Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Publiken

Post by robzon »

Garvis kommer som sagt var att finnas på plats under lördagsmatcherna och det är självklart för barnens skull vi tagit fram denna maskot.

I morgon kommer Garvis att finnas i foajen före match.
I första periodpausen så finns han återigen nere i foajen där han presenteras för barnen. (han lär nog finnas där nere även i andra pausen) samt efter matchen under Fans Corner.
Garvis ingår inte i introt och kommer inte att vara på isen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

robzon wrote:Garvis kommer som sagt var att finnas på plats under lördagsmatcherna och det är självklart för barnens skull vi tagit fram denna maskot.

I morgon kommer Garvis att finnas i foajen före match.
I första periodpausen så finns han återigen nere i foajen där han presenteras för barnen. (han lär nog finnas där nere även i andra pausen) samt efter matchen under Fans Corner.
Garvis ingår inte i introt och kommer inte att vara på isen.
Bra initiativ! Glada barn är bra barn.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken

Post by ante08 »

robzon wrote:Garvis kommer som sagt var att finnas på plats under lördagsmatcherna och det är självklart för barnens skull vi tagit fram denna maskot.

I morgon kommer Garvis att finnas i foajen före match.
I första periodpausen så finns han återigen nere i foajen där han presenteras för barnen. (han lär nog finnas där nere även i andra pausen) samt efter matchen under Fans Corner.
Garvis ingår inte i introt och kommer inte att vara på isen.
låter som en mycket bra ide så länge det hålls utanför isen som sagt.
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Publiken

Post by groenahulken »

Det viktigaste är att alla i arenan förstår att buande är lika med förlust och hejjande är lika med vinst.

Mitt förslag är att utse en person som ser bra ut och gör något coolt inför sittplatspubliken under första perioden, något som vinner allas respekt.
I början av andra när vårat AIK är i ett läge då man inte hör den här personen, så ställer han sig upp och har ett "salestalk (innebörd; http://www.youtube.com/watch?v=zvICN8DNMpY)" med sittplats publiken.

Han ska vara lika övertygande som Ben Affleck är gentemot noobsen, fast på ett helt annat sätt!
Han ska få publiken att inse att vi vinner om man hejjar, tjoar, skriker åt domarn, klappar och säger "ooohh!!" vid minsta lilla målläge.
Det måste va en person med talets gåva och med en utstrålning som ska ge sig på att få igång sittpubliken. Gärna med härskar egenskaper som Hitler, fast kreativiteten riktad mot Skellefteå AIK.
Samt ett (gärna två) SM-GULD för att bygga en sån här kultur.

Tycker även vi ska jaga igång barnen så dom blir helt speedade som står och hoppar, hejjar och skrattar!
Kanske en egen barnklack med en vuxen som lär dom att sjunga samma sak som North Power?

Det minsta man ska göra på sittplats det är att klappa med till trumman!!

Jag är övertygade om att man vinner mer matcher om publiken sprider en så kallad positiv energi. Sen om man förlorar någon match så gör det inget för det är fan vårat lag! Sluter alla sig samman så vinner vi ju SM-guld hur enkelt som helst. Om alla som bor och som håller på Skellefteå satsar 10kr/månad var, får vi 9 600 000 extra i spelarkassan på ett år. En hundralapp skulle nästan bli hundra miljoner! Jag föreslår en super bonus till #10's signatur på ett 7års-kontrakt.

Slutligen
En diskussion är likadant som ett säljssamtal, du försöker få den/dom personerna att tro på det du säger (att säga ja/gå med på det du säger). Tror du t ex på det jag skrivit här så har du köpt mitt argument, du har tackat ja till mitt erbjudande och ett sälj har skett. En vanlig konversation kan vara ett säljssamtal om du tar tanken längre.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Publiken

Post by don_tomassso »

Riktigt dålig siffa i kväll,för o va en lördags match skärpning staan.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

don_tomassso wrote:Riktigt dålig siffa i kväll,för o va en lördags match skärpning staan.
Japp. Kan bero på den reklam dom gjorde för sig mot Timrå. Dock så hördes dom rätt bra på TV trots att det inte var en huvudmatch.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Publiken

Post by Foppas skridskocoach »

Jepp. För övrigt snyggt med de stående ovationerna i slutminuterna.
Tigerränderna går aldrig ur.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Publiken

Post by aik155 »

groenahulken wrote:Det viktigaste är att alla i arenan förstår att buande är lika med förlust och hejjande är lika med vinst.

