Publiken tillbaka från 29 september

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Ultron »

Roligt att det (äntligen) händer grejer! Trippelbiljetten känns på förhand smart; Lundmark och Marklund drar med sig Snarklund, som annars somnat i soffan i andra pausen. Och som du skriver p-play: jätteviktigt nu att man även lyckas med steg två, d v s hittar rätt kanaler för att också få ut den här typen av flexibla och/eller riktade erbjudanden. Här finns en jättepotential på sikt!
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by PackSwede »

https://www.skellefteaaik.se/p/gamecenter/qZl-8uH8mehda

Sidan man kommer till när man ska köpa biljetter är en aning förvirrande, det är som om man kopierat infon som Timrå ger sina supportrar inför matchen, det finns även en länk där man kan köpa matchen på Cmore och garantera att en del av priset får direkt till Timrå IK!

Eller är det jag som är förvirrad?, jag har kollat både från telefonen och från en dator med Chrome.
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by PackSwede »

Nu är konstigheterna rättade
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

1 Skellefteå AIK 9 7 0 2 16 21

Jag vet jag jinxar, men fyll hallen nu Skellet-bor!!
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Jag vet jag tjatar. Men kan man stå och sälja Bingolotter så kan väl Billing anlita 50 pers som får 50 sittplatser var att sälja.
Låt dom behålla 20 spänn per såld biljett. 1000 spänn.
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Jocko Homo »

En liten tröst i sammanhanget är att vi delar utmaningen att få tillbaka publiken med nästan alla andra klubbar. Luleå och Leksand är väl undantagen som lyckas fylla sina hallar och nåt måste dom göra rätt...
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by dovienya »

Luleå har ett lag som väcker känslor med (idiot)karaktärer, och Leksand går sjukt bra...
Vi har ett lag som synkar ibland, men vi spelar lite för fint och snällt; 8+88 undantaget. Pudas och Nilsson är jävligt sköna i intervjuer dock.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Ultron »

Tja, vi går ju också sjukt bra. Och att lösningen skulle vara att fylla laget med idioter tror jag inte heller på.
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Jocko Homo »

Håller med.

En utmaning för oss är att vanan att välja TV istället för arena fanns i för hög utsträckning redan innan pandemin. Missuppfattningen att det går att stötta AIK via CMore-abonnemanget och Facebookinlägg är vida spridd.
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Rollie »

Folk är lata och bortskämda på framgångar. I Lulä tror jag Omark och inbillningen bland folk att man har värvat ihop ett "dream-team" drar en hel del så här i början, men det kommer lägga sig när man ser att det inte är några världsstjärnor där ute på isen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

Jag har länge hävdat att det här åtminstone delvis är ett management-problem och gör det fortfarande. Det är så mycket runt marknadsföring och biljettförsäljningen som kan bli bättre. Jag gnällde rätt hårt på förre sportchefen och tränarna och det börjar nu gå upp för många hur mycket bättre det har blivit med de nya som tillträtt. Det faktum att pandemin fortfarande pågår och att det verkar komma en ny våg när effekterna av vaccinerna klingar av påverkar också. Många äldre (som faktiskt utgjort kärnan av publiken då man mer eller mindre tappat någon generation av de yngre) är riskmedvetna och går inte gärna på evenemang just nu. Många äldre (60+) tycker också att det är för jobbigt att ta sig till matchen med allt från parkeringsstrul till att man kommer hem väldigt sent om man bor ett par mil utanför. Många har gjort det till en tradition att ta fram "gofika" och sitta hemma och titta på matcherna. En del beror på de förbättrade sändningarna och pandemin, men klubben har också bidragit till det då man såg det här redan innan pandemin bröt ut. Orter som Karlstad, Leksand och Luleå har väldigt liknande förutsättningar och de lyckas uppenbarligen bättre. Som sagt var, delvis ett management-problem ...
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Billing sa till Expressen i början av september man budgeterat på 50pct beläggning under 21/22. Men det var nog innan beskedet kom om inga restriktioner.

