Silly Season 22/23

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
TigerShark
Posts: 3900
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly Season 22/23

Post by TigerShark »

Abols skulle man gärna se i AIK så klart. Han är ju en grym spelare och ibland räcker det ju med ett miljöombyte för att en spelare ska börja producera igen.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 22/23

Post by lobo »

åhhh vad jag hoppas att Forre gör en lite icke-Forre och bara ser till att Abols går till oss. Skulle ändra dynamiken på flera kedjor med en gång. Drömspelare

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 22/23

Post by Foppas skridskocoach »

Så… hela det här ryktet om Abols baseras på att ”nån” hört ”nåt” om att en ”Örebroforward ev är på väg in”?

Låter ganska löst i mitt tycke. Eller har jag missat nåt?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly Season 22/23

Post by tazman »

Eftersom det inte finns några trovärdiga rykten så får man gripa efter halmstrån.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 22/23

Post by nr86 »

tazman wrote: 14 Oct 2022, 21:35 Eftersom det inte finns några trovärdiga rykten så får man gripa efter halmstrån.
Som amen i kyrkan😁
shaquille
Posts: 1970
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 22/23

Post by shaquille »

Kul med lite fart i sillytråden även om det är ett väldigt löst ryckte.😀
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 22/23

Post by Snuskhummern »

Foppas skridskocoach wrote: 14 Oct 2022, 20:30 Så… hela det här ryktet om Abols baseras på att ”nån” hört ”nåt” om att en ”Örebroforward ev är på väg in”?

Låter ganska löst i mitt tycke. Eller har jag missat nåt?
Enligt madhawk så kan Abols vara påväg bort och att en handfull klubbar har honom på bordet. Krysset hävdade i samband med det att Forre hade en Örebro-spelare att ta ställning till. Stor tillfällighet om det inte är Abols.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 22/23

Post by p-play »

Niklas Eriksson är en skicklig taktiker, men det är nog en del som är ganska less på hans värdegrundsarbete som inte är detsamma som Peas var utan politiskt inriktat. Jag känner inte speciellt många östeuropeer, men ingen av dem jag har stött på har varit "politiskt woke". Abols är en riktigt vass spelare, men han sitter nog på en av de högsta lönerna i serien och det finns nog säkert en dyr sign-off. Med tanke på Erikssons politiska aktivism så finns det nog säkert rätt många spelare som har tröttnat på honom. Linus Öberg skulle passa bra in hos oss.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 22/23

Post by marre »

Ja,vi var väl och högg på Öberg innan han förlängde?
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1625
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 22/23

Post by Dwight_Shrute »

p-play wrote: 15 Oct 2022, 09:52 Niklas Eriksson är en skicklig taktiker, men det är nog en del som är ganska less på hans värdegrundsarbete som inte är detsamma som Peas var utan politiskt inriktat. Jag känner inte speciellt många östeuropeer, men ingen av dem jag har stött på har varit "politiskt woke". Abols är en riktigt vass spelare, men han sitter nog på en av de högsta lönerna i serien och det finns nog säkert en dyr sign-off. Med tanke på Erikssons politiska aktivism så finns det nog säkert rätt många spelare som har tröttnat på honom. Linus Öberg skulle passa bra in hos oss.
Tänk så man kan se olika på världen. Niklas Eriksson är definitivt en av de tränare jag högaktar, just på grund av hans politiska och moraliska engagemang. Världen i stort behöver *definitivt* mer människor som står för vad de tycker och tänker i alla sammanhang. (Som en parentes så tror jag inte du vet vad woke innebär, men det är inte så viktigt i sammanhanget.)

..att Abols skulle lämna Örebro på grund av Erikssons politiska engagemang tror jag inte ett dugg på; han har inte gjort någon hemlighet av den och Rodrigo har bara haft Örebro för ögonen när det handlar om SHL. Antingen stämmer inte info:n, eller så är det något annat som driver bort honom.

Frågan är om han är rätt spelare för oss? Jag vet att han tar stor plats i omklädningsrummet och i spelargruppen i stort. Han har bevisligen uppsidor vi saknar, men frågan är till vilket pris man får honom? (då pratar jag inte om ekonomiska kostnader)
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 22/23

Post by p-play »

Dwight_Shrute wrote: 15 Oct 2022, 12:14
p-play wrote: 15 Oct 2022, 09:52 Niklas Eriksson är en skicklig taktiker, men det är nog en del som är ganska less på hans värdegrundsarbete som inte är detsamma som Peas var utan politiskt inriktat. Jag känner inte speciellt många östeuropeer, men ingen av dem jag har stött på har varit "politiskt woke". Abols är en riktigt vass spelare, men han sitter nog på en av de högsta lönerna i serien och det finns nog säkert en dyr sign-off. Med tanke på Erikssons politiska aktivism så finns det nog säkert rätt många spelare som har tröttnat på honom. Linus Öberg skulle passa bra in hos oss.
Tänk så man kan se olika på världen. Niklas Eriksson är definitivt en av de tränare jag högaktar, just på grund av hans politiska och moraliska engagemang. Världen i stort behöver *definitivt* mer människor som står för vad de tycker och tänker i alla sammanhang. (Som en parentes så tror jag inte du vet vad woke innebär, men det är inte så viktigt i sammanhanget.)

..att Abols skulle lämna Örebro på grund av Erikssons politiska engagemang tror jag inte ett dugg på; han har inte gjort någon hemlighet av den och Rodrigo har bara haft Örebro för ögonen när det handlar om SHL. Antingen stämmer inte info:n, eller så är det något annat som driver bort honom.

Frågan är om han är rätt spelare för oss? Jag vet att han tar stor plats i omklädningsrummet och i spelargruppen i stort. Han har bevisligen uppsidor vi saknar, men frågan är till vilket pris man får honom? (då pratar jag inte om ekonomiska kostnader)
Problemet är bara det att det som du anser är moraliskt rätt inte nödvändigtvis anses vara det samma av andra. Politik är åsikter och inte kunskap. Hans politiska engeagemang är heller inte som det värdegrundsarbete som Pea ägnade sig åt (utbildning i individuellt ansvartagande och hur man skall bemöta andra människor). Att ge sig in i politiska diskussioner känns inte speciellt genomtänkt om man är ledare för en icke politisk organisation.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1625
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 22/23

Post by Dwight_Shrute »

p-play wrote: 15 Oct 2022, 12:59
Dwight_Shrute wrote: 15 Oct 2022, 12:14
Tänk så man kan se olika på världen. Niklas Eriksson är definitivt en av de tränare jag högaktar, just på grund av hans politiska och moraliska engagemang. Världen i stort behöver *definitivt* mer människor som står för vad de tycker och tänker i alla sammanhang. (Som en parentes så tror jag inte du vet vad woke innebär, men det är inte så viktigt i sammanhanget.)

..att Abols skulle lämna Örebro på grund av Erikssons politiska engagemang tror jag inte ett dugg på; han har inte gjort någon hemlighet av den och Rodrigo har bara haft Örebro för ögonen när det handlar om SHL. Antingen stämmer inte info:n, eller så är det något annat som driver bort honom.

Frågan är om han är rätt spelare för oss? Jag vet att han tar stor plats i omklädningsrummet och i spelargruppen i stort. Han har bevisligen uppsidor vi saknar, men frågan är till vilket pris man får honom? (då pratar jag inte om ekonomiska kostnader)
Problemet är bara det att det som du anser är moraliskt rätt inte nödvändigtvis anses vara det samma av andra. Politik är åsikter och inte kunskap. Hans politiska engeagemang är heller inte som det värdegrundsarbete som Pea ägnade sig åt (utbildning i individuellt ansvartagande och hur man skall bemöta andra människor). Att ge sig in i politiska diskussioner känns inte speciellt genomtänkt om man är ledare för en icke politisk organisation.
Jag ser inget problem i att man har olika värderingar och åsikter. Diskussioner och för all del direkta konflikter är inget att vara rädd för utan något som driver framåt. Jag tycker snarare att problemet ligger i människor som ser demokratiska åsikter och värderingar som problem i sig. Politik är för övrigt *både* åsikter och kunskap. Den ena baserad på den andra.

Vad en ledare för en icke-politiskt organisation gör utanför sin yrkesroll är vederbörandes ensak. Man får alltid förutsätta att ledarpersoner grundlagt sin värdegrund inom den egna organisationen för att jobba kvar, i annat fall kommer de så klart sköljas bort. Jag tror aldrig jag hört någon ens viska om att Niklas får kicken?

Tillbaka till Abols så har jag ögnat igenom hans twitter och ser en hel del som går hand i hand med det jag vet att Niklas står för, så - återigen - jag tror inte problemet ligger i någon okalibrerad värdegrund dem emellan. Jag undrar som sagt hur väl han passar i Skellefteå AIK 2022?
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 22/23

Post by Gargamel »

p-play wrote: 15 Oct 2022, 12:59
Dwight_Shrute wrote: 15 Oct 2022, 12:14
p-play wrote: 15 Oct 2022, 09:52 Niklas Eriksson är en skicklig taktiker, men det är nog en del som är ganska less på hans värdegrundsarbete som inte är detsamma som Peas var utan politiskt inriktat. Jag känner inte speciellt många östeuropeer, men ingen av dem jag har stött på har varit "politiskt woke". Abols är en riktigt vass spelare, men han sitter nog på en av de högsta lönerna i serien och det finns nog säkert en dyr sign-off. Med tanke på Erikssons politiska aktivism så finns det nog säkert rätt många spelare som har tröttnat på honom. Linus Öberg skulle passa bra in hos oss.
Tänk så man kan se olika på världen. Niklas Eriksson är definitivt en av de tränare jag högaktar, just på grund av hans politiska och moraliska engagemang. Världen i stort behöver *definitivt* mer människor som står för vad de tycker och tänker i alla sammanhang. (Som en parentes så tror jag inte du vet vad woke innebär, men det är inte så viktigt i sammanhanget.)

