Gamla forumarkivet?!

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Gamla forumarkivet?!

Post by Bilderberg »

Finns det kvar någonting från gamla forumet? Känns som att väldigt mycket forumhistoria gått till spillo om så inte är fallet. Ett exempel: användaren "StigVigs" tråd om "Kvalserieförbannelsen över AIK" var bla väldigt intressant och rogivande läsning. Så om det finns möjlighet att ta fram någonting, ber jag admins o co att tänka över det.

?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Gamla forumarkivet?!

Post by svartgulsubkultur »

Eller sillytrådarna med Hylands balkomhemhistorier...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Gamla forumarkivet?!

Post by Bilderberg »

Det tolkar jag som att forumsnostalgin gått förlorad då...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Gamla forumarkivet?!

Post by svartgulsubkultur »

Jag har ingen aning, Raditz får svara på det.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Gamla forumarkivet?!

Post by Bilderberg »

Okej, tänkte du visste det som medlem i redaktionen. Hyland ja :D Har ett svagt minne av det där Balkomhem... vafan va det nu igen?!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Gamla forumarkivet?!

Post by svartgulsubkultur »

Iom att det forumet kraschade och inte gick att återuppliva så är jag skeptisk :(
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Gamla forumarkivet?!

Post by Poet »

Skulle gärna läsa Jonte tråden också.
Var några härliga rykten sen när det slår över att han skrivit på för Timrå..
2012-05-19
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Gamla forumarkivet?!

Post by Bilderberg »

Jag vill även minnas att NorthPower hade ett "temporärt" forum tidigare som sen åter byttes tillbaks till det gamla inslagna. Sen vet jag även att man har bytt "skin" flera gånger sen 04/05 kanske, då jag började hänga här som läsare. När startade forumet förresten?

Hur som, lite trist att det blev så, tänkte det hade varit roligt att läsa gamla trådar om forna hockeyspelare, tänkte typ från lockoutsäsongen osv, Sean Gauthier vs Mike Dunham, Drake Bearahowsky osv osv, fan vad intressant det var.

Om inte annat får man väl starta en nostalgitråd om gamla spelare, och tänker då inte så mycket på vart dom är idag utan kanske istället framförallt på vad dom presterade åt AIK i första hand. Då behöver tråden inte krocka så mycket med "forna AIK-spelare"-tråden heller.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Gamla forumarkivet?!

Post by svartgulsubkultur »

13 Oktober 2004 startade det "gamla" forumet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Gamla forumarkivet?!

Post by EuphoniC »

Allt hänger på om databasen finns kvar. Gör den det så är det bara att lyfta ut det data som finns där och lägga in i det nya forumet. Kräver lite insikt i hur båda forumens databas är uppbyggd och en viss programmeringskunskap.
/Jonas
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Gamla forumarkivet?!

Post by svartgulsubkultur »

Som sagt, i tekniska frågor hänvisar jag till admin.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply