Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Nej kändes inte så förberett som man hade hoppats med tanke på senaste dygnets uppståndelse.
Hata allt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly season 23/24

Post by Humlannitton »

svea_man wrote: 22 Aug 2023, 08:56 Ja man kan ju hoppas att NP ställer sig bakom å inte drabbas av nån moralpanik..
Verkligen, stå enade nu oavsett vad indignerade moralpanikister som vill skada föreningen säger. Håller med Foppas Skridskocoach till 100%.

Varken Skellefteå AIK eller Forssell har gjort något fel. För den delen inte Kenny heller, han har hedrat ett kontrakt ingånget _före_ invasionen av Ukraina.

Nu var han kontraktslös och arbetssökande. Ingen ”svartfot”, ingen kriminell, ingen Putin-vän, ingen som stöttat regimen eller kriget. Bara en hockeyspelare som spelat ut sitt kontrakt i brist på alternativ, trots försök att lösa det tidigare.

Jag sätter hundra spänn på att ingen av er som tycker han skulle betalat miljonbelopp för att slippa spela kvar i Ryssland, nånsin gjort den typen av ekonomiska uppoffringar eller ställts inför en sådan situation. Det är enkelt att kräva ”ryggrad” utifrån principer när man har noll att förlora på det.

I en situation som denna vinner man absolut ingenting på att pudla eller spela efter motståndarnas regelbok. Vi är AIK, vi har gjort rätt, fuck you, vi ska vinna guld, vi ska stå på läktarna över hela Sverige och applådera när Agostino gör mål.
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly season 23/24

Post by Sportis »

Helt rätt. Stå upp för föreningens beslut. Som tidigare nämnt är det troligtvis inte många som skulle betala en årslön för att bryta sitt kontrakt med sin arbetsgivare även om det alltid finns undantag. Ser inget fel även om det blir onödig uppståndelse.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Det mest skrämmande med detta är hur medierna hela tiden försöker tvinga in folk som tänker själva i åsiktskorridoren genom att försöka straffa avvikande. Man skall inte stödja det ryska systemet, men den här konflikten har fler dimensioner än vad narrativet i medierna är. Varken klubben eller Agostino har gjort något fel utan följt uppsatta förhållningsregler. Varför var det inte samma drev kring Frölunda? Det man främst skulle vilja veta mer om är hans skadestatus. Just nu känns de sista två värvningarna lite avvikande mot brukligt för att uttrycka sig försiktigt.
Last edited by p-play on 22 Aug 2023, 11:43, edited 1 time in total.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1625
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

Det är väl ingen som krävt en pudel. Att man varit mer förberedd på stormen (oavsett hur vissa "initierade" upplever den) är ju dock det man kan kräva av en professionell förening. Forsell har mer eller mindre sett ut som ett kommunalråd eller en SD-politiker (för den delen) som blivit påkommen med brallorna nere i något sammanhang, om liknelsen tillåts. Oförberedda, amatörmässiga svar på enkla, kritiska frågor. Journalister som ställer just kritiska frågor till makthavare på olika nivåer av samhället gör exakt det de ska göra och är en viktig grundbult i vår demokrati. Oavsett om de är kommunalråd, SD-politiker eller styr en SHL-skuta.

Agostino faller på rätt sida staketet enligt klubbens definition av vad man kan värva just nu. Det innebär inte att andra upplever det som tveksamt, eller att ingen får ställa frågor och rikta uppmärksamhet på det tveksamma i beslutet. Det finns ju en anledning att ingen annan klubb i Sverige värvat en liknande spelare.. Att avfärda den diskussionen som moralpanik är bara larvigt - en förlängning av sandlådeargumentation som inte hör hemma i en vuxen diskussion. "Nej, så får du inte tycka för det är moralpaniskt." Trams! Använd riktiga argument istället! Att attackera själva frågeställningen är bara ett sätt att starta ett skyttegravskrig som inte leder någonstans över huvud taget.

Jag tycker det är en jävligt tveksam värvning och har gjort en del ekonomiska uppoffringar för att kunna se mig själv i spegeln under mitt liv, har jag alltså rätt att tycka så då? Det är så klart inte på en sådan nivå som Agostinos; jag antar att han har minst 5x miljoner på banken, om en årslön är x miljoner..men med tanke på den procentuella uppoffringen (som borde vara det som räknas) så antar jag att mina beslut kan räknas in på samma nivå..
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1625
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

<offtopic>

..och nej, det mest skrämmande med tiderna nu är snarare hur vissa försöker vrida journalister och deras uppdrag till att vara någon slags samhällsomstörtande verksamhet. Det är samma sak med forskning och vetenskap; konspirationsteorier, sofftänkande och "sunt förnuft" övertrumfar resultat och vetenskaplig metod hos alldeles för många människor idag.

