#10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 21/22)

Moderator: Styrelsen

lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: #10 Joakim Lindström

Post by lazerkrobbe »

Tompa wrote:Ett annat elitserielag tror jag inte finns på världskartan. Jocke är en franchiseplayer som man bygger ett lag runt omkring, fram ned cashen Lasse :)
Tror inte vi ska känna oss allt för säkra på att Jocke inte spelar i en annan ES-klubb då kontraktet med AIK är slut. Tyvärr...
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Trollet »

lazerkrobbe wrote:
Tompa wrote:Ett annat elitserielag tror jag inte finns på världskartan. Jocke är en franchiseplayer som man bygger ett lag runt omkring, fram ned cashen Lasse :)
Tror inte vi ska känna oss allt för säkra på att Jocke inte spelar i en annan ES-klubb då kontraktet med AIK är slut. Tyvärr...
Kan vara så. Samtidigt är Jocke hemkär, han har ett litet barn och har precis varit iväg på ett misslyckat äventyr. Tror han drar sig för att slita upp rötterna igen. Och Lasse med plånkan lär erbjuda så bra betalt för Jocke att andra klubbar måste upp med sinnessjuka pengar för att Jocke själv ska anse det värt att gå.
Han har sitt hus och sin familj här och är inte 20 år längre. Jag tror faktiskt att det rent objektivt finns stora chanser att han kritar på ett flerårskontrakt i stil med Jimmies.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: #10 Joakim Lindström

Post by lazerkrobbe »

Trollet wrote:
lazerkrobbe wrote:
Tompa wrote:Ett annat elitserielag tror jag inte finns på världskartan. Jocke är en franchiseplayer som man bygger ett lag runt omkring, fram ned cashen Lasse :)
Tror inte vi ska känna oss allt för säkra på att Jocke inte spelar i en annan ES-klubb då kontraktet med AIK är slut. Tyvärr...
Kan vara så. Samtidigt är Jocke hemkär, han har ett litet barn och har precis varit iväg på ett misslyckat äventyr. Tror han drar sig för att slita upp rötterna igen. Och Lasse med plånkan lär erbjuda så bra betalt för Jocke att andra klubbar måste upp med sinnessjuka pengar för att Jocke själv ska anse det värt att gå.
Han har sitt hus och sin familj här och är inte 20 år längre. Jag tror faktiskt att det rent objektivt finns stora chanser att han kritar på ett flerårskontrakt i stil med Jimmies.
Bara att hålla tummarna...vore en våt dröm med Jocke på ett 5-års.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #10 Joakim Lindström

Post by addebeck »

svartgulsubkultur wrote:Hur många perfekta tvåmeter korta flippmackor la han inte igår?
Fina handleder.

Ja, många var det in med pucken, dra på sig bevkaning, och sen en lätt flipmacka på bladet till backen! Ståfräs fick jag flera gånger om.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Rampa »

Att bygga ett lag runt sådana spelare som t.ex. Joakim Lindström och Jimmie Ericson skulle ytterligare stärka klubbens position som en av landets starkaste. Jag tror nog det kommer att förhandlas hårt inom Aik till våren.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Humlannitton »

Rampa wrote:Att bygga ett lag runt sådana spelare som t.ex. Joakim Lindström och Jimmie Ericson skulle ytterligare stärka klubbens position som en av landets starkaste. Jag tror nog det kommer att förhandlas hårt inom Aik till våren.
Jocke, Jimmie, Pi-Ed och hemlagat på backsidan med Burström, Granberg och Edström... (om man inte vill dregla lite över en eventuell återkomst från magic number seven...)

Och Jocke Eriksson förstås!
Tompa
Posts: 523
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Tompa »

lazerkrobbe wrote:
Tompa wrote:Ett annat elitserielag tror jag inte finns på världskartan. Jocke är en franchiseplayer som man bygger ett lag runt omkring, fram ned cashen Lasse :)
Tror inte vi ska känna oss allt för säkra på att Jocke inte spelar i en annan ES-klubb då kontraktet med AIK är slut. Tyvärr...
Skulle bli chockad om Jocke skriver på för ett annat elitserielag. Tro inte annat än Lasse kommer erbjuda det största kontraktet i AIK:s historia. Aldrig att då Jocke går till HV, Färjestad eller Linköping för 20 000 extra i månaden.
Winning isn't everything, it's the only thing
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #10 Joakim Lindström

Post by JockeL »

Vad tycker ni om Jocke såhär långt? Tycker han varit lite bra-dålig, som han var redan ifjol och förmodligen alltid kommer vara. Jämfört med ifjol har han exakt samma styrkor, och exakt samma svagheter. Bra spel- och passningssinne, tight klubbteknik och bra skott. Men sen är han inte direkt snabb, inte direkt stark och inte direkt intensiv. Vilket straffar honom ganska mycket offensivt och extremt mycket defensivt. Och då poängen inte trillar in blir det lätt att totalumet hamnar på minuskontot...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #10 Joakim Lindström

Post by svartgulsubkultur »

Han behöver få hänga ett par puckar och höja självförtroendet.
Med kalibrerat sikte mot Groko hade han gjort ett hattrick.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #10 Joakim Lindström

Post by JockeL »

Jo klart man kanske inte kan bortse från att det var 5 matcher sen han fick sparken... Ingen moral- och självförtroendeboost direkt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Lappmössan »

Tycker själv att han alltid varit en av de bästa på isen sedan han kom tillbaka. Oinsatta Luleåsupportrar (han som driver dragskott.nu) kallar honom dock för en flopp. :roll:
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Oracle »

Ja, en nolla i statistiken men han gjorde ju mål i en straffläggning också så tror inte pressen var katastrofalt tung. Men självklart kul att det blev ett första spelmål nu.

Jag tycker att han skapat flera vassa lägen i 5 av de 6 matcherna, så jag tycker han motsvarat förväntningarna okej. Sen vore det så klart ett önskemål att han gör fler poäng, men de kommer ju att komma.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Skidrow »

Syns lång väg att hans självförtroende inte är på top, hoppas det släppte nu när han fick göra et mål som räknas i protokollet.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #10 Joakim Lindström

Post by King Kong »

Tycker allt snack om hans "måltorka" fått alldeles för stort utrymme och påpekats vid intervjuer alldeles för mycket..
Killen kommer från AHL mitt i säsongen, lirar i en helt ny omgivning och i ett lite annat spelsystem...
När han spelat 3 matcher utan mål pratades det om måltorka och att han inte levererat..

Nä, jag tycker han gjort en riktigt bra start där han kämpat på bra och skapat massor med chanser..
Att poängen börjat trilla in är ur det perspektivet väntat..
5 poäng på 7 matcher sett till förutsättningarna är MVG om man nu bara skall snegla på poängstats..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Oracle »

Som sagt, nu är det ju poäng mer eller mindre varje match så, gamle Jocke är tillbaks!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Larzon »

Oracle wrote:Som sagt, nu är det ju poäng mer eller mindre varje match så, gamle Jocke är tillbaks!
och endå känns det inte som att han fått utdelning för det han gör. när allt kommer igång och han har flytet med sig kommer han ligga på minst 3p matchen. han är för bra för elitserien. vi ska vara glada att han är här.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #10 Joakim Lindström

Post by marre »

Här pratar vi SPETS!.. Ser hyfsad ut men tror vi kan vänta oss ännu mer! :D
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: #10 Joakim Lindström

Post by anton95uppsala »

Nån som vet hur länge han blir avstängd?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Zimme »

anton95uppsala wrote:Nån som vet hur länge han blir avstängd?
Trodde du verkligen att diciplinnämnden skulle ha fattat ett beslut redan? På fredag i bästa fall får vi veta.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Markman »

Jag skulle bli föga förvånad om det slutar med 2 matcher avstägning samt en matchs böter.. Det är väl standard oavsett förseelse i lotteri.. förlåt - diciplinnämnden..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #10 Joakim Lindström

Post by don_tomassso »

Lär bli minst 5 matcher.o kanske två matchers böter.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Zimme »

Markman wrote:Jag skulle bli föga förvånad om det slutar med 2 matcher avstägning samt en matchs böter.. Det är väl standard oavsett förseelse i lotteri.. förlåt - diciplinnämnden..
2+1 känns troligt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Markman »

Jocke diskuterar förlängning med Lasse J, föga oväntat! Nu har vi det dock på pränt genom Fahlman: http://www.folkbladet.nu/283519/2012/02 ... bada-sidor" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Zimme »

NHL känns uteslutet, han har provat utan att lyckas, KHL är tveksamt med tanke på lilltjejen så jag tror han vill hålla sig hemmavid, ett 5års kanske. en ny Davidsson.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #10 Joakim Lindström

Post by rock »

En viktig kugge som jag hoppas Skellefteå kan knyta till sig i 2 till 3 år.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #10 Joakim Lindström

Post by smogz »

Zimme wrote:NHL känns uteslutet, han har provat utan att lyckas, KHL är tveksamt med tanke på lilltjejen så jag tror han vill hålla sig hemmavid, ett 5års kanske. en ny Davidsson.
Skulle smaka mumma. All in för 5 år är mitt förslag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: #10 Joakim Lindström

Post by anton95uppsala »

Zimme wrote:
anton95uppsala wrote:Nån som vet hur länge han blir avstängd?
Trodde du verkligen att diciplinnämnden skulle ha fattat ett beslut redan? På fredag i bästa fall får vi veta.
Nej, självklart inte. Min fråga var kanske aningen felformulerad, men tänkte att det kanske bblir någon automatisk avstägning.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Skidrow »

Ryktet säger att clownerna håller på med tombolan nu så kanske ha spelar ikväll om det vill sej bra med lottningen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #10 Joakim Lindström

Post by 374 »

Nej han fick match penalty så han är avstängd i kväll vilket som.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Skidrow »

Dom kan ändra det så som dom gjorde på på Oskar L tackling på Luleå spelaren ifjol.
Post Reply