3393 är hem a snittet just nu, men då hade vi väl 2 matcher i början med 1500 pers?
Covid tycks ju inte ge upp heller, så antar man får vara nöjd med ett snitt på 4000 säsongen 21/22.
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Frantisek Pospisil »

Billing är ett löpande vilt härinne. Tror väldigt lite på att det är hans fel at folk uteblir. Skelleftepubliken är extremt bortskämd. De dubbla gulden gjorde knappast något för att hjälpa upp detta faktum, utan förvärrade i min mening situationen.
Sedan ska gudarna veta (jag är själv i den målgruppen) att folk är rädda. Lyssnar på folk som ALLTID varit på livehockey tidigare och som vägrar gå dit på grund av den rådande situationen. Inte ens gratisbiljetter skulle få dom till arenan.

Billing gör nog vad han kan, även om hans efternamn retar en del på forumet. Det är INTE hans fel att folk stannar hemma i sofforna. Ständiga oväder vid hemmamatcherna. En parkering som är så ojämn att bilarna skrapar i underredet. 80% av lysstolparna är trasiga. Swisha 20 spänn för parkeringen (faan otroligt) då ingen övervakning av parkeringen sker efter matchstart utan du kommer ut med LEDrampen försvunnen. En bers frän kylen kostar 9 å 90 hemma, 80 på arenan där 2 bartenders försöker beta av en kö på 60 pers. Barerna är dessutom så fulla att avståndet mellan drinkarna är 20 centimeter. Biytorna är smockfulla av korvätare och springande ovaccinerade ungdomar från västra.

Jag kan räkna upp 150 anledningar att INTE besöka arenan.
Billing med det för skelleftebor så retfulla efternamnet är kanske den som kan åtgärda 2 av dessa problem. Ge inte honom all skit för en mängd av alla dessa saker som gemensamt bidrar till att folk inte besöker arenan detta år.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Snuskhummern »

Du är verkligen inne på något när du belyser arenan och upplevelsen när man besöker den en matchdag. Bara som en jämförelse så kan man kolla på andra arenor och se vilka faciliteter dom har.

https://www.vaxjolakers.se/vida-arena/h ... vida-arena - 7 barer + 2 streetfood resturanger (exkl. loge faciliteter)
http://www.luleahockeyrestaurangerna.se/ - 4 resturanger och 6 barer (exkl. loge faciliteter)

Vad har vi? 4 barer som alla fylls så snabbt så att det krävs att du går minuter innan periodpaus innan tankarna förs till utspisning i ett flyktingläger i Biafra. Korridorerna går knappt att röra sig i och trafiken ska vi inte ens tala om.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

Frantisek Pospisil wrote: 22 Oct 2021, 17:52 Billing är ett löpande vilt härinne. Tror väldigt lite på att det är hans fel at folk uteblir. Skelleftepubliken är extremt bortskämd. De dubbla gulden gjorde knappast något för att hjälpa upp detta faktum, utan förvärrade i min mening situationen.
Sedan ska gudarna veta (jag är själv i den målgruppen) att folk är rädda. Lyssnar på folk som ALLTID varit på livehockey tidigare och som vägrar gå dit på grund av den rådande situationen. Inte ens gratisbiljetter skulle få dom till arenan.

Billing gör nog vad han kan, även om hans efternamn retar en del på forumet. Det är INTE hans fel att folk stannar hemma i sofforna. Ständiga oväder vid hemmamatcherna. En parkering som är så ojämn att bilarna skrapar i underredet. 80% av lysstolparna är trasiga. Swisha 20 spänn för parkeringen (faan otroligt) då ingen övervakning av parkeringen sker efter matchstart utan du kommer ut med LEDrampen försvunnen. En bers frän kylen kostar 9 å 90 hemma, 80 på arenan där 2 bartenders försöker beta av en kö på 60 pers. Barerna är dessutom så fulla att avståndet mellan drinkarna är 20 centimeter. Biytorna är smockfulla av korvätare och springande ovaccinerade ungdomar från västra.

Jag kan räkna upp 150 anledningar att INTE besöka arenan.
Billing med det för skelleftebor så retfulla efternamnet är kanske den som kan åtgärda 2 av dessa problem. Ge inte honom all skit för en mängd av alla dessa saker som gemensamt bidrar till att folk inte besöker arenan detta år.
:D Du glömde nämna att man får ställa sig upp i varje avblåsning och släppa förbi folk och en del annat. Man skulle kunna göra en lång lista. I grunden måste man verkligen gilla hockey för att gå på hockey. Jag är inte säker att ledningen förstår att helhetsupplevelsen inte är helt bra. Det känns som ungefär samma problem där politiker också har svårt att förstå problematik då de inte direkt berörs eller upplever det. En förbättrad helhetsupplevelse skulle nog göra mycket.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Ultron »

https://www.dn.se/sport/kortvarigt-publ ... riktioner/
”DIF” wrote: – Vi visste nog att det kunde finnas ett uppdämt behov men också en försiktighet. Det sitter förmodligen kvar i folks beteenden. Trots att restriktionerna är släppta så kan man konstatera att det i övrigt i världen inte har studsat tillbaka till det normala. Jag tror folk generellt är lite försiktiga.
”MIF” wrote: – Rent historiskt har vi lite svårare att locka publik i början på en säsong

Vi har en äldre klientel bland dem som valt att avvakta lite för att se hur allt utvecklar sig. Det kom inte som en större chock.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Ultron »

Covid spelar absolut in, det är väl mer eller mindre bevisat. Men även innan Covid hade vi ju en svag men märkbart vikande trend. Bekvämlighet/långa avstånd/mättnad/orimliga krav är mest troligt en av orsakerna, och något av en stagnation i helhetsupplevelsen en annan (även om både faciliteterna och den ”officiella” inramningen egentligen håller rätt bra nivå jämfört med hur det såg ut för 10 år sedan - sedan vet vi alla hur mycket publiken bidrar till stämningen och upplevelsen, och där blir det ju lite av en ond cirkel). Billing får klä skott för mycket, en del orättvist, men en del rättvist.

Så vad är den egentliga utmaningen? Om det vore så enkelt, varför har AIK inte redan rättat till de detaljer som gör att publiksnittet inte lägger sig över 5k?

Lekmannamässig gissning: utmaningarna är annorlunda idag jämfört med 10-15 år sedan. Nyrekryteringen är tuffare. Då kunde en match krocka med travet eller en landskap på TV. Enda konkurrensen hette Cmore. Nu krockar alla matcher med Netflix, Fortnite, TikTok och YouTube.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Humlannitton »

Glöm inte att upplevelsen hemma i TV-soffan också förbättrats ordentligt med bättre kvalitet på sändningar och 75-tummare som standard. Betalar man 500 spänn i månaden för det, så är man väl även mindre benägen att köpa biljetter till matcherna, även om man egentligen gillar live.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by dovienya »

Humlannitton wrote: 23 Oct 2021, 12:40 Glöm inte att upplevelsen hemma i TV-soffan också förbättrats ordentligt med bättre kvalitet på sändningar och 75-tummare som standard. Betalar man 500 spänn i månaden för det, så är man väl även mindre benägen att köpa biljetter till matcherna, även om man egentligen gillar live.
Lösning: Åke Unger som kommentator
shaquille
Posts: 1950
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by shaquille »

Märkligt att alla ursäkter som läses upp verkar endast gälla för Skellefteå, andra lag har fulla hus. Finns inte c more i dalarna Ängelholm Örebro å många andra ställen ?
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Special Brew »

shaquille wrote: 23 Oct 2021, 18:41 Märkligt att alla ursäkter som läses upp verkar endast gälla för Skellefteå, andra lag har fulla hus. Finns inte c more i dalarna Ängelholm Örebro å många andra ställen ?
Håller med. Rögle fyller arenan, Leksand har mycket folk, LHC hade fullt ikväll, Luleå har skapliga siffror! Vafan är det ,ed Skellefteborna??? Är man så sjukt bekväma att man måste få parkera biljäveln precis utanför ingången för att orka masa sig dit??? Blir fan riktigt besviken på alla bekväma jävlar som ”håller på laget” men ser hemmamatcherna från soffan!
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Jocko Homo »

Båda kan ju vara sant samtidigt. Skellefteborna håller tyvärr allsvensk klass och i detta avseende är vi långt efter Luleå till exempel just nu. Tror att beteendet här har blivit att se några matcher om året på arenan istället för att ha säsongskort. Kan inte riktigt förstå varför produkten "säsongskort" verkar funka bra där och inte här.

Men Skelleftepubliken har ju varit en orsak till mycket mer besvikelse än glädje genom åren. Första matchen i Elitserien efter 16 år i allsvenskan lockade vi 4200 besökare. Flera kvartsfinaler har varit halvfyllda, även guldåren. Får många är väl fortfarande proppmätta helt enkelt, trots att det har gått sju år sen vi vann.

Nu vart jag otroligt deppig av att Mascherin blev skadad, men känns ju som att vi inte förtjänar att ha en klubb som presterar så pass bra sportsligt som den gör.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

Förutom klubbens tillkortakommanden, pandemin och den allmänna bekvämligheten så finns det också en snålhet som man endast hittar i de djupaste småländska skogarna. Det krävs ofta något psykologisk för att få folk att öppna plånboken. Ett exempel på detta är bostadsmarknaden där objekten var kraftigt undervärderade jämfört med andra städer tills en viss batterifabrik presenterades. Inget slår när "rökskadade" och "vattenskadade" varor reas ut i någon butik. Folk kan då handla som att det inte finns någon morgondag. Bygden har historiskt sett varit ganska fattig och tänket hänger kvar. Jag har stött på personer som gör ekonomiska överväganden och väger matchbiljett mot att man för samma summa får en flaska "virre" (eller en bra fika) och lite pengar över och det är personer som det inte går någon nöd på. Den här typen av inskränkthet är lite svår att hantera och det krävs nog lite psykologi och nya impulser i form av inflyttning av personer utifrån som tänker annorlunda för att ändra på det. Klubben skulle dock kunna göra mycket för att förbättra biljettförsäljningen.
Last edited by p-play on 24 Oct 2021, 12:44, edited 1 time in total.
Tompa
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Tompa »

p-play wrote: 24 Oct 2021, 12:31 Förutom klubbens tillkortakommanden, pandemin och den allmänna bekvämligheten så finns det också en snålhet som man endast hittar i de djupaste småländska skogarna. Det krävs ofta något psykologisk för att få folk att öppna plånboken. Ett exempel på detta är bostadsmarknaden där objekten var kraftigt undervärderade jämfört med andra städer tills en viss batterifabrik presenterades. Inget slår när "rökskadade" och "vattenskadade" varor reas ut i någon butik. Folk kan då handla som att det inte finns någon morgondag. Bygden har historiskt sett varit ganska fattig och tänket hänger kvar. Jag har stött på personer som gör ekonomiska överväganden och väger matchbiljett mot att man för samma summa får en flaska "virre" (eller en bra fika) och lite pengar över och det är personer som det inte går någon nöd på. Den här typen av inskränkthet är lite svårt att hantera och det krävs nog lite psykologi och nya impulser i form av inflyttning av personer utifrån som tänker annorlunda för att ändra på det. Klubben skulle dock kunna göra mycket för att förbättra biljettförsäljningen.
+ 100.

Det är inflyttningen vi får hoppas på.
Winning isn't everything, it's the only thing
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by krysset »

Lite märkligt att det inte kommer mer folk på matcherna då laget ligger top tre och har överraskat.
Vi har många nya profiler som borde vara intressanta att kolla på.
Nu är det väl så att många ser matcher ändå via cmore men helt klart borde det kunna vara 5000 på matcherna.

Tror att det är säsongskort som måste öka. Hur publiktillströmning är på andra arenor är ovesäntligt.

Hur många tyckare ser inte matcher live? De måste gå till sig själva och de har svaret. Antagligen har de tillgång till cmore antingen hemma, krogen eller de hälsar på någon som har cmore.

Jag har såsongskort via jobbet men kan inte se alla matcher eftersom vi turas om men kanske hälften av matcherna ser jag via jobbet.

Övriga matcher nja flertalet köper jag sittplats men tidigare har det funnits dåliga sittplatser.

Jag har cmore främst för bortamatcher Kommer kanske att se runt fem hemmamatcher i soffan hemma men än så länge har jag valt att köpa biljett och se på plats.

Västra stå är viktig för där föds framtidens publik och det är ofta bra stämning där. Sittplats publik är tyst oftast utom vid mål eller domslut där skulle det kunna vara bättre.

Servering och att det tar lång tid är givetvis inte bra men har man råd med några öl på arenan så har man råd med entré. Har du råd gå på Olles se matchen och köpa några öl har du råd med att köpa biljett till arenan också.

Nu kanske vi kan räkna med publiksnitt på låt säga 3750 i serien och lite högre i slutspelet. Frågan är vad vi budgeterat med tanke på intäkter osv.

Tycker att Instagram osv är bra och AIK är flitiga där men den som inte går och kollar tror jag inte är några som hänger på sociala medier.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

p-play wrote: 24 Oct 2021, 12:31 Förutom klubbens tillkortakommanden, pandemin och den allmänna bekvämligheten så finns det också en snålhet som man endast hittar i de djupaste småländska skogarna. Det krävs ofta något psykologisk för att få folk att öppna plånboken. Ett exempel på detta är bostadsmarknaden där objekten var kraftigt undervärderade jämfört med andra städer tills en viss batterifabrik presenterades. Inget slår när "rökskadade" och "vattenskadade" varor reas ut i någon butik. Folk kan då handla som att det inte finns någon morgondag. Bygden har historiskt sett varit ganska fattig och tänket hänger kvar. Jag har stött på personer som gör ekonomiska överväganden och väger matchbiljett mot att man för samma summa får en flaska "virre" (eller en bra fika) och lite pengar över och det är personer som det inte går någon nöd på. Den här typen av inskränkthet är lite svår att hantera och det krävs nog lite psykologi och nya impulser i form av inflyttning av personer utifrån som tänker annorlunda för att ändra på det. Klubben skulle dock kunna göra mycket för att förbättra biljettförsäljningen.
Kommer osökt tänka på slutet av 80-talet när Sparbanken bjöd på tårta en gång per år. Köerna ringlade sig långa då.
Gratis är verkligen gott….
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

krysset wrote: 24 Oct 2021, 13:00 Lite märkligt att det inte kommer mer folk på matcherna då laget ligger top tre och har överraskat.
Vi har många nya profiler som borde vara intressanta att kolla på.
Nu är det väl så att många ser matcher ändå via cmore men helt klart borde det kunna vara 5000 på matcherna.

Tror att det är säsongskort som måste öka. Hur publiktillströmning är på andra arenor är ovesäntligt.

Hur många tyckare ser inte matcher live? De måste gå till sig själva och de har svaret. Antagligen har de tillgång till cmore antingen hemma, krogen eller de hälsar på någon som har cmore.

Jag har såsongskort via jobbet men kan inte se alla matcher eftersom vi turas om men kanske hälften av matcherna ser jag via jobbet.

Övriga matcher nja flertalet köper jag sittplats men tidigare har det funnits dåliga sittplatser.

Jag har cmore främst för bortamatcher Kommer kanske att se runt fem hemmamatcher i soffan hemma men än så länge har jag valt att köpa biljett och se på plats.

Västra stå är viktig för där föds framtidens publik och det är ofta bra stämning där. Sittplats publik är tyst oftast utom vid mål eller domslut där skulle det kunna vara bättre.

Servering och att det tar lång tid är givetvis inte bra men har man råd med några öl på arenan så har man råd med entré. Har du råd gå på Olles se matchen och köpa några öl har du råd med att köpa biljett till arenan också.

Nu kanske vi kan räkna med publiksnitt på låt säga 3750 i serien och lite högre i slutspelet. Frågan är vad vi budgeterat med tanke på intäkter osv.

Tycker att Instagram osv är bra och AIK är flitiga där men den som inte går och kollar tror jag inte är några som hänger på sociala medier.
Man skall också komma ihåg att det finns publik som är i olika faser i livet. Många har stått på ståplats och sett varenda match för att några år senare få prioritera andra saker. Ett av problemen är att klubben har slarvat bort någon generationer då de tog allting för givet. Det är inte lätt att få dessa personer till arenan. De måste antagligen återintroduceras via jobbet eller bekanta. Positivt är att man åter igen börjar få tillbaka en yngre ståplatspublik. Att dela ut gratisbiljetter var dessutom ett katastrofalt drag då man bara förstärkte och uppmuntrade snålheten som finns bland många. Det visade att man inte förstått dynamiken bakom. Jag vidhåller också att man inte verkar förstå att helhetsupplevelsen av ett besök på arenan inte är bra. Det finns en del saker som man inte kan ändra på utan stora investeringar, men det finns också en del saker som lättare kan genomföras. Många i publiken kommer inte för hockeyn i sig utan för att gå på ett event och då måste allting runt om vara bra för annars så stannar man hemma.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Gargamel »

Special Brew wrote: 23 Oct 2021, 20:46
shaquille wrote: 23 Oct 2021, 18:41 Märkligt att alla ursäkter som läses upp verkar endast gälla för Skellefteå, andra lag har fulla hus. Finns inte c more i dalarna Ängelholm Örebro å många andra ställen ?
Håller med. Rögle fyller arenan, Leksand har mycket folk, LHC hade fullt ikväll, Luleå har skapliga siffror! Vafan är det ,ed Skellefteborna??? Är man så sjukt bekväma att man måste få parkera biljäveln precis utanför ingången för att orka masa sig dit??? Blir fan riktigt besviken på alla bekväma jävlar som ”håller på laget” men ser hemmamatcherna från soffan!
Hockeyintresset i Skellefteå är inte större. Bara en massa medgångssupportrar. Vänta bara tills det börjar gå dåligt även på isen, då skall du få se på vikande publikstöd. Vi som var med på 80-talet har redan sett det hända en vända. :D
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Special Brew »

Gargamel wrote: 24 Oct 2021, 14:15
Special Brew wrote: 23 Oct 2021, 20:46
shaquille wrote: 23 Oct 2021, 18:41 Märkligt att alla ursäkter som läses upp verkar endast gälla för Skellefteå, andra lag har fulla hus. Finns inte c more i dalarna Ängelholm Örebro å många andra ställen ?
Håller med. Rögle fyller arenan, Leksand har mycket folk, LHC hade fullt ikväll, Luleå har skapliga siffror! Vafan är det ,ed Skellefteborna??? Är man så sjukt bekväma att man måste få parkera biljäveln precis utanför ingången för att orka masa sig dit??? Blir fan riktigt besviken på alla bekväma jävlar som ”håller på laget” men ser hemmamatcherna från soffan!
Hockeyintresset i Skellefteå är inte större. Bara en massa medgångssupportrar. Vänta bara tills det börjar gå dåligt även på isen, då skall du få se på vikande publikstöd. Vi som var med på 80-talet har redan sett det hända en vända. :D
Vi lär hamna där om några år.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Special Brew »

Ok. Covidpass införs. Lagen borde vara förberedda på det. Åtminstone så var det föreningarna som bad om covidpass när det fortfarande fanns restriktioner.
Post Reply