Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by 374 »

King Kong wrote:
lidlund wrote:Förstår inte att det ska vara så svårt för oss att vinna mot Färjestad...
Det förstår jag..
Mot Färjestad blir det alltid slutspelsmatcher och när det blir den typen av hockey väger dom klart mycket tyngre..
Vi kan SPELA bra, men vi förlorar alldeles för många kampmoment och då förlorar vi också matcher..

Vi sitter här och tycker att Martin är sur och elak/tuff, men vi har en sån spelare, FBK har Sanny, Sevc, Berglund, Holtet, Mayer, mfl, spelare som samtliga tillför badness till FBK..
Vi har såklart Goren i vassen, men problemet med honom är dels att han inte så här långt stått upp som han borde, men sen så tycker iaf att han är så pass bra spelare att vi förlorar på att byta honom mot tex. Berglund..

Jag satt och tänkte på hur Jimmie sa att han innan tackling varnar sina motståndare genom att ropa till lite..
Det är såklart fint och respektfullt av Jimmie, men frågan är väl om det är så man vinner guldmedaljer..

Nä, nu ska jag inte grotta ner mig i det..
En spelmässigt hyffsad match som vi förlorar mot ett fysiskt starkare lag..
Bara att se framåt..
Det är inte på fysiken den här matchen förlorades. Jag tycker tvärtom att AIK stod upp rätt bra, det är väl bara Burström som väger lite lätt. Färjestad utnyttjade sina chanser bättre och vann därför, det kunde lika gärna gått åt andra hållet.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Rollie »

Skillnaden mellan lagen är att dom kan käka upp våra backar emellanåt medan vi inte kan göra det med deras.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Bilderberg »

phasse wrote:Som jag ser det var skillnaden i dag inte mer än två spelare som krockar i defensiv zon.
Helt rätt, rena tillfälligheter (inställningstaganden) att AIK skapar hönsgård i egen zon...
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

King Kong wrote:Boork om Lundbergs tackling på Wallin.. :shock:

– Jag tycker att det är två minuter för armbågstackling också. Lundberg tar chansen, han är lite den typen av spelare, säger Boork.
Inte fan träffar han med armbågen. Boork är mossig som vanligt!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by King Kong »

374 wrote:Det är inte på fysiken den här matchen förlorades. Jag tycker tvärtom att AIK stod upp rätt bra, det är väl bara Burström som väger lite lätt. Färjestad utnyttjade sina chanser bättre och vann därför, det kunde lika gärna gått åt andra hållet.
Färjestad var klart tyngre, vann fler kampmoment framför kassarna, skapade klart fler farligheter inne i trafiken och vann också matchen med 3-1 ganska rättvist totalt sett..
Tycker FBK höll oss ganska enkelt på utsidan..pga att dom är klart tyngre än oss..
Dom gör ett mål i PP och 2 mål alldeles vid gränsen av målgården..

Vårat mål var ett höstlöv som slinker in där vi kommer i fart..

Tycker inte vi skapar något tryck alls mot deras kasse, ingen som kommer in med puck, ingen som går in och stör..
Nä, nog tycker jag att fysiken spelade stor roll (även) ikväll, och där var FBK klart starkare..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Sketch »

En tvåminutare för Sur-Martins tackling på Crybaby hade varit rätt. Skulle dock inte förvåna mig om det blir avstängning nu när skvallerpressen gjort en stor nyhet av det...
Trollet wrote:Jag tycker Boork är slut som expert (...)
Har han någonsin varit en expert? :?
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Talbot25 »

Babyfejset söker upp Martin för att screena hans åkväg, så inte konstigt att de krockar. Tycker domarna gjorde en bra match, inte så ofta man får säga det nuförtiden.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Rampa »

Konsten att snubbla innan mållinjen

Matcher i Fbk:s hemma-arena brukar sällan vara någon lätt uppgift. Dagens batalj blev inget undantag. Två lag som säkert ville visa musklerna inför ett kommande slutspel. Både Skellefteå och Färjestad visade ganska omgående att man tänkt satsa offensivt. Detta dock utan att släppa på defensiven alltför mycket
.

