Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Skellefteå AIK i media

Post by gvargo »

Vad har hänt med pappers-Aftonbladets SHL-bevakning?
Förvisso läser jag artiklar mestadels på nätet, men idag blev det pappersvarianten.
Fanns inte en enda artikel om någon av gårdagens sju SHL-matcher i Sportbladet. WTF ?
I hadd aller vorte aintjeli
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Någon som vet varför denna match flyttas?
Vi byter ju bort en publik match på en lördag mot en torsdagsmatch.

Skellefteå-Malmö: skulle ha spelats den 5 februari, flyttas till torsdagen den 13 januari kl 19.00.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

nr86 wrote: 03 Oct 2021, 21:54 Någon som vet varför denna match flyttas?
Vi byter ju bort en publik match på en lördag mot en torsdagsmatch.

Skellefteå-Malmö: skulle ha spelats den 5 februari, flyttas till torsdagen den 13 januari kl 19.00.
Som jag skrev på föregående sida, så torde bero på att våra tyskar är i Kina första veckorna i februari. Men bara en gissning.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Empress wrote: 03 Oct 2021, 23:14 Som jag skrev på föregående sida, så torde bero på att våra tyskar är i Kina första veckorna i februari. Men bara en gissning.
Borde vara något annat. Jag tror inte att vi flyttar en match för två spelare. Inte med tanke på att vi inte använt oss av det tidigare då vi haft ett gäng borta pga t.ex JVM och faktiskt fått flytta matcher.

Tror faktiskt inte att det är giltigt skäl, att flytta pga två spelare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Ja det borde komma någon förklaring kan man tycka. AIK kommer i viket fall att lida en ekonomisk förlust med tanke på det förmoda publiktappet. Att det ska vara så svårt att förmedla sådan information tycker jag är märkligt! Om det vore för att vi tappar spelare pga andra turneringar borde vi ju fått flytta många matcher kring Jul/nyår pga stora spelartapp under JWM.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Det beror på OS precis som Empress säger.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Dwight_Shrute »

Som vanligt en riktigt dålig bevakning av Skellefteå AIK i riksmedia. Otroligt pinsamt för media överlag med så dålig spridning. Man kan skylla på ekonomi och det handlar väl egentligen inte ett dugg om millimeterrättvisa, men nog hade man velat läsa mer om vårt lag och framförallt med en positiv vinkling. Överlag är det jävligt dåligt med den varan, och helt oförtjänt dessutom. Med tanke på de framgångar och vad vi betytt för svensk hockey de senaste 10-15 åren så borde vi vara ofantligt mer omhuldade.

Ja, jag är ju jävig så klart, och det här kan säkert vara lite patetiskt, men då får det väl vara det.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Ultron »

Korrekt iakttagelse. Aftonbladet skriver ju knappt om hockey ö h t och Expressen har stor övervikt för Stockholmshockeyn, Frölunda (Expressen GT) och Malmö (Kvällsposten). DN kör väl nån egen Djurgårdsartikel men mest TT. Trist men sant. Drabbar i o f s inte bara oss, klubbar som Rögle och Karlskoga borde lyftas mycket mer. Det mest tragiska är emellertid den här helt orimliga för evigt pågående fotbollshaussen. Den där sporten dog med Ingvar Oldsberg, om den inte gjort det innan. Vakna Sverige!
User avatar
tazman
Posts: 1982
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

Framförallt kasst av Wikegård & CO att inte ta upp AIK formidabla start, åtta insläppta på sju matcher utgår jag från att det är något nytt rekord?

Tyst om detta.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Håller med allt ni skriver, men kan bara se ur Sthlms-perspektiv så är fotbollen 1,2,3a och sedan kommer hockeyn.
Kvällspressen skriver om det folk vill läsa för det är så dom tjänar pengar. Allt det där vet vi redan, så jag tror inte man ska dra för många växlar om vad som skrivs eller inte skrivs om AIK utanför Norrans kommungräns.

