Publiken tillbaka från 29 september

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by persson82 »

p-play wrote: 22 Dec 2021, 23:51 Jag föredrar faktiskt om klubben skulle gå ut och fråga om biljettköpare kan tänka sig att efterskänka pengarna framför att man gör sådana där insamlingar, som gränsar till tiggeri, som vissa klubbar gör för att värva spelare. Spelarna är dessutom oftast också klara och inom ramen för budgeten. Mycket kommer bara att handla om att överleva ekonomiskt de närmaste åren. Det finns en risk att det kommer att bli en liknande situation nästa år.
Varför efterskänka? Vad gör klubben för oss supportrar? Vi betalar årskort, engångs biljett, fika, dryck, mat, souvenirer m.m

Vi som supportar klubben får inget tillbaka av klubben
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Rollie »

persson82 wrote: 23 Dec 2021, 11:00
p-play wrote: 22 Dec 2021, 23:51 Jag föredrar faktiskt om klubben skulle gå ut och fråga om biljettköpare kan tänka sig att efterskänka pengarna framför att man gör sådana där insamlingar, som gränsar till tiggeri, som vissa klubbar gör för att värva spelare. Spelarna är dessutom oftast också klara och inom ramen för budgeten. Mycket kommer bara att handla om att överleva ekonomiskt de närmaste åren. Det finns en risk att det kommer att bli en liknande situation nästa år.
Varför efterskänka? Vad gör klubben för oss supportrar? Vi betalar årskort, engångs biljett, fika, dryck, mat, souvenirer m.m

Vi som supportar klubben får inget tillbaka av klubben
Inget tillbaka...konstig inställning tycker jag. Det enda jag vill ha tillbaka är ett lag som slåss om guldet i SHL så ofta som möjligt.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

Rollie wrote: 23 Dec 2021, 14:40
persson82 wrote: 23 Dec 2021, 11:00
p-play wrote: 22 Dec 2021, 23:51 Jag föredrar faktiskt om klubben skulle gå ut och fråga om biljettköpare kan tänka sig att efterskänka pengarna framför att man gör sådana där insamlingar, som gränsar till tiggeri, som vissa klubbar gör för att värva spelare. Spelarna är dessutom oftast också klara och inom ramen för budgeten. Mycket kommer bara att handla om att överleva ekonomiskt de närmaste åren. Det finns en risk att det kommer att bli en liknande situation nästa år.
Varför efterskänka? Vad gör klubben för oss supportrar? Vi betalar årskort, engångs biljett, fika, dryck, mat, souvenirer m.m

Vi som supportar klubben får inget tillbaka av klubben
Inget tillbaka...konstig inställning tycker jag. Det enda jag vill ha tillbaka är ett lag som slåss om guldet i SHL så ofta som möjligt.
Precis. Man får möjligheten att ha ett lag på hemmaplan i högsta serien i den sport man kanske tycker allra mest om. Det har skapat enorma upplevelser som man bär med sig varje dag. Det enda problemet är man under att antal år tappade vad som är syftet med en elitklubb nämligen vinna så många matcher som möjligt och istället började ägna sig åt andra saker med politisk bäring. Det finns andra institutioner som kan driva sådan frågor på ett mycket bättre sätt.
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by John »

persson82 wrote: 23 Dec 2021, 11:00
p-play wrote: 22 Dec 2021, 23:51 Jag föredrar faktiskt om klubben skulle gå ut och fråga om biljettköpare kan tänka sig att efterskänka pengarna framför att man gör sådana där insamlingar, som gränsar till tiggeri, som vissa klubbar gör för att värva spelare. Spelarna är dessutom oftast också klara och inom ramen för budgeten. Mycket kommer bara att handla om att överleva ekonomiskt de närmaste åren. Det finns en risk att det kommer att bli en liknande situation nästa år.
Varför efterskänka? Vad gör klubben för oss supportrar? Vi betalar årskort, engångs biljett, fika, dryck, mat, souvenirer m.m

Vi som supportar klubben får inget tillbaka av klubben
Vad tänker du dig att du BORDE få tillbaka??
jowa
Posts: 467
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by jowa »

p-play wrote: 23 Dec 2021, 16:09
Rollie wrote: 23 Dec 2021, 14:40
persson82 wrote: 23 Dec 2021, 11:00
p-play wrote: 22 Dec 2021, 23:51 Jag föredrar faktiskt om klubben skulle gå ut och fråga om biljettköpare kan tänka sig att efterskänka pengarna framför att man gör sådana där insamlingar, som gränsar till tiggeri, som vissa klubbar gör för att värva spelare. Spelarna är dessutom oftast också klara och inom ramen för budgeten. Mycket kommer bara att handla om att överleva ekonomiskt de närmaste åren. Det finns en risk att det kommer att bli en liknande situation nästa år.
Varför efterskänka? Vad gör klubben för oss supportrar? Vi betalar årskort, engångs biljett, fika, dryck, mat, souvenirer m.m

Vi som supportar klubben får inget tillbaka av klubben
Inget tillbaka...konstig inställning tycker jag. Det enda jag vill ha tillbaka är ett lag som slåss om guldet i SHL så ofta som möjligt.
Precis. Man får möjligheten att ha ett lag på hemmaplan i högsta serien i den sport man kanske tycker allra mest om. Det har skapat enorma upplevelser som man bär med sig varje dag. Det enda problemet är man under att antal år tappade vad som är syftet med en elitklubb nämligen vinna så många matcher som möjligt och istället började ägna sig åt andra saker med politisk bäring. Det finns andra institutioner som kan driva sådan frågor på ett mycket bättre sätt.
Bra sagt! Men av nyfikenhet undrar jag jag vad du menar med "politisk bäring"?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

jowa wrote: 23 Dec 2021, 21:30
p-play wrote: 23 Dec 2021, 16:09
Rollie wrote: 23 Dec 2021, 14:40
persson82 wrote: 23 Dec 2021, 11:00
p-play wrote: 22 Dec 2021, 23:51 Jag föredrar faktiskt om klubben skulle gå ut och fråga om biljettköpare kan tänka sig att efterskänka pengarna framför att man gör sådana där insamlingar, som gränsar till tiggeri, som vissa klubbar gör för att värva spelare. Spelarna är dessutom oftast också klara och inom ramen för budgeten. Mycket kommer bara att handla om att överleva ekonomiskt de närmaste åren. Det finns en risk att det kommer att bli en liknande situation nästa år.
Varför efterskänka? Vad gör klubben för oss supportrar? Vi betalar årskort, engångs biljett, fika, dryck, mat, souvenirer m.m

Vi som supportar klubben får inget tillbaka av klubben
Inget tillbaka...konstig inställning tycker jag. Det enda jag vill ha tillbaka är ett lag som slåss om guldet i SHL så ofta som möjligt.
Precis. Man får möjligheten att ha ett lag på hemmaplan i högsta serien i den sport man kanske tycker allra mest om. Det har skapat enorma upplevelser som man bär med sig varje dag. Det enda problemet är man under att antal år tappade vad som är syftet med en elitklubb nämligen vinna så många matcher som möjligt och istället började ägna sig åt andra saker med politisk bäring. Det finns andra institutioner som kan driva sådan frågor på ett mycket bättre sätt.

Bra sagt! Men av nyfikenhet undrar jag jag vad du menar med "politisk bäring"?
Man ägnade sig ett tag åt "wokeness" inom ramen för det man kallade värdegrund. När man började bli politisk så tröttnade i alla fall jag eftersom man får höra detta varenda dag från politiker och media. Det är en sak att man arbetar internt och informerar och utbildar unga pojkar och flickor om hur man skall uppträda i samhället, men det kändes ett tag som syftet snarare var att ta politiska poäng. Man utnämnde också sig själv som Bror duktig gentemot andra SHL-organisationer i olika sammanhang. Allting är politiserat idag så det är ganska skönt om en idrottsklubb får vara just bara en klubb där alla är välkomna. När man själv växte upp så var det ingen som brydde sig om sådant här och alla deltog på samma villkor oavsett etnicitet, kön eller läggning. Det var aktiviteterna som bedrevs som var i fokus. Känslan är att det håller på att gå tillbaka till det vilket är positivt. Jag tycker Elon Musk förklarar saken väl.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Ultron »

Hur beräknas ersättning för förlorade publikintäkter? Om 100% efterskänker pengarna för sina lösbiljetter låter det ju helt orimligt att klubben också ska kunna få ersättning centralt?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

Ultron wrote: 24 Dec 2021, 10:40 Hur beräknas ersättning för förlorade publikintäkter? Om 100% efterskänker pengarna för sina lösbiljetter låter det ju helt orimligt att klubben också ska kunna få ersättning centralt?
Det har du rätt i. Det är bättre att kräva tillbaka pengarna och låta Maggan stå för publiktappet. :D
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by John »

Det är klart att pengarna kommer från centralt håll, oavsett om man väljer att efterskänka pengarna.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Ultron »

Varför är det självklart? Du kan ju inte få arbetslöshetsersättning om du samtidigt uppbär en heltidslön t ex. Men jag har inte koll på hur just den här ersättningen fungerar, därav frågan.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Ultron »

(Det är inte så att jag vill uppmana folk att inte skänka pengar till AIK - tvärtom! - men kanske är det säkrast att ta pengarna tillbaks på biljetterna och sedan skänka dem till NP, köpa souvenirer, delta i insamlingar(tm) istället för att de bokförs som ”biljettintäkter”?
Last edited by Ultron on 25 Dec 2021, 13:30, edited 1 time in total.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Ultron »

Tråkigt hur som. Jag hade sett fram emot att gå i morgon.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by ante08 »

Happ inga NHL-spelare i OS och inget Spengler Cup i mellandagarna för Frölunda!
Jag undrar just hur sugna Skellefteå och Frölunda är på att flytta våran hemmamatch ifrån Lördagen 12 Februari till nu på Torsdag den 30 December då båda lagen är spellediga?
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

ante08 wrote: 25 Dec 2021, 18:35 Happ inga NHL-spelare i OS och inget Spengler Cup i mellandagarna för Frölunda!
Jag undrar just hur sugna Skellefteå och Frölunda är på att flytta våran hemmamatch ifrån Lördagen 12 Februari till nu på Torsdag den 30 December då båda lagen är spellediga?
Till att ha 2000 istället för 4500 på läktarn?
Dessutom utan Loibl och Adam. (Nåja Loibl torde spela os förvisso)

Nej tack
shaquille
Posts: 1955
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by shaquille »

Hur många kan man släppa in nu efter nya restriktioner ?
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

shaquille wrote: 26 Dec 2021, 00:13 Hur många kan man släppa in nu efter nya restriktioner ?
Alla säsongs på sitt o stå (fast sittandes) samt loger?
Vad blir det, 2500?
Strffa
Posts: 254
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Strffa »

Tråkigt med matchfritt ikväll :(

Det var kul att vara på plats annandagen!
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Vilken soppa:
Malmö, Oskarshamn, Leksand, DIF - alla rapporterar om smitta idag. Vette fan om inte det kloka beslutet är att ställa in SHL till mitten av januari och ta en rejäl funderare om SHL (Sverige) ska medverka i OS.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... a-matcher/
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

Det kommer sannolikt att bli kaos de närmaste veckorna då alla inkompetenta politiker och ämbetsmän som misskött Covid-hanteringen och totalt misslyckats nu skall visa ledarskap med restriktioner och annat för att framstå i bättre dager. När väl den nya varianten tagit över så behövs det i grunden inga restriktioner eftersom den är så mild.
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

p-play wrote: 03 Jan 2022, 14:42 Det kommer sannolikt att bli kaos de närmaste veckorna då alla inkompetenta politiker och ämbetsmän som misskött Covid-hanteringen och totalt misslyckats nu skall visa ledarskap med restriktioner och annat för att framstå i bättre dager. När väl den nya varianten tagit över så behövs det i grunden inga restriktioner eftersom den är så mild.
Så är det, även om inkompetensen troligen började för många år sedan när man kapade sjukhus, iva-platser etc etc.
Nu är det fullt överallt.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

De flesta som ligger där har garanterat Delta, influensa, vinterkräksjuka eller RS-virus eller något annat. Det man undrar över är hur de här stollarna som styr har kunnat ta sig till toppen av statliga organisationer. När det väl gällde så hade de noll ledarskap och kompetens. Nu skall man istället visa sig på styva linjen och det när det överhuvudtaget inte behövs.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Chippen »

4 lag i SHL, 5 öag i HA och 1 i SDHL har väl paus nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

p-play wrote: 03 Jan 2022, 15:09 De flesta som ligger där har garanterat Delta, influensa, vinterkräksjuka eller RS-virus eller något annat. Det man undrar över är hur de här stollarna som styr har kunnat ta sig till toppen av statliga organisationer. När det väl gällde så hade de noll ledarskap och kompetens. Nu skall man istället visa sig på styva linjen och det när det överhuvudtaget inte behövs.
Av säg 650 iva-platser i Sverige ligger idag ca 100 pers med någon form av Covid. Hade vi 1200 iva-platser så vore nog inte behovet av restriktioner lika starka. Men jag lägger ner här, får hitta en politik/sjukvårdstråd. :D
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Torsdag 6 januari
Djurgården – Luleå: nytt datum kommuniceras inom kort.
Färjestad – Oskarshamn: nytt datum kommuniceras inom kort.
Malmö – Frölunda: nytt datum kommuniceras inom kort.
Leksand – Linköping: nytt datum kommuniceras inom kort.

Lördag 8 januari
Oskarshamn - Malmö: nytt datum kommuniceras inom kort.
Leksand – Örebro: nytt datum kommuniceras inom kort.

And counting…
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by dovienya »

Alltså... Det måste ju finnas ganska gott om empiriska bevis på hur den nya varianten slår på individnivå.
Det borde finnas tydliga statistiska underlag för detta redan nu; inte bara lösa rykten via DN eller Aftonbladet. "Den verkar..".

Jag är i en sådan position i samhället att jag måste påpeka vikten av att hålla avstånd, att tvätta händerna, stanna hemma vid minsta symptom, jobba hemifrån om du kan, använd munskydd i kollektivtrafiken och allt. Jag gör allt det där och undviker personliga möten fastän det nästan är det min roll går ut på, osv, och jag påpekar naturligtvis vikten av att alla gör allt det där också.

Men jag är så sjukt less på situationen.
Om omikron-varianten är så pass "ofarlig" som ryktet säger; är det inte bättre med en storsmäll då? Uppmana folk att gå på hockey, på kulturinslag, på spelningar osv, så man blir "klar" någon gång; gör smittpartyn likt vattkoppepartyn för småbarn förr i tiden, osv. Två veckor senare står halva Sverige stilla pga omikron (men är man bara pigg kan man ju ändå jobba eftersom det inte är något farligt; precis som en förkylning, precis som "pre-C19" när det var standard att folk hade sjuknärvaro på jobbet i januari/februari och under hösten), och sedan är det klart... Låter som en foliehatt likt valfri kommunal SD-politiker när jag skriver sånt här, men är så sjukt less.

Problemet är ju då att sannolikt blir 3230 intensivvårdsplatser är upptagna av de 368 vi har, med bara hälften av den sjukt pressade vårdpersonalen kvar, eftersom resten är sjuka... Ett av de stora problemen är ju att oavsett hur farliga/ofarliga symptom det är, att den här varianten verkar vara så våldsamt sjukt smittsam så många lär ju gå åt ändå - "av eller med omikron" - även om den är "som en vanlig förkylning".

Det här är livsfarliga tankar att börja svänga sig med; om "till och med jag" börjar tänka så, liksom, hur många har redan slutat bry sig?

Om ni missat det hittills i inlägget så är jag sjukt less på situationen.
Sjukt less, men gör ändå vad jag kan för att minska smittspridningen och jag hoppas alla andra också fortfarande gör sitt bästa :) .
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Fdskebo »

dovienya wrote: 03 Jan 2022, 18:18 Alltså... Det måste ju finnas ganska gott om empiriska bevis på hur den nya varianten slår på individnivå.
Det borde finnas tydliga statistiska underlag för detta redan nu; inte bara lösa rykten via DN eller Aftonbladet. "Den verkar..".

Jag är i en sådan position i samhället att jag måste påpeka vikten av att hålla avstånd, att tvätta händerna, stanna hemma vid minsta symptom, jobba hemifrån om du kan, använd munskydd i kollektivtrafiken och allt. Jag gör allt det där och undviker personliga möten fastän det nästan är det min roll går ut på, osv, och jag påpekar naturligtvis vikten av att alla gör allt det där också.

Men jag är så sjukt less på situationen.
Om omikron-varianten är så pass "ofarlig" som ryktet säger; är det inte bättre med en storsmäll då? Uppmana folk att gå på hockey, på kulturinslag, på spelningar osv, så man blir "klar" någon gång; gör smittpartyn likt vattkoppepartyn för småbarn förr i tiden, osv. Två veckor senare står halva Sverige stilla pga omikron (men är man bara pigg kan man ju ändå jobba eftersom det inte är något farligt; precis som en förkylning, precis som "pre-C19" när det var standard att folk hade sjuknärvaro på jobbet i januari/februari och under hösten), och sedan är det klart... Låter som en foliehatt likt valfri kommunal SD-politiker när jag skriver sånt här, men är så sjukt less.

Problemet är ju då att sannolikt blir 3230 intensivvårdsplatser är upptagna av de 368 vi har, med bara hälften av den sjukt pressade vårdpersonalen kvar, eftersom resten är sjuka... Ett av de stora problemen är ju att oavsett hur farliga/ofarliga symptom det är, att den här varianten verkar vara så våldsamt sjukt smittsam så många lär ju gå åt ändå - "av eller med omikron" - även om den är "som en vanlig förkylning".

Det här är livsfarliga tankar att börja svänga sig med; om "till och med jag" börjar tänka så, liksom, hur många har redan slutat bry sig?

Om ni missat det hittills i inlägget så är jag sjukt less på situationen.
Sjukt less, men gör ändå vad jag kan för att minska smittspridningen och jag hoppas alla andra också fortfarande gör sitt bästa :) .
Bra skrivet!
Och du är inte ensam om att vara sjukt less…
Jag försöker dock att förtränga de tankarna så gott det går och göra det jag kan för att följa restriktionerna.

Det jag blir mest förbannad över är att restriktionerna är så sjukt otydliga. Hur svårt är det att exempelvis säga:
-Munskydd i kollektivtrafik! Punkt!

Istället för som nu, munskydd eventuellt om det är trångt (oklar definitionsfråga) på tisdagar mellan 12:36 -16:42 på röda bussar och blå tåg… om det regnar… typ.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

Det är väl det här som händer när ingen vill ta ansvar. Det är nästan skrattretande hur politiker och andra gång på gång säger att jag är beredd att ta ansvar, men sedan inte tar något ansvar. Statistiken från andra länder som ligger före i cykeln visar att denna variant är mild och för de äldre som är i riskgrupp så lär det inte bli bättre om det kommer en jobbigare variant nästa år då de är ett år äldre och ännu skörare. Det är bättre att få en exponering och en viss naturlig immunitet nu. Jag har full förståelse för att man man måste införa temporära restriktioner för att inte varenda person som jobbar på sjukhus måste vara hemma och för att Deltan fortfarande härjar, men den retorik som går nu i media är ju värre än sjukdomen. Det största problemet är att sjukhusen är nedmonterade, men det gör man inget åt eller knappt diskuterar. Att man sedan inte inför obligatoriska munskydd på offentliga platser är obegripligt. De enklaste munskydden kanske inte skyddar från smitta, men de tar ned virusmängden i luften vilket leder till lindrigare infektioner. Man vet inte heller om man skall skratta eller gråta åt den här clownparaden: Tegnell har inte haft många rätt. Statsministern sade att det nu är allvar och gick sedan på Systembolaget. Generaldirektören för MSB åkte till Spanien för att gå på homoklubb och stilla sina lustar. Billiga mediciner där patenten har gått ut som Hydroxiklorokin, Ivermectin och något antiviralt preparat (som jag glömt namnet på) och som används i Indien som inte sades fungera har visat sig göra just det (åtminstone delvis), samtidigt som Remdesivir som marknadsfördes har visat sig ha dålig effekt samtidigt som det kan ge en del njurskador. Jag är också sjukt less på situationen, den allmänna inkompetens och de krafter som gör allt för att tjäna pengar utan att vilja lösa situationen. Det enda man själv får är kraftig inflation.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by dovienya »

Det värsta är för mig nog konstigt nog ändå hoppfullheten om att det skall lösa sig snart: snart är alla vaccinerade då kan vi öppna upp; denna variant är nog inte så allvarlig; på torsdag i tredje kvarteret blir det bättre; osv.... och lika snart är jag helt plötsligt femtio och inget har förändrats, förutom att man har varit på tå och hoppats på bättring i flera år.
Det är rätt krävande; känner mig lite som en femåring som inte får godis för att det är inte lördag än fastän jag vet att lördagarna finns inga pengar till godis ändå. Kanske har mamma och pappa lyckats hitta några pengar till godis ändå, de lyckades ju hitta pengar till ett kex förra lördagen. :roll:

Jag ber om ursäkt att jag lyfte min frustration; jag hoppas i vilket fall att man tar sig framåt i frågan snabbt, eller i alla fall hittar ett normalläge så man har något fast att utgå ifrån. :)
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

Vaccinen har aldrig varit lösningen, snarare att de driver på skapandet av varianter framöver. Omikron kommer att dra genom hela befolkningen och ge ett bättre skydd, vilket kommer att göra situationen bättre. Det blir säkert kaotiskt någon månad, men sedan blir det bättre. Jag vill inte framstå som någon haverist men det är uppenbart att det finns starka marknadskrafter som vill ha fortsatta problem. Tjänar man 2' per dos och det behövs 2 varje år för varje invånare så krävs det mycket för att man skall överge den affärsmodellen.
Frantisek Pospisil
Posts: 1376
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Frantisek Pospisil »

Måhända tittar kansliet på diskussionen här inne.
I senaste supporterbrevet återinför man sk. supportergåva om 50:-/hemmamatch.
Swish 1235752944
Förmodar att om man vill swisha 10000:- så är det ingen som protesterar.
Post Reply