Period 1: Karlstadsgänget var piggast i matchstarten och fick ganska omgående ett par chanser. En Aik-utvisning renderar inte någon klar målchans för hemmalaget, då Aik gör ett bra jobb i boxplay. I nionde minuten har Per Åslund ett friläge, men Hadelöv klarar. Fyra minuter senare visar åter Hadelöv prov på elegant följsamhet då Joakim Hillding får chansen. Men trots litet spelövertag för Fbk så har Aik minst lika många chanser och perioden som får anses som jämn slutar lika jämn. Mållöst efter tjugo minuter således. Skotten 11-6.

Sammanfattat första perioden så syntes det att värmlänningarna beslutat sig att spela tufft. På gränsen och kanske lite över denna ibland, så där lagom småfult men inte vårdslöst på något sätt. Färjastad hade lite mer spel och längre anfall, speciellt i början, men totalt sett ganska rättvist med mållöst. Fast kunde lika gärna stått 1-1 eller 2-2.

Period 2: Här börjar Skellefteå starkast. Bellemare-kedjan får ett långt anfall och bra tryck i anfallszon, tyvärr utan att dom klara målchanserna uppstår. Aik kommer i allt fler giftiga attacker och kanske därför som hemmalaget ser ut att försöka gå än hårdare åt sina gäster. Efter halva perioden kommer så incidenten som blir matchens snackis. Färjestads Rickard Wallin kolliderar med Martin Lundberg och däckas med befarad hjärnskakning. Antingen var det en ren olycka eller så försökte Wallin att stoppa Lundberg och föll i så fall på eget grepp, eftersom Martin inte ens var på väg mot Wallin. Naturligtvis hettade det till mellan lagen efter den händelsen, och att det senare övergår till lite brutalare spel från hemmalaget beror väl på att man vill hämnas då Martin klarade sig från utvisning. Små skärmytslingar vid i stort varje närkamp och avblåsning följer. Det hela övergår till slut till lite fajtande som renderar bägge lagen två man i syndabåset. I sextonde minuten serverar Oscar Möller väldigt elegant Anders Söderberg en puck denne bara har att dra på intill stolpen hos en annars bra Nihlstorp. Men säg den glädje som varar, drygt tre minuter senare har Fbk kvitterat. Tungt slagskott mot en skymd Hadelöv som inte har stor chans att ingripa. Med några sekunder kvar åker så äntligen Martin Sevc ut, Sevc som jag tycker tillåtits vifta med klubba och handskar lite väl mycket. Aik startar således tredje perioden i powerplay i en minut och femtiofyra sekunder.

Samanfattat andra så hade Skellefteå lite övertag under första halvan men fortfarande ganska jämnt. Lite sämre spel på grund av småbråkigt som så ofta mellan dessa två lag. Skotten 9-15. Förstår nu att Stefan Meyer värvats till Fbk för att spela tufft. Syntes solklart då denne försökte hoppa in en tackling på Niklas Burström. Hade han träffat vete tusan om ”Nisse” spelat mer denna säsong, men som tur var missade Meyer.

Period 3: Start med powerplay och den nykomponerade uppställningen med Bellemare mellan Jocke L och Holloway lyckades inte alls i Aik:s enda pp i matchen. Man slarvade och tappade puck ideligen och bytte efter cirka minuten. Färjestad får heller inget bra ur sitt pp-läge strax efteråt. Bästa chansen i första halvan får Jocke Lindström i friläge, men skjuter utanför. Strax därpå åker Bellemare ut för crosschecking. En i mitt tycke felaktig utvisning, då han tacklar med bröstet, men jag kan ju vara färgad förstås. Matchen stod sen länge och vägde fram till två ödesdigra misstag i egen zon av Aik. Först när två Skellefte-spelare kolliderar i egen zon, vilket ger två Fbk:are fria med Alm, som först bryter passet med klubbskaftet varvid pucken studsar ut till Per Åslund som inte gör något misstag. Sedan kommer 3-1 när man inte lyckas få fatt på och få ut pucken ur egen zon när hemmalaget trummar på. Trötthet eller oskicklighet? Jag vet inte, bara att man strulade till det ordentligt och sedan har Marcus Paulsson en hel drös tur då hans styrning egentligen inte finns i ”hockeybibeln”.