Heja AIK!
User avatar
tazman
Posts: 1982
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

Så nu när AIK väljer att gå ut med vad som skedde kring Nowick går Norran ut med dig. Ingen insikt eller självkritik mot tidningen
/journalisterna själva kring varför dom inte tagit upp detta tidigare.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

andreas22222 wrote: 02 Sep 2021, 13:42 Däremot om du har Telia och deras sportpaket.

Så har du dels tillgång till TV och kan se matcherna där.
Samt via Teliaplay och en Cmore inloggning.

Har under försäsongen fungerat att min far ser på Teliaplay jag på min tv och en bror på Cmore inloggning.

Allt ingår i samma paket. 599 då får man även Viasat sport och Viaplay.
Tack för tipset! 😀

Telias tv-lösnig blev riktigt bra.
Rekommenderas.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Det blir en resa till Tjeckien för Skellefteå AIK då gruppsegraren Sparta Prag väntar i CHL:s åttondelsfinal.
https://www.championshockeyleague.com/e ... airs-drawn
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Dwight_Shrute »

..och AB skriver inte en rad om Skellefteå AIK, kallar Luleå ett "topplag" i var och varannan artikel och Omark en "stjärnspelare" trots att han för..tredje (?) sejouren inte levererar på den nivå som det "förväntas" - och skriker sig hesa över Färjestads "klapp-klapp" - spel och Leksands "stjärnglans"..

Det är verkligen radioskugga för oss. Någon som känner till orsaken? Är det någon AIK-supporter som legat med Abrahamssons fru? Något är det ju med den där mannen just nu.

Överlag så tycker jag ju dock att svensk hockeyjournalistik är för jävla trist, formulärisk och monoton. Inga nya grepp, inga kritiska tankar. De analyser som görs är vanligtvis på så extremt lösa grunder och utan större researchdata. En journalist som Tomas Ros ska ju inte vara i närheten av SHL, han är ju ett hån mot allt vad djupare tänkande handlar om. Wennerholm tror att det är 1992 fortfarande..och Abrahamsson verkar ha testosteronbrist. Ingen passion, inget jävlar anamma. Ingen spänning. Expressen har inte mycket att kontra med, men Madhawk är i alla fall kul att läsa emellanåt, oavsett vilket lag han skriver om. Sanny är ju..nä.

Var är en hockeyns svar på Niva och Bank? Oavsett vad man tycker om dom och deras infallsvinklar så skriver dom högklassigt och väldigt intelligent om en fotbollsliga som verkligen inte förtjänar dom.
lobo
Posts: 1522
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

håller med, men ibland är det lika skönast att vara i skugga. vi tuggar på ändå.
Rubriken på gårdagens highlights blev även den ganska lyckad "Malmö körde över Skellefteå" ImageImage
https://tv.aftonbladet.se/video/334430/ ... kellefteaa

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Någon som kan delge statusen på Mascherins skada. Ser att norran skrivit en artikel om honom. Rubriken ser lite lovande ut och jag hoppas verkligen det inte är så allvarligt som det först verkade. Han bidrar mycket till vårt kreativa spel.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by marre »

Rehab i några veckor.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

marre wrote: 27 Oct 2021, 19:58 Rehab i några veckor.
Ok tack för svar.
Men det säger inte så mycket egentligen. Rehab kan ju vara många veckor. Veckor i plural kan ju betyda till efter jul också….
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Talbot25 »

nr86 wrote: 27 Oct 2021, 22:24
marre wrote: 27 Oct 2021, 19:58 Rehab i några veckor.
Ok tack för svar.
Men det säger inte så mycket egentligen. Rehab kan ju vara många veckor. Veckor i plural kan ju betyda till efter jul också….
Det är väl flera veckor kvar till jul (8,5 v)? Jag definierar några veckor som 3-5 veckor.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Talbot25 wrote: 28 Oct 2021, 12:36
nr86 wrote: 27 Oct 2021, 22:24
marre wrote: 27 Oct 2021, 19:58 Rehab i några veckor.
Ok tack för svar.
Men det säger inte så mycket egentligen. Rehab kan ju vara många veckor. Veckor i plural kan ju betyda till efter jul också….
Det är väl flera veckor kvar till jul (8,5 v)? Jag definierar några veckor som 3-5 veckor.
Jag hoppas verkligen du har rätt men jag är helt klart orolig när det verkar vara en gammal skada som slogs upp lite om inte helt.
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Talbot25 »

nr86 wrote: 28 Oct 2021, 12:41
Talbot25 wrote: 28 Oct 2021, 12:36
nr86 wrote: 27 Oct 2021, 22:24
marre wrote: 27 Oct 2021, 19:58 Rehab i några veckor.
Ok tack för svar.
Men det säger inte så mycket egentligen. Rehab kan ju vara många veckor. Veckor i plural kan ju betyda till efter jul också….
Det är väl flera veckor kvar till jul (8,5 v)? Jag definierar några veckor som 3-5 veckor.
Jag hoppas verkligen du har rätt men jag är helt klart orolig när det verkar vara en gammal skada som slogs upp lite om inte helt.
Jag tror inte vi ska oroa oss allt för mycket för just denna smäll. Men han säger i norran att han skadat axeln en handfull gånger i karriären så det verkar vara ett återkommande problem.
Citat från norran:
" De senaste dagarna har jag gjort lite tester och så för att se vilken väg vi ska gå nu, och allting ser väldigt positivt ut"
gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Skellefteå AIK i media

Post by gvargo »

Hockeysveriges TV-studio, med Fredrik Warg som värd, diskuterar Skellefteå AIK en del i dagens avsnitt
https://hockeysverige.se/2021/11/02/tv- ... er-just-nu
I hadd aller vorte aintjeli
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Humlannitton »

Skulle både Mascherin och Hawryluk bli borta ett tag, så måste Forre plocka upp plånboken.
Sportis
Posts: 633
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Sportis »

Norran försöker ena dagen skriva in Möller i tre kronor och de ger han nu en femman efter inledningen på säsongen. Vad är det jag missar? För mig har Möller gått från att vara en toppspelare i shl till att bli mer utav en gnuggare utan spets.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Sportis wrote: 18 Dec 2021, 15:35 Norran försöker ena dagen skriva in Möller i tre kronor och de ger han nu en femman efter inledningen på säsongen. Vad är det jag missar? För mig har Möller gått från att vara en toppspelare i shl till att bli mer utav en gnuggare utan spets.
Gnuggare blir man ju med automatik i samma kedja som Tom och LL.
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lh=1 »

Ja Möller har fel lekkamrater👍
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Problemet är ju att klubben skolat om honom och gjort honom till en allroundforward eller t o m balansspelare istället för offensiv spets. Han är en duktig BP-spelare, men när det finns så få med de offensiva spetsegenskaperna som han besitter så skall han inte bränna energi där. Det matchas bättre än tidigare år, men det borde finnas andra som kan ta hand om den rollen.
jensg
Posts: 12
Joined: 01 Jul 2011, 14:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by jensg »

Sportis wrote: 18 Dec 2021, 15:35 Norran försöker ena dagen skriva in Möller i tre kronor och de ger han nu en femman efter inledningen på säsongen. Vad är det jag missar? För mig har Möller gått från att vara en toppspelare i shl till att bli mer utav en gnuggare utan spets.
21p på 26 matcher. = ingen spets?
jowa
Posts: 463
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Skellefteå AIK i media

Post by jowa »

Lägg därtill +/- statistiken

Skickat från min XQ-AU52 via Tapatalk

Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

”Vid tillställningar på fler än 500 gäster eller deltagare krävs vaccinationsbevis samt avstånd mellan sällskapen och en maxstorlek på 8 personer per sällskap.”

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyh ... antas-oka/

Hur tolkar man detta? Ståplats godnatt?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... t-uppdrag/
Post Reply