</offtopic>
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly season 23/24

Post by phx70 »

Bra värvning.
Håkan
Posts: 75
Joined: 29 Dec 2012, 16:54

Re: Silly season 23/24

Post by Håkan »

Skellefteå AIK har agerat helt korrekt.
nordan
shaquille
Posts: 1970
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly season 23/24

Post by shaquille »

Få se nu andra ligor typ NHL Schweiz är full av spelare från khl och inget gnäll där, men det är klart pk Sverige ska ju alltid vara hela världens samvete.
Cerutti
Posts: 19
Joined: 02 Sep 2022, 16:57

Re: Silly season 23/24

Post by Cerutti »

Dwight_Shrute wrote: 22 Aug 2023, 10:37 Det är väl ingen som krävt en pudel. Att man varit mer förberedd på stormen (oavsett hur vissa "initierade" upplever den) är ju dock det man kan kräva av en professionell förening. Forsell har mer eller mindre sett ut som ett kommunalråd eller en SD-politiker (för den delen) som blivit påkommen med brallorna nere i något sammanhang, om liknelsen tillåts. Oförberedda, amatörmässiga svar på enkla, kritiska frågor. Journalister som ställer just kritiska frågor till makthavare på olika nivåer av samhället gör exakt det de ska göra och är en viktig grundbult i vår demokrati. Oavsett om de är kommunalråd, SD-politiker eller styr en SHL-skuta.



Agostino faller på rätt sida staketet enligt klubbens definition av vad man kan värva just nu. Det innebär inte att andra upplever det som tveksamt, eller att ingen får ställa frågor och rikta uppmärksamhet på det tveksamma i beslutet. Det finns ju en anledning att ingen annan klubb i Sverige värvat en liknande spelare.. Att avfärda den diskussionen som moralpanik är bara larvigt - en förlängning av sandlådeargumentation som inte hör hemma i en vuxen diskussion. "Nej, så får du inte tycka för det är moralpaniskt." Trams! Använd riktiga argument istället! Att attackera själva frågeställningen är bara ett sätt att starta ett skyttegravskrig som inte leder någonstans över huvud taget.

Jag tycker det är en jävligt tveksam värvning och har gjort en del ekonomiska uppoffringar för att kunna se mig själv i spegeln under mitt liv, har jag alltså rätt att tycka så då? Det är så klart inte på en sådan nivå som Agostinos; jag antar att han har minst 5x miljoner på banken, om en årslön är x miljoner..men med tanke på den procentuella uppoffringen (som borde vara det som räknas) så antar jag att mina beslut kan räknas in på samma nivå..
Mycket väl skrivet !
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly season 23/24

Post by Humlannitton »

Dwight_Shrute wrote: 22 Aug 2023, 10:44 <offtopic>

..och nej, det mest skrämmande med tiderna nu är snarare hur vissa försöker vrida journalister och deras uppdrag till att vara någon slags samhällsomstörtande verksamhet. Det är samma sak med forskning och vetenskap; konspirationsteorier, sofftänkande och "sunt förnuft" övertrumfar resultat och vetenskaplig metod hos alldeles för många människor idag.

</offtopic>
OT ja, och jag tar gärna den fortsatta diskussionen i DM med dig för att slippa plåga andra.

Nej, det är non sequitur. Av ett sunt kritiskt tänkande och för den delen granskning av exempelvis agendasättande eller vinklad journalistik, följer inte ett automagiskt ifrågasättande av etablerad vetenskap eller metod (som dock naturligtvis förändras över tid). Det är inget åsiktspaket, och journalistik är inte forskning. Att granska eller ifrågasätta journalistik är inte samma sak som att vara konspirationsteoretiker.

Man kan - och bör! - ha ett sunt kritiskt förhållningssätt, precis som påpekats här i tråden. Detta oavsett om det gäller Skellefteå AIK, Erik Forssell eller valfri journalist/skribent. Tiden där Lars Lindström, Wennerholm eller Lasse Anrell var upphöjda orakel vars åsikter skulle tas för sanningar är tack och lov förbi.

Det finns bättre journalister och det finns sämre, det finns dem som anstränger sig för att vara objektiva och dem som inte gör det.