Samanfattat matchen. Färjestad vinner inte helt oförtjänt. De var starkare i närkamperna. Spelar tuffare. Förberedande slutspelshockey? Där skulle jag vilja se lite tuffare attityd från våra spelare. Nog för att man stod upp bra när ulvarna försökte bråka, men inom själva spelet måste man upp en grad eller två inför slutspel. Skellefteå faller lite grand på sig själva (he he) när man är ganska nära mål att få poäng med sig. Men jag tycker de gör i övrigt en godkänd match.

Extra plus, i ett lag som inte föll igenom på någon plats, måste jag ge Rasmus Edström. Denne ”Glommersträskar” spelar ibland briljant. Där har vi näste storback. Hadelöv också extra plus på. Inte mycket han kunde göra åt målen. Möller såg ut att trivas även med Söderberg och Hynning. Hynning bra framåt, svagare i defensiven. Och naturligtvis Jocke Lindström, som det hela tiden händer saker kring när han är inne. Tar väl några matcher för honom att ”spela in sig” som det brukar heta. En tråkig förlust så klart, men inget jag tycker man ska gräma sig länge över. Tror nog det finns en hel del ytterligare att hämta ur detta lag. På återhörande kamrater.

Rampa
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Rampa wrote: Strax därpå åker Bellemare ut för crosschecking. En i mitt tycke felaktig utvisning, då han tacklar med bröstet, men jag kan ju vara färgad förstås.
Nog kan jag köpa crosschecking-utvisningen i sig men jag tycker att det var en väldigt enögd bedömning av den situationen. Bellemare får en ganska tydlig armbåge mot huvudet av vem nu FBKaren var.
Överlag spelar the Glennerts med mycket höga handskar och armbågar, situationen då Jocke Lindström förlorar hjälmen är ett sånt exempel.
Men FBK kommer undan med det och får också med hjälp av fränt spel överhanden i matchen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Tompa »

Att få den här förlusten att bero på tillfälligheter är bara löjligt. AIK har dokumenterat SVÅRT för grisarna från värmland, många stunder känns det som män som spelar mot pojkar. Upp till Anders Forsberg att vända trenden för vägen till SM-guld kommer garanterat gå genom Karlstad åter igen.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Lidlund »

Det är inte jag så säker på..

Dom som jag ser som guldkandidater IDAG är HV, AIK FBK.

BIF, LHF och allt vad dom heter kan sätta semi som mål.

Stöter HV och FBK på varrandra i en semi så kan det blir grymt bra final ifall vi tar oss dit!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by 374 »

http://www.nwt.se/sport/folj_fbk/article1028727.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Bråk mellan Robertsson och Carlsson.

Det är för övrigt ganska intressant att läsa Värmlandstidningarnas Färjestadsbevakning.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Trollet »

King Kong wrote:
Special Brew wrote:Jaha. 50 matcher på Lundberg.
Nåt i den stilen ja..
Efteråt granskade domarparet händelsen igen, på video.
– Vi ändrar inte åsikt. Det var en ofrivillig kollision. Lundberg hade inget uppsåt. Han åkte mot puckföraren när Wallin vände upp. Vi kommer inte att anmäla händelsen till disciplinnämnden, säger Sjöberg.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Foppas skridskocoach »

Trollet wrote:
King Kong wrote:
Special Brew wrote:Jaha. 50 matcher på Lundberg.
Nåt i den stilen ja..
Efteråt granskade domarparet händelsen igen, på video.
– Vi ändrar inte åsikt. Det var en ofrivillig kollision. Lundberg hade inget uppsåt. Han åkte mot puckföraren när Wallin vände upp. Vi kommer inte att anmäla händelsen till disciplinnämnden, säger Sjöberg.
Mycket bra.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by King Kong »

phasse wrote:Jag vet att du har en fäbless för hårt arbetande spelare, men i den här matchen kan jag för mitt liv inte se hur det var avgörande. De gör två mål på lägen där pucken fladdrar och far deras väg. Tidigare hade vi haft en massa bra lägen där Möller, Jocke och Bellemare alla kunde ha gjort mål. Vi skulle inte ha vunnit även om någon tacklat tre gånger extra i hörnet.
Nu hoppas jag verkligen att du inte tror att jag någonstans sagt, eller över huvudtaget menar att 3 tacklingar extra nere i ett sarghörn oavkortat skulle ha gjort att vi vunnit den här matchen..

Jag säger däremot att FBK väger tyngre och vinner fler kampmoment än oss när vi möts, och det gör att det väger över till deras fördel allt som oftast..
Deras 2:a mål är av flippertyp, men om du tittar på hur deras 3:e mål ser ut så kan man väl tycka att våra spelare agerar fruktansvärt passivt och icke kraftfullt/bestämt..

Kampen är en extremt viktig del i hockeyn och även om 3 tacklingar nere i ett sarghörn kanske inte vänt den här matchen till seger, kanske 15 vunna kampmoment till gjort det..
Hade vi vunnit något kampmoment vid 3:e i baken hade vi iaf haft en chans att pressa den tid som var kvar av matchen tex..

Idag tycker jag som sagt att vi spelar hyffsat och det är en jämn tillställning, men nog hade jag i stort sett hela matchen känslan av att FBK var tyngre och starkare och att dom skulle dra det längsta strået tack vare det..
Dom skapade i mina ögon mer och höll oss betydligt bättre på utsidan än vad vi gjorde..
Dom vann fler kampmoment helt enkelt..
Därför har vi problem med FBK..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

374 wrote:http://www.nwt.se/sport/folj_fbk/article1028727.ece

Bråk mellan Robertsson och Carlsson.

Det är för övrigt ganska intressant att läsa Värmlandstidningarnas Färjestadsbevakning.
Man såg en ganska lång sekvens av dispyten i TV-sändningen då Bert stod på isen vid FBKs bås och hade en till synes het debatt med Carlsson...
Kan tycka att det är skönt att Bert tillför den där subjektiviteten som Foppa saknar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by lazerkrobbe »

svartgulsubkultur wrote: Kan tycka att det är skönt att Bert tillför den där subjektiviteten som Foppa saknar.
haha...f.ö. noterar jag att Simpson (FBK's tränare) kallade Åslund för Åsa på pk'n. Vore väl på sin plats att även hans medsyster Wallin, fick sig ett fruntimmersnamn? Wera?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Zimme »

Lite dumt att vi alltid möter FBK borta direkt efter ett uppehåll, det ger dem ett onödigt övertag som de inte förtjänar. i båda matcherna i LLA har ju AIK varit bra med men oskärpa och oflyt har kostat poäng.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Rampa »

lazerkrobbe wrote:haha...f.ö. noterar jag att Simpson (FBK's tränare) kallade Åslund för Åsa på pk'n. Vore väl på sin plats att även hans medsyster Wallin, fick sig ett fruntimmersnamn? Wera?
Nicola......?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

lazerkrobbe wrote:
svartgulsubkultur wrote: Kan tycka att det är skönt att Bert tillför den där subjektiviteten som Foppa saknar.
haha...f.ö. noterar jag att Simpson (FBK's tränare) kallade Åslund för Åsa på pk'n. Vore väl på sin plats att även hans medsyster Wallin, fick sig ett fruntimmersnamn? Wera?
Åslund och Wallin tillsammans borde då bli Åsa Waldau a.k.a Kristi Brud...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Skidrow »

Som jag ser det så är det antingen 2min för interfernce på Wallin lr en krock så inget, nu valde domarna krock, bara för att Wallin försökte stoppa ångloket kan man inte komma och säga men jag försökte ju bara göra en interferce och åkte i backen så jag skadade mej därför bör han som åkte på mej bli utvisad....

Sen lite konstiga val på utvisningarna vid bråket men det är förståligt att domarna missar vem som gjorde vad, Mejer lr vad han nu heter ska ha 2extra för att han kom som 3man, sen Bud ska ha 2 för slagsmål inte Bellmare, men udda blir jämt.

Till sist ser det ju ut för mej iaf att Färjestads tränaren skriker till Bert som då går dit och säger vad han tycker.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Plissken »

Förstår Robertsson's frustration också. tror det var efter första matchen, de skickade in runt 10 sekvenser av tacklingar mot huvudet på Möller/Holloway endast. FBK spelar fulast av alla lag. Riktiga ärkegrisar.

Sen är det ju otur att Wallin åker på hjärnskakning, men att han Screenar Lundberg är solklart, och borde renderat i Interference 2min på Wallin.
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Skidrow »

Pratade med en kompis och han tror att Meyer kom inhoppande från avbytarbåset som 6spelare när han hoppade in som 3man i bråket med Bellmare och stämmer det ska han ju ut på 5min.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Foppas skridskocoach »

Skidrow wrote:Pratade med en kompis och han tror att Meyer kom inhoppande från avbytarbåset som 6spelare när han hoppade in som 3man i bråket med Bellmare och stämmer det ska han ju ut på 5min.
Stämmer dock inte.
Tigerränderna går aldrig ur.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Rampa »

Plissken wrote:Förstår Robertsson's frustration också. tror det var efter första matchen, de skickade in runt 10 sekvenser av tacklingar mot huvudet på Möller/Holloway endast. FBK spelar fulast av alla lag. Riktiga ärkegrisar.

Sen är det ju otur att Wallin åker på hjärnskakning, men att han Screenar Lundberg är solklart, och borde renderat i Interference 2min på Wallin.
Exaktemente. Hur många gånger siktade man inte in sig på Burström? Som vanligt då det är bollklubben. Man ger sig på den som är minst.
Grytis
Posts: 42
Joined: 16 Jun 2011, 23:28

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Grytis »

Nu när man fått det konstaterat att det inte blev nån hjärnskakning så känns "Wallin-gnälleriet" än mer. Ger inte mycket för denna fjant. En förbaskad skådis o fjolla är va han är!!!
Var på plats igår i kaffeburken o troget vanet var Familjen AIK från Örebro där....spelar ingen roll vart man åker....nog är de där....beundransvärt...med tanke på alla kids de har med sig :)
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Bilderberg »

King Kong wrote: Det förstår jag..
Mot Färjestad blir det alltid slutspelsmatcher och när det blir den typen av hockey väger dom klart mycket tyngre..
Vi kan SPELA bra, men vi förlorar alldeles för många kampmoment och då förlorar vi också matcher..

Vi sitter här och tycker att Martin är sur och elak/tuff, men vi har en sån spelare, FBK har Sanny, Sevc, Berglund, Holtet, Mayer, mfl, spelare som samtliga tillför badness till FBK..
Vi har såklart Goren i vassen, men problemet med honom är dels att han inte så här långt stått upp som han borde, men sen så tycker iaf att han är så pass bra spelare att vi förlorar på att byta honom mot tex. Berglund..

Jag satt och tänkte på hur Jimmie sa att han innan tackling varnar sina motståndare genom att ropa till lite..
Det är såklart fint och respektfullt av Jimmie, men frågan är väl om det är så man vinner guldmedaljer..

Nä, nu ska jag inte grotta ner mig i det..
En spelmässigt hyffsad match som vi förlorar mot ett fysiskt starkare lag..
Bara att se framåt..
Tycker du förstorar FBK och förminskar AIK en aning, Berglund är väl ändå ingen fysisk spelare? Sen tycker jag vi ändå har hyfsad kraft i Lundberg, Goren och Holloway. (även om FBK väger lite tyngre ändå) Så vi kan sätta emot litegrann åtminstone fast AIK's signum huvudsakligen består av skridskoåkning och snabbt spel..
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Älskar Bert!

http://www.folkbladet.nu/279437/2011/12 ... t%e2%80%9d" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Ztikkan
Posts: 67
Joined: 17 Jun 2011, 16:42

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by Ztikkan »

I ett slutspel så kommer FBK att äta upp oss, fysikt sett.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Omg.32 26/12 16:00 i LLA Färjestad Bk - Skellefteå AIK

Post by lazerkrobbe »

svartgulsubkultur wrote:Älskar Bert!

http://www.folkbladet.nu/279437/2011/12 ... t%e2%80%9d" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkligen...gör att man får lite understöd för sin ilska från ledarhåll, något man saknat sen...ja, när egentligen?
Vem var den sista fly förbannade tränaren i AIK? Var det Taavola som sopade sönder båsdörren i Oskarshamn?
Locked