Semifinal 1 AIK- Örebro

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

petterrr_dd
Posts: 298
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by petterrr_dd »

Tycker att perr2 är fruktansvärda, vi har oerhört svårt att ta oss ut från egen zon då... matchen överlag, såå första 7min överlägsna men det är sååååå sönderläst! Dom avvaktar första 10 med en mur. SEN är det över, strölägen här och där, men överlag noll! Visst spelövertag men allt som allt jämt i farliga lägen.

Dom skippar hårt spel tills det krävs för att spara sig. Gissar att det blir hårdare på deras hemmaplan...

Btw första gången i loge, satan så trist förutom ölen! Saknade västra!
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by Special Brew »

Undrar om inte Wingerli fuckade upp det i första matchen mot Rögle också. Har för mig det.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by Humlannitton »

Special Brew wrote: 01 Apr 2023, 19:55 Undrar om inte Wingerli fuckade upp det i första matchen mot Rögle också. Har för mig det.
Det stämmer. Han blev övermodig vid offensiv blå.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by Special Brew »

Humlannitton wrote: 01 Apr 2023, 20:21
Special Brew wrote: 01 Apr 2023, 19:55 Undrar om inte Wingerli fuckade upp det i första matchen mot Rögle också. Har för mig det.
Det stämmer. Han blev övermodig vid offensiv blå.
Han spelade upp sig efter det som tur var. Lär krävas igen.
Hällgren
Posts: 197
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by Hällgren »

Coach-förlust idag igen. AIK är bättre i grunden men grislaget har sätt att ändra en matchbild som Robban inte har. Vi vinner nog över sju matcher men Robbans passivitet är enormt frustrerande och kommer kosta oss energi och fler matcher är nödvändigt.

In med Robertsson. Han har en helt annan dimension av vinnarskalle än tex #11
Empress
Posts: 6991
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by Empress »

Hällgren wrote: 01 Apr 2023, 20:53 Coach-förlust idag igen. AIK är bättre i grunden men grislaget har sätt att ändra en matchbild som Robban inte har. Vi vinner nog över sju matcher men Robbans passivitet är enormt frustrerande och kommer kosta oss energi och fler matcher är nödvändigt.

In med Robertsson. Han har en helt annan dimension av vinnarskalle än tex #11
Det enda som skulle få Robban att ändra i kedjor är ett klart underläge inför en tredje period - alternativt skador.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by dovienya »

Torsgatan wrote: 01 Apr 2023, 19:26 Märkvärdigt hur långsam högberg är på rören? Smartness i all ära men inte hade man förväntat sig granberg-klass på skridskoåkningen.

Eller hamnar han ute för länge väldigt ofta?
Han är ju ändå rätt rörlig. Känns som han har lite dålig skridskokondition snarare än att han är långsam. Lite knasigt som back, kan tyckas.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by Special Brew »

Ingen på Norran nuddar vid de brutala missarna på Örebros 2 första mål! Blir lite provocerad av det. Nu är jag ju iofs boende i Linköping och har Norran tillfälligt tack vare ett erbjudande. Men det kanske är vanligt att de inte kritiserar AIK?
lappri
Posts: 412
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by lappri »

Hemma efter sen kväll borta och på plats i arenan vid dagens match. Står fast vid att de blir 4-1 i matcher till AIK, fullkomligt bortsumlad match idag kombinerat med felstudsar och dåligt disciplin. Nånstans måste man inse att när pucken är släppt så är den släppt som någon sa en gång i tiden. Nånå, Örebro är ett jävla brukslag och spelar därefter, 4-1 i matcher blir de.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by Trollet »

Special Brew wrote: 01 Apr 2023, 21:36 Men det kanske är vanligt att de inte kritiserar AIK?
Hahahaha.

Det kan man ju säga ja.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
pucknörden
Posts: 59
Joined: 21 Feb 2023, 18:35

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by pucknörden »

Återigen måste AIK 's tränarteam visa sin taktiska sida om detta ska lyckas. Alla snackar om AIK's fart , visst nice när det funkar men ingen snackar om hur ska gameplanen läggas upp när inte farten är den drivande faktorn. Fan ,, jag sa att AIK tar första ganska enkelt och att AIK vinner med 4-2. Har också sagt att Niclas är slug o fick tyvärr rätt på den punkten. Efterlyser plan B o C o dessa saknades också innan Robban började.
jowa
Posts: 463
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by jowa »

Länge sedan man såg aik vara så här överlägsna. Det här kan nog bara sluta med en klar seger för Örebro. Man får stora boforsvibbar av den här matchen.

Skickat från min XQ-AU52 via Tapatalk

User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by Special Brew »

Wingerli är 25 år gammal. Han borde kunna värdera sitt spel betydligt bättre än vad han gör. Han gör det väldigt b
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by Special Brew »

Special Brew wrote: 01 Apr 2023, 23:30 Wingerli är 25 år gammal. Han borde kunna värdera sitt spel betydligt bättre än vad han gör. Han gör det väldigt bra ibland med sin fart. Men ikväll undrar man hur han fungerar rent taktiskt. Han bidrar verkligen till 2-2 målet. Hoppas han motbevisar mig på måndag.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by dovienya »

Hahaha, var upptagen under matchen så jag kunde inte se den. Men 2-2-målet är ju fantastiskt. Benny Hill-musik på den så är det komplett. Helt fantastiskt.

Bara att glömma, men det lär ju bli 100k visningar på tuben.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by p-play »

Det värsta är att vi kom ut väldigt bra i den här matchen. Det såg ut som det skulle bli en av säsongens bästa matcher. Spelet genom mittzonen med puck var riktigt bra.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by nr86 »

p-play wrote: 01 Apr 2023, 23:40 Det värsta är att vi kom ut väldigt bra i den här matchen. Det såg ut som det skulle bli en av säsongens bästa matcher. Spelet genom mittzonen med puck var riktigt bra.
Precis.
Lika gärna kan vi vinna på måndag med uselt spel men med en Söderström som står på huvudet och backar som städar framför mål.
cleo
Posts: 629
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by cleo »

Vaknade i morse och var lika förbannad som igår på det sätt som AIK slängde bort segern :evil: . Det här blir ingen bra söndag, usch.
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by persson82 »

Special Brew wrote: 01 Apr 2023, 23:33
Special Brew wrote: 01 Apr 2023, 23:30 Wingerli är 25 år gammal. Han borde kunna värdera sitt spel betydligt bättre än vad han gör. Han gör det väldigt bra ibland med sin fart. Men ikväll undrar man hur han fungerar rent taktiskt. Han bidrar verkligen till 2-2 målet. Hoppas han motbevisar mig på måndag.
Men man har ett antal chanser att slå till icing å låta Söderström få tillbaka klubban. Men man ska försöka spela sig ur egen zon istället
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by p-play »

Torsgatan wrote: 01 Apr 2023, 19:26 Märkvärdigt hur långsam högberg är på rören? Smartness i all ära men inte hade man förväntat sig granberg-klass på skridskoåkningen.

Eller hamnar han ute för länge väldigt ofta?
Det är samma problem som med Lindholm, d v s de klarar inte av att hantera speltiden utan blir trötta. Man måste rotera in andra spelare på deras position. Jag tycker också att JJ klarar sig undan mycket kritik. Han ser rädd ut i närkamperna. Kanske man borde låta Sundsvik centra den kedjan emellanåt.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Semifinal 1 AIK- Örebro

Post by Chippen »

p-play wrote: 02 Apr 2023, 11:14
Torsgatan wrote: 01 Apr 2023, 19:26 Märkvärdigt hur långsam högberg är på rören? Smartness i all ära men inte hade man förväntat sig granberg-klass på skridskoåkningen.

Eller hamnar han ute för länge väldigt ofta?
Det är samma problem som med Lindholm, d v s de klarar inte av att hantera speltiden utan blir trötta. Man måste rotera in andra spelare på deras position. Jag tycker också att JJ klarar sig undan mycket kritik. Han ser rädd ut i närkamperna. Kanske man borde låta Sundsvik centra den kedjan emellanåt.
Som någon skrev tidigare: vi har sett en spelare i Skellefteå tidigare med exakt samma syndrom som Johnsson och et var Brad Moran.
Båda var fenomenala i grundserien där de fick mera tid med pucken, men genast när det blir tightare så försvinner de på en gång.

Var ju exakt likadant med Johnsson ifjol för den som minns
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply