Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 21/22

Post by StigVig »

Det här med klubbhjärta.
Om man nu så gärna vill spela i världens vackraste matchdräkt, varför begär man då så extremt mycket i lön?
När man vet att klubben har risig ekonomi, som de flesta klubbar har tack vare Coronaskiten
Man borde kunna sänka kraven tycker jag och samtidigt veta att chansen är större att AIK kan ställa ett slagkraftigt lag på isen
Krossa Skiten!!!!!
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

StigVig wrote: 08 May 2021, 15:23 Det här med klubbhjärta.
Om man nu så gärna vill spela i världens vackraste matchdräkt, varför begär man då så extremt mycket i lön?
När man vet att klubben har risig ekonomi, som de flesta klubbar har tack vare Coronaskiten
Man borde kunna sänka kraven tycker jag och samtidigt veta att chansen är större att AIK kan ställa ett slagkraftigt lag på isen
Vem syftar du på? Melker? Har du ens en aning om vad han begär?
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Längre kontakt brukar ofta betyda lägre månadslön då spelaren får en trygghet på längre sikt. I Melkers fall hoppas jag han känner att han redan tjänat stora pengar i NHL och vill betala tillbaka till klubben som gav honom chansen/möjligheten till NHL spel. Pär är ett sådant exempel och jag hoppas fler följer efter då vårt lag ser starkare och starkare ut.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 21/22

Post by Humlannitton »

Tycker det som saknas är de unga, hungriga juniorerna som likt tjuren Ferdinands bröder bara väntar på att ta för sig och visa upp sig. Iofs, Robertsson är kanske en sån, men skulle vilja se fler utmana om speltid kommande säsong.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1626
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 21/22

Post by Dwight_Shrute »

Humlannitton wrote: 08 May 2021, 16:10 Tycker det som saknas är de unga, hungriga juniorerna som likt tjuren Ferdinands bröder bara väntar på att ta för sig och visa upp sig. Iofs, Robertsson är kanske en sån, men skulle vilja se fler utmana om speltid kommande säsong.
Forsfjäll, Salomonsson, Sundsvik?
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 21/22

Post by Humlannitton »

Dwight_Shrute wrote: 08 May 2021, 16:20
Humlannitton wrote: 08 May 2021, 16:10 Tycker det som saknas är de unga, hungriga juniorerna som likt tjuren Ferdinands bröder bara väntar på att ta för sig och visa upp sig. Iofs, Robertsson är kanske en sån, men skulle vilja se fler utmana om speltid kommande säsong.
Forsfjäll, Salomonsson, Sundsvik?
Tror Forsfjäll är årets Oskar Eriksson, men hoppas han har pannben att bevisa mig fel. Sundsvik är väl redan mer eller mindre etablerad?

Salomonsson ofc, har han hungern så!

Kanske är orättvist att kräva att det ska finnas fler, lätt att man retrospektivt klumpar ihop spelare som kanske kom fram med några år emellan.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

nr86 wrote: 08 May 2021, 15:56 Längre kontakt brukar ofta betyda lägre månadslön då spelaren får en trygghet på längre sikt. I Melkers fall hoppas jag han känner att han redan tjänat stora pengar i NHL och vill betala tillbaka till klubben som gav honom chansen/möjligheten till NHL spel. Pär är ett sådant exempel och jag hoppas fler följer efter då vårt lag ser starkare och starkare ut.
Absolut är det så, men oftast brukar klubbar vilja signa yngre spelaren på längre papper på väg upp i karriären alternativt nyckelspelare att bygga hela laget kring medan motsatsen gäller för äldre spelare på väg ner där spelartypen i sig dels är i stor tillgång och där spelaren har attribut som redan finns i laget.

