Senast sedda filmen

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Senast sedda filmen

Post by Trollet »

aik155 wrote:Min senaste film var backdraft :D
Kul! Var filmen bra, undrar jag!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Senast sedda filmen

Post by aik155 »

Det är min favvorit film :D och ja den är sjukt bra :D http://www.youtube.com/watch?v=VMDTLH2YEGY" onclick="window.open(this.href);return false;
så här är trailern :D
Låt aldrig stå plats dö
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Senast sedda filmen

Post by Trollet »

Nice!! :D :D
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Senast sedda filmen

Post by aik155 »

jajamensan de äger av mig så får den 5+ pga att den är bra gjorde älskar skådespelarna de ända minuset är att den inte är den är lite overkligen går in i hus utan rökdykarmasker men annars är den se värd tycker ni borde sen den :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Senast sedda filmen

Post by Draper »

Ser/försöker se Cowboys and Aliens. Förbannade skitfilm. Hoppades att den snart skulle vara slut, då återstod det 80 minuter. Så seg var den, inte ett bra betyg för något som utger sig för att vara en actionrulle. Löljligt, segt och floskelfyllt manus som gör filmen omöjlig att se.

Synd att man har någon skada som gör att man inte kan stänga av filmer när man väl börjat se en. 30 minuter återstår av eländet. Skjut mig.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

PANG! :D

Contagion - Passade bra eftersom jag har dragit på mig en förkylning och satt och hostade under hela filmens gång. Filmen är ganska innehållslös och skulle nästan hellre kunna vara någon form av "dokumentär över framtida händelse" som visar ett särdeles elakt virus som har många paralleller med fågel- och svinflunsa. Det är rätt bra ändå på något sätt som jag inte riktigt kan sätta fingret på = 3p

National Lampoon: Vacation (sett om) - Smått rolig men kan inte på något sätt mäta sig med julfilmen = 2p
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Har missat att skiva två filmer:

Drive - Började se filmen med föreställningen att filmen skulle vara en actionfilm med mycket bilkörning/-jakter eftersom den heter .. Drive och den handlar om en ..stunt driver, men icke. Filmen är särdeles sävlig, många scener är utan tal och musik där paret det handlar om bara stirrar på varandra i en liksom pinsam men ändå komfortabel tystnad mellan två personer som inte känner varandra men är nyfikna. Det i sig är väl ett lite intressant inslag men filmen utvecklar sig aldrig och det enda jag känner att jag vill göra är att stämpa "mongo" i pannan på dem båda = 2p-

Los Ojos de Julia/Julias Eyes - Handlar om en tjej och hennes syster som har en ögonsjukdom som gör att stress leder till nedsatt syn och slutligen blindhet. Filmen har en vinkel som får en att tro att det handlar om något övernaturligt vilket inledningsvis känns "bra" men den lyfter aldrig vid slutet av filmen rycker man på axlarna och tänker "jaha, var det allt" = 2p-
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Daybreakers (sett om) - Intressant annorlunda tappning på vampyrer = 4p

Equilibrium (sett om) - Ganska kraftfull film med rätt hyfsade actionscener = 4p

Source Code (sett om) - Ganska otroligt att man kan göra film med så smal handling, funkar, funkar riktigt bra = 4p

Friday the 13th (sett om) - Det var år och dagar sedan jag såg den här filmen senast. Det slår en hur bra den är och samtidigt hur annorlunda uppföljarna är. Härligt med riktiga klassiker = 4p+

Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked (bio) - Aveny #6, bilden helt off-screen, säkert en meter tapp på höjden, suddigt som VHS. Skamligt att de får hålla sån förbannad dålig kvalitet på bio och ta betalt som de gör. De andra två filmern är tråkiga. Handlar bara om massa musikproduktions. Tjafs, flams. Den här trodde jag skulle vara mer intressant eftersom det istället handlar om ett "äventyr" på en "öde" ö. Men de lyckas fucka till även det här så det blir nästan lika dåligt. Lite lustigt, för en som sett några avsnitt av den tecknade serien så vill jag minnas det som mer äventyr och mindre av det här flamset. Sedan är det en enda stor moralkaka, en överdos i barnauppfostran. Fy sjutton = 2p-
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Friday the 13th Part II (sett om) - Trevligt att se om filmen som man sett bara sett i sunkigt VHS-format men nu i HD. Filmen där Jason debuterar, om man bortser från de par sekunderna i slutet av den första filmen. Fortfarande "levande" eller vad man ska kalla det, kanske snarare mänsklig, tafflig, lätt besegrad men samtidigt inte förstås = 4p

Frågan är nu hur många filmer som finns att få i HD, har inte hittat mer än de två första...

Diary of a Whimpy Kid (sett om) - Barnen gillar den och jag måste erkänna att jag också tyckte den var rätt rolig. Uppföljaren kändes mer krystad än den första filmen = 3p+
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Säsongsavslutningen av Dexter S6 var den bästa avslutningen hittills. Ser verkligen fram emot vad som kommer att hända i nästa säsong. Nu denna förbannade väntan...
/Jonas
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Senast sedda filmen

Post by Trollet »

EuphoniC wrote:Säsongsavslutningen av Dexter S6 var den bästa avslutningen hittills. Ser verkligen fram emot vad som kommer att hända i nästa säsong. Nu denna förbannade väntan...
Har du nåt att säga till mig som sett en säsong av Dexter, älskade den, men av någon anledning har ackumulerat fem osedda säsonger nu?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Man kan säga att säsongerna har tappat allt eftersom, kanske mest på grund av att det i grund och botten handlar om samma samma sak men med en twist och händelseförloppet är ungefär detsamma och det löser sig alltid i sista sekund när de kniper. Vi har redan sett det förr så det är väl en naturlig känsla...

Men ändå är Dexter (alla säsonger, IMO) en av de bättre serierna där ute. S5 kändes mer som ett lågvattenmärke och S6 har lyfts sig lite för att nu slänga fram den bästa avslutningen.

Hade helt klart inte varit dumt med 5 osedda Dexter-säsonger just nu, det är lite torka på TV-seriefronten, i varje fall för mig i min värld med de serier som jag känner till/provat på. Hoppas alltid på att hitta nya sevärda serier förstås :)
/Jonas
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Såg Dexter S6 i helgen och den började helt okej men när brodern kom in tappade den tråden helt och avslutades väldigt svargt men det slut som bara inte kan hända typ.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Broder? Slutet är väl ganska logiskt i S6, lite övermodigt att gå dit Dexter gick och helt logiskt att det blev som det blev. Pratar du om sista säsongen nu?
/Jonas
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Senast sedda filmen

Post by Trollet »

Sluta spoila!!!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Tror nog bara det där förvirrade ;) det förvirrade i varje fall mig och jag har sett skiten!
/Jonas
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Senast sedda filmen

Post by Jeloin »

Slutet på s06 var som du säger riktigt bra! När kommar s07 ut?
Framåt kamrater!
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Jeloin wrote:Slutet på s06 var som du säger riktigt bra! När kommar s07 ut?
Om för lång tid!

Eftersom S6 just slutat i kombination med att Dexter bara kör halvsäsonger så betyder det att vi får vänta tills i oktober nästa år för att se vad som händer :(

Jumper (sett om) - Det blir mycket omsedda filmer, ungarna börjar bli större och kan se mer vuxna filmer så det finns mååååånga filmer att se om. Jumper tycker jag är en rätt så bra film. Filmen i sig kanske inte är super-suverän men den egna fantasin om hur det skulle kunna vara om man besatt förmågan att "hoppa" mellan platser höjer filmen = 3p+
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Friday the 13th Part III (sett om) - I och med den här delen i "serien" så har Jason blivit vad han är känd för att vara, otroligt långsam, stundtals så tafflig så att det är ett under att inte offren kommer undan, men samtidigt stark och med förmågan att alltid vara på "rätt" ställe. Det är först här vi ser överdriven styrka, t.ex. han lyfter en kille i huvudet och tycker på sidorna så ett öga hoppar ut. Mönstret har också utkristalliserats, mord, mord, mord, ingen märker något, en tjej kvar som i en snabb sekvens hittar alla döda. Tyvärr betyder det också att filmerna tappar successivt = 3p+/4p-
/Jonas
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: Senast sedda filmen

Post by Harks »

Kan tipsa om BBC:s(?) version "Sherlock", som andra säsongen börjat på nu. 2x2 kom igår ( 3 delar 1:a säs), så överkomligt att se igenom.

Sherlock Holmes som utspelar sig i nutid som känns riktigt fräsch. Riktigt bra skådespelarinsatser och är välskriven. Alla serier från England är oftast kvalité och denna är inte ett undantag.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Harks wrote:Kan tipsa om BBC:s(?) version "Sherlock", som andra säsongen börjat på nu. 2x2 kom igår ( 3 delar 1:a säs), så överkomligt att se igenom.

Sherlock Holmes som utspelar sig i nutid som känns riktigt fräsch. Riktigt bra skådespelarinsatser och är välskriven. Alla serier från England är oftast kvalité och denna är inte ett undantag.
Även andra filmen är uppdelad i 3 avsnitt.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Senast sedda filmen

Post by Sketch »

Harks wrote:Kan tipsa om BBC:s(?) version "Sherlock", som andra säsongen börjat på nu. 2x2 kom igår ( 3 delar 1:a säs), så överkomligt att se igenom.

Sherlock Holmes som utspelar sig i nutid som känns riktigt fräsch. Riktigt bra skådespelarinsatser och är välskriven. Alla serier från England är oftast kvalité och denna är inte ett undantag.
Kan mycket väl vara min favoritserie alla kategorier, längtar till sista avsnittet på söndag! Dock en aning frustrerande att det ska vara så få avsnitt, men kvalité över kvantitet antar jag. Med 50+ SH-berättelser finns det åtminstone utrymme för att bli fler..
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Sketch wrote:
Harks wrote:Kan tipsa om BBC:s(?) version "Sherlock", som andra säsongen börjat på nu. 2x2 kom igår ( 3 delar 1:a säs), så överkomligt att se igenom.

Sherlock Holmes som utspelar sig i nutid som känns riktigt fräsch. Riktigt bra skådespelarinsatser och är välskriven. Alla serier från England är oftast kvalité och denna är inte ett undantag.
Kan mycket väl vara min favoritserie alla kategorier, längtar till sista avsnittet på söndag! Dock en aning frustrerande att det ska vara så få avsnitt, men kvalité över kvantitet antar jag. Med 50+ SH-berättelser finns det åtminstone utrymme för att bli fler..
Som jag skrev, det är en film dom delar upp på 3 delar.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Senast sedda filmen

Post by Trollet »

Drive: Tilltalade mig inte alls på beskrivningen, såg ut som en biljaktsfilm av den sort man sett alldeles för många av.
Blev enormt förvånad. Lågmäld, bra skådespel och för en gångs skull en vettig story. Tappade lite sista halvtimmen men hamnar på tre starka troll.


Tinker, Tailor, Soldier, Spy:
Precis som väntat. Tät och tung som en våt yllerock. Sjuttiotalets England innebär dragiga fönster, smuts, solkiga rutor, tjocka kristallglas med whisky, cigarettrök, tweed och manchestertyg.
En ruggigt stark historia berättad på ett perfekt sätt. Filmen är oerhört mustig och innehållsrik, det duger inte att - som sällskapet på raden framför - slösurfa på mobilen ens en liten stund. Då tappar man bort sig och då blir den bara konstig. Men den uppmärksamme får sin belöning i en fantastiskt välgjord film. Fem troll!

Moneyball:
Känns som jag har skrivit om den här en gång förut :S Hur som helst, en story om en GM i baseball med revolutionerande idéer om statistik och hur man hittar rätt spelare till fyndpris. Man måste nog vara rätt sportnördig för att verkligen uppskatta den men Brad Pitt lyfter filmen - som vanligt - och den hamnar på tre starka.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Såg Tinker Tailor Solider Spy igår och den tilltalade mig inte alls. Tycker att det känns som ett pretentiöst försök att åstadkomma något högkulturellt med inslag i scener som borde vara subtila men som tvingas på tittaren utan någon egentlig mening, bara ett löst exempel är skylten i hissen och texten som är skriven på väggen i kontoret i den första delen av filmen.

Generellt sett så avskyr jag kalla kriget-filmer. Generellt sett avskyr jag tråkiga sepiastinkande torra brittiska scenarion. Jag klarar helt enkelt inte av den här typen av filmer. Kikade lite på nätet efteråt och läser att mycket i filmen är helt lösryckt och refererar till boken och den gamla TV-serien. Det känns väldigt tråkigt att skapa något runtomkring gamla verk utan att klara av att stå på egna ben på ett vettigt sätt.

Nu är det många som går igång på det som är konstigt, tillkrånglat, konstruerat, torrt och tråkigt. Bra för er. Själv så känner jag det som att jag har blivit bestulen på dryga två timmar av mitt liv och att det här är det sämsta jag har sett på flera år.

Måste man ge ett betyg? Jag går emot strömmen och = 1p

C'est la vie

James Dean med James Franco som passar som handen i handsken med att återge Dean = 4p

East of Eden - Blev så sugen efter ovan så jag kände att jag var tvungen att se om något av Deans tre verk så det blev East of Eden. Film som på ett sätt och vis återspeglar James Deans relation till sin egen pappa och att inte varit älskad som barn = 4p

Johnny English: Reborn - En sådan där film som man matar igenom och proppar käften full av snacks. Känns stundvis lite märklig eftersom Rowan Atkinson stundvis är "nära" Bean men i nästa stund faktiskt är en bra "agent". Popcornrulle och inget annat = 3p-

The Smurfs - Såg den på bio med ungarna för en tid sedan men såg om den nu på engelska. Brukar ju alltid vara bättre på engelska då mycket humor försvinner i översättningen. Gjorde dock inget för den här filmen = 2p-

The Way Back - "Verklighetsbaserad" film om ett gäng fångar i ett ryskt arbetsläger i Sibirien som bestämmer sig att fly. Inte den korta vägen mot väster eftersom det skulle betyda döden utan se drar mot öster och över Himalaya. Händer inte speciellt mycket. Det vandras. Det äta, sparsamt. Någon dör och man får blåsor på fötterna. Typiskt drama, varken jättebra eller dåligt, hänger någonstans i mitten. Anledningen till att jag sällan segar mig igenom draman = 3p

13 Assassins - En hänsynslös man är på väg att bli framtida Shogun. Brutal som ett missanpassat barn som dödar kors och tvärs bara för sitt eget nöjes skull. 13 samurajer tar an sig uppdraget att å folkets vägnar sätta stopp för honom. Rått och hänsynslöst = 4p

The Amityville Haunting - Såg denna med en av grabbarna. En blandning av Bair Witch och Paranormal Activity som spelar på Amityville Horror. Ska utspela sig i samma hus vilket det inte är. Skådespelarna är kassa. Dialogen suger. Effekterna obefintliga. En riktigt värdelös film = 1p

The Amityville Horror - Grabben blev sugen att se originalet. Såg om den för inte så länge sedan med min yngre son så vi matade igenom den. Finns inte så mycket att säga. Klassiker = 4p

Deadheads - Zombies med en twist. Två av dessa zombies är inte så lite annorlunda. Som människor, fast döda och förmultnade då. De ger sig iväg för att leta rätt på den enes kärlek från 2 år innan, d.v.s. innan han dog. Jag gillar verkligen udda zombiefilmer, t.ex. Shaun of the Dead, Wasting Away, Fido m.fl. = 4p

Triangle - Ett gäng ger sig iväg på en segeltur men överrumplas av en elektrisk storm och båten kapsejsar. De räddas av ett kryssningsfartyg men det står inte riktigt rätt till. Blev överraskad av den här filmen, trodde den skulle vara helt platt men den visar lite fantasi och får pusselbitarna att falla på plats på ett bra sätt = 3p+

Bunraku - Film men en lite speciell känsla som funkar riktigt bra men inte riktigt räcker hela vägen, tröttnade mot slutet = 3p+

Conan: The Barbarian & Conan: The Destroyer - Har aldrig kommit mig för att se de här filmerna. Har sett bitar från TV men aldrig i helhet. Barbargenren är verkligen inget som funkar för mig. För mina tankar tillbaka till barndomen och en film som jag vill minnas hette Barbarian Brothers. Genren och dessa filmer inklusive remaken av den första står för muskler och ingen hjärna, det hela blir inget annat än löjligt och snudd på parodi = 2p-

Don't Be Afraid of the Dark - Trailern för tankarna till Dean Kontz bok om de små jord/ler-figurerna som traskar omkring i ventilationen i jakt på sina offer. Var inte riktigt uppmärksam om att det handlade om tandfeér, vilket inte kan anses vara en spoiler. Filmen är okej, men det hjälps inte att det känns som att de kunde ha fått till det mycket bättre. Sådant som att dessa små dödliga väsen är effektiva när de vill men samtidigt oförmögna att döda när det gäller gör att det känns påklistrat och konstruerat = 3p

National Treasure 1 & 2 - Matade igenom dessa igen. Funkar, modern popcorn-Indiana Jones, helt okej = 3p+
/Jonas
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Senast sedda filmen

Post by Trollet »

Förstår att prettovarningen ligger nära i TTSS men jag gillar verkligen hela miljön. Har inga som helst svårigheter att förstå dig som känner tvärtom dock. Däremot tycker jag verkligen inte filmen är banal, som du antyder med exemplen kring hissen osv.
En fråga - varför såg du den? För just det du beskriver var väl ganska väntat att få i den filmen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Jag ser en specifik film av den enkla anledningen för att jag ska ha sett den :)

Dumt att döma innan man har sett själv så man kan bilda en rättvis uppfattning. Man kan ju alltid bli positivt överraskad och förväntningar visar sig vara fel både nu och då. Oftast är det ju så att man ser film för att man sett något tilltalande men ibland så har man inte en aning om vad man ger sig in på.

Sedan, som i det här fallet, så ser jag något som inte direkt tilltalar mig för att inte säga är direkt frånstötande bara för att se vad det är men med en förhoppning om att man har fel i sina förväntningar. Aldrig sätter jag mig och ser en film för att jag vill bekräfta att det inte funkar för mig. Det vore ju lite märkligt.

Jag gillar komplexa filmer. Det får gärna vara märkligt också. Men någonstans måste bitarna passa ihop än om det inte är helt uppenbart. Men det där torra konstiga som mest är konstigt för att man vill att det ska vara det och inte för att det finns någon bakomliggande poäng i det är lite knepigt. Läste förresten att man har gjort Gary Oldmans karaktärs torrhet mycket mer torr än vad den ska vara i boken/serien vilket för mig bekräftar att man anser att det är extra finkulturellt med omotiverad kärvhet. Visst ger det en viss mystik till en viss grad men... Det är kanske mest där skon klämmer. Kalla kriget = mystik, paranoia, konspirationer och konspirationsteorier, omotiverad rädsla för det okända och inget ska bekräftas :lol:

Men, hade jag gått igång på kalla kriget-spion-nonsens (IMO) så kanske jag hade varit lyrisk över filmen. Jag dömer förstås ingens motsatta åsikter ;)
/Jonas
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Colombiana såg vi för någon vecka sen och det var en film helt i min smak, lagom överdriven och en film man känner sej glad efter man sett den inte som det mesta som kommer nu, alltså där man har själmordstankar i det närmaste efter filmen är slut, den får 7/10.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Senast sedda filmen

Post by arsenal »

FILM STAVAS STEVEN SEAGAL!!!Bästa skådespelaren genom tiderna!!!allt man behöver veta om film stavas Seagal!!!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Senast sedda filmen

Post by Trollet »

Simon och ekarna: överraskande bra drama om två familjer under andra världskriget. Inget för den som bara gillar Steven Seagal ( ;) ) men uppskattar man en bra berättad historia är den sevärd. 3,5 troll.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply