Publiken tillbaka från 29 september

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Dwight_Shrute »

Vaccin driver inte på varianter. Man vet idag att virus muterar ju mer det sprider sig, alltså att varianter uppstår ju mer det replikeras - ju fler kroppar det går igenom. I och med att vaccinet i alla fall minskar risken att bli smittad så är det ett av de viktigaste verktygen idag för att få stopp på skiten. Att uppnå flockimmunitet genom att låta sjukdomar gå igenom befolkningen är alltså en utopisk och väldigt farlig taktik, då man längs resan riskerar att virus modifierar sig till något *riktigt* obehagligt innan man gått i mål, så att säga..som om inte situationen var illa nog redan idag. Vacciner är det enda effektiva motmedel vi har mot vissa sjukdomar. Det har också historiskt utrotat en mängd sjukdomar fram till dess att antivaxxare och konspirationsteoretiker bestämt sig för att sluta vaccinera sina barn mot mässling och polio. (https://bit.ly/332gUIo är ett tydligt exempel på det)

Klart att folk är frustrerade och att hela jävla världen står röd i fejjan inför ännu en period med restriktioner och det är ju det som är det allra farligaste i den tid vi lever i. Att saker känns ologiska och att man saknar ledarskap från politikers och experter. Ironin i allt tycker jag är att så jävla många skiter i att ta ansvar. De flesta är bra, rejäla och smarta, men man ser alldeles för många som lajar omkring som om det vore någon slags lek. Ungjävlar som springer omkring som det vore en vanlig tisdag under en julledighet. Gubbjävlar som börjar hosta och spotta mitt i en kö till en korvkiosk utan att bry sig om var slemmet flyger. Trängsel i butiker. Trängsel på mataffärer. Det där med att tvätta händer och hålla sig ren vågar man ju inte ens tänka på hur många som gör.

Det här kommer att ta lång tid att komma tillrätta med och det har de flesta experter och forskare sagt från början.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Å där satt den. AIK med smitta och tre uppskjutna matcher.
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Fdskebo »

Det var rätt givet att vi skulle få in skiten i laget igen, frågan var väl bara när.

Risken är att det blir betydligt jävligare att få ihop säsongen i år eftersom omikron-varianten är mycket mer smittsam.
Den kommer att härja runt i lagen hela våren.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Enda positiva att Loibl knappast missar några matcher nu.
Vette fan om Forsell sitter nöjd nu - törs han värva i detta läge?
Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Frantisek Pospisil »

Empress wrote: 05 Jan 2022, 13:06 Enda positiva att Loibl knappast missar några matcher nu.
Vette fan om Forsell sitter nöjd nu - törs han värva i detta läge?
Man kan ju vända på det hela och säga,,, Vilken tur han inte hann handla.

Personligen tycker jag man borde pausa SHL. Sätt ett nytt startdatum, säg om 3 veckor.
Skit i att skicka en trupp till Peking. Moraliskt och politiskt förkastligt i vilket fall att delta.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by krysset »

Man borde kanske pausa SHL men antar att det finns en plan för sådant dvs i vilket läge.
Uppskjutna matcher och OS. Blir väl spela in till sommaren så då kanske Mascherin är återställd 💥

Nja tveksam till att vi ska ha OS.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Chippen »

Jag hoppas iaf att det är fler än en om testat positivt i respektive lag.
För om vi ska stänga ner verksamhet framför för bara en spelare så kommer denna säsong vara klar lagom till nästa nyår.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by bsa »

Det pratades om fem sex stycken i Norran, så pass många att det var tvunget att rapporteras till SHL. Det behövs inte för en eller två.
Larionov
Posts: 209
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Larionov »

Vaccinera er för helvete. Att diskutera med antivaccare är som att diskutera med rasister. Totalt faktaresistenta och vrider de fakta som finns till ”sin” fördel.
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Fdskebo »

Larionov wrote: 06 Jan 2022, 19:50 Vaccinera er för helvete. Att diskutera med antivaccare är som att diskutera med rasister. Totalt faktaresistenta och vrider de fakta som finns till ”sin” fördel.
Självklart!
Tror och hoppas att alla här inne tagit alla sprutor de kan. Själv väntar jag på tid för min 3e.

Man måste dra sitt strå till stacken, även om man själv tror sig vara ”imun” mot svår sjukdom så måste man tänka på de äldre. Dessutom, om man skiter i att vaccinera sig så bidrar man till en högre smittspridning och därigenom ett tuffare läge för laget.

Nej, antivaxare har jag ingen förståelse för…
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by haggloader »

Om man är över 40 år, särskilt som man, finns det en risk att man behöver intensivvård eller att man dör av corona.
Alltså vaccinera er!
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by dovienya »

Men man blir ju aldrig äldre än 27? :D

Jag har självklart vaccinerat mig; mina kids likaså.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Följande match som skulle ha spelats den 13 januari flyttas fram:
Skellefteå -Malmö: nytt datum kommuniceras inom kort.

Så senaste matchen aik spelade var 28/12.

Var ska detta sluta?
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by ante08 »

Empress wrote: 07 Jan 2022, 14:39 Följande match som skulle ha spelats den 13 januari flyttas fram:
Skellefteå -Malmö: nytt datum kommuniceras inom kort.

Så senaste matchen aik spelade var 28/12.

Var ska detta sluta?
Kan nog bli en ny motståndare för AIK på Torsdag om det nu visar sig att det är Malmö som har många smittade!
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

ante08 wrote: 07 Jan 2022, 15:01
Empress wrote: 07 Jan 2022, 14:39 Följande match som skulle ha spelats den 13 januari flyttas fram:
Skellefteå -Malmö: nytt datum kommuniceras inom kort.

Så senaste matchen aik spelade var 28/12.

Var ska detta sluta?
Kan nog bli en ny motståndare för AIK på Torsdag om det nu visar sig att det är Malmö som har många smittade!
Kanske Frölunda? Fast det är nog oundvikligt lag som inte haft smittan, ganska snart får den.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by bsa »

Just därför bör man spela de matcher som kan spelas. Om något lag inte får det så kommer det att halta något j******. Men spela av vad som går även i förväg. Kan bli cirkus.
Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Frantisek Pospisil »

Håller inte med.
Pausa SHL till början eller mitten av februari. Låt alla lag reparera sina trupper fram till dess. Har man tur hinner man spela klart innan 4:e 5:e å 6:e vågen.
För fan, skulle vara häftigt köra motorcykeln till arenan i slutspelet. Kolla hockey i shorts är då min dröm.
Strffa
Posts: 254
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Strffa »

Spela alla matcher som går att fixa till. Det är självklart.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Nya restriktioner kl 1200.

Ska vi måla fan och gissa publikrestriktioner januari ut?
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Max 500 pers om jag tolkar M Andersson rätt.
Måste dock spikas.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by marre »

Man får ju fan hoppas matchen på Lördag blir inställd.Känns som vi kommer sakna en handfull spelare.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

marre wrote: 12 Jan 2022, 11:42 Man får ju fan hoppas matchen på Lördag blir inställd.Känns som vi kommer sakna en handfull spelare.
Då kanske Lule har en liten chans alla fall?

Skämt å sido, tror det är bra alla matcher som aik kan spela kommande veckor än att det skall bli igenkorkat på slutet innan slutspelet börjar. Det finns både för och nackdelar.
Nu har man haft spelfritt sedan 28/12.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by haggloader »

Robert Ohlsson trodde på spel nu på lördag, enligt norran.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Maxtaket 500 tycks införas 19 januari.
Kan kanske hoppas aik får in en match mellan lördag och nästa torsdag.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Trollet »

Ganska horribel inställning till restriktioner om man vet att de skärps om en knapp vecka, och man försöker trycka in så mycket publik som möjligt fram till dess.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by haggloader »

Jag tror inte Karin Granberg skulle tolerera stora publikarrangemang innan restriktionerna tillträder.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

Trollet wrote: 13 Jan 2022, 11:02 Ganska horribel inställning till restriktioner om man vet att de skärps om en knapp vecka, och man försöker trycka in så mycket publik som möjligt fram till dess.
De publika transporterna runt om i landet ser ännu värre ut för att inte tala om paketutlämningar som ofta sker på små, trånga utlämningsställen. De restriktioner som har infört nu känns som en form av hyckleri där man genomför det endast för att försöka demonstrera ledarskap, vilket saknades i början av pandemin när det verkligen behövdes. Det är sällan jag håller med kulturkändisar, men jag kan förstå deras frustration att vissa saker tillåts utan begränsning, medan andra saker skall hårt regleras.
Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Frantisek Pospisil »

Är det någon som begriper någonting?
FHM och kanske regeringen verkar då totalt ha tappat det.
Som jag förstår det kommer AIK att gör 4 sektioner, möjligen 5 (ståplats). Skulle innebära 2000 eller 2500 åskådare.
Förmodligen ändrade restriktioner inom 2 veckor då ingen verkar kunna ta tag i det hela.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Frantisek Pospisil wrote: 17 Jan 2022, 20:31 Är det någon som begriper någonting?
FHM och kanske regeringen verkar då totalt ha tappat det.
Som jag förstår det kommer AIK att gör 4 sektioner, möjligen 5 (ståplats). Skulle innebära 2000 eller 2500 åskådare.
Förmodligen ändrade restriktioner inom 2 veckor då ingen verkar kunna ta tag i det hela.
Jag tror för aiks del det kommer landa på enbart säsongskort och loger, dvs 1500-1750. Ser inte att man kommer trixa in 100-200 lösa biljetter extra på det.
Däremot Malmö/VF kan nog landa på 5000.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by ante08 »

Ingen hemmamatch mot Örebro på Lördag i alla fall!
https://www.skellefteaaik.se/article/06 ... en-flyttas
Post Reply