F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

lappri
Posts: 416
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by lappri »

Humlannitton wrote: 24 Apr 2023, 21:55
Special Brew wrote: 24 Apr 2023, 21:45 Fy fan! Det där jävla målet med 6 sekunder kvar blev avgörande. Blir galen på att man inte kan freda målet och spela smartare med så kort tid kvar av 2:a.
Hej Wingerli, tankarna i Schweiz redan?
Kan ju ta å börja med bandy ist.
Torsgatan
Posts: 943
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by Torsgatan »

Att en sådan kulturbefriad/NHLifierad plastig jävla främlingslegion till förening får skörda framgångar är så jävla vidrigt så man vill spy. SPY.

Hade fan ställt mig upp och applåderat om Lule hade slagit dom i en final.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by dovienya »

För övrigt var Anton Olsson bästa back i dag.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by Foppas skridskocoach »

dovienya wrote: 24 Apr 2023, 22:03 För övrigt var Anton Olsson bästa back i dag.
Han gjorde i alla fall inte bort sig.

Men det säger nog mer om hur mentalt nerkörda övriga backar var. Ingen av de övriga kom upp i normal standard.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by Foppas skridskocoach »

Torsgatan wrote: 24 Apr 2023, 21:59 Att en sådan kulturbefriad/NHLifierad plastig jävla främlingslegion till förening får skörda framgångar är så jävla vidrigt så man vill spy. SPY.

Hade fan ställt mig upp och applåderat om Lule hade slagit dom i en final.
De har nu tagit fler SM-guld än vad vi har gjort. Och 75% av dem har de tagit mot oss.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by ossian »

Jag ar besviken pa SM-finalen som helhet. Valdigt valdigt trakigt spel. Pucken lases fast i sarghornet, sen sarg ut. Nar tempot drivs upp har spelarna inte skickligheten att hantera pucken. Nui blev det nagra fasthallningsutvisningar i sista tva matcherna, men tidigare hela slutspelet var det non-stop spelforstrande. Valdigt ojamna nivaer fran match till match. Inga tacklingar, knappt nagra mal. De mal som gors ar mest snedstud eller misstag, fa mal som kommer efter ett bra spel. Mest ligga ratt i positionerna, inte bjuda pa nagonting. Vaxkop var klasser battre pa att hantera det spelet. Mer cyniska, battre koncentration, mer talamod.

Om jag ska vara arlig har det vart dalig kvalitet aven mot Rogle och Orebro. Det ar nagra spelare som sticker ut, framfor allt Leo Carlsson i Rogle, aven den dar unga liriga backen i Rogle var grym. Men nu nar alla spelare kommer tillbax fran KHL, varfor ar inte ligan battre, varfor ar det inte mer underhallande spel? Kanns klart samre an for 5-10 ar sedan nar det borde ga at motsatt hall.

Besviken pa AIK. Vaxkop gor en bra match. Anda vinner de 4 matrcher av 5? AIK gor ingen bra match men forlorar 3 jamna matcher och vinner 1. AIK bjuder motstandarna pa enkla mal igenom hela slutspelet. Det ar fa spelare som hojer sig och krigar in mot kassen. Ar halva laget skadade eller? Svagt psyke pa manga spelare, och Vaxkops inkopta kanadicker, finnar och amerikaner verkar tyvarr brinna for det mer vilket ar markligt.
Last edited by ossian on 24 Apr 2023, 22:11, edited 1 time in total.
Joner
Posts: 75
Joined: 05 Jan 2019, 00:05

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by Joner »

Torsgatan wrote: 24 Apr 2023, 21:59 Att en sådan kulturbefriad/NHLifierad plastig jävla främlingslegion till förening får skörda framgångar är så jävla vidrigt så man vill spy. SPY.

Hade fan ställt mig upp och applåderat om Lule hade slagit dom i en final.
Spelar My Hometown när bucklan lyfts. Alltså fyfan vilken skräpförening.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by Foppas skridskocoach »

ossian wrote: 24 Apr 2023, 22:05 Jag ar besviken pa SM-finalen som helhet. Valdigt valdigt trakigt spel. Pucken lases fast i sarghornet, sen sarg ut. Nar tempot drivs upp har spelarna inte skickligheten att hantera pucken. Nui blev det nagra fasthallningsutvisningar i sista tva matcherna, men tidigare hela slutspelet var det non-stop spelforstrande. Valdigt ojamna nivaer fran match till match. Inga tacklingar, knappt nagra mal. De mal som gors ar mest snedstud eller misstag, fa mal som kommer efter ett bra spel. Mest ligga ratt i positionerna, inte bjuda pa nagonting. Vaxkop var klasser battre pa att hantera det spelet. Mer cyniska, battre koncentration, mer talamod.

Om jag ska vara arlig har det vart dalig kvalitet aven mot Rogle och Orebro. Det ar nagra spelare som sticker ut, framfor allt Leo Carlsson i Rogle, aven den dar unga liriga backen i Rogle var grym. Men nu nar alla spelare kommer tillbax fran KHL, varfor ar inte ligan battre, varfor ar det inte mer underhallande spel? Kanns klart samre an for 5-10 ar sedan nar det borde ga at motsatt hall.

Besviken pa AIK. Vaxkop gor en bra match. Anda vinner de 4 matrcher av 5? AIK gor ingen bra match men forlorar 3 jamna matcher och vinner 1. AIK bjuder motstandarna pa enkla mal igenom hela slutspelet. Det ar fa spelare som hojer sig och krigar in mot kassen. Ar halva laget skadade eller? Svagt psyke pa manga spelare, och Vaxkops inkopta kanadicker, finnar och amerikaner verkar tyvarr brinna mer for det vilket ar markligt.
Om jag får leka hobbypsykolog så tror jag att det på vissa sätt är enklare att prestera bra i en förening som knappt någon utanför omklädningsrummet bryr sig om. De går ut till matcherna med ett lugn och känner ingen press från omgivningen att gå upp och vara kreativa utan kan lugnt och metodiskt ta till sig uppgiften och se till att riskminimera till dess att motståndaren går bort sig.

Det verkar som att våra spelare kan göra det hyfsat väl på bortaplan men spelar vi hemma verkar de inte kunna lägga band på sig. Hjärna slår hjärta flera gånger om och Växjö är en cynisk (i positiv bemärkelse) förening där man inte behöver bry sig särskilt mycket om hjärta. Spela smart, ta rätt beslut. Vänta till dess att chanserna kommer, för det gör de. Helst mot ett motstånd som bara kör (som vi på hemmaplan).
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by ossian »

Joner wrote: 24 Apr 2023, 22:09
Torsgatan wrote: 24 Apr 2023, 21:59 Att en sådan kulturbefriad/NHLifierad plastig jävla främlingslegion till förening får skörda framgångar är så jävla vidrigt så man vill spy. SPY.

Hade fan ställt mig upp och applåderat om Lule hade slagit dom i en final.
Spelar My Hometown när bucklan lyfts. Alltså fyfan vilken skräpförening.
De har mycket stolthet i den foreningen, och sen star det STORT HJARTA pa trojorna. Sen riktigt roligt spel. Tack Vaxkop!
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by tazman »

Alltid lätt med facitet i efterhand men missen att värva en toppforward istället för Högberg, Melker och Mascherin var en stor miss.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Frantisek Pospisil
Posts: 1377
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by Frantisek Pospisil »

Orkar inte med allt onyanserat gnäll.

Tack laget för en suverän säsong.
Tack till klacken på västra. Vilken nytändning.
Tack till föreningen som med en av SHLs lägsta budgetar gjort detta möjligt.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by ossian »

Foppas skridskocoach wrote: 24 Apr 2023, 22:11 Hjärna slår hjärta flera gånger om och Växjö är en cynisk (i positiv bemärkelse) förening där man inte behöver bry sig särskilt mycket om hjärta. Spela smart, ta rätt beslut.
Men det star ju STORT HJARTA pa trojorna?

I Vaxkp Fakers Stort Hjarta vill jag lyfta fram Hardy Haman Aktell, Martin Lundberg, Larmi, Cooper, Lowe, Koivisto, Blichfeldt, Halgbebbewcxs?, Kossila, Rieder, Sexton, Sjutton, och resten av de egna smalanska produkterna. Sen maste jag aven lyfta fram Petter i studion samt Tornberg, samt domarkaren. Med ett sadant sympatiskt och lokalt svensk lag som Vaxkop som skordar framgang pa fgramgang, och med ett sadant stjarngang i studion, sa ser det nog ljust ut for svensk hockey?
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by Halford »

Att spela my hometown borde tamefan rendera feta böter! Eller?
Allt det andra kan jag köpa om än motvilligt, trots att det var rättvist.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by Foppas skridskocoach »

Halford wrote: 24 Apr 2023, 22:41 Att spela my hometown borde tamefan rendera feta böter! Eller?
Allt det andra kan jag köpa om än motvilligt, trots att det var rättvist.
Ja, det var inte snyggt.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by Halford »

Jo, laget gjorde trots allt en bra säsong. Men hoppas Forssell nu lärt sig vilka spelartyper som krävs. Mjäkiga, men skillade, lirare vinner tyvärr inga guld.
Vilket är så jävla trist, då det är lirare man vill se, eller?
User avatar
TigerShark
Posts: 3761
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by TigerShark »

Halford wrote: 24 Apr 2023, 22:41 Att spela my hometown borde tamefan rendera feta böter! Eller?
Allt det andra kan jag köpa om än motvilligt, trots att det var rättvist.
Spelade dom verkligen den? Sjukt osmakligt om så är fallet.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: F5 - Växjö Lakers-Skellefteå AIK - 24/4 kl 19.30

Post by Foppas skridskocoach »

Halford wrote: 24 Apr 2023, 22:45 Jo, laget gjorde trots allt en bra säsong. Men hoppas Forssell nu lärt sig vilka spelartyper som krävs. Mjäkiga, men skillade, lirare vinner tyvärr inga guld.
Vilket är så jävla trist, då det är lirare man vill se, eller?
Jag vet inte, fråga Evertsson som rott hem fyra SM-guld.
Tigerränderna går aldrig ur.
Post Reply