..att Abols skulle lämna Örebro på grund av Erikssons politiska engagemang tror jag inte ett dugg på; han har inte gjort någon hemlighet av den och Rodrigo har bara haft Örebro för ögonen när det handlar om SHL. Antingen stämmer inte info:n, eller så är det något annat som driver bort honom.

Frågan är om han är rätt spelare för oss? Jag vet att han tar stor plats i omklädningsrummet och i spelargruppen i stort. Han har bevisligen uppsidor vi saknar, men frågan är till vilket pris man får honom? (då pratar jag inte om ekonomiska kostnader)
Problemet är bara det att det som du anser är moraliskt rätt inte nödvändigtvis anses vara det samma av andra. Politik är åsikter och inte kunskap. Hans politiska engeagemang är heller inte som det värdegrundsarbete som Pea ägnade sig åt (utbildning i individuellt ansvartagande och hur man skall bemöta andra människor). Att ge sig in i politiska diskussioner känns inte speciellt genomtänkt om man är ledare för en icke politisk organisation.
+1
shaquille
Posts: 1970
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 22/23

Post by shaquille »

Tror vi kan släppa det rycktet, hade han vart på väg bort så hade han knappast spelat idag.
Last edited by shaquille on 15 Oct 2022, 23:18, edited 1 time in total.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 22/23

Post by Skidrow »

Sen varför skulle han vara kapten om tränaren tycker illa om honom.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 22/23

Post by Rollie »

Undrar om den här Brickley kan vara ett fynd. Rätt storlek och säkert rätt låg lön relativt sett som ny i SHL. Ska visst vara riktigt bra i allsvenskan. https://www.eliteprospects.com/player/2 ... l-brickley
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 22/23

Post by svea_man »

Dax o vakna forre, nu måste du agera tar ju ett tag o komma i grejerna också
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 22/23

Post by Empress »

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... lda-vagar/

Malmö lär väl hugga om det finns någon sanning i ovan?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 22/23

Post by svea_man »

Empress wrote: 17 Oct 2022, 12:56 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... lda-vagar/

Malmö lär väl hugga om det finns någon sanning i ovan?
Tycker inte vi ska försöka på honom tycker inte han är nå bra enda han gjort bra är o bomba i pp inte riktigt de vi behöver tar hellre en murbräcka med lite målsinne
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 22/23

Post by nr86 »

Kan Laleggia vara något som vi hugger på? Tik släpper honom mot Magnus P. Men det kanske är annat vi är ute efter och framförallt forwards? Laleggia är ju en mer spelande back och vi behöver få in mer fysik på backplats anser jag men när marknaden är som den är får vi ta det som bjuds? Hoppas vi får in något framåt nu för den här veckan blir tuff med så mycket etablerade spelare borta.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 22/23

Post by krysset »

LaLeggia går även ha som forward vilket han ibland gjorde i Rögle.

Jag säger nej tack.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 22/23

Post by king_louie »

nr86 wrote: 18 Oct 2022, 13:40 Hoppas vi får in något framåt nu för den här veckan blir tuff med så mycket etablerade spelare borta.
Problemet är väl att vi inte har mer än 2 spelare borta vad jag vet och genast ser det väldigt tunnt ut.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 22/23

Post by nr86 »

Och inte vilka som helst..............Men tunt var ordet
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1625
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 22/23

Post by Dwight_Shrute »

Mario Kempe. 😄
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 22/23

Post by Balotelli »

Rögle är enligt uppgift sugna på att byta bort Rosdahl mot någon back. Tänk om dem skulle kunna ta Nilssons så blir vi av med hans usla kontrakt…
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: Silly Season 22/23

Post by Norrland74 »

Balotelli wrote:Rögle är enligt uppgift sugna på att byta bort Rosdahl mot någon back. Tänk om dem skulle kunna ta Nilssons så blir vi av med hans usla kontrakt…
He he. Det skulle vara något.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 22/23

Post by nishog04 »

Norrland74 wrote: 18 Oct 2022, 21:37
Balotelli wrote:Rögle är enligt uppgift sugna på att byta bort Rosdahl mot någon back. Tänk om dem skulle kunna ta Nilssons så blir vi av med hans usla kontrakt…
He he. Det skulle vara något.
Finns ingen med sådant självskadebeteende.
Frantisek Pospisil
Posts: 1414
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 22/23

Post by Frantisek Pospisil »

Dwight_Shrute wrote: 18 Oct 2022, 19:31 Mario Kempe. 😄
Då is the bottom nådd.
shaquille
Posts: 1970
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 22/23

Post by shaquille »

Man trodde att det skulle hända nåt när NHL lagen fyllt sina trupper men icke det.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 22/23

Post by Gargamel »

shaquille wrote: 19 Oct 2022, 10:52 Man trodde att det skulle hända nåt när NHL lagen fyllt sina trupper men icke det.
Pengarna slut? Publiksiffrorna och hur de trendar gör nog ingen på kansliet glad.
Post Reply