Hade varken Pär eller Pudas redan signat den typen av avtal är ju sannolikheten större att AIK varit mer intresserade av samma sak med såväl Melker, Arvid och Niclas.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

Gargamel wrote: 08 May 2021, 15:36
StigVig wrote: 08 May 2021, 15:23 Det här med klubbhjärta.
Om man nu så gärna vill spela i världens vackraste matchdräkt, varför begär man då så extremt mycket i lön?
När man vet att klubben har risig ekonomi, som de flesta klubbar har tack vare Coronaskiten
Man borde kunna sänka kraven tycker jag och samtidigt veta att chansen är större att AIK kan ställa ett slagkraftigt lag på isen
Vem syftar du på? Melker? Har du ens en aning om vad han begär?
Om de uppgifter jag har gällande hans månadslön för tiden som var på säsongen 20/21 stämmer och bad han tackade nej till oxå stämmer så har Melker stort klubbhjärta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Undrar hur mycket det är värt i pengar Per månad att man har klubbhjärta och familj trivs. 50 tusen, 100 tusen, ingenting?

På tal om Guonce. Tydligen fått förlag av Växjö och även Schweiz. Inte varit imponerad av honom tidigare men i slutspelet...tyngd, ger 110 , producerar och verkar ha farten.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Kan tänka mig att öhk är klubben som erbjudit Åslund ett kontraktsförslag. Hoppas det löser sig med Melker till veckan. Gaunce är vass runt kassen men ramlar ofta upplever jag. Men vi verkar ju gilla sådana spelare 😂
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 21/22

Post by svea_man »

Klart Melker blir kvar kan inte tänka mig annat sen hade suttit finnt med tyngd både på back o forward Studsvik tror jag exploderar till hösten gör säkert 30 p
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 21/22

Post by sju-t »

Verkar vara kört med lindberg

krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

:ugeek: Tror vi går all in på Gounce. :roll:
number 7
Posts: 777
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 21/22

Post by number 7 »

Ingen Oskar Lindberg... blir nog Martini Lundberg alternativt Pär Åslund...suck.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 21/22

Post by ossian »

Det har med klubbhjarta...

Om du satter dig in i en elitspelares situation. Du har 10-12 ar pa din toppniva under karriaren. Du kan spela i AIK eller en klubb i utlandet som betalar 5 ganger mer. Var skulle du spela?

Valdigt fa som skulle spela i AIK tror jag. Det man kan hoppas pa ar att spelarna ger oss nagot ar efter de har tjanat in fina pengar, samt att spelarna gar hem till AIK istallet for att spela i kopelagen i SHL.

Att spelare som Erixon, M Lundberg, Holmstrom gar till kopelagen far man acceptera da de inte tjanat in nagra stora pengar, men skulle bli otroligt besviken ifall Arvidsson, Larsson, Karlsson, Lundberg, Bellemare etc gar till i ett kopelag sen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Där sprack min dröm spelare! Bara hoppas han kommer nästa säsong då kanske Jocke frigör en del löneutrymme. Men vi verkar i alla fall gå efter spets vilket såklart är riktigt kul.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

ossian wrote: 08 May 2021, 21:33 Det har med klubbhjarta...

Om du satter dig in i en elitspelares situation. Du har 10-12 ar pa din toppniva under karriaren. Du kan spela i AIK eller en klubb i utlandet som betalar 5 ganger mer. Var skulle du spela?

Valdigt fa som skulle spela i AIK tror jag. Det man kan hoppas pa ar att spelarna ger oss nagot ar efter de har tjanat in fina pengar, samt att spelarna gar hem till AIK istallet for att spela i kopelagen i SHL.

Att spelare som Erixon, M Lundberg, Holmstrom gar till kopelagen far man acceptera da de inte tjanat in nagra stora pengar, men skulle bli otroligt besviken ifall Arvidsson, Larsson, Karlsson, Lundberg, Bellemare etc gar till i ett kopelag sen.
Arvidsson kommer nog aldrig mera spela i Skellefteå. Bellemare tror jag är kvar i NHL tills han lägger av.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Skidrow »

Nog tror jag Arvidsson kan tänka sig komma hem när han är 35+
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 21/22

Post by StigVig »

Gargamel wrote: 08 May 2021, 15:36
StigVig wrote: 08 May 2021, 15:23 Det här med klubbhjärta.
Om man nu så gärna vill spela i världens vackraste matchdräkt, varför begär man då så extremt mycket i lön?
När man vet att klubben har risig ekonomi, som de flesta klubbar har tack vare Coronaskiten
Man borde kunna sänka kraven tycker jag och samtidigt veta att chansen är större att AIK kan ställa ett slagkraftigt lag på isen
Vem syftar du på? Melker? Har du ens en aning om vad han begär?
Pekar inte ut någon specifik spelare, utan rent generellt så borde klubbhjärta innebära att man accepterar en acceptabel lön sett ur klubbens ögon
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 21/22

Post by ossian »

Stig: om du blev erbjuden tva jobb, det ena for 30 000 per manad i Skelleftea och det andra for 150 000 nagon annanstans, vilket jobb skulle du valja?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 21/22

Post by Lidlund »

Om man får spela hemma i sin hemstad för klubben som man spelar i sen barnsben och hjälpt en dit du är idag för 140 000 i månaden eller deras konkurrent för 160 000..

Vi snackar in 30 va 150..
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 21/22

Post by ossian »

Hur mycket mer tror du Oscar Lindberg tjanar i KHL jamfort med AIK? Hur mycket mer efter skatt tror du Lindholm eller Melker far ifall de gar till Schweiz? Det jag skriver ar ifall en spelare har tjanat ihop lite deg innan och sen gar till ett kopelag i SHL som bjuder 20 000 mer, da blir man besviken. Men nog forstar man spelare som vill spela i mer lukrativa ligor, speciellt om de inte har tjanat nagra stora pengar innan.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

Det är väl aldrig någon som klagat på spelare som exempelvis Oscar Lindberg som väljer att spela i Schweiz/KHL istället för att komma hem när NHL-drömmen inte slog in.
gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Silly Season 21/22

Post by gvargo »

GroovyEd wrote: 09 May 2021, 19:01 Det är väl aldrig någon som klagat på spelare som exempelvis Oscar Lindberg som väljer att spela i Schweiz/KHL istället för att komma hem när NHL-drömmen inte slog in.
Med ordinarie plats i NHL-lag under ett flertal säsonger så skulle jag säga att NHL-drömmen gott och väl slog in.
I hadd aller vorte aintjeli
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

Ja det var slarvigt formulerat av mig, men du förstår vad jag menar. "När NHL-äventyret är över"?
User avatar
Odgers
Posts: 39
Joined: 11 May 2020, 11:25

Re: Silly Season 21/22

Post by Odgers »

Rykte om Aho till Örebro. Det skulle svida i mina ögon då jag gärna skulle vilja se honom dansa baklänges översteg i AIKs dress.
https://hockeysverige.se/2021/05/10/upp ... astian-aho
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

Sett rykten om att Per Åslund ska vara intressant för Skellefteå. Ikväll skriver Värmlands Folkblad att han tackat nej till FBKs kontraktsförslag. Är han nåt att ha?
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Backsidan alltså klar enligt Forre.Vad fan tjänar Pudas? Här satt man och drömde om Anton och vi hade inte ens råd med 7 seniorbackar...
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Nog känns det långsökt med Åslund hos oss. Forsell har i och för sig överraskat förut. Tippar på att öhk är klubben som ligger närmast till hands. Geografiskt dessutom.
Frantisek Pospisil
Posts: 1414
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

marre wrote: 10 May 2021, 20:40 Backsidan alltså klar enligt Forre.Vad fan tjänar Pudas? Här satt man och drömde om Anton och vi hade inte ens råd med 7 seniorbackar...
Tror han tokmörkar.
Kommer snart en riktig världsback.
Post Reply