan bindningstid? På AIKs instagram så hade dom ett erbjudande på 449/mån om man binder upp sig på 12 månader. Det är ju mycket billigare att köpa 8 lösa månader om man bara bryr sig om hockeyn.
Läste på min leverantörs (tele 2) hemsida. Finns kanske billigare på andra ställen.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Mycket negativa skriverier efter senaste värvningen. Ingen bra pr.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by päran »

Special Brew wrote:
TigerShark wrote: 14 Aug 2023, 15:05
Special Brew wrote: 14 Aug 2023, 10:20 Som sagt. Dyrt att se SHL i vinter. 599/månad eller 549/månad med 12 månaders bindningstid.
549/mån är väl utan bindningstid? På AIKs instagram så hade dom ett erbjudande på 449/mån om man binder upp sig på 12 månader. Det är ju mycket billigare att köpa 8 lösa månader om man bara bryr sig om hockeyn.
Läste på min leverantörs (tele 2) hemsida. Finns kanske billigare på andra ställen.
https://www.tidningskungen.se/musik-och ... -all-sport

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk

lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

X har i alla fall exploderat..
AIK har nog koll på detta och man är förhoppningsvis teoretiskt på rätt sida om denna överenskommelse.. Men det skapar en jävla massa kritik, både från egna supportrar samt givetvis andra fans.. (vi skulle gjort detsamma). Djävulsk chansning dock med tanke på denna uppståndelse.
I modos fall verkar det som de övervägde men i samråd med sponsorer avstog. "Det är en känslig boll, och vi måste se till helheten då det är sponsorer med också. Vi var inte riktigt där att vi kunde ta det beslutet, så vi tackade nej till honom" Gradin, Folkbladet


Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by TigerShark »

päran wrote: 21 Aug 2023, 23:12
Special Brew wrote:
TigerShark wrote: 14 Aug 2023, 15:05
Special Brew wrote: 14 Aug 2023, 10:20 Som sagt. Dyrt att se SHL i vinter. 599/månad eller 549/månad med 12 månaders bindningstid.
549/mån är väl utan bindningstid? På AIKs instagram så hade dom ett erbjudande på 449/mån om man binder upp sig på 12 månader. Det är ju mycket billigare att köpa 8 lösa månader om man bara bryr sig om hockeyn.
Läste på min leverantörs (tele 2) hemsida. Finns kanske billigare på andra ställen.
https://www.tidningskungen.se/musik-och ... -all-sport

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk
Vad var erbjudandet? Verkar vara tillfälligt slut nu.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by päran »

TigerShark wrote:
päran wrote: 21 Aug 2023, 23:12
Special Brew wrote:
TigerShark wrote: 14 Aug 2023, 15:05
Special Brew wrote: 14 Aug 2023, 10:20 Som sagt. Dyrt att se SHL i vinter. 599/månad eller 549/månad med 12 månaders bindningstid.
549/mån är väl utan bindningstid? På AIKs instagram så hade dom ett erbjudande på 449/mån om man binder upp sig på 12 månader. Det är ju mycket billigare att köpa 8 lösa månader om man bara bryr sig om hockeyn.
Läste på min leverantörs (tele 2) hemsida. Finns kanske billigare på andra ställen.
https://www.tidningskungen.se/musik-och ... -all-sport

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk
Vad var erbjudandet? Verkar vara tillfälligt slut nu.
https://www.tidningskungen.se/musik-och ... ort-total1

De dödade sidan som hette Cmore. Prova här. Det funkar. Jag har tagit erbjudandet själv.

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk


User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by TigerShark »

päran wrote:
TigerShark wrote:
päran wrote: 21 Aug 2023, 23:12
Special Brew wrote:
TigerShark wrote: 14 Aug 2023, 15:05 549/mån är väl utan bindningstid? På AIKs instagram så hade dom ett erbjudande på 449/mån om man binder upp sig på 12 månader. Det är ju mycket billigare att köpa 8 lösa månader om man bara bryr sig om hockeyn.
Läste på min leverantörs (tele 2) hemsida. Finns kanske billigare på andra ställen.
https://www.tidningskungen.se/musik-och ... -all-sport

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk
Vad var erbjudandet? Verkar vara tillfälligt slut nu.
https://www.tidningskungen.se/musik-och ... ort-total1

De dödade sidan som hette Cmore. Prova här. Det funkar. Jag har tagit erbjudandet själv.

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk
Strålande, tack så mycket! Typ 200kr billigare per månad, det tackar man ju inte nej till.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

Läste detta idag:

"Men vi börjar alltså med att den svenska ishockeyklubben Skellefteå AIK värvar och välkomnar en hockeyspelare från Putins propagandaliga KHL, som stannade kvar och tjänade blodspengar medan finnarna och balterna reste hem efter den fullskaliga invasionen. Sponsorer till klubben är Skellefteå Kraft och Boliden. Samarbetspartners är CCM, Intersport, Norran och Norrlands Bil.

Andra klubbar har en moralisk kompass och exempelvis uppges till bloggen att Modo tackade nej."


Jag håller delvis med men kan se vissa förmildrande omständigheter i det resonemang som fördes av klubben.

"Skellefteå AIK tog vid föreningens årsmöte i juni beslut om att ingen spelare som tecknat kontrakt med en klubb i KHL efter Rysslands invasion av Ukraina den 24 februari 2022 ska få representera föreningen. Eftersom Agostino spelade i KHL även den senaste säsongen har processen fram till kontrakt sett delvis annorlunda ut än i vanliga fall.

– Tidpunkten för kontraktsförlängningen är en grundförutsättning. Vi vet att det funnits en önskan hos honom att hitta en ny klubb redan förra säsongen och bryta kontraktet, men då det inte blivit så har vi haft en dialog med både Kenny och hans agent kring det, förklarar Forssell och fortsätter:

– Sammantaget har vi förståelse för hans situation och det finns som vi ser det förklaringar till att han blev kvar i KHL under förra året. Han är varmt välkommen och vi ser fram emot att han blir en del av Skellefteå AIK."
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Tja, wilderäng är ju inte en sansad person runt frågor som rör Ukraina direkt. Boliden gör väl affärer för fullt med Ryssland och har nog inga starka åsikter kring värvningen.
Hata allt.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Gargamel »

Erwynn wrote: 23 Aug 2023, 10:28 Tja, wilderäng är ju inte en sansad person runt frågor som rör Ukraina direkt. Boliden gör väl affärer för fullt med Ryssland och har nog inga starka åsikter kring värvningen.
+1.

Precis. Finns väl ingen så notoriskt vinklad person kring Ukraina som Lars Wilderäng i hela Sverige.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kopitar »

Kanske inte hör hit, men Mcwells ska tydligen öppna upp igen.

https://megafonen.se/2023/08/oppnar-kro ... Da4YU7mEf0
Torsgatan
Posts: 971
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

kopitar wrote:Kanske inte hör hit, men Mcwells ska tydligen öppna upp igen.

https://megafonen.se/2023/08/oppnar-kro ... Da4YU7mEf0
Hör absolut hit! McWell är så kult det kan bli för oss som minns hur klockan slog när perioden skulle starta och och en drös med fyllskallar kutade tillbaka till ladan i snöstorm.

Mycket trevligt att dom startar om!
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Torsgatan wrote: 24 Aug 2023, 14:22
kopitar wrote:Kanske inte hör hit, men Mcwells ska tydligen öppna upp igen.

https://megafonen.se/2023/08/oppnar-kro ... Da4YU7mEf0
Hör absolut hit! McWell är så kult det kan bli för oss som minns hur klockan slog när perioden skulle starta och och en drös med fyllskallar kutade tillbaka till ladan i snöstorm.

Mycket trevligt att dom startar om!
Dags för AIK att steppa upp lite grand med nya idéer och tankar när det gäller restaurangdelen och matutbudet i Arenan inför matcherna. Om man nu inte vil att ska sitta mera matgäster på Mcwell inför matcherna.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

Nu blev jag sugen på pytt i panna.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Inser marknadsavdelningen snart att det är hemmapremiär på torsdag? Ett instagraminlägg om dagen kanske räcker sen kan Billing lägga över ansvaret på supportrarna då man ”gjort allt man kunnat”.
Hata allt.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Antos »

Erwynn wrote: 09 Sep 2023, 14:04 Inser marknadsavdelningen snart att det är hemmapremiär på torsdag? Ett instagraminlägg om dagen kanske räcker sen kan Billing lägga över ansvaret på supportrarna då man ”gjort allt man kunnat”.
Det där har jag och en jobbarkompis diskuterat hela sommaren, dom gör ju ingenting för att bygga upp ett intresse kring laget. Skulle behövas byta ut folket som sköter marknadsföringen och sälj är känslan.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

this

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Det är ett skämt med marknadsföringen.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Antos »

shaquille wrote: 09 Sep 2023, 19:16 Det är ett skämt med marknadsföringen.
Kan tycka även med media delen, dom har 2 anställda som ska skapa material och en tjänst som heter content creator är det väl. Men det kommer ju inte ut nånting, så man kan ju undra vad dom gör egentligen. Eller är content creator tjänsten deltid?
Dom skulle kolla på HV, dom har riktigt bra kvalitet på det dom skapar.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Antos wrote: 09 Sep 2023, 19:30
shaquille wrote: 09 Sep 2023, 19:16 Det är ett skämt med marknadsföringen.
Kan tycka även med media delen, dom har 2 anställda som ska skapa material och en tjänst som heter content creator är det väl. Men det kommer ju inte ut nånting, så man kan ju undra vad dom gör egentligen. Eller är content creator tjänsten deltid?
Dom skulle kolla på HV, dom har riktigt bra kvalitet på det dom skapar.
Vi måste ligga i botten när det gäller marknadsföring.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

Det kommer ett inlägg på sociala medier ibland. Är det vad dom sysslar med? Inte mycket hype direkt.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Om det inte blir fullt eller näst intill skyller jag helt på marknadsavdelningen, inte en gnutta till hajp, ger mig fan på att 75% av befolkningen inte har en aning om att det är shl premiär på torsdag.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

derby mot nykomlingen dessutom. ska vara näst intill fullsatt. om nu bara folk visste eller kände nåt......

problemet är ju att om hela organisationen utstrålar blaha blaha och nu ska vi börja lite smått och se hur det går, blir skoj att spela lite hockey så känner ju alla likadant. bryr dom sig inte så hur ska skellefteborna orka

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

lobo wrote:derby mot nykomlingen dessutom. ska vara näst intill fullsatt. om nu bara folk visste eller kände nåt......

problemet är ju att om hela organisationen utstrålar blaha blaha och nu ska vi börja lite smått och se hur det går, blir skoj att spela lite hockey så känner ju alla likadant. bryr dom sig inte så hur ska skellefteborna orka

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Det är ju det du nämner först som är problemet på kontoret. De tycker samma sak och anser därför att det är vårt fel att inte fler går på hockey.

Man har noll aggressivitet i sin marknadsföring. Ingen hets överhuvudtaget. Fan dra lite vita lögner att det nu är högt tryck på biljetterna, kabla ut att det snart är 5000 sålda och vi går mot en slutsåld premiär osv.

Sen är vår arena rätt beklaglig alltså. Gick in och kollade nu och skulle jag dra med kompisgänget och köpa 4-5 biljetter finns det gott om lediga platser att köpa men inga av dessa sektioner intresserar mig det minsta. Ingen kan väl vara sugen att sätta sig på L vänster rad 6 och betala 250kr per biljett? 1000 spänn för familjen liksom.

Måste vara bättre att slopa den läktaren snart och bygga en trevlig restaurang eller nått där som genererar intäkter. Sen passar man på att åtgärda västra också och bygga en ordentligt ståplats.

Sen finns det otroligt mycket mer att åtgärda med arenaupplevelsen. Guldbaren är usel. Det ska inte ta 15-20 min att få en öl och du ska framförallt inte behöva armbåga dig fram. Lös försäljning av 3.5or i kioskerna för att underlätta trycket. Ordna bättre uppehållsytor i pauser, går knappt käka en korv bakom D-läktaren utan att stå mitt i passagen och få en armbåge i ryggen. Osv osv osv
Hata allt.
Post Reply