Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

lobo
Posts: 1522
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

har Norran rapporterat nåt från träningar, uppladdning, känslan i laget?

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by John »

Nej.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Förhoppningsvis får ni lite av det i veckans avsnitt av Krysset Brinner, vi snackade iallafall en hel del med Pudas om det:

Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Snuskhummern »

Otroligt kul att man äntligen får höra på en podd om AIK som håller nivå. Bra initiativ!
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

Dagens höjdare när ett nytt avsnitt släpps! Underbart att få konsumera mer AIK nu när mikaelsson bloggen lagt ner.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Nytt avsnitt. Det blev bra!

Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lappri
Posts: 408
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lappri »

Dagens höjdpunkt, ruggigt härligt avsnitt! Sista hyllningen går ju till er angående podden, fantastiskt bra jobb och initiativ.
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by qerzeboy »

DobbTV har ett nytt program, hockeymorgon. Ett välkänt Skellefteå-fan har medverkat. Känner igen många tongångar från detta forum i snacket :D

“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Trollet wrote: 21 Mar 2023, 15:36 Nytt avsnitt. Det blev bra!

Vilken lirare han är Oskar. :D Det borde göras plats i almanackan för en uppföljningsepisod med historier från hans sambo Lina.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Ingen Nilsson den här veckan MEEEN bra innehåll ändå, lovar!

Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lobo
Posts: 1522
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Fin artikel av Adam Johansson Expressen
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... rsal_links

"...
Det fascinerande med 10- och 20-talets giganter Skellefteå och Växjö är att de byggt sina guldepoker med två olika metoder.

Talangfabriken mot legoknektarna, om man ska uttrycka det elakt och kortfattat utan att se nyanserna i vad som gjort både Skellefteå och Växjö till förebilder i svensk ishockey.

Samtidigt ligger det något i den formuleringen, för det är där man kan börja urskönja skillnaderna mellan klubbarnas strategier.
.."
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by persson82 »

Linus Söderström blev årets målvakt på hockey galan 👏👏
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

persson82 wrote: 02 May 2023, 20:21 Linus Söderström blev årets målvakt på hockey galan 👏👏
Pudas årets back.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Spelschemat för den kommande säsongen är äntligen spikat och klart! Vi inleder som förväntat säsongen på hemmaplan den 14 september mot Modo!
https://www.skellefteaaik.se/article/ex ... n5bi1/view
https://www.shl.se/article/6kyarug-403dd/view
Strffa
Posts: 254
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Strffa »

Intensivt med bortaturnéer i november!
Tre hemmamatcher över jul/nyår! (Dock ingen match annandagen)
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

Verkar vara Måndag-Onsdag-Fredag som gäller som speldagar. Jag älskade lördagsmatcherna.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Special Brew wrote:Verkar vara Måndag-Onsdag-Fredag som gäller som speldagar. Jag älskade lördagsmatcherna.
”SHL:s spelschema fortsätter centrera kring tisdagar, torsdagar och lördagar. Observera att spelschemat är med reservation för eventuella ändringar” från länken ovanför ditt inlägg.
Hata allt.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

Erwynn wrote: 11 May 2023, 11:30
Special Brew wrote:Verkar vara Måndag-Onsdag-Fredag som gäller som speldagar. Jag älskade lördagsmatcherna.
”SHL:s spelschema fortsätter centrera kring tisdagar, torsdagar och lördagar. Observera att spelschemat är med reservation för eventuella ändringar” från länken ovanför ditt inlägg.
Jag tror Brew har tagit för många bärss, eller som en annan forumit skrev för några år sedan.
Han betalar inga punktskatter....!
User avatar
TigerShark
Posts: 3749
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by TigerShark »

Kunde hitta en måndags-match på hela säsongen. Måndag, onsdag och fredag låter mer som hockeyallsvenskans speldagar.
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by John »

Brew kanske är smyg-lövare…
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

När, Brew är stencool och definitivt ingen lövare!
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

Blev helt fel från min sida. Vet inte vad det beror på, men när jag läser på SHL:s sida så står det tex att vi möter LHC borta fredag 3/11. Men det är lördagstider, 15:15 och 18:00. Kanske beror på att jag befinner mig i Brasilien och att tidsskillnaden ställer till det så att fel dag visas?
Kollar jag på flashscore så är det som vanligt, tis, tor och lör.
Och bärsteorin stämmer. Jag hade säkert tagit några.
Skål på er. 🍻🍻
Antos
Posts: 278
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Antos »

Visst är Aik fruktansvärt dåliga på att bygga upp nått intresse och hype? Är ju helt tyst från dom kring lagbygget t ex, vad gör man för att sälja säsongskort osv? Eller är det bara jag som är helt ute och cyklar?
shaquille
Posts: 1950
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Antos wrote: 24 May 2023, 14:55 Visst är Aik fruktansvärt dåliga på att bygga upp nått intresse och hype? Är ju helt tyst från dom kring lagbygget t ex, vad gör man för att sälja säsongskort osv? Eller är det bara jag som är helt ute och cyklar?

Kan vara världens slöaste jobb att jobba på marknadsföring i Skellefteå aik.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Dwight_Shrute »

Det känns lite som att man fortsätter på samma tema som förr om åren; att alla avdelningar jobbar för sig själva och har rätt lite med varandra att göra. Då spelar det inte så stor roll om man jobbar hårt eller inte; utan tydlig riktning uppifrån så kommer man ändå inte så långt. Man kan ha åsikter om Billing, men mina intryck är att han är rätt så inlåst i sin avdelning och att det inte finns någon röd tråd genom föreningen vad gäller vem man vill vara och hur man ska komma dit. Det finns säkert någon lösryckt mening, typ "bygdens lag", som man jobbar efter men det är ju alldeles för ostrukturerat och otydligt. Med tanke på de stålar som AIK hanterar och den organisation man har så måste man ha ett större helhetsgrepp om saker och ting. Lasse J hade verkligen sina sidor men på hans tid så fanns det där helhetsgreppet och man hade en tydlighet både mot media och allmänheten med vem man var och vad man stod för.

Jag är helt övertygad om att man måste tillbaka dit för att nå riktigt stora framgångar igen; både sportsligt och ekonomiskt.

Det känns som man tappat självförtroendet och riktningen i föreningen. Under Lasse J's era var det självklart att vi var Skellefteå AIK - flytta på er för fan - vi tävlar om guldet vartenda jävla år...vi tar era bortkastade losers till spelare utan självförtroende men med en bortslarvad talang och bygger upp dom igen, muskel för muskel, och sedan kommer vi och spöar skiten ur er på er hemmaplan. Det budskapet var rätt tydligt utåt också, även om det var lite mer glimten i ögat.

Idag? Not so much.

Jag gillar verkligen Åsa men hon har mycket att bevisa. Som jag förstår det *är* hon en person som gärna tar in folk som kan saker som hon själv inte behärskar och hon är alltid tydlig och rakt på sak. Det är superbra egenskaper som jag hoppas hon använder sig av och styr upp saker och ting. Jag tror vi behöver en stor förändring i organisationens ramverk och jag tycker absolut att vi behöver ha marknadsföringsbiten som en integral del av det ramverket, eftersom den idag bygger varumärket, säljer sittplatser, sätter ner foten i mediakommunikationen. I underhållningsbranschen (som man får säga att idrott faktiskt också är) så är det ofantligt klantigt att slarva bort sådana saker..och om man slarvar bort sådant kommer man i förlängningen självdö när vattnet (pengarna) tar slut.
nathrakh
Posts: 100
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nathrakh »

En sak som jag har reflekterat över är hur en person som Kenttä kan skapa ett massmedialt intresse för laget. Han är ofta ganska frispråkig kring hur han tänker runt lagbygget, matcher, domslut, supporterinsamlingar och vad det räcker till, vilken typ av spelare som ska värvas och om man är nära att värva den spelaren osv. Jag skulle säga att hans kommentarer i media skapar ett mycket mycket större intresse än vad annonser någonsin kan göra.

Forsell kan sin sak och jag gillar honom. Men han är ju tyvärr sjukt tråkig och säger väl aldrig någonting spännande i media. Det skapar inte det mediala intresset som kan få bygden intresserad både under hög och lågsäsong..

Sen tycker jag väl iofs inte att man ska hålla på som björklöven och djurgården och skylla varje förlust på domarna - men det finns saker som man jag tycker att man ska fundera kring hur man använder media för att skapa ett intresse runt laget.
Fdskebo
Posts: 1099
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Fdskebo »

Man ska inte underskatta vilken effekt "vi mot världen"-känslan kan ge en förening. Det är klart att både Djurgården och Björklöven utnyttjat den på ett mycket mer effektivt sätt än vi (utspel i media från Garpen och Kentää som exempel). Om man känner att man (ens lag) blir orättvist behandlad så sluter man upp i de egna leden viket i förlängningen skapar en hype, och mer intresse. Alltså mer pengar.

Vi har ju genom åren tagit på oss rollen som PK-laget nr1. Aldrig klaga på domare, aldrig sticka ut hakan, aldrig vara kaxiga, aldrig provocera. Det medför tyvärr att vi blir väldigt "mellanmjölk". Och mellanmjölk är sällan bra om man ska bygga ett varumärke och en hajp kring något.

Nej, våga sticka ut hakan. Tänj på gränserna lite. Skapa känslor!
nathrakh
Posts: 100
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nathrakh »

Fdskebo wrote: 25 May 2023, 10:43 Man ska inte underskatta vilken effekt "vi mot världen"-känslan kan ge en förening. Det är klart att både Djurgården och Björklöven utnyttjat den på ett mycket mer effektivt sätt än vi (utspel i media från Garpen och Kentää som exempel). Om man känner att man (ens lag) blir orättvist behandlad så sluter man upp i de egna leden viket i förlängningen skapar en hype, och mer intresse. Alltså mer pengar.

Vi har ju genom åren tagit på oss rollen som PK-laget nr1. Aldrig klaga på domare, aldrig sticka ut hakan, aldrig vara kaxiga, aldrig provocera. Det medför tyvärr att vi blir väldigt "mellanmjölk". Och mellanmjölk är sällan bra om man ska bygga ett varumärke och en hajp kring något.

Nej, våga sticka ut hakan. Tänj på gränserna lite. Skapa känslor!
Helt enig där. Vi måste sticka ut hakan! Även om det måste ske inom rimlighetens och smakfullhetens gränser. Jag stör mig på att varje gång Björklöven spelat match så är rubriken i VK/VF något som någon sagt om domarinsatsen. Dit vill jag inte. Men å andra sidan är det mycket med Björklöven som stör mig..
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Vi bjöd in Gurra till veckans avsnitt av Krysset brinner. Tycker faktiskt det blev riktigt bra. Fantastiskt fin människa!

Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2961
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

Trollet wrote: 27 May 2023, 07:46 Vi bjöd in Gurra till veckans avsnitt av Krysset brinner. Tycker faktiskt det blev riktigt bra. Fantastiskt fin människa!

Fantastisk fin pod också.
Tigerränderna går aldrig ur.
Post Reply