I det här fallet har Abrahamsson i AB och Sanny i Expressen skrivit indignerat om det, samtidigt som båda konstaterat att inga fel begåtts. Det handlar om att sälja lösnummer (eller klick) och då måste de förstås lajva upprörda. Om det inte nu skulle framkomma hittills okända uppgifter om att Kenny har saluterat Putler eller hyllat den ryska regimen, så finns inget moraliskt tveksamt alls i hans agerande.

Således ej heller i AIK:s.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

Någon som kunnat läsa artikeln i Öviks Allehanda där Gradin uttalar som om varför de tackade nej. Härt ryktes vägen att Hägglunds var de som sparkade bakut där nere, och sedemera Styrelsen då.
Skulle velat läsa artikeln.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Scandic24
Posts: 1872
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Silly season 23/24

Post by Scandic24 »

Chippen wrote: 22 Aug 2023, 13:03 Någon som kunnat läsa artikeln i Öviks Allehanda där Gradin uttalar som om varför de tackade nej. Härt ryktes vägen att Hägglunds var de som sparkade bakut där nere, och sedemera Styrelsen då.
Skulle velat läsa artikeln.
Ser ut att vara liknande artikel som är öppen (just nu) här:
https://www.vk.se/2023-08-22/modo-nobba ... ning-e7c3a
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Den innehöll lite mer än så. Som Gradin (klokt) resonerar är känslan att det inte bara var Modos sportsliga styrelse som blankt sa nej till spelaren utan att det fanns mer långtgående planer än så då men uppenbarligen gjort en del egen research.
KHL-forwarden Kenny Agostino som på måndagen blev klar för Skellefteå erbjöds även till Modo.

Nu kan ÖA avslöja spelet bakom kulisserna som gjorde att det inte blev någon affär.

– Vi måste se till helheten, säger Modos sportchef Henrik Gradin.


Text:
Mattias Persson

Kenny Agostino, 31, diskuterades på ett styrelsemöte i förra veckan.

Bild: Izabelle Nordfjell & TT.

På måndagen blev Skellefteå första svenska klubb att värva från KHL. Den amerikanske forwarden Kenny Agostino, 31, ansluter närmast från spel i Torpedo Nizhnij Novgorod.

– Tidpunkten för kontraktsförlängningen är en grundförutsättning. Vi vet att det funnits en önskan hos honom att hitta en ny klubb redan förra säsongen och bryta kontraktet, men då det inte blivit så har vi haft en dialog med både Kenny och hans agent kring det, förklarar Skellefteås general manager Erik Forssell värvningen i ett pressmeddelande.

Nu kan ÖA berätta att även Modo blev erbjudna den NHL-meriterade forwarden och att det fanns ett visst intresse för att värva honom. Det gick till och med så pass långt att klubben diskuterade spelaren på ett styrelsemöte – men där blev det blankt nej.

Annons


– Vi kom i samråd överens om att inte gå vidare. Det är en känslig boll och vi måste se till helheten då det är sponsorer med i det hela också. Vi var inte riktigt där att vi kunde ta det beslutet, så vi tackade nej till honom, säger Modos sportchef Henrik Gradin.

Det finns inte så många klasspelare kvar på marknaden som vill till SHL. Var det ett svårt beslut för er att ta?

– Vi var rätt eniga, det var inte ett svårt beslut och tog inte dagar. Vi tog det med ledning och styrelse för att vara på den säkra sida och utgick sedan efter det.


Kenny Agostino i samband med OS för USA 2022. Modos sportchef tror att fler kommer haka på tåget.

Bild: Matt Slocum

Modos sportchef tycker att det är en intressant fråga och tror att fler klubbar kommer haka på tåget. Framförallt när det gäller spelare som försökt bryta eller ta sig ur sina avtal.

– Ja, men det tror jag. Kenny Agostino har inte gjort ett aktivt val att spela i KHL efter att kriget utbröt. Han hade ett befintligt avtal och det funkar ju som så att man inte bara kan bryta ett avtal hur som helst.

– Jag vet att det är mångmiljonbelopp som gäller för att ta sig ur de där avtalen och det betyder krasst sett att du måste spela gratis i två-tre år för att kunna betala av den skulden. Det är en sak som du har spelat NHL i tio år och har hundra miljoner på banken, då hade du kanske kunnat betala tre miljoner för att komma ur det.

Han fortsätter sitt resonemang:

– Han har gjort allt för att ta sig ur sitt kontrakt efter år ett och skrev till och med på för en svensk klubb, men när det inte föll väl ut ekonomiskt och han inte hade råd att lösa ut sig själv var han tvungen att vara kvar.

Annons


– Någonstans kan jag tycka att vi måste måste skilja på äpplen och päron, sen förstår jag att det är en svår fråga och det är något jag har full respekt för.

Jakten på den sista forwarden fortlöper därmed, men i dagsläget är ingenting nära att bli klart.

– Tills dess att vi får ett ja så är vi väldigt långt i från. Om du har fyra spelare i gång samtidigt och förhandlar med dem, men alla fyra säger nej så är det ju jättelångt i från. Tills dess att vi har fått en namnteckning på papper är det inte nära överhuvudtaget, säger han.

Är Anthony Greco som lämnade Frölunda aktuell?

– Han är ett namn vi tittar på, ja.
Hata allt.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Artikeln belyser att han verkligen försökt bryta för annan svensk klubb förra säsongen vilken framgår inte. Hägglunds stoppade MoDo affären och jag undrar om AIK pratade med sina sponsorer innan kontraktet skrevs med Agostino? Inte för att de är skyldiga att göra det utan för att det är en känslig övergång.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Kan man säga att tvärsöver på uppståndelseskalam värvar LHC Niklas Olausson på en stendöd marknad
Hata allt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly season 23/24

Post by Humlannitton »

NP kanske ska fundera redan nu på hur man ska bemöta Röven-fansens myspys på läktaren i kommande träningsmatch rörande denna värvning. Lär naturligtvis komma både banderoller, ukrainska flaggor och liknande för att få uppmärksamhet i media.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Anser att AIK gjort rätt. Han signade innan invasionen.
Det hade dock vart bra om man från klubbens sida kunde stämma i bäcken direkt och sätta ner foten.

Klubben har inte gjort fel och det kastas en massa skit nu från folk som verkar tävla i att ha "sundast" värderingar?
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1625
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

Humlannitton wrote: 22 Aug 2023, 12:46
Dwight_Shrute wrote: 22 Aug 2023, 10:44 <offtopic>

..och nej, det mest skrämmande med tiderna nu är snarare hur vissa försöker vrida journalister och deras uppdrag till att vara någon slags samhällsomstörtande verksamhet. Det är samma sak med forskning och vetenskap; konspirationsteorier, sofftänkande och "sunt förnuft" övertrumfar resultat och vetenskaplig metod hos alldeles för många människor idag.

</offtopic>
OT ja, och jag tar gärna den fortsatta diskussionen i DM med dig för att slippa plåga andra.

Nej, det är non sequitur...
..och du måste lära dig att skilja på ledare, krönikor och artiklar. Det är en väldigt stor skillnad både på målbild och utförande.

I övrigt så har du uppenbarligen inte förstått min poäng. Den journalistiska metoden har inte förändrats genom åren, den handlar fortfarande om att granska makten - i den form den visar sig. Att man väljer olika utgångspunkter i SVD och AB i någon fråga, exempelvis, har inget att göra med objektivitet eller brist på densamma. Seriös journalistik bedrivs på ett visst sätt - på samma sätt som seriös forskning gör det, och båda granskas kontinuerligt både av officiella, generella och områdesspecifika organ och kollegor.

Inte bara jag, men också jag, har flera gånger sagt att AIK säkert inte begått något formellt "fel". Man följer den plan man stakat ut; att journalister ställer kritiska frågor runt det (trots att klubben följt utstakad plan) ingår absolut inte i någon "agenda" utan handlar återigen om det ansvar den journalistiska metoden faktiskt har och ska ta och att säga något annat är att vilseleda och lägga dimridåer runt hur journalistik fungerar. Precis på samma sätt som människor gör runt de forskningsresultat och -rapporter man vill svärta ner. Jag personligen tycker att det är en lite äcklig värvning och jag känner att jag utvecklat varför i alldeles för många rader redan.

Tror vi drar ett streck här; det känns som vi börjat sjunka ner i skyttegravarna och som jag sagt tidigare så är det risken med den här typen av diskussioner.

Jag beklagar också att jag dragit ut snöret i rejäl offtopic - riktning.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly season 23/24

Post by tazman »

Detta är alltså ett citat från Gradin (sportchef eller liknade i en annan i Modo)

Han fortsätter sitt resonemang:

Han har gjort allt för att ta sig ur sitt kontrakt efter år ett och skrev till och med på för en svensk klubb, men när det inte föll väl ut ekonomiskt och han inte hade råd att lösa ut sig själv var han tvungen att vara kvar.

Duger för att han ska vara välkommen för mig.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly season 23/24

Post by Fdskebo »

tazman wrote: 22 Aug 2023, 15:55 Detta är alltså ett citat från Gradin (sportchef eller liknade i en annan i Modo)

Han fortsätter sitt resonemang:

Han har gjort allt för att ta sig ur sitt kontrakt efter år ett och skrev till och med på för en svensk klubb, men när det inte föll väl ut ekonomiskt och han inte hade råd att lösa ut sig själv var han tvungen att vara kvar.

Duger för att han ska vara välkommen för mig.
+1
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly season 23/24

Post by Humlannitton »

tazman wrote: 22 Aug 2023, 15:55 Detta är alltså ett citat från Gradin (sportchef eller liknade i en annan i Modo)

Han fortsätter sitt resonemang:

Han har gjort allt för att ta sig ur sitt kontrakt efter år ett och skrev till och med på för en svensk klubb, men när det inte föll väl ut ekonomiskt och han inte hade råd att lösa ut sig själv var han tvungen att vara kvar.

Duger för att han ska vara välkommen för mig.
Tycker man kan läsa mellan raderna att Gradin gärna skulle sett honom i Modo-tröjan, men att styrelsen fegade ur.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Humlannitton wrote: 22 Aug 2023, 17:04
tazman wrote: 22 Aug 2023, 15:55 Detta är alltså ett citat från Gradin (sportchef eller liknade i en annan i Modo)

Han fortsätter sitt resonemang:

Han har gjort allt för att ta sig ur sitt kontrakt efter år ett och skrev till och med på för en svensk klubb, men när det inte föll väl ut ekonomiskt och han inte hade råd att lösa ut sig själv var han tvungen att vara kvar.

Duger för att han ska vara välkommen för mig.
Tycker man kan läsa mellan raderna att Gradin gärna skulle sett honom i Modo-tröjan, men att styrelsen fegade ur.
Jepp
Håller med.
Blir ändå intressant att höra hur Kenny svarar på frågorna som kommer hagla från media när han anländer.
Abrahamsson verkar vara den som slår hårdast på trumman till fördömande av Skellefteå aik.
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly season 23/24

Post by sju-t »

"Han har gjort allt för att ta sig ur sitt kontrakt efter år ett och skrev till och med på för en svensk klubb"

Vet någon vilken den "svenska klubben" är?
Skellefteå ??
Eller var det någon annan SHL-klubb som höll på att
"skämma ut sig" redan förra säsongen!
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Silly season 23/24

Post by Erwynn »

sju-t wrote:"Han har gjort allt för att ta sig ur sitt kontrakt efter år ett och skrev till och med på för en svensk klubb"

Vet någon vilken den "svenska klubben" är?
Skellefteå ??
Eller var det någon annan SHL-klubb som höll på att
"skämma ut sig" redan förra säsongen!
”Till: Örebro
Agostino var en av stjärnorna i Torpedo Nizhny Novgorod. Han var extremt nära Örebro. Parterna var enligt uppgift helt överens, men det var Agustino som hoppade av. Örebro landade dock Daniel Audette för alla miljoner man hade att spendera.”

Artikeln publicerades redan 18/2-22 så ev kan ha någon mer klubb vart involverad under sommaren. https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... som-helst/
Hata allt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

När debuterar Kenny?
Tigerränderna går aldrig ur.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

Vart ska man dra gränsen för vad som är försvarbart eller inte, vet inte om Ryssland varit nått föredöme när det kommer till mänskliga rättigheter redan innan kriget. Har man t ex spelat i CSKA har man ju tjänat Putin pengar redan innan allt med Ukraina, men dom pengar är tydligen ok men en vecka senare är dom inte det.

Sen vad jag har svårt för är att folk ska berätta att nog hade han bara kunnat sticka även när han har kontrakt. Ingen vet hur hans situation har sett ut och hur villiga klubben har varit att sammarbeta. På vissa låter det ju som att han stått själv i frontlinjen med ett gevär i handen.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 23/24

Post by ante08 »

Foppas skridskocoach wrote: 22 Aug 2023, 18:46 När debuterar Kenny?
CHL nästa vecka är nog bra gissning.
Han kommer först till helgen.
User avatar
Scandic24
Posts: 1872
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Silly season 23/24

Post by Scandic24 »

Jag tycker att Agostino debatten är lite obalanserad med tanke på att det finns 10-12 svenska spelare som hör till olika SHL klubbar men som spelade kvar i KHL efter krigsutbrottet.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

Scandic24 wrote: 22 Aug 2023, 20:51 Jag tycker att Agostino debatten är lite obalanserad med tanke på att det finns 10-12 svenska spelare som hör till olika SHL klubbar men som spelade kvar i KHL efter krigsutbrottet.
…och vi var garanterat inte den enda SHL-klubben som högg efter honom.
Tigerränderna går aldrig ur.
Post Reply