Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 21/22

Post by ossian »

Gargamel wrote: 08 Jul 2021, 12:42
Extra humor då just Per Ledin råkar vara nykterist.
Jag tror det är för att hans IQ hamnar på negativt territorium när han blir berusad
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Lite trisst att vi fokuserar på Lules rötägg. Är väl så att alla lag har hatobjekt. Tror inte andra fans ger så mycket för Nowick eller när vi hade Wernblom eller Jimmie.

Spelare som älskad av egna fans men hatas av andra är en fröjd för sporten såvida de inte skadar massa folk. Det hör till med spelare som klagar över domare , slänger käft mot motståndare mm.

Är ganska övertygad om exempelvis Brendan S skulle gått till oss skulle vi gilla honom.

Per Ledin är nykterist och inget fel med detta. Per skadade aldrig någon men han var ju vidrig i snacket och betydde mycket för sina fans och lag

Har via en bekant som känner honom hört att privat är han lugn och man kan inte tro att det är samma kille på plan.

Jämhtin måste väl vara den värsta om vi ska disskutera.

Vad vill jag säga med detta? Skulle vilja ha en spelare i laget som är lite grusiga och kan sätta in open ice osv. En som åker fram då det blir lite gruff. En som samtidigt kan göra 25-30 poäng. En som höjer sig då det hettar till.

Svårt att hitta sådana spelare.
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 21/22

Post by Oliman »

Dvs ML
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Oliman wrote: 08 Jul 2021, 15:15Dvs ML
Snarare en Lee Goren typ. En som går in i förstauppställningen men som också gör allt vad Shinnimin kan göra x2.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 21/22

Post by ossian »

Visst är det en krydda med dessa fega hjärndöda individer som råttar runt i motståndarlagen, helt klart. Domarna är tyvärr värdelösa och reglerna är värdelösa, det skapar en marknad för de där typerna som inte finns i de mer professionalla ligorna där sådant beteende självsaneras av riktiga hockeyspelare.

Luleå ska ha beröm här, för inget lag har lyckats samla ihop dessa typer som dem genom åren. Det har inte belönats av hockeygudarna genom bra resultat, men visst är det ganska intressant att en förening går all-in på hjärndödhet istället för skills.
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 21/22

Post by sju-t »

"intressant att en förening går all-in på hjärndödhet istället för skills"
Är det inte bara för att spelarna ska ha det lättare att anpassa sig till Groko-samhället. 😆


När tror ni det kommer något besked om Ruohomaa?
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Snuskhummern »

Tror det kommer att komma lös någon likt Pyatt, någon som inte riktigt platsar i NHL men ändå kan göra ett bra jobb i vår liga. Frågan är om man tagit lärdom gällande ålder och roll på spelaren i fråga.

Det ska dock vara sagt att de senaste värvningarna varit av mycket lik karaktär, dvs. unga, utvecklingsbara och framför allt ambitiösa spelare med uttalad bra karaktär. Därmed tror jag man har en ganska klar kravbild och mycket av scoutingen går efter den. Blir hursom spännande att se vad man signar den kommande tiden.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Snuskhummern wrote: 08 Jul 2021, 17:03 Tror det kommer att komma lös någon likt Pyatt, någon som inte riktigt platsar i NHL men ändå kan göra ett bra jobb i vår liga. Frågan är om man tagit lärdom gällande ålder och roll på spelaren i fråga.

Det ska dock vara sagt att de senaste värvningarna varit av mycket lik karaktär, dvs. unga, utvecklingsbara och framför allt ambitiösa spelare med uttalad bra karaktär. Därmed tror jag man har en ganska klar kravbild och mycket av scoutingen går efter den. Blir hursom spännande att se vad man signar den kommande tiden.
Det tänks definitivt utanför boxen. Namn som inte ens fanns på radarn som Strauss. Det som oroar är numerären, matchandet och hur sent inpå seäsongen vi är. Det är bara en dryg månad kvar till de första träningsmatcherna nu. Forre spelar ett högt spel.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Jag tror att jag har upprepat det varje år, men inga pokaler delas ut i juli. Transfersäsongen är dessutom lite försenad i år. Det kommer att komma loss kvalitetsspelare. Orsaken till att inget sagts kring finnen kan mycket väl vara att man har någon annan som förstaval. Spelare som Timashov och Åberg har t ex inte signat med någon klubb även om jag inte tror att den sistnämnde är aktuell . Vi skall vara glada att Forsell inte har samma approach som den tidigare sportchefen. För mig kan han gärna få vänta till seriestart bara värvningarna blir rätt.
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Ripper83 »

Det är nog många som väntar med att krita på innan expansionsdraften för Seattle, då det ska in ett gäng nya NHL kontakt efter den.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 21/22

Post by Lidlund »

p-play wrote:Jag tror att jag har upprepat det varje år, men inga pokaler delas ut i juli.
Stanley Cup? Image (Förlåt!)
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Silly Season 21/22

Post by Halford »

Tyckte den var intressant...

Med Strauss Mann
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Inga rykten alls?
User avatar
vonschnauser
Posts: 985
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 21/22

Post by vonschnauser »

marre wrote: 13 Jul 2021, 21:49 Inga rykten alls?

Stendött
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Flopprisk på tyske centern?

https://hockeynews.se/articles/20857/
Torsgatan
Posts: 970
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Torsgatan »

Visst är det hög flopprisk på tysken, vi brukar ju en flopper varje säsong. Morley, pyatt, olimb osv
Gezim
Posts: 170
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Silly Season 21/22

Post by Gezim »

Duncan Keith till Edmonton, innebär det att Adam Larsson inte bli kvar där? Någon som har bra koll på NHL?
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Gezim wrote: 14 Jul 2021, 13:08 Duncan Keith till Edmonton, innebär det att Adam Larsson inte bli kvar där? Någon som har bra koll på NHL?
De flesta såg nog han som en tänkbar partner i andra backpar med just Larsson som för någon månad förväntades skriva på ett kontrakt på 3-4 år. Larsson är fri att gå vart han vill och Edmonton är ingen eftertraktad klubb för spelare så han borde kunna få något bättre någon annanstans. Om han väljer att lämna vet nog bara de med insyn.
Frantisek Pospisil
Posts: 1414
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Som jag känner Adam skiter han i pengar, åtminstone efter så många säsonger i NHL.
Träffade hans mamma när han "var tvungen" lämna stan strax före jul, å om vi säger som så: Adam hade INTE varit glad.
Skulle inte förvåna mig om han kliver in på isen i SKA till hösten.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Frantisek Pospisil wrote: 14 Jul 2021, 20:11 Som jag känner Adam skiter han i pengar, åtminstone efter så många säsonger i NHL.
Träffade hans mamma när han "var tvungen" lämna stan strax före jul, å om vi säger som så: Adam hade INTE varit glad.
Skulle inte förvåna mig om han kliver in på isen i SKA till hösten.
Time will tell:

https://edmontonjournal.com/sports/hock ... sn-insider
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Verkar som vi fått konkurrens

https://www.aftonbladet.se/a/dm4Kro
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Fy fan.Almtuna skulle vinna en budgivning mot AIK.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Det är väl ingen hemlighet att det finns klubbar som har en starkare position än oss om det bara handlar om pengar, vilket det säkert gör för en utländsk spelare i den åldern. Man skall dock inte utesluta att Forsell kanske har någon annan på ingång. Det är inte förrän efteråt som man vet hur pusslet har lagts. Det kommer att komma loss riktigt bra spelare så den sportchef som är lite kylig kan få in bra spelare till en lägre kostnad.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Säkert nåt på gång.Typ AS spelare eller nån trött kanadick från nån alpliga...
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 21/22

Post by sju-t »

Kan ju vara så att Leksand har bjudit 4-5 trottoarer för
Ruohomaa. Om dom nu har några kvar! 😆

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/ ... keyklubben
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 21/22

Post by Humlannitton »

Nu börjar det kännas lite stressigt. Vi är rejält tunna framåt, det är alltså en av Pär Lindholm-klass och en av Wingerli-klass som måste in för att vi ens ska vara nära förra årets uppsättning.

Var hittar man den klassen utan att vilja betala för den?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

Kan det vara så att man räknar med att Lindholm och/eller Lindberg ska komma till 22/23 och därför inte vill erbjuda längre kontrakt än ettåriga?
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 21/22

Post by Humlannitton »

GroovyEd wrote: 15 Jul 2021, 13:32 Kan det vara så att man räknar med att Lindholm och/eller Lindberg ska komma till 22/23 och därför inte vill erbjuda längre kontrakt än ettåriga?
Men vill de komma hem och spela i Allsvenskan?
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Snuskhummern »

Vi kommer inte att starta säsongen med nuvarande trupp, vi kommer att kunna komma billigare undan något senare när NHL och KHL-lagen satt trupperna. Det är ganska onödigt att redan nu tro på kval.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Vi kommer att vara bättre än Oskarshamn, Timrå och Brynäs. Djurgården ser inte heller bra ut. Linköping ser bättre ut i år, men när grundserien är färdigspelad så är de nog efter oss. Plastsjö har också legat lite lågt. Det kan bli en till jobbig säsong rent ekonomiskt så det är bra att inte värva allt för vidlyftigt, samtidigt som vi får in pengar för de som lämnat. Det känns som den sportsliga organisationen är tillbaka på ett bra spår igen. Coachningen och matchningen av laget var dessutom fullständigt usel förra året så bara där finns mycket potential för förbättring. Känn lugnet! :)
Post Reply