AIK-Luleå 2/3 kl 1900

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: AIK-Luleå 2/3 kl 1900

Post by Special Brew »

Tom definitivt
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1570
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: AIK-Luleå 2/3 kl 1900

Post by Dwight_Shrute »

p-play wrote: 02 Mar 2023, 21:28 Tvärtom skulle jag vilja säga. Det gnälldes enormt i Djurgården på hans obefintlig coachning och just bristande taktiska sinne. Han är dock en bra ledare som är bra på att få ihop gruppen. Vi får hoppas att vi får något lag som inte klarar av eller fokuserar på att stänga mittzonen i kvarten t ex Linköping eller Timrå.
Då skiljer sig våra upplevelser åt. Att han inte är någon aktiv coach vet vi ju, men det utesluter inte att det finns ett taktiskt sinne, trots allt. Upplevde nog att det ofta fanns/finns en ganska bra plan på plats från start men att han har fördärvat svårt att anpassa sig under matcherna när något går åt helvete.

Med det åt sidan tycker jag det är rent förbannat svagt att vi inte löst "mittzonsproblematiken" trots flera olika coacher och i stort sett flera fulla lag i spelaromsättning de senaste åren..ett enormt underbetyg till alla inblandade.
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: AIK-Luleå 2/3 kl 1900

Post by king_louie »

Som vanligt mot Lule, bök och stök och sarggegga, puckar som hoppar och far, passningar som inte sitter på bladet och när de väl gör det missas det i mottagningarna.
Vi behöver verkligen få tillbaka Kuhn, och även en rostig Melker tror jag kommer att bidra.
Många under isen, Pudas och Wingerli speciellt, Winge har dessutom förmågan att förlora de flesta viktiga tekningarna.
4e linan har det jobbigt när de fastnar i egen zon (som vid 1-1 målet).
Max bästa fwd, Högberg bästa back den här matchen. Och man märker redan nu hur viktig Petter kommer att bli i slutspelet.
cleo
Posts: 629
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: AIK-Luleå 2/3 kl 1900

Post by cleo »

Jag tänker på ordspråket ”Lika barn leka bäst” och det märks tydligt när vi möter när vi möter lag som spelar en destruktiv, defensiv hockey. AIK klarar inte av att möta den typen av spel.
Det är så mycket enklare att spela destruktivt än konstruktivt och nu krävs det att man snabbt hittar en lösning på problemet annars blir det respass i kvarten.

Sista matcherna har det fungerat typ 1 period att man med fart håller spelet uppe, men ju längre matcherna går, så går man ner i tempo och det tar alldeles får lång tid när man vänder spelet. Det är skitjobbigt att möta lag som hakar, bökar och drar ner på tempot.

Kuhn saknas nåt oerhört och man kan ju bara hoppas att han är tillbaka snart i någotsånär form. Ser fram emot Melker på lördag, om han nu ska spela.
Frasse är guld värd i målet! Pudas har varit kass efter landslagsuppehållet.
Post Reply