Mitt förslag är att utse en person som ser bra ut och gör något coolt inför sittplatspubliken under första perioden, något som vinner allas respekt.
I början av andra när vårat AIK är i ett läge då man inte hör den här personen, så ställer han sig upp och har ett "salestalk (innebörd; http://www.youtube.com/watch?v=zvICN8DNMpY)" med sittplats publiken.

Han ska vara lika övertygande som Ben Affleck är gentemot noobsen, fast på ett helt annat sätt!
Han ska få publiken att inse att vi vinner om man hejjar, tjoar, skriker åt domarn, klappar och säger "ooohh!!" vid minsta lilla målläge.
Det måste va en person med talets gåva och med en utstrålning som ska ge sig på att få igång sittpubliken. Gärna med härskar egenskaper som Hitler, fast kreativiteten riktad mot Skellefteå AIK.
Samt ett (gärna två) SM-GULD för att bygga en sån här kultur.

Tycker även vi ska jaga igång barnen så dom blir helt speedade som står och hoppar, hejjar och skrattar!
Kanske en egen barnklack med en vuxen som lär dom att sjunga samma sak som North Power?

Det minsta man ska göra på sittplats det är att klappa med till trumman!!

Jag är övertygade om att man vinner mer matcher om publiken sprider en så kallad positiv energi. Sen om man förlorar någon match så gör det inget för det är fan vårat lag! Sluter alla sig samman så vinner vi ju SM-guld hur enkelt som helst. Om alla som bor och som håller på Skellefteå satsar 10kr/månad var, får vi 9 600 000 extra i spelarkassan på ett år. En hundralapp skulle nästan bli hundra miljoner! Jag föreslår en super bonus till #10's signatur på ett 7års-kontrakt.

Slutligen
En diskussion är likadant som ett säljssamtal, du försöker få den/dom personerna att tro på det du säger (att säga ja/gå med på det du säger). Tror du t ex på det jag skrivit här så har du köpt mitt argument, du har tackat ja till mitt erbjudande och ett sälj har skett. En vanlig konversation kan vara ett säljssamtal om du tar tanken längre.
håller med dig skulle gärna hetsa sitttplats tsm med nån sen barnklacken har de varit prat om ett tag nu men vet hur de går men jag spinger gärna med en megafon å hetsar sittplats :D om de är det du menar :D
Låt aldrig stå plats dö
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

Det är sannerligen en gåta att matchen den 28 dec mot HV som mycket väl kan vara 1an mot 2an, som dessutom är under jul med många hemvändare per den 11 dec visar:

Kvarvarande biljetter:

Sittplatser: 460 st
Ståplatser: 1212 st
Familjebiljetter: 306 st

Fast jag tror ändå det blir över 5500 till sist!
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Empress wrote:Det är sannerligen en gåta att matchen den 28 dec mot HV som mycket väl kan vara 1an mot 2an, som dessutom är under jul med många hemvändare per den 11 dec visar:

Kvarvarande biljetter:

Sittplatser: 460 st
Ståplatser: 1212 st
Familjebiljetter: 306 st

Fast jag tror ändå det blir över 5500 till sist!
Är ju en evighet till 28 dec.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Publiken

Post by Rampa »

groenahulken wrote:
Mitt förslag är att utse en person som ser bra ut och gör något coolt inför sittplatspubliken under första perioden, något som vinner allas respekt.

Han ska få publiken att inse att vi vinner om man hejjar, tjoar, skriker åt domarn, klappar och säger "ooohh!!" vid minsta lilla målläge.
Det måste va en person med talets gåva och med en utstrålning som ska ge sig på att få igång sittpubliken. Gärna med kreativiteten riktad mot Skellefteå AIK.
Samt ett (gärna två) SM-GULD för att bygga en sån här kultur.

Tycker även vi ska jaga igång barnen så dom blir helt speedade som står och hoppar, hejjar och skrattar!
Kanske en egen barnklack med en vuxen som lär dom att sjunga samma sak som North Power?

Det minsta man ska göra på sittplats det är att klappa med till trumman!!
Den personen du karaktäriserar har funnits. På sjuttiotalet sprang, hoppade, skrek, sjöng, hoade och klappade Lauri Kerovirta, från Piteå, runt arenan medförande en megafon och matolja, vilken han smorde in händerna med för att klappningseffekten skulle öka.
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Publiken

Post by groenahulken »

aik155 wrote:håller med dig skulle gärna hetsa sitttplats tsm med nån sen barnklacken har de varit prat om ett tag nu men vet hur de går men jag spinger gärna med en megafon å hetsar sittplats :D om de är det du menar :D
Ja precis! För mig egen del blir det alldeles för pinsamt :D
Rampa wrote: Den personen du karaktäriserar har funnits. På sjuttiotalet sprang, hoppade, skrek, sjöng, hoade och klappade Lauri Kerovirta, från Piteå, runt arenan medförande en megafon och matolja, vilken han smorde in händerna med för att klappningseffekten skulle öka.
Det var bättre förr!
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Publiken

Post by aik155 »

groenahulken wrote:
aik155 wrote:håller med dig skulle gärna hetsa sitttplats tsm med nån sen barnklacken har de varit prat om ett tag nu men vet hur de går men jag spinger gärna med en megafon å hetsar sittplats :D om de är det du menar :D
Ja precis! För mig egen del blir det alldeles för pinsamt :D
Rampa wrote: Den personen du karaktäriserar har funnits. På sjuttiotalet sprang, hoppade, skrek, sjöng, hoade och klappade Lauri Kerovirta, från Piteå, runt arenan medförande en megafon och matolja, vilken han smorde in händerna med för att klappningseffekten skulle öka.
Det var bättre förr!
mwn om jag hade en annan person med mig skulle jag gärna springa runt :D
Låt aldrig stå plats dö
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Nya regler så det lär aldrig tillåtas nu.
aik155 wrote:
groenahulken wrote:
aik155 wrote:håller med dig skulle gärna hetsa sitttplats tsm med nån sen barnklacken har de varit prat om ett tag nu men vet hur de går men jag spinger gärna med en megafon å hetsar sittplats :D om de är det du menar :D
Ja precis! För mig egen del blir det alldeles för pinsamt :D
Rampa wrote: Den personen du karaktäriserar har funnits. På sjuttiotalet sprang, hoppade, skrek, sjöng, hoade och klappade Lauri Kerovirta, från Piteå, runt arenan medförande en megafon och matolja, vilken han smorde in händerna med för att klappningseffekten skulle öka.
Det var bättre förr!
mwn om jag hade en annan person med mig skulle jag gärna springa runt :D
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Publiken

Post by aik155 »

Juste så är ju regelerna :P
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Publiken

Post by Miklosoft »

En fråga som egentligen inte har med publiken att göra men vad är det för låt som spelas just innan introt?
Låter typ som clintan spagetti västern theme men hittar den inte..? Någon som vet?
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

The Ecstasy of Gold. Från Den gode, den onde, den fule om jag kan min Clintan..
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Publiken

Post by Sketch »

Började prata om temat med en vän efter att ha läst denna nyhet på hemsidan: http://www.skellefteaaik.se/artikel/16330/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bara jag som tror att det här med medlemskap glömts bort en aning?
Det har hänt ganska ofta nu att man pratat med någon som är en diehard-supporter, följt laget i 15+ år, etc etc, men inte är medlem.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Lidlund »

Har varit medlem länge, och gett bort medlemskap till far i julklapp
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Över 1150 ståplatser kvar till både HV och Modo-matchen. Uselt. För 3 år sedan hade det nog legat på hälften vid det här laget.
Vad bör AIK göra, "köp två betala för en"-kampanj?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Över 1150 ståplatser kvar till både HV och Modo-matchen. Uselt. För 3 år sedan hade det nog legat på hälften vid det här laget.
Vad bör AIK göra, "köp två betala för en"-kampanj?
Men vem fan förköper ståplats nuförtiden?
Inte ens Groko-matcherna blir ju utsålda, så med is i magen kan man nästan alltid snuva ticnet på förköpsavgiften.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

svartgulsubkultur wrote:
Lappmössan wrote:Över 1150 ståplatser kvar till både HV och Modo-matchen. Uselt. För 3 år sedan hade det nog legat på hälften vid det här laget.
Vad bör AIK göra, "köp två betala för en"-kampanj?
Men vem fan förköper ståplats nuförtiden?
Inte ens Groko-matcherna blir ju utsålda, så med is i magen kan man nästan alltid snuva ticnet på förköpsavgiften.
Samtidigt är det just så att det aldrig blir slutsålt, så även om fler köper på plats har försäljningen av ståplåtar fortfarande minskat markant. Men gillar din vridna optimism. ;)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Och när få köper förköp är det nog fler som känner att de kan avvakta och till slut ballar ur i sista minuten och sitter kvar i soffjäveln istället.
Inför radikal punktskatt på bekväma TV-soffor!!!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Publiken

Post by Rampa »

Lappmössan wrote:Över 1150 ståplatser kvar till både HV och Modo-matchen. Uselt. För 3 år sedan hade det nog legat på hälften vid det här laget.
Vad bör AIK göra, "köp två betala för en"-kampanj?
Göra det möjligt att köpa familjebiljetter även till oss utanför Skellefteå. En liten del i helheten, men ändå.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

svartgulsubkultur wrote:
Lappmössan wrote:Över 1150 ståplatser kvar till både HV och Modo-matchen. Uselt. För 3 år sedan hade det nog legat på hälften vid det här laget.
Vad bör AIK göra, "köp två betala för en"-kampanj?
Men vem fan förköper ståplats nuförtiden?
Inte ens Groko-matcherna blir ju utsålda, så med is i magen kan man nästan alltid snuva ticnet på förköpsavgiften.
Har dom lyckats ändra det nu, förut fick du ju betala ticnet avgiften även direkt på ladan?
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Publiken

Post by kurtivar »

det får man då i kinnarps. 160 kr för en ståplats där
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

1100 ståplats kvar till den 28:e mot HV och drygt 1100 den 30:e mot Modo! Skärp er, i hemvändare och ortsbor! Det är verkligen dags att gå man ur huse och ställa upp på västra stå! Jag kräver fullsatt åtminstone mot HV, det är för fan toppmatch mellan två av lagens tre anfallsgladaste lag, alltid heta matcher mot HV, första matchen på länge i SKA och dessutom Jockes hemmapremiär! Allt under 6000 är UNDERKÄNT!!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Jag tror inte att det kommer att komma så mycket mera folk än en vanlig seriematch, trots att det är mellandagsmatcher. Jul och nyår ligger ju så förbannat knas i år så jag tror att "hemvändarna" som har familj både i Skellefteå och på annan ort väljer att åka upp till Skellefteå antingen eller. Det kan helt enkelt bli för mycket jobbdagar emellan för att söka semester etc.

Så det gör ju att det inte blir som vanligt med mellandagsmatcher, och jag tycker inte att man ska stirra sig blind på att det just är mellandagsmatcher, och därmed kräva fullsatt.

T.ex, Markman..du kommer ju inte att dra ditt eget strå till stacken och närvara pga jobb/annat uppdrag. Själv kommer jag inte heller att vara på någon av matcherna, då jag reser bort från Skellefteå. Jag tror faktiskt att matchen den 30/12 kan bli riktigt lidande av att folk reser bort över nyår, och det gäller inte bara i Skellefteå utan på övriga arenor oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Det är jag ju fullt medveten om, så jag kanske inte är rätt person att kommentera just det, men det känns ändå som att man måste göra någonting.. Jag åker trots allt på alla matcher jag faktiskt kan åka på, även om det inte blir så jättemånga med tanke på att jag bor i Småland..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Jag vet att du åker på matcher etc, men jag menade bara att du själv är ju ett lysande exempel på hemvändare under jul, som inte kommer gå på matcherna för att du måste tillbaka till din hemstad av en eller annan anledning och det tror ajg drabbar många nu nöär det är så många arbetsdagar mellan jul och nyår.

Så alltså tror jag inte att det blir mera drag än vanliga matcher..trots att det är mellandagar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply