#41 Pierre-Édouard Bellemare

Moderator: Styrelsen

marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by marre »

Jodå..han är tillräckligt bra..
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by marre »

Bra fart,snabbt bra skott,stark och jobbar arslet av sig..NHL lag kommer höra av sig..
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Chippen »

Markman wrote: Av vilken anledning skulle han inte kunna lyckas? Eller skriver du bara så för att du vill behålla honom?
Han är lite för slätstruken, har ingen egenskap som riktigt sticker ut över mängden. Säger inte att det är något dåligt, men jag tror att just det gör att han inte skulle ta en plats i en producerande kedja i något lag.
Att ha honom i en checking-line, eller en 4:e line skulle inte gör honom rättvist heller, för där är han egentligen för bra och faktiskt för lite rollspelare.

Nu är han riktigt bra i Elitseriemått, och sämre spelare ha ju fått chansen, men jag tror nog att han är lite för gammal för att få en chans att åka över.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by 374 »

Har bara svårt att se vilken roll han skulle kunna ta i ett NHL-lag. Han är för all-round och saknar den spetskompetens som krävs för att spela i NHL.

Visst är det är det möjligt att han skulle kunna lyckas men tror att det skulle sluta i besvikelse.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by VonCheese »

374 wrote:Har bara svårt att se vilken roll han skulle kunna ta i ett NHL-lag. Han är för all-round och saknar den spetskompetens som krävs för att spela i NHL.

Visst är det är det möjligt att han skulle kunna lyckas men tror att det skulle sluta i besvikelse.
Alla spelare i NHL behöver ju inte vara spets, snarare grovjobbare som Bellemare tror jag har mycket större chans att klara sig i NHL är t.ex Zuccarello som måste spela i en producerande kedja.
Ne, Bellemare i en 3e line i säg t.ex Phoenix är ingen omöjlighet.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by 374 »

VonCheese wrote:
374 wrote:Har bara svårt att se vilken roll han skulle kunna ta i ett NHL-lag. Han är för all-round och saknar den spetskompetens som krävs för att spela i NHL.

Visst är det är det möjligt att han skulle kunna lyckas men tror att det skulle sluta i besvikelse.
Alla spelare i NHL behöver ju inte vara spets, snarare grovjobbare som Bellemare tror jag har mycket större chans att klara sig i NHL är t.ex Zuccarello som måste spela i en producerande kedja.
Ne, Bellemare i en 3e line i säg t.ex Phoenix är ingen omöjlighet.
Är Bellemare verkligen i första hand en grovjobbare?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Lidlund »

Nej. Men han är en kille som alltid går på jobbet och skulle i en 'bättre' liga vara det.

Sen är frågan om KHL lockar längre fram.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Markman »

Alltid på jobbet, alltid hårt jobbande och med en oerhört all-round-kunskap.. Han kan ju ta mig f-n spela på varje position där ute (utom möjligen målvakt då).. Är övertygad om att han skulle kunna vara en hyfsad back även på ES-nivå.. Han har ju inte en svaghet karln!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by schteffe »

Självklart har han alla möjligheter, han är ju i dagsläget en av ES bästa spelare. Beror på om han kan hålla den nivå han visat hittills (eller t o m bli ännu bättre). Länge leve cykelgrop!
perra
Posts: 32
Joined: 16 Jun 2011, 00:20

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by perra »

Denna Bellemare.. Täcker skott så han knappt kan åka skridskor och täcker senare i samma byte ett skott till
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Chippen »

Om det kommer att bytas Lagkapten från Jimmie så ser jag fan ingen annan kandidat än Bellemare. Han är ett riktigt föredöme på isen med sitt uppoffrande spel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by rock »

Bara vi får behålla guldklimpen.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1511
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Humlannitton »

Dags att förlänga kontraktet nu Lasse. Sju år blir lagom.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Markman »

Den mentaliteten i en spelare är guld värd, och jag älskar verkligen att se det på isen! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Skidrow »

Börjar vara dax att göra som Leksands supportrar gjorde sista året han var där alltså sjunga Franska hymnen typ före period 2 startar lr så :)
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by nomercy »

Skidrow wrote:Börjar vara dax att göra som Leksands supportrar gjorde sista året han var där alltså sjunga Franska hymnen typ före period 2 startar lr så :)
Fast om inte minnet sviker mig alldeles så vill jag minnas att Pjär-Edvard inte var riktigt bekväm med det. Nästan så till den grad att han ogillade det. Men, men....mitt minne har spelat mig spratt förr.... 8-)
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Bilderberg »

Kan kanske ha att göra med att han inte är riktigt "äkta" Fransk? Har för mig jag läst i nån intervju eller så att han kommer från nåt ställe i nordafrika, typ Marocko, Tunisien eller nåt sånt. Eller så kanske han bara är en sådan spelare som underpresterar vid beröm och därför blir obekväm..?

Men nåt vackert bör den mannen ha alltså, lätt en av dom viktigaste grundpelarna i laget!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by svartgulsubkultur »

Han tolererar ju extra mycket mjölksyra varje gång vi bär honom med Bellemare-ramsan.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Skidrow »

nomercy wrote:
Skidrow wrote:Börjar vara dax att göra som Leksands supportrar gjorde sista året han var där alltså sjunga Franska hymnen typ före period 2 startar lr så :)
Fast om inte minnet sviker mig alldeles så vill jag minnas att Pjär-Edvard inte var riktigt bekväm med det. Nästan så till den grad att han ogillade det. Men, men....mitt minne har spelat mig spratt förr.... 8-)
Nja då minns vi helt olika, vill minnas att han var stolt och tyckte det kändes overkligt för normalt är det bara fotbollsspelare som det händer för i Frankrike.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by King Kong »

Bästa forward i ES idag i mina ögon.
Skriv fast, kosta vad det kosta vill, här har vi en stjärna som är väl värd att slanta upp för!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by don_tomassso »

King Kong wrote:Bästa forward i ES idag i mina ögon.
Skriv fast, kosta vad det kosta vill, här har vi en stjärna som är väl värd att slanta upp för!
Håller med.Har nog den största viljan i Elitserien hosta upp ett 5års kontrakt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Skidrow »

Börjar vara inne på linjen att flytta hem honom till en mer tuta och kör lina med typ Forberg/Hyning/Melker/Oscar L, känns som han försvinner när han inte är den ledande i kedjan.
User avatar
ossian
Posts: 3669
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by ossian »

Jag tror att vi kommer att få det svårt att behålla Bellman.

Han är helt klart en man för NHL med tanke på arbetskapaciteten och framför allt mångsidigheten. Och en sak till, utvecklingspotentialen. Kika på hans utvecklingskurva. Fatta om han spelat för oss sen barnsben i elitserien i nuvarande ålder.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by JockeL »

Jag tror absolut Bellemare är en sådan spelare som smakar mer än han kostar. Tror inte han får i närheten av samma summor som en Jocke Lindström, David Petrasek, Jason Krog, Petr Vampola, Hlinka, you name it, trots denna succésäsong. Ändå kan han vara minst lika viktig för laget som dessa. Sådana spelare, som Jimmie och Bellemare, är sådana jag vill ha på långa kontrakt, för vi kommer alltid betala under vad de är värda för laget.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by King Kong »

Förlänger till säsongen 15/16!!
Så sjukt jävla sanslöst bra!!
En helt skadat viktig pusselbit att behålla!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Draper »

Håller med till 100%

Helt sjukt jävla sanslöst bra var orden.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by don_tomassso »

Härligt kvällens bästa.Men visst har han några klausuler?
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Draper »

don_tomassso wrote:Härligt kvällens bästa.Men visst har han några klausuler?
Givetvis har han möjlighet att gå till NHL när han får chansen.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by King Kong »

En chans på NHL är han värd och den får han ta när helst den dyker upp!
Jag skall t.o.m hålla tummarna för honom om/när han ev. testar där borta....!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1511
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #41 Pierre-Édouard Bellemare

Post by Humlannitton »

Humlannitton wrote:Dags att förlänga kontraktet nu Lasse. Sju år blir lagom.
Jag är glad att Lasse lyssnar på mig, men jag sa sju år och inte fyra